"Älä levitä valheellista huhua, äläkä anna apuasi syylliselle rupeamalla vääräksi todistajaksi.”
2 Moos 23:1
Valheellinen huhu
79
913
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sinun pidä uskoman valheita; ettäs auttaisit jumalatointa, ja tulisit vääräksi todistajaksi.
- Anonyymi
Du skall icke utsprida falskt rykte; åt den som har en orätt sak skall du icke giva ditt bistånd genom att bliva ett orättfärdigt vittne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Du skall icke utsprida falskt rykte; åt den som har en orätt sak skall du icke giva ditt bistånd genom att bliva ett orättfärdigt vittne.
Thou shalt not raise a false report: put not thine hand with the wicked to be an unrighteous witness.
- Anonyymi
Job 11:11
”Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden hän näkee tarkkaamattakin.”- Anonyymi
Kun joku – joka nimittää itseään ”jumalan valituksi”, ja käyttää paljon Raamatun sanoja postauksissaan - kun sellainen tyyppi eksyy noin säälittävään pimeyteen, että alkaa sepittää ”satukertomuksia” saatanasta ”joka hyppäsi kiiresti Golgatalta” - niin ei tiedä itkisikö vai nauraisiko?
Ja tästä tietysti seuraa loogisia ajatuksia ja päätelmiä, mikä Sunin taustalla tuottaa tällaista vihapuhetta. Siis täysin uskomatonta vihaa uskovia ja pappeja ja jopa Raamatun Sanaa kohtaan? - Anonyymi
Ihminenkin näkee helposti väärän eli pahan.
- Anonyymi
Matt 18:6
” Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun joku – joka nimittää itseään ”jumalan valituksi”, ja käyttää paljon Raamatun sanoja postauksissaan - kun sellainen tyyppi eksyy noin säälittävään pimeyteen, että alkaa sepittää ”satukertomuksia” saatanasta ”joka hyppäsi kiiresti Golgatalta” - niin ei tiedä itkisikö vai nauraisiko?
Ja tästä tietysti seuraa loogisia ajatuksia ja päätelmiä, mikä Sunin taustalla tuottaa tällaista vihapuhetta. Siis täysin uskomatonta vihaa uskovia ja pappeja ja jopa Raamatun Sanaa kohtaan?Näin on!
- Anonyymi00067
Anonyymi kirjoitti:
Ihminenkin näkee helposti väärän eli pahan.
Ihminen on syntinen.
- Anonyymi00072
Jumala tietää nämä valheveljet!
- Anonyymi
Psalmi 58:4
”Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.”- Anonyymi
Paavali hyväksyi valehtelun tehokeinoksi kirkastaa Jumalan sanaa. Eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi00059
Anonyymi kirjoitti:
Paavali hyväksyi valehtelun tehokeinoksi kirkastaa Jumalan sanaa. Eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Miksi olet laskenut liikkeelle valheen, että olisit muka ”edesmennyt”, Teuvo? Elät valheessa, tiedätkö sitä?
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Miksi olet laskenut liikkeelle valheen, että olisit muka ”edesmennyt”, Teuvo? Elät valheessa, tiedätkö sitä?
Mikset hae apua vakavaan traumaasi???
- Anonyymi
Muista, Herra, Jerusalemin hävityksen päivää,
muista edomilaisia,
muista, miten he huusivat: "Repikää,
repikää se maan tasalle!"
Ja sinä Babylon, tuhoon tuomittu nainen!
Hyvin tekee se, joka sinulle kostaa
sen minkä meille teit.
Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi
ja lyö ne murskaksi kallioon!
Psalmi 137:7–9 - Anonyymi
”Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.”
Sananlaskut 19:5- Anonyymi
Ett falskt vittne bliver icke ostraffat, och den som främjar lögn, han kommer icke undan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ett falskt vittne bliver icke ostraffat, och den som främjar lögn, han kommer icke undan.
A false witness shall not be unpunished, and he that speaketh lies shall not escape.
- Anonyymi
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
Juuri niin.
- Anonyymi
Niinpä. Ei pääse pahantekijä kuin koira veräjästä.
- Anonyymi00064
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Ei pääse pahantekijä kuin koira veräjästä.
Ei varmasti!
- Anonyymi
Perke-le käyttää valhetta ahkeraan. Jopa tietyt maailman huippujohtajat ovat patologisia valehtelijoita. Valhe on heidän aseensa ja työkalupakkinsa tärkein työkalu.
Moni pienempikin nilkki valehtelee olan takaa. Luulevat ettei Jumala näe,
Kyllä Jumala näkee.- Anonyymi
Valhe on perkeleen ase.
- Anonyymi
Se on just noin. Kaikki teot nähdään.
- Anonyymi
Onha tuo huomattu. Vallankäyttäjät lankeavat sokeudessaan pahimmillaan vaikka mihin.
- Anonyymi00068
Anonyymi kirjoitti:
Valhe on perkeleen ase.
Varmasti!
- Anonyymi00070
Anonyymi kirjoitti:
Valhe on perkeleen ase.
Niin on.
- Anonyymi00071
Anonyymi kirjoitti:
Valhe on perkeleen ase.
Alusta loppuun asti.
- Anonyymi
Aikoinaan natsitkin alkoivat levittelemään propagandaansa, jolla he valhehuhuilla saivat juutalaiset huonoon valoon.
Nyt on kysymys henkilöstä, joka on paossa muita, tärvättyään itse oman maineensa lokaan.
Mutta Jumala näkee KAIKEN valheellisuuden.
Jumalalta EI MIKÄÄN ole piilossa.- Anonyymi
JUMALA NÄKEE!
- Anonyymi
Valhe kuitenkin aina lopulta paljastuu, ennemmin tahi myöhemmin.
- Anonyymi
Eräillä valheellisilla ihmisillä on kova taipumus laittaa liikkeelle valheellisia huhuja.
- Anonyymi
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
- Anonyymi
Niinpä! Ja luulevat sillä jotain tyydytystä saavansa.
- Anonyymi
Sillä jokainen, joka näitä tekee, on kauhistus Herralle, jokainen, joka vääryyttä tekee.
5 Moos 25:16 - Anonyymi
”He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.”
Jeremia 9:5 - Anonyymi
5:10 He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.
5:11 Sentähden, koska te poljette vaivaista ja otatte häneltä viljaveroa, niin vaikka te rakennatte taloja hakatusta kivestä, te ette niissä asu; vaikka te istutatte ihania viinitarhoja, te ette niistä viiniä juo.
5:12 Sillä minä tiedän, että teidän rikoksenne ovat monet ja teidän syntinne raskaat: te vainoatte vanhurskasta ja otatte lahjuksia ja väännätte vääräksi portissa köyhäin asian.
5:13 Sentähden ymmärtäväinen vaikenee tänä aikana, sillä se on paha aika.
5:14 Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.
5:15 Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.
5:16 Sillä näin sanoo Herra, Jumala Sebaot, Herra: Kaikilla toreilla on valitus, kaikilla kaduilla sanotaan: "Voi! Voi!" Peltomiehiä kutsutaan surun viettoon ja itkuvirren taitajia valittajaisiin.
5:17 Ja kaikissa viinitarhoissa on valitus, sillä minä käyn sinun keskitsesi, sanoo Herra.
5:18 Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus.- Anonyymi
Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa.
Niinpä. Ei kukaan pääse pälkähästä.
- Anonyymi
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
On ihmisiä, joita valhe miellyttää.
- Anonyymi
JUMALA NÄKEE KAIKEN!
- Anonyymi
Eikä silti puutu mihinkään asiaan.😞
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä silti puutu mihinkään asiaan.😞
Koska jumalaa ei ole. Jumala on vain uskovaisten pään sisällä.
- Anonyymi
Valehtelijoitten käy huonosti ns. loppupeleissä. Muistakaa se.
- Anonyymi
Kumma kun pahimmat valehtelijat pitää noin kovaa meteliä tuosta valehtelusta?
Alkaako tulevaisuus pelottaa? Olkaa huoleti kyllä siinä valheet kuittaantuu, kun aika jättää.
- Anonyymi
Kyllä valheet paljastuu ajan mittaan. Pitää vain olla kärsivällinen ja edetä hitaasti, eikä hosuen.
- Anonyymi
Valhehuhun lähde on Per-kele.
- Anonyymi
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
- Anonyymi
Todellakin varmastikin melkein kaikki tietävät tämän valheellisen huhun ( = ”edesmennyt” ).
- Anonyymi
Säälittävää on touhusi. Jokainen palstaa pidempään seurannut tietä kyllä mistä on kysymys, lapsellisessa pelleilyssäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää on touhusi. Jokainen palstaa pidempään seurannut tietä kyllä mistä on kysymys, lapsellisessa pelleilyssäsi.
Kerrohan meillekin,mistä valheesta nyt on kysymys,ku olet valehdellut todella paljon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan meillekin,mistä valheesta nyt on kysymys,ku olet valehdellut todella paljon!
Siitä, että räähkäilet vakituistaan, vuosia sitten kuolleen TS:n herjaavan palstalla, ah niin rakasta paavaliasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä, että räähkäilet vakituistaan, vuosia sitten kuolleen TS:n herjaavan palstalla, ah niin rakasta paavaliasi.
Barnabaalla oli kapinallinen suojatti. Olisi mielenkiintoista nähdä, millaisia Barnabaan kirjeet olivat ja miten tarsolaisen kapinaan suhtauduttiin seurakunnassa, vaikka kyllähän Apostolien teoistakin pystyy paljon lukemaan rivien välistä. Tai Jaakobin kirjeestä.
- Anonyymi
Mikä tahansa juoru on valheellinen huhu.
Asianomainen itse puuttuu paikalta, joten totuutta ei kuulla. On vain juoru, ja juoru voi olla vale.
10 käskyä kieltää valehtelun (väärä todistus).- Anonyymi
Mistä juorusta sinä horiset minulla on asiasta varma tieto, ja olen valmis menemään asiasta vaikka oikeuteen. Viranomaiset selvittää hyvin helposti kuka on kuollut ja kuka elävä.
- Anonyymi
Selvästä Jumalan kiellosta huolimatta jotkut väärämieliset uhmaavat Jumalaa ja jatkavat valehtelua!
- Anonyymi
Tämänkaltaisia valehtelijoita tälläkin palstalla on kaksi. Voi heitä!
- Anonyymi
Valehtelija jatkaa vaan tätä edesmennytvalhetta.
- Anonyymi
Kuvitteletko älyttömillä valheillasi saavasi pitkäaikaisen riitakumppani manattua henkiin. Takaan ettei onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko älyttömillä valheillasi saavasi pitkäaikaisen riitakumppani manattua henkiin. Takaan ettei onnistu.
Siis, riitakumppanisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko älyttömillä valheillasi saavasi pitkäaikaisen riitakumppani manattua henkiin. Takaan ettei onnistu.
Et onnistu uusilla valheillasi peittämään juurisyyvalhettasi. Olet levitellyt valhetta, että Te… Su.. olisi edesmennyt, vaikka hän täällä tyylilleen ja suosikkiherjakohteineen ja sanavalintoineen jatkaa mm. Paavalin herjaamista.
- Anonyymi00061
Anonyymi kirjoitti:
Et onnistu uusilla valheillasi peittämään juurisyyvalhettasi. Olet levitellyt valhetta, että Te… Su.. olisi edesmennyt, vaikka hän täällä tyylilleen ja suosikkiherjakohteineen ja sanavalintoineen jatkaa mm. Paavalin herjaamista.
Kyllä jämpti on niin!
- Anonyymi00062
Anonyymi kirjoitti:
Et onnistu uusilla valheillasi peittämään juurisyyvalhettasi. Olet levitellyt valhetta, että Te… Su.. olisi edesmennyt, vaikka hän täällä tyylilleen ja suosikkiherjakohteineen ja sanavalintoineen jatkaa mm. Paavalin herjaamista.
Tee tutkintapyyntö viranomaisille, niin katsotaan kumpi valehtelee.
Minun tieto perustuu aivan Teuvo Sunin lähipiiriin kuuluneen henkilön tiedotteeseen.
Lisäksi TS: puhelinnumero on poistunut ajat sitten samoin kuin FB tili ja sähköpostitili. Mikäli sinä et olisi niin raukkamainen pelkuri, niin saisit asiasta tiedon TS:n leskelle soittamalla, hänen numero löytyy Fonectan sivulta. Olen myös kuullut tuttavaltasi, että olet kyllä tietoinen asiasta, ilmeisesti haluat vain pelata jotain sairasta peliäsi.
- Anonyymi
Valheelliset ihmiset tykkää valehdella. Siksi heitä pitää karttaa. He eivät parannusta tee.
- Anonyymi00063
He ovat osansa valinneet.
- Anonyymi00069
Jeesus pelastaa syntisiä.
- Anonyymi00073
Hienoa, että toit tuon esille. Tuo on todella tärkeä varoitus. Jos syyttää väärin toista, saa itse sen syytöksen päälleen, josta toista väärin syyttää.
Toki, jos aidosti katuu ja yrittää minimoida aihauttamansa vahingost niin hyvin kuin kykenee, voi siitä ajan mittaan päästä irti. Kuitenkin valtavan taakan ihminen ottaa päälleen, jos hän toista väärin syyttää. Muistammehan tämän kaikki ja on hyvä myös lapsille jo pienestä pitäen vanhempien tämä opettaa.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi00074
Moi. Joo täytyy muistaa, että puhe on jo teko. Raamatussa siitä alituiseen muistutetaan. Siksi kannattaa melkein olla liian varovainen ennemminkin puheissaan kuin liian varomaton. Jokaisesta väärästä sanast ihminen joutuu tilille. Ei väärän sanan kohde niinkään kärsi. Jumala on hänen puolellaan ja auttaa häntä, mutta väärän sanan sanoja saa kaiken sen väärän, mistä hän toista syyttää, itsensä päälle. Toki siitä voi päästä irti, jos oikein aidosti katuu ja yrittää minimoida ne vahingot, jotka se on aiheuttanut.
Vahinkoahan se voi aiheuttaa myös viattomalle, mutta kyllä maailmassa viattomat joka tapauksessa joutuvat kärsimään. He saavat kuitenkin pelastuksen, kun taas voi olla, että pahan sanan levittäjät eivät edes ymmärrä sitä, kuinka suuren vahingon he ennen kaikkea itselleen sillä aiheuttavat. Toivottavasti kaikki ymmärtäisivät.
Voimia! - Anonyymi00075
Varmaan kannattaa kuunnella itseään siinä, mihin mieli vetää. Jos on jonkinlainen pakonomainen tarve hakea toisesta ihmisestä jotakin vikaa, vaikka tuo ihminen ei suoraan millään tavalla sitä vikaa ilmennäkään, niin silloin kannattaa varoituskellojen aina soida. Silloin on kyse valheesta ja kertoo usein vain vian etsijän omasta vajavaisuudesta ja ajattelun häiriöistä, joista toki pääsee eroon, jos haluaa.
Kannattaa olla aina se johon väärä todistus tai puhe katkeaa. Useinhan väärän puheen osalta on niinkin, että ihminen on kuullut vasta jotakin pahaa toisesta ihmisestä kolmannelta osapuolelta ja vasta myöhemmin hän itse voi kohdata tämän ihmisen. Hän voi ihmetellä silloin, mistä nämä puheet oikein kumpuavat. Tässä kohtaa kannattaa kuunnella sisäistä ääntään, joka varoittaa näin väärästä puheesta. Meidän tehtävämme on tässä kohtaa siteen katkaista itseemme tämä väärä puhe, ei viedä missään nimessä sitä eteenpäin. Sen lisäkis meidän on hyvä myös sille tämä ilmoittaa, joka meille tämän väärän puheen on sanonut. Hänhän on se todellinen uhri, eli väärin puhuja, jonka me tunnemme. Siksi häntäkin on autettava. Eihän väärän puheen kohteella ole mitään hätää. Ei hän ole tehnyt mitään väärää, vaan niillä itse asiassa on valtava hätä, jotka väärin puhuvat.
Voimia kaikille. Kyllä tämä tästä.- Anonyymi00076
Sori kirjoitusvirheet. Ei "siteen", vaan "sitten",
- Anonyymi00077
Tässä yksi kopiointi erään henkilön lukuisista saman sorttisista kommenteista.
"Anonyymi
2025-10-29 14:22:16
Tämä on Teuvolle.
Teuvo Suni!
Olet päästänyt liikkeelle VALHEELLISEN väitteen, että olisit edesmennyt. Siksi lakkautit rekisteröidyn nimimerkkisi ja siirryit herjaamaan apostoli Paavalia samaan tyyliin kuin aina ennenkin.
Etkö ymmärrä, että valheessa eläminen ja herjaaminen ovat syntejä, joista sinun pitää tehdä julkinen parannus, koska olet julkisesti apostoli Paavalia jo pari vuosikymmentä herjannutkin?
Jumalan tuomioistuimen edessä joudumme tekemään tiliä kaikesta.
Äänestä" - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Tässä yksi kopiointi erään henkilön lukuisista saman sorttisista kommenteista.
"Anonyymi
2025-10-29 14:22:16
Tämä on Teuvolle.
Teuvo Suni!
Olet päästänyt liikkeelle VALHEELLISEN väitteen, että olisit edesmennyt. Siksi lakkautit rekisteröidyn nimimerkkisi ja siirryit herjaamaan apostoli Paavalia samaan tyyliin kuin aina ennenkin.
Etkö ymmärrä, että valheessa eläminen ja herjaaminen ovat syntejä, joista sinun pitää tehdä julkinen parannus, koska olet julkisesti apostoli Paavalia jo pari vuosikymmentä herjannutkin?
Jumalan tuomioistuimen edessä joudumme tekemään tiliä kaikesta.
Äänestä"Rauhaa Sinulle, Ystävä. Siunaa tätä veljeä, jos hän sinun mielestäsi on jotakin rikkonut. Kyllä Pyhä Henki silloin opettaa ja ohjaa myös sitä veljeä tai sisarta, joka ehkä rikkoo jotakin. Älä sinä kuitenkaan riko mitään, vaan rakenna Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhaa ja sovinto veljien ja sisarten keskellä. (Ps. Varo käyttämästä täällä nimiä. Se ei ole tarkoituksenmukaista, eikä edes oikein. Jumala antaa tämän kyllä anteeksi, kun vain sitä nyt heti sydämestäsi pyydät. Älä hukkaa nyt tätä annettua tajousta. Voi hyvin!)
Ole Suuresti SIunattu! - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Rauhaa Sinulle, Ystävä. Siunaa tätä veljeä, jos hän sinun mielestäsi on jotakin rikkonut. Kyllä Pyhä Henki silloin opettaa ja ohjaa myös sitä veljeä tai sisarta, joka ehkä rikkoo jotakin. Älä sinä kuitenkaan riko mitään, vaan rakenna Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhaa ja sovinto veljien ja sisarten keskellä. (Ps. Varo käyttämästä täällä nimiä. Se ei ole tarkoituksenmukaista, eikä edes oikein. Jumala antaa tämän kyllä anteeksi, kun vain sitä nyt heti sydämestäsi pyydät. Älä hukkaa nyt tätä annettua tajousta. Voi hyvin!)
Ole Suuresti SIunattu!Sori, kirjoitusvirheet. ei "tajousta", vaan "tarjousta".
- Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Rauhaa Sinulle, Ystävä. Siunaa tätä veljeä, jos hän sinun mielestäsi on jotakin rikkonut. Kyllä Pyhä Henki silloin opettaa ja ohjaa myös sitä veljeä tai sisarta, joka ehkä rikkoo jotakin. Älä sinä kuitenkaan riko mitään, vaan rakenna Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhaa ja sovinto veljien ja sisarten keskellä. (Ps. Varo käyttämästä täällä nimiä. Se ei ole tarkoituksenmukaista, eikä edes oikein. Jumala antaa tämän kyllä anteeksi, kun vain sitä nyt heti sydämestäsi pyydät. Älä hukkaa nyt tätä annettua tajousta. Voi hyvin!)
Ole Suuresti SIunattu!"Varo käyttämästä täällä nimiä. Se ei ole tarkoituksenmukaista, eikä edes oikein."
Se oli siteeraus tämän erään henkilön kommentista joka, käyttää jatkuvasti tämän edesmenneen nimeä eri muodoissaan.
Rauhaa tällä palstalla tosiaan kaivattaisiin! - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
"Varo käyttämästä täällä nimiä. Se ei ole tarkoituksenmukaista, eikä edes oikein."
Se oli siteeraus tämän erään henkilön kommentista joka, käyttää jatkuvasti tämän edesmenneen nimeä eri muodoissaan.
Rauhaa tällä palstalla tosiaan kaivattaisiin!Ok. Joo sori, huomasin vasta jälkeen päin, että siteerasit jonkun muun tekstiä. No, tarkoitinkin kyllä juuri tätä henkilöä, kun annoin palautteen. Varmasti sekin aika selvästi on kommentissa nähtävissä. No, anteeksi kuitenkin, kun ikään kuin kommenteissani sinulle vastasin. Ei ollut tarkoitus. Voi hyvin!
- Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Ok. Joo sori, huomasin vasta jälkeen päin, että siteerasit jonkun muun tekstiä. No, tarkoitinkin kyllä juuri tätä henkilöä, kun annoin palautteen. Varmasti sekin aika selvästi on kommentissa nähtävissä. No, anteeksi kuitenkin, kun ikään kuin kommenteissani sinulle vastasin. Ei ollut tarkoitus. Voi hyvin!
Kiitos samoin!
- Anonyymi00083
Eli teoriassa se on mahdollista korjata väärä puhe sillä ja siitä vapautua, kun kertoo sille, keneltä väärän puheen kuuli ja sitten taas tämä tulee synnintuntoon ja ymmärtää omalta kannaltaan asian vakavuuden ja kertoo taas sille, keneltä hän tämän kuuli jne. Aika vaikean tehtävän eteen kuitenkin katuvakin väärin puhujakin joutuu. No, aito katumuskin on hyvä ja sille kertominen, jolta kuuli väärän puheen, koska Jumalalle kuitenkaan mikään ei ole mahdatonta, jos vain ihminen aidosti katuu.
Voikaa hyvin!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402