Noin kymmenisen vuotta sitten hoettiin Saksan energiakäänteestä ja sen käänteentekevästä voimasta energiakäyttöön. Nyt se toteutunut ja seurauksena Saksa on vaikeuksissa täydellisesti. Ei yksin energiapula tai sen, hiilivoiman, likaisuus vaan todellinen ongelma on teollisuuden vaikeudet. Ei olisi koskaan uskonut että tämä on heillä edessä. Heijastuu myös Suomeen koska vienti sinne takkuaa. Nyt kun tarvittaisiin Euroopan veturia, niin sitä ei ole. Onneksi Suomessa sähköntuotantoa on riittänyt ja hiukan vientiäkin, vaikka vaikeuksia riittää.
Saksan "energiakäänne" vuosia sitten.
11
613
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos Saksan nykytilan on paikallisten Vihreiden politiikan, luopuminen niin hiili kuin ydinvoimasta...
- Anonyymi
Kun Saksassa päätettiin sulkea ydinvoimalat tehtiin samalla päätös ilmaston lämpenemisen, sukupuuttojen ja ympäsistön saastuttamisen puolesta.
Suomen rimpuilu ilmaston lämpenemistä vastaan on naurerttavva Saksalaisten energiapolitiikan rinnalla.
Kun Suomi purki hiilivoimalat Saksa lisäsi hiilivoimakapasiteettiaan 8000 MW verran, siis liki Suomen koko energiatarpeen määrällä.
- Anonyymi
Ei edes Sannukan/Tytin jakama MILJARDIEN-TUKIPAKETTI auttanut!!!
- Anonyymi
Antoivatko Saksalle miljardien tukipaketin..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antoivatko Saksalle miljardien tukipaketin..?
Tytti ministerinä sähläsi Uniper kaupoissa, joten Suomi sai takkiinsa siinäkin. Tolkuton lisävelka muutoinkin rasitti.
- Anonyymi
Suomen energiantuotanto on ympärivuoden alijäämäinen.
Alijäämä on 10...25% sähkön tarpeesta.- Anonyymi
2023 tilaston mukaan Suomen nettotuonti oli vain 2%! Sinulla on hiukan vanhaa tietoa.
- Anonyymi
Saksan on pakko tehdä uusi energiakäänne energiapulansa takia. Vuosikymmeniä sitten Saksaa sanottiin Euroopan veturiksi erinomaisen taloutensa takia. Nyt toimii talouden perävaununa kun maksaa kalliista virheestään energiatuotannossa.
- Anonyymi
Saksa antoi typerän ideologiansa takia mm. autotelollisuudessa johtoasemansa Kiinalle. Koko EU on unelmahöttöinen ja tylsä kynä, joka kykenee päättämään pullonkorkeista ja mehupilleistä, sekä luomaan mielikuvia puhtaammasta tulevaisuudesta, jolla ongelmat vain siivotaan näkyvistä.
- Anonyymi
On mielenkiintoista nähdä kuinka Saksan uusi hallitus saa talouden valtaisan alamäen kääntymään ja tuottavan teollisuuden ja kaiken talouden takaisin Euroopan ykkösmaaksi. Kun noin 20 vuodessa on kaikki toiminta tuhottu niin sen korjaaminen ei käy hetkessä. Euroopan veturi on jähmettynyt paikoilleen väärien päätösten vuoksi ja nyt vielä Ukrainan kohtalo tarvitsisi Eurooppalaista johtajaa. Vaikea solmu.
- Anonyymi
Edelleen melko hiljaista Saksanmaalla energia-asiassa. Mikä mättää, vai vekö Ukraina huomion?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1302342Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1871109Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo103993Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa387914Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi291827- 53821
- 63814
- 46799
- 84783
- 51723