parhaimmat reklamointinne

Roman.Durak

Suomalainen on yleensä kait aika heikko pistämään reklaamatioita saamastaan huonosta palvelusta, tuotteesta tms. Mutta varmaan löytyyy väkeä, joka osaa sopivasti kyykyttää huonoja palveluntuottajia. Mitä olette saaneet reklamaatoidenne tuloksena? (ja mikä oli aihe)

Nykyään reklamoin harvoin (vain suht painavasta syystä), mutta opiskeluaikana se oli aika yleistä. "Kaikkea katsottiin suurennuslasin läpi ja kokeiltiin meneekö läpi"

Niin tuohon otsikkoon: Ruotsin risteily irtosi, kun äänieristykset pettivät hytissä Tallinnan paatilla.

Joillakin on varmaan ilman provojakin pistää paremmaksi?

97

81567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en minä,

      vaan naapurini. Naapurissani asuu pihi vanhapoika, joka polttelee sätkätupakkaa, ja paljon. Hänellä on tapana tutkiä tupakkapussit ja kerätä sieltä suurimmat "halot" myöhempää käyttöä varten. Kun näitä isompia tupakanlehtiä on kerääntynyt pari hyppysellistä, herra istuu kirjoituskoneen äärreen ja alkaa tekstaamaan tupakkayhtiölle reklamaatiota siitä, että tämmöstä paskaa löytyy teidän tupakkapusseistanne. Liitteeksi hän heittää ne kessut ja kirjettä postiin! Paluupostissa hänelle tulee aina "säkillinen" tupakkaa pahimmam kiukun laannuttamiseksi! Tätä tapahtuu n. 3-4 kertaa vuodessa, mutta tupakkamerkkiä ja -firmaa on kuulemma välillä vaihdettava.

      • LMstä valittanut

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.


      • Make
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Ainakin Ruotsista. Ostin Tallinnan laivalta pussinuuskaa ja yhdessä rasiassa oli kaksi pussia kiinni toisissaan. Pistin valituksen menemään ja liitteeksi löin tuon epämääräisen pussiyhdistelmän. Paluupostissa tuli viisi purkkia nuuskaa ja pahoittelut...


      • Katjuska
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Reklamoin muutama vuosi sitten Alkoon kun huomasimme että liköörissä oli jokin outo sivumaku, ei niin paha ettei sitä losi voinut nauttia mutta outo maku kuitenkin. Jätin pullonpohjalle pari senttiä juomaa ja vein pullon Alkoon, siellä suhtauduttiin asiaan aivan asiallisesti ja tehtiin reklamaatioilmoitus. En kuitenkaan uskonut, että asiasta sen kummempaa tulisi, kun henkilö joka asian kirjasi, varoitteli että asia tutkittaisi todella tarkasti. Mutta niin vain kävi, että parin viikon kuluttua Alkon myyjä ilmoitti, että pullon suun kierteistä oli löytynyt vikaa mikä oli aiheuttanut ilman pääsyn pulloon ja näin oli tullut outo sivumaku. Sain hakea uuden pullon, mutta vain yhden korvaukseksi.Kannattaa kuitenkin reklamoida jos on todella aihetta.


      • minä vaan
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Mäyräkoirassa siis 12 packissä olutta oli yksi rikkinäinen pullo. Valitin ja sain tilille muutaman euron korvaukseksi...


      • saa vastauksen
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Itekkin oon valittanu näistä tupakka tuotteista samoinkuin alkoholi tuotteista, joka kerta oon saannu myös vastauksen ja hyvityksen. Niin että ei oo mitään urpaanilekentaa.


      • persnetto
        minä vaan kirjoitti:

        Mäyräkoirassa siis 12 packissä olutta oli yksi rikkinäinen pullo. Valitin ja sain tilille muutaman euron korvaukseksi...

        oli kerran yks rikkinäinen pullo, sain 2 ehjää pulloa tilalle *nam*


      • tupakoitsija
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        itellä oli kerran aski tupakkia josta tuli 2 ekasta tupakista purut pihalle askin pohjalle, loppuaski takas tupakkavirmaan ja takaisin tuli 3 askia samaista tupakkia, tämä oli 90 luvun alussa.


      • Vastoin...
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        ...parempaa tietoasi! Itse valitin Amerille n. kolme vuotta sitten Marlboro Lightseista joissa maistui aivan selvästi menthooli. Sain lohdutukseksi kolme (!:) askia Mallua. Odotin saavani miljardeja tahkoavalta firmalta ainakin kartongin.


      • Nimetön
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        mä oon aikoinani lähettänyt resupussin halkoja myöski, ja sain 2 toppaa smarttia ja filttereitä paluupostissa!


      • tupakkiakin
        Nimetön kirjoitti:

        mä oon aikoinani lähettänyt resupussin halkoja myöski, ja sain 2 toppaa smarttia ja filttereitä paluupostissa!

        lähettää mutta ne maksaa ne verot niistä sitten.
        niitähän se valtio haluaa.

        turussa rettigille vietiin pahvia niin aina sai 2 askia röökiä kun pyysi joskus oli perse ihan auki sain 4 kun kerjäsin.
        sitä esiintyi nuorempana ja yleensä pitkien vapaiden jälkeen ja juhla pyhien esim juhannus vappu


      • Jussi
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Kyllä muuten lähetetään. Itse sain kaksi röökiboksia korvauksena, kun lähetin tuusulaan kaksi viallista savuketta, joissa oli filtterin paperi jäänyt leikkaamatta.


      • nainen25
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        tupakkaa 2 askia suomessa lm:ltä. ja tuttuni (lähisukulainen) myös kerää niitä halkoja ja saa tupakkaa ilmaseksi niin.


      • Myös LM:stä valittanut
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        älä jauha paskaa asiasta josta et tiedä!
        Minä lähetin Sinisen LM:n askin takaisin kun yhdessä tupakassa oli puumainen sätkäpuru, ehkä 2mm halkaisijaltaan. Lähettivät mulle muistaakseni 4 askia tupakkaa ilmaiseksi postissa.

        Joten haista sinä urpaanilegendas kanssa pitkä paska. Mikä vitun tarve sun on alkaa kirjoittamaan täällä typeriä olettamuksia faktatietoina?????


      • Eksynyt lammas
        LMstä valittanut kirjoitti:

        Urpaanilekendaa. Alkoholi- tai tupakkatuotteita ei koskaan lähetetä kompensaatioksi. Juttu kuuluu samaan sarjaan kun legendaarinen lipeää lonkerossa-juttu.

        Euroviisu-mekka Hankoon Pelkosille ja Tammisaareen Juurisen suku "shoppailemaan", rahaa sekä "tussua" biisaa...


    • benkko

      Huomasin kerran että pilttipurkin kannet on liian tiukalla, niin laitoin piltti.comiin(vai olikohan .fi) leikkimielisen valituksen tyyliin:

      "Miksi pilttipurkkien korkit ovat väännetty niin tiukalle. Ne on vauvan ruokaa, miten vauvat saa purkit auki jos raavaat miehetkään ei siihen pysty."

      Vastauksena tuli että jotain että "valitettavasti jossakin pilttipurkki erässä korkin valmistajat ovat toimittaneet vääränkokoisia korkkeja ja niitä on vaikeampi saada auki"

      Oisin ehkä saanut uuden pilttipurkin jos oisin "tiukan" purkin lähettänyt takaisin, en jaksanut..

    • mittumaari

      Matkustin reitillä mitä en ole koskaan ennen käyttänyt. Lippu oli virheellinen ja päädyin väärään kaupunkiin kun en tiennyt vaihtaa junaa. Konduktööri ei maininnut missään vaiheessa että junaa on vaihdettava enkä kuullut aseman kuulutuksia jos niitä oli. Jouduin menemään yöksi hotelliin kun kello oli niin paljon ettei ollut mitään mahdollisuutta päästä oikeaan paikkaan.
      VR korvasi hotellin ja ylimääräisen junamatkan hinnan.

      • Äksyin Ämmä

        joka ei ollut pienen hintansakaan arvoinen: repun hihnat hajosivat solkien kohdalta alle kuukauden käytön aikana. Pakkasin reppuun saman verran kuin tavallisestikin, ja aiemmat reppuni olivat tuota kuormaa mukisematta kantaneet ainakin vuoden.
        Enhän minä moista sietänyt. Arvelin, ettei tässä tilanteessa kannata käyttää ensisijaista valitusastetta eli ostopaikkaa, koska noissa halpistavarataloissa myyjiä on vähän eivätkä he tunne työnantajansa kauppaamia tuotteita lainkaan. Kirjoittelin siis suoraan maahantuojalle, jonka yhteystiedot olivat helposti esiin poimittavissa. (En muista, oliko ne suoraan kirjoitettu reppuun kiinnitettyyn tuoteselosteeseen vai jouduinko hakemaan tiedot Internetistä.)
        Kohtuullisen ajan kuluessa sain maahantuojafirmalta paketin, joka sisälsi uuden repun ja vielä vyölaukun kompensaationa. Tuo korvausreppu on vielä käyttämätön, koska olin ehtinyt ostaa repun torilta. Jossain vaiheessa aion testata, poikkeaako kompensaatiotuote alkuperäisestä - edukseen?
        Asiallinen reklamointi kannattaa aina, ja tällaisesti palautteesta hyötyy muitten kuluttajien ohella myyjäkin. Eihän ole hänen etunsa mukaista kaupata susitavaraa, josta kukaan ei vaivaudu hänelle ilmoittamaan vaan sen sijaan karttavat kyseistä liikettä.
        Jaloilla äänestäminen on perusteltua, jos viallisen tavaran tai pettävien lupauksien myyjä suhtautuu asiallisiin valituksiin penseästi tai korjaa virheitään uusin, tyhjin lupauksin.


      • Saanut
        Äksyin Ämmä kirjoitti:

        joka ei ollut pienen hintansakaan arvoinen: repun hihnat hajosivat solkien kohdalta alle kuukauden käytön aikana. Pakkasin reppuun saman verran kuin tavallisestikin, ja aiemmat reppuni olivat tuota kuormaa mukisematta kantaneet ainakin vuoden.
        Enhän minä moista sietänyt. Arvelin, ettei tässä tilanteessa kannata käyttää ensisijaista valitusastetta eli ostopaikkaa, koska noissa halpistavarataloissa myyjiä on vähän eivätkä he tunne työnantajansa kauppaamia tuotteita lainkaan. Kirjoittelin siis suoraan maahantuojalle, jonka yhteystiedot olivat helposti esiin poimittavissa. (En muista, oliko ne suoraan kirjoitettu reppuun kiinnitettyyn tuoteselosteeseen vai jouduinko hakemaan tiedot Internetistä.)
        Kohtuullisen ajan kuluessa sain maahantuojafirmalta paketin, joka sisälsi uuden repun ja vielä vyölaukun kompensaationa. Tuo korvausreppu on vielä käyttämätön, koska olin ehtinyt ostaa repun torilta. Jossain vaiheessa aion testata, poikkeaako kompensaatiotuote alkuperäisestä - edukseen?
        Asiallinen reklamointi kannattaa aina, ja tällaisesti palautteesta hyötyy muitten kuluttajien ohella myyjäkin. Eihän ole hänen etunsa mukaista kaupata susitavaraa, josta kukaan ei vaivaudu hänelle ilmoittamaan vaan sen sijaan karttavat kyseistä liikettä.
        Jaloilla äänestäminen on perusteltua, jos viallisen tavaran tai pettävien lupauksien myyjä suhtautuu asiallisiin valituksiin penseästi tai korjaa virheitään uusin, tyhjin lupauksin.

        Sipsejä Taffelilta, pari laivamatkaa Vikingiltä, paketin grandejä jne... Kaikki reklamaatiot aina aiheesta. Nykyään en enää jaksa aina reklamoida oma vaiva joskin nettisivustot helpottaneet asiaa. Aina ei tarvitse lähettää tuotetta.

        Broidi sai korin kaljaa Hartwallilta kun sen pullossa oli lasinsiruja. Muistaakseni siinä se oli niin että avasi yhden jossa iso lasinsiru ja toisessa avaamattomassa näkyi pieniä. Vei sen Cittariin josta ne lähetti eteenpäin. Sinällänsä harmi et se oli ykköstä ;-)


    • Vivian78

      Joudun työksenikin kirjoittelemaan aika paljon reklamaatioita, mutta yrityspuolella hyvitykset ovat hieman erilaisia. Mutta tietysti tämä tapa on juurtunut niin, että huonoa palvelua tai huonon tuotteen ostaessani kirjoitan reklamaation hyvin helposti. Virallisen asiakirjan vääntämiseen ei mene kuin muutama minuutti.

      Viimeksi sain Leafilta laatikollisen karkkia, kun ostin huoltamolta Tuplan, joka oli päiväyksestään huolimatta kuiva ja pahanmakuinen. Ei muuta kuin patukka postiin ja paluupostissa tuli pahoittelu selitys ja hyvitykseksi kokoelma karkkeja.

      Ainoa reklamaatio, johon en ikinä saanut vastausta, oli osoitettu eräälle Tamperelaiselle aseman seudulla sijaitsevalle, ei niin tasokkaalle ravintolalle. Olin menossa ystäväni kanssa olusille junaa odottaessa, mutta ystäväni ei päässytkään sisään (k-18, ystäväni 25), vaikka mukana oli voimassaoleva passi, kuvallinen kela-kortti, sotilaspassi, vr -opiskelijakortti ja ties mitä muita dokumentteja. Ovimiehen mielestä passikuva ei ollut tarpeeksi tunnistettava (????) ja muita kortteja hänen ei tarvitse edes katsoa. "En voi ottaa sitä riskiä (mitä riskiä?!!!)", totesi hän kylmän viileästi. Soitin ravintolapäälliköllekin, joka olisi mielellään toivottanut meidät tervetulleeksi, mutta siinä vaiheessa portsaria jo vitutti niin, ettei periaatteesta voinut päästää sisään. Pistin sitten seuraavana arkipäivänä kitkerän reklamaation, jossa pyysin heitä kertomaan, kuinka usein ja missä tapauksissa heidän mielestään kuvalliset henkilöllisyystodistukset pitäisi uusia tai minkälaisia dokumentteja vaaditaan, jotta heidän ravintolaansa pääsee sisään... Ei sillä, että olisin sinne menossa, mutta v-tutti vain portsarin ylimielinen itsevaltius. Mutta näissä asioissa kait ei ole valittamista, kun ravintola saa itse päättää asiakkaistaan. No, onneksi asiakkaatkin saavat itse päättää ravintolastaan...:P

      • Jan
        olla varovainen... kirjoitti:

        http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=45729

        Tuo ravintolan vaatimus on aivan perätön eikä perustu edes lakiin. Korvausvaatimus kaatuu missä tahansa Suomalaisessa tuomioistuimessa. Lisäksi asiasta on ennakkotapaus olemassa. Ihmisiä on yksinkertaisesti vain helppo pelotella..


      • rafla Tre

        Jos tarkoitat samaa raflaa, jossa Virpi Butt oli kanta-asiakkaana, niin tiedoksesi: ei kannata riidellä portsarien kanssa, ne saattavat suuttua... tiedäthän jo ulkomuodosta, että tiettyjä mielialan vaihteluja aiheuttavia "lisäravinteita" on käytetty ja runsaasti.


      • Ravintola

        Kerro vain se ravintolan nimi, niin ruvetaan kaikki poikotoimaan kyseistä ravintolaa.


    • Nimetön

      Ostamani hammaslanka tuli yhtenä tuhruna ulos pakkauksestaan - lähetin sen valmistajalle ja paluupostissa napsahti laatikollinen hammasharjoja ym. hampaiden hoitosälää!

    • endita

      Olin lasten kanssa toissa kesänä Lintsillä Space Expressissä. Lapset istuivat eteeni vaunuun ja minä heti heidän taakseen. Painoin oman turvakaiteeni kiinni ja arvelin,että laiturivalvoja,joka lähti kulkemaan junan alkupäästä,tarkistaisi kaikkien kaiteiden kiinnityksen. Hän käveli ohi kohti katsomatta. Lapset huikkasivat minulle,että eivät saa sitä itse kiinni,yritin nousta auttaakseni,vaan eihän sähkölukittu kaide enää auennut. Huusin laiturivalvojan perään,näin vain hänen selkänsä katoavan sermin taakse ja samassa juna nytkähti liikkeelle... Elämäni kauhuminuutit...pisimmät...Vieläkin hirvittää,kun asiaa ajattelee.
      Kun pääsin kotiin,soitin Linnanmäelle ja vastaavalle henkilölle. Hän suhtautui asiaan asianmukaisesti pahoitellen,sanoi,että laiturivalvojalla ei todellakaan ole muuta tehtävää,kuin tarkistaa kaiteiden kiinnitykset. Lupasi lähettää jotain korvaukseksi postitse ja terottaa toivomuksestani henkilökunnalle turvallisuusnäkökohtia. Viikon sisällä sitten tulikin postia Linnanmäeltä: kolme lippua,jotka oikeuttivat rannekkeisiin seuraavana kesänä. Ehkä odotin jotain muutakin,sillä tilanteella olisi voinut pahimmillaan olla todella ikävät seuraukset... Vaan tyydyin kuitenkin saamaani. Mikään lahjus kun ei olisi voinut niitä kauhuminuutteja poiskaan ottaa eikä korvata. Että sellainen tapaus :)

      • isuukki

        Aivan hirveä juttu.

        Itse olisin kyllä näyttänyt taivaan merkit sille "valvojalle".

        Toivotaan ettei moista satu omalle kohdalle.


      • endita
        isuukki kirjoitti:

        Aivan hirveä juttu.

        Itse olisin kyllä näyttänyt taivaan merkit sille "valvojalle".

        Toivotaan ettei moista satu omalle kohdalle.

        Niinpä...sanopa muuta. Itse olin niin kauhusta kankeana ja järkyttynyt, että olisin varmaan aiheuttanut lapsilleni elinikäiset traumat ja Linstikauhun,jos olisin samantien rökittänyt kyseisen laiminlyöjän...Mielessä kyllä kävi. Vaan lapset eivät sillä hetkellä tajunneet miten vakavasta tilanteesta oli kysymys ja ajattelin säästää heidät siltä,olisi mennyt heiltäkin hyvä Lintsipäivä piloille -minulta meni. Jälkeenpäin he ovat isommmiksi kasvaessaan kyllä asian tajunneet ja puhuttu on. Itse opin sen,että tarkistan aina varmuuden vuoksi lasten kiinnitykset,ennekuin istun itse alas. Mutta kauhuminuutti palautuu aika ajoin mieleen,pelko siitä,että kohta kuuluu huuto: Äiitiii, mä putoon... Uskaltauduin tänä kesänä nimensä muuttaneeseen laitteeseen kuitenkin...lapset eivät,vaikka muissa hurjissa vimputtimissa kävivätkin.


      • Kimpale

        Aivan pakko kommentoida tuota turvallisuus juttua tuossa cityssä. Kaiteet lukittautuvat!!, niissä sattuu vain olemaan nousuvara. Ja asiakkaat, lapsineen ovat niin käsittämättömässä paniikissa asian tiimoilta etteivät tajua asiaa. Ei vaikka yrittäisi näyttää että nosta ylemmes kaidetta, huomatakseen asian... Turvallisuus ennen kaikkea, se on totta. Tästäkin laitteesta monet valitukset tulleet, vaan eihän sitä voi laitteen ominaisuuksia muuttaa ja toisaalta paniikissa rääkyvälle asiakkaalle on helvetin turhaa selittää asiaa.


      • endita
        Kimpale kirjoitti:

        Aivan pakko kommentoida tuota turvallisuus juttua tuossa cityssä. Kaiteet lukittautuvat!!, niissä sattuu vain olemaan nousuvara. Ja asiakkaat, lapsineen ovat niin käsittämättömässä paniikissa asian tiimoilta etteivät tajua asiaa. Ei vaikka yrittäisi näyttää että nosta ylemmes kaidetta, huomatakseen asian... Turvallisuus ennen kaikkea, se on totta. Tästäkin laitteesta monet valitukset tulleet, vaan eihän sitä voi laitteen ominaisuuksia muuttaa ja toisaalta paniikissa rääkyvälle asiakkaalle on helvetin turhaa selittää asiaa.

        Varmaan on niin,että on myös asiakkaita,jotka rääkyvät paniikissa...oikaisen kuitenkin,etten tehnyt niin. JA jos joku olisi asiaa tullut selittämään,olisin varmasti selitykseen tyytynyt...Ja olet oikeassa,hädässä ei huomaam pientä nousuvaraa,jonka ansiosta saattaisi mahtua nousemaan laitteesta poiskin. Kun samalla yrittää rauhallisesti neuvoa lapsiaan laittamaan kaidetta kiinni,tietää laitteen olevan lähdössä näillä sekunneilla,saattaa jollekulle käydä niin että henkensä hädässä oman lapsensa puolesta rääkäiseekin...Ehkäpä,jos itsekin olisin tajunnut rääkäistä saman tien,kun laiturivalvoja kulki ohitse,kauhuminuuttia ei olisi välttämättä tullut. Oletin,että hän palaa takaisin...että jokin tai joku asiakas vaati hänen välitöntä huomiotaan...Näin me ihmiset ollaan erehtyväisiä arvioissamme.


      • endita
        Kimpale kirjoitti:

        Aivan pakko kommentoida tuota turvallisuus juttua tuossa cityssä. Kaiteet lukittautuvat!!, niissä sattuu vain olemaan nousuvara. Ja asiakkaat, lapsineen ovat niin käsittämättömässä paniikissa asian tiimoilta etteivät tajua asiaa. Ei vaikka yrittäisi näyttää että nosta ylemmes kaidetta, huomatakseen asian... Turvallisuus ennen kaikkea, se on totta. Tästäkin laitteesta monet valitukset tulleet, vaan eihän sitä voi laitteen ominaisuuksia muuttaa ja toisaalta paniikissa rääkyvälle asiakkaalle on helvetin turhaa selittää asiaa.

        Laite,jossa olimme,oli space express...ei city. Eli nykyinen joku linnunrata...tai tähdenlento...jotain sinnepäin kuitenkin :)


    • on kohteliaisuus

      Ennyt viitsi kaikkia luetella mitä oon reklamoinnut mutta kyllä juttu on niin että vain jokunen poikkeus jättää vastaamatta (eräs kotimainen shampoonvalmistaja).

      Vastaajat myös kiittävät kun saavat palautetta koska se on usein ainoa tapa saada tietoa epäkuranteista tuotteista ja palveluista joita aina kuitenkin kulkeutuu kuluttajallekin asti.

      Vastauksessa tulee myös joko vataava tuote tai lahjakortti ko. liikkeeseen. Koska valmistaja ottavat yleensä asiallisesti reklamoinnin olisikin mielestäni myös kuluttajan syytä miettiä miten reklamointinsa esitää. Yleensä henkilö joka vastaa reklamointiin on vähiten syypää sattuneeseen virheeseen.

    • Muovisuikale Korpelan kinkussa => 100 mk lahjakortti

      Kitkerä Juhla-Mokka -paketti => muutama kahvipaketti, säilytyspurkki, kahvilusikka ja reseptikirja

      Vajaa Jenkki-purkkapaketti => kilon verran makeaa

      Tukholmanmatkalla paluulaiva törmännyt aamulla laituriin => bisnes-luokan lentoliput Suomeen (tässä käytettiin jo luovaa mielikuvitusta!)

      • Maija

        Onhan tuota tullut reklamaatioita tehtyä jos on aihetta ollut. Joskus oli valmisruuassa paksu karva ja siitä tuli sitten kylmälaukullinen tuotetteita korvaukseksi.

        Eniten ottaa päähään SESTOn toiminta; ostin sieltä tuotteita joista oli mennnyt päiväys 2kuukautta aikaisemmin. Huomasin sen vasta kun ruoka oli jo valmista.

        Eivät koskaan edes vastanneet palautteeseeni, ja rahani olisin kyllä halunnut takaisin vaikka muuta hyvitystä ei olisi tullutkaan.

        Mutta enpä kyllä koskaan enää mene Sestoon ja levitän sanaa tehokkaasti.


      • Ostaja
        Maija kirjoitti:

        Onhan tuota tullut reklamaatioita tehtyä jos on aihetta ollut. Joskus oli valmisruuassa paksu karva ja siitä tuli sitten kylmälaukullinen tuotetteita korvaukseksi.

        Eniten ottaa päähään SESTOn toiminta; ostin sieltä tuotteita joista oli mennnyt päiväys 2kuukautta aikaisemmin. Huomasin sen vasta kun ruoka oli jo valmista.

        Eivät koskaan edes vastanneet palautteeseeni, ja rahani olisin kyllä halunnut takaisin vaikka muuta hyvitystä ei olisi tullutkaan.

        Mutta enpä kyllä koskaan enää mene Sestoon ja levitän sanaa tehokkaasti.

        ostin valmisleivän. Varsinainen lihatäyte uupui kokonaan. Reklamoin, mutta ei ne lotkauttaneet korviaan mitenkään.


      • siljasue
        Ostaja kirjoitti:

        ostin valmisleivän. Varsinainen lihatäyte uupui kokonaan. Reklamoin, mutta ei ne lotkauttaneet korviaan mitenkään.

        Ruosinlaivalle kun oltiin menossa niin laiva tuli pohjakosketuksen takia tunnin myöhässä satamaan.Mutta meidät matkustajat päästettiin laivaan vasta kuuden tunnin päästä siitä n.01.30 yöllä eli odotus aikaa oli noin 8 tuntia lasten kanssa terminaalissa mukaan laskien ajoissa paikalle tulon.Lapset nukahtivat terminaalin lattialle,kukaan ei vaivautunut tuomaan niille peittoja tms.kävin kysymässä niin nosteltiin vaan olkapäitä.Kun päästiin laivaan niin se ei sitten lähtenyt satamasta vaan yövyimme vain siellä,ja aamulla sitten kotiin takasin.tein sitten valituksen yhtiölle sisältäen lasten lattialla nukkumiset jne. sieltä tulikin sitten vastaukseksi uusi ilmainen risteily hyvässä hyttiluokassa ja 600mk ostokortti rahaa matkalle.


    • datqa

      kyllähän ihmiset osaa reklamoida ja itse työskentelen rautakaupassa ja kaikkea saa kuulla.
      eilen viimeksi kuuntelin huutoa vanhalalta "herrasmieheltä" jonka sanavarasto oli aika kirosanapainotteista...valitti että miksi tehdään niin huonoja saunajakkaroita kerran istuin ja hajos(elopainoa oli kyllä kaverilla siinä ehkä syy)puolen tuntia kuuntelin ja kysyin että no onkos kuitti mukana että saat vaikka uuden...siinä sitten kaveri totesi että en mä täältä sitä ostanu ku hyvästä tuurista!!!voi niinku hiukan ihmetellä mitä asiakkailla päässä liikkuu,menis ny siihen kauppaan mistä on edes ostanu!toivotin kaverille vaan kauniisti että hyvää päivän jatkoa ja ovi on tuossa suunnassa...

      • myyjä

        Itse työskentelen ison tavaratalon neuvontapisteessä ja myös me saamme päivittäin reklamaatioita. Asiakkaat tulevat esimerkiksi elintarvikkeiden kanssa, jossa on "outo maku" tai on löytynyt karva tai muuta vastaavaa.

        Asiakkaille tuleekin usein yllätyksenä, että me emme ala lahjomaan heitä sen vuoksi että maksalaatikko maistuu oudolta, vaan yksinkertaisesti palautamme rahat tai asiakas saa ostaa uuden tuotteen tilalle. Tämän vuoksi usein kehotankin asiakasta ottamaan yhteyttä tuotteen valmistajaan/maahantuojaan, koska hyvitykset sitä kautta ovat huomattavasti paremmat.

        Eräskin asiakas oli aluksi käynyt meidän juttusilla suolapähkinöistä, jotka olivat kuivia ja "suolattomia". Me olimme kehoittaneet ottamaan suoraan yhteyttä Taffeliin ja kuinkas ollakkaan posti oli tuonot ison laatikollisen sipsejä, popcorneja ja pähkinöitä valituskirjeen saattelemana. Asiakas oli todellakin tyytyväinen.


      • myyjä myös
        myyjä kirjoitti:

        Itse työskentelen ison tavaratalon neuvontapisteessä ja myös me saamme päivittäin reklamaatioita. Asiakkaat tulevat esimerkiksi elintarvikkeiden kanssa, jossa on "outo maku" tai on löytynyt karva tai muuta vastaavaa.

        Asiakkaille tuleekin usein yllätyksenä, että me emme ala lahjomaan heitä sen vuoksi että maksalaatikko maistuu oudolta, vaan yksinkertaisesti palautamme rahat tai asiakas saa ostaa uuden tuotteen tilalle. Tämän vuoksi usein kehotankin asiakasta ottamaan yhteyttä tuotteen valmistajaan/maahantuojaan, koska hyvitykset sitä kautta ovat huomattavasti paremmat.

        Eräskin asiakas oli aluksi käynyt meidän juttusilla suolapähkinöistä, jotka olivat kuivia ja "suolattomia". Me olimme kehoittaneet ottamaan suoraan yhteyttä Taffeliin ja kuinkas ollakkaan posti oli tuonot ison laatikollisen sipsejä, popcorneja ja pähkinöitä valituskirjeen saattelemana. Asiakas oli todellakin tyytyväinen.

        jokaisen myyjän, ammattitaitoisen, on silti osattava ottaa reklamaatio mikä tahansa vastaan.

        vaikka huvittaisi itseään, koska on näitäkin, jotka tekee sitä aina.

        todellisiin reklamaatioihin mielestäni järkevää puuttua jo firman maineenkin takia.paha palaute leviää kulovalkean tavoin.

        hyvästä palvelusta kerrotaan n.3lle ihmisille pahasta yli 10lle.


      • datqa
        myyjä myös kirjoitti:

        jokaisen myyjän, ammattitaitoisen, on silti osattava ottaa reklamaatio mikä tahansa vastaan.

        vaikka huvittaisi itseään, koska on näitäkin, jotka tekee sitä aina.

        todellisiin reklamaatioihin mielestäni järkevää puuttua jo firman maineenkin takia.paha palaute leviää kulovalkean tavoin.

        hyvästä palvelusta kerrotaan n.3lle ihmisille pahasta yli 10lle.

        kyllä!näin on...mutta ei toisten kauppojen..jos olet hiukkaanakaan perehtynyt kauppojen/ketjujen uusiin asiakaspalvelusäännöksiin niin nykyään se menee näin asiakasta palvellaan kuin kuningasta mutta vaippoja ei vaihdeta!!!(eli ei paapota)


    • ASDF

      Joskus opiskelu aikan oli tapana ostaa korillinen vissyä rapulajuomaksi useastikin. olin kerran juonut jo puolen koria kyseisessä tarkoituksessa ja päätin sitten ottaa ihan selvinpäin yhden pullon janoon. sehän maistui ihan hirveälle. ummehtunut maku. lähetys hartwallin tehtaalle ja paluu postissa tuli 50 mk shekki hyvityksenä.

      samaisena syksynä ostin 2kerroksisen pandan konvehtirasian kaupasta ja nostaessani ensimmäisen tason pois heti avattuani laatikon huomasin että 1 konvehti oli sulanut. konvehdeissa ei ollut mitään vikkaa koska maistelin sen ensimmäisen kerroksen. toisen tason lähetin tehtaalle ja sain 2 konvehtirasiaa paluupostissa.

      • persnetto

        .. raakana pahaa, varsinkin selvinpäin :)


    • TEEN KYLLÄ JOS TARVE

      juuri äsken täällä tampereella sain todella paskaa palvelua lääkäriltä.että tulee varmasti valitus

    • jano jäi kesken

      Itse ostin vähän aikaa sitten Karhu sixpackin eräältä Nesteen huoltoasemalta ja sieltä löytyikin 2 tyhjää pulloa joissa toki korkit oli kiinni.

      No enpä siitä hirveesti valittamaan, mutta kiinnostaisi, paljonkohan panimot antaisi hyvitystä moisesta "kusetuksesta" ?

      • persnetto

        mulla 1 rikkinäinen pullo, antoivat kaupasta 2 täyttä tilalle:))


      • Enemmän
        persnetto kirjoitti:

        mulla 1 rikkinäinen pullo, antoivat kaupasta 2 täyttä tilalle:))

        Panimolta ehkä mäyrän...


    • gunilla4

      Monestikin olen reklamoinut, ja aina olen ollut tyytyväinen valmistajan hyvitykseen. Japaniin reklamoin puuttuneesta kynänterästä, Saksaan kuivasta tussista ja kuivuneesta teipistä ja kotimaahan liian ohuesta langasta.

    • >:(

      Reklamointini on aina yleensä sujuneet hyvin, Atrialta sain 10e lahjakortin, kun lihassa oli luita ja kissanruokafirmalta ruokapusseja, kun kissanruoassa joku iso epämääräinen palanen.

      Sitten siihen huonompaan kokemukseen.

      Ostin Lorealilta kaksi erilaista hiustenvaalennusainetta, eivätkä kumpikaan vaalentanut hiuksiani ollenkaan. Valitin kummastakin samalla viikolla (ostin uuden purkin vasta ensimmäisen epäonnistumisen jälkeen) ja ajattelin että saisin edes kaksi valitsemaani hiusväriä hyvitykseksi.

      Toisin kävi, mun piti lähettää sinne ne hiusvärit, leikata omia hiuksia sinne mukaan, täyttää neljän-viiden sivun kysely, jossa kyseltiin kaikki maat ja taivaat hiusteni historiasta. No, pakkasin tätä pakettia vaikka kuinka kauan ja kulutin aikaani kysymyksiin ja leikkasin vielä hiustuppoja eri puolelta päätä mukaan. Tuntui jo, että olis ollu helpompaa olla valittamatta, mutta saapas es takasin jotain, mistä oli maksanukki.

      4 viikon päästä tulikin sitten pieni hoitoainepurkki! Kyllä v*tutti. 20e meni taivaan tuuliin ja omaa aikaa pari tuntia ja ylimääräiset käynnit postissa. Piti se typerä hoitoainekin hakea postista erikseen, kun en vielä tiennyt, että ne ei hyvitä oikeita tuotteita.

      Niin, ja ennen ku joku ehtii sanomaan, että kaikkien hiuksia ei voi vaalentaa, niin seuraava kokeilemani eri merkkinen aine toimi kyllä loistavasti.

      • kampaaja

        Oliko Lorkun värit vaalennussarjan kestovärejä kenties?Ja sitten se toimiva vaalennusaine?
        Kestoväri ei vaalenna värjättyjä hiuksia.Vaalennusaine kyllä.


    • siideriä

      Tapahtui kyllä jo pari kesää sitten.

      Ostin 0,5 pullo -siidereitä, mutta litrahinnaksi oli merkitty jotain 2,30 €. Mutta pullonhinta oli jotain 2,50 pantteineen. No, ostin tietysti vähän reilummin.

      Kun olin maksanut, menin myymäläpäällikkön juttusille esittäen oman perustellun näkemyksen siitä, minkä vuoksi litrahinnat on merkitty ja toimivat vain valintaperusteenani.

      Vähän aikaa se nikotteli, kun sanoin että kuluttajien valinnan ja epäselvän pakkauskoon täsmentämiseksi.

      Sitten sain erotuksen verran takasin, kylläkin siiderinä, kun myyjä meni hyllylle ja mätti kassiin toisen mokoman !

      Vain vähän sillä oli naama väärin päin!

      Tuntui hyvältä kun onnistu "tinkimään" monopolistisessa ALKOssa !

      M - 25-

    • .siideriä

      Tapahtui kyllä jo pari kesää sitten.

      Ostin 0,5 pullo -siidereitä, mutta litrahinnaksi oli merkitty jotain 2,30 €. Mutta pullonhinta oli jotain 2,50 pantteineen. No, ostin tietysti vähän reilummin.

      Kun olin maksanut, menin myymäläpäällikkön juttusille esittäen oman perustellun näkemyksen siitä, minkä vuoksi litrahinnat on merkitty ja toimivat vain valintaperusteenani.

      Vähän aikaa se nikotteli, kun sanoin että kuluttajien valinnan ja epäselvän pakkauskoon täsmentämiseksi.

      Sitten sain erotuksen verran takasin, kylläkin siiderinä, kun myyjä meni hyllylle ja mätti kassiin toisen mokoman !

      Vain vähän sillä oli naama väärin päin!

      Tuntui hyvältä kun onnistu "tinkimään" monopolistisessa ALKOssa !

      M - 25

    • Le bebe

      Vuosia sitten kun muksu oli vielä vaippaikäinen tuli käytettyä näitä natusanin pehvapyyhkeitä, joilla saa ennen pesua pyyhittyä suurimmat sinapit pois. Kerran oli laatikon sisus mielestäni liian kuiva.Ei kun reklamoimaan ja korvauksena paluupostissa tuli pahoittelut tuotteen epäkurantiudesta ja 12 lootaa samaa kamaa tilalle. Ne olivat sopivan kosteita ja niillä pyyhki tosi pitkään. Taisi olla höveli asiakaspalveluhenkilö työvuorossa.

    • vera

      ostin vähän aika sitten kierrepasta pussin, jossa huomasin vasta kotona ruokaa tehdessä, että makarooneissa oli jotain outoa mustaa mönjää, homeen näköisiä kokkareita..lähetin maahan tuojalle koko pussin takaisin makarooneineen ja muutaman viikonkuluttua tuli vastaus ja hyvitys jossa oli kerrottu mustan mönjän olleen koneistorasvaa. Hyvitykseksi sain 10 € lahjakortin s-ryhmän kauppoihin

    • jaska

      Auton kylki maalattu nyt neljästi ja viides kerta tulos oli vakuutusyhtiön edustajan tarkastuksessa ja se ei hyväksynyt maalausta ja pisti sen uusiksi. Ei kivaa kun saa käydä joka viikko maalaamossa rupee niitäkin jo ärsyttään. Tosin tekis kerralla kunnolla.

    • Ei mitään vastausta?

      Tein reklamaation Adidakselle kuvalla kun muutaman kuukauden vanhat sisäpelikengien pohjasta repes helv*tin iso biitti! (kengien arvo 100€) Eikä sit mitään noteerausta addun puolesta!?!

      • sussukka73

        tollasissa tapauksissa kannattaa mennä liikkeeseen mistä on ostanut kyseisen tuotteen ja sitä kautta osoittaa reklamaatio maahantuojalle.sitä kautta ainakin asia hoituu,ne yritykset on täynnä suomalaista henkilökuntaa ja urheiluliikkeet ainakin palauttavat virheelliset tuotteet maahantuojilleen jota kautta hyvityksiäkin sitten voipi saada.(yleensä saakin)
        ihan vihjeenä vaan sinulle,ottaisi minua ainakin pannuun jos niin kalliit kengät menisi noin nopeasti käyttökelvottomaksi.
        jos sulla on kengät vielä tallella eikä ole vanha juttu niin käänny sen liikkeen puoleen mistä ostit,eiköhän asia selviä sitä kautta.


      • xx.
        sussukka73 kirjoitti:

        tollasissa tapauksissa kannattaa mennä liikkeeseen mistä on ostanut kyseisen tuotteen ja sitä kautta osoittaa reklamaatio maahantuojalle.sitä kautta ainakin asia hoituu,ne yritykset on täynnä suomalaista henkilökuntaa ja urheiluliikkeet ainakin palauttavat virheelliset tuotteet maahantuojilleen jota kautta hyvityksiäkin sitten voipi saada.(yleensä saakin)
        ihan vihjeenä vaan sinulle,ottaisi minua ainakin pannuun jos niin kalliit kengät menisi noin nopeasti käyttökelvottomaksi.
        jos sulla on kengät vielä tallella eikä ole vanha juttu niin käänny sen liikkeen puoleen mistä ostit,eiköhän asia selviä sitä kautta.

        Joo ihan oikeassa oot et mun ois pitäny painella suoraan myyjän pakeille ja tietysti heti eikä hetken päästä! Annoin asian vanheta (saamattomuutta) ja tein reklamaationkin vasta puolen vuoden kuluttua :( Mut ois silti odottanu edes jonkinlaista vastausta...V'tun kalliithan ne kengät oli mut elämä on :)


    • valittaja

      Hukkasin vuosia sitten pankkikortin ja soitin siitä pankkii, tilattiin uusi, mutta mistään maksusta ei ollut siinä vaiheessa puhetta. No, kyllähän se varmaan lukee papereissa että uusi kortti maksaa, mutta kuka niitä aina jaksaa lukea. Maksu kortista (muistaakseni noin 50 mk) meni semmoisena päivänä tililtä kun siellä ei ollut rahaa, ja tuli maksettavaksi tilinylityksestä samanlainen summa. Valitin pankkiin tästä, miksi ottaa rahaa "omiin" kuluihinsa päivänä jolloin siellä ei ole rahaa jne. Lopputuloksena pankki palautti tämän tilinylitysrahan sekä myös aiheellisesti perimänsä rahan kortista, kannatti valittaa.

    • Vaatimatonta

      Eivät lähettäneet kuin 2 säilykepurkkia tilalle.
      Tietenkin parempi sekin kuin ei mitään.

      • Pauliina

        En ole mikään turhasta narisija, mutta aiheesta olen reklamoinut muutaman kerran. Olen kerännyt Iittalan Kartio-sarjaa ja lyhyellä ajalla kaksi lautasta napsahti tiskatessa rikki. En käsitellyt niitä mitenkään kovakouraisesti. Ne vain napsahtivat palasiksi. Valitin asiasta ja sain neljä lautasta korvaukseksi.

        Kerran Saarioisten karjalanpiirakassa oli jotain valkoista ja tosi kovaa. Ei se kivi ollut, mutta jotain vastaavaa. Lähetin löydön valmistajalle ja sain muistaakseni 20 € lahjakortin hyvitykseksi.

        Ostin Fazermint-konvehteja ja niiden normaalisti tumma väri oli vaalea ja laikukas. Lähetin karkit takaisin tehtaalle. Minulle vastattiin, että karkkeja on säilytetty jääkaapissa tai muuten liian kylmässä ja värin muuttuminen johtuu siitä. Lisäksi sain jonkin verran karkkeja hyvitykseksi.

        Opiskeluaikana kämppikseni valitti joistain lempitäytekekseistään, että niistä on vähennetty täytettä ja hän ei ole asiaan tyytyväinen. Korvaukseksi tuli asiallinen kirje, että täytteen määrää on tosiaan vähennetty ja lisäksi kassillinen keksejä ja muuta hyvää.


    • Ei legenda

      1970-luvulla naapurin isäntä osti Valion jugurtin. Ihmetteli syödessä, että mikä möykky lillui tuotteessa -Hiiren pää. Valio ei tarjonnut tuolloin rahaa, mutta pysyipähän naapuri jugurteissa koko vuoden.

      • ???

        70-luvulla samanlainen tapaus sattui Kulosaaren koulussa jollekin oppilaalle. Ilmeisesti silloin oli enemmänkin hiiriä mellestämässä Valiolla.


      • jälleen tapaamisiin
        ??? kirjoitti:

        70-luvulla samanlainen tapaus sattui Kulosaaren koulussa jollekin oppilaalle. Ilmeisesti silloin oli enemmänkin hiiriä mellestämässä Valiolla.

        olin todistamassa paikan päällä. tuosta Kulosaaresta en tiedä. Vai oliko Valiolla jokin hiirenpää kampanja menossa tuolloin. tämä tapaus sattui lapissa.


      • Coco

        mutta oli jäniksen kakkaa..


    • syystä reklamoija

      Muksu- (silloin Tutteli-)riisipuuro oli päässyt jäätymään kaupan käsittelyissä, eli kuorma oli ollut liian kauan ulkona pakkasessa tms. Lähetin Valiolle sähköpostia ja jo iltapäivällä asiakaspalvelija soitti minulle ja hän kysyi, sopisiko, että hän lähettäisi uusia puuroja ja mitä makua saisi olla. Sain täyden setin(12prk) neljän viljanpuuroa. Nainen puhelimessa oli oikein mukava, enkä minäkään mitään kiukutellut. Niin metsä vastaa...
      Abbalta saimme säilykkeitä muistaakseni viittä lajia korvaukseksi jostain.
      Riisi Frutti-firmasta saimme myös jotain...
      Valion kerma ei kerran vaahdonnut sitten millään, saimme 20 mk ja pahoittelut kirjeessä. Turon puvussa oli pieni, tuskin näkyvä langanveto. Sokoksen myyjä huomasi sen jo kaupassa, mutta juhlat oli jo seuraavana päivänä. Saimme juhlien jälkeen käydä vaihtamassa kalliin miesten puvun kokonaan uuteen.

    • eräs tuttu

      Ihmiset varmaan muistaa kun mainostettiin liptonilla pyramidi-teepusseja. no nopeastihan tuosta huomasi että kyseessä oli tetraedin muotoinen pussi. Paluuna reklamaatiosta pahoitteleva kirje.

    • Xyz

      Huvittavin vastaus reklamaatioon tuli Unileveriltä. Valitin nettilomakkeella jäätelöstä, oli keksijäätelössä vain muutama keksinmuru vaikka niitä piti olla kymmenesosa. Muutaman päivän päästä tuli postissa selityskirje ja paljas viiden euron seteli. Ei siis mitään lahjakorttia, ihan puhdasta rahaa... Jotenkin olisi kuvitellut että niin isolla firmalla olisi ammattimaisemmat systeemit.

      Saarioisten broilersalaatista löysin luunpalan, sieltä sentään lähetettiin viiden euron ostokortti. Nettilomakkeella heitäkin lähsestyin.

    • X-filesman

      Reklamoin aikoinaan Järvi-Suomen Portin valmistamasta Takkalenkistä. Takkalenkistä löytyi luunpaloja jotka todella pahasti sattuivat hampaaseen. Onneksi oli hampaat kunnossa ja kestivät sen mutta joka kerta reklamoin siitä. Vastineeksi sain tuotepaketin jossa oli Järvisuomen Portin tuotteita. Todella laadukas paketti. Reklamoin 5 eri kertaa ja joka kerta tuotepaketti tuli. Viimeisimmässä reklamaatiossa tuotepaketin sisällä oli kirje kuten aikaisemminkin , jossa pahoiteltiin tuotteen virheellisyyttä. mutta viimeisimmässä oli lisämaininta, olemme vaihtaneet suodatin verkon tiheämpään joten vastaisuudessa ei pitäisi löytyä vastaavanlaista virhettä. Eikä kyllä enään löytynytkään.

    • Vaahtis

      Ostin kerran Halvan vaahtokarkkeja ja pussista löytyi muutama sulaneen näköinen karkki.Otin samantien yhteyttä netinkautta ja pyysivät lähettämään tuotteen heille.Sen tein ja muutaman viikon kuluttua postista tipahti selityskirje ja iso laatikko Halvan karkkeja :)

    • Reklamoin

      Tyhmä kun olin, ostin aikaanan auton joka oli katsastettu 2 viikkoa ennen kauppoja- päällisin puolin siisti kuin mikä -Mutta pohjasta mätä kuin mikä.

      Kun yksityiseltä ostetuissa autoissa on perävalotakuu niin takerruin "Katsastettu" leimaan. Asiallisesti reklamoin (valtion) katsastuskonttorille, kun toiminnastaan hinnankin ottavat niin kai myös ottavat vastuunkin antamastaan leimasta eli auton lainmukaisesta kunnosta?. No ei mennyt ihan niin. Tappeluksi meni konttorin johtajan kanssa. Homma ei edennyt ennenkuin otin yhteyden pääkallopaikkaan jälleen asiallisesti ja asiallista oli toiminta siitäkin suunnasta- Konttori sai varoituksen ja minä rahallisen hyvityksen. Kyllä vaan - reijät eivät olleet ihan pieniä...

      • Jatkossa

        Käytitkö samaa katsastuskonttoria? Pääsikö auto läpi? ;--)


      • Reklamoin
        Jatkossa kirjoitti:

        Käytitkö samaa katsastuskonttoria? Pääsikö auto läpi? ;--)

        Heh, autoa käytin ennen asian selviämistä 2:lla muulla asemalla joissa ihmeteltiin miten se leiman oli saanut...

        Ja autoahan ei tarvinnut katsastaa ennen kuin vuoden päästä, sillä sehän oli jo vuosikatsastettu ja hyväksitodettu ko. vuoden osalta...;)

        Ko. auto leimaantui vielä montavuotta eli ei reklamoinnitsta mistään mustalle hylkylistalle joutunut ;), mutta en ole käynyt sillä nimenomaisella asemalla episodin jälkeen. Siellä olisi voinut käydä toisin ;-)


    • +++

      Sain lahjaksi paidan, jonka tiesin olevan tietystä liikkeestä ostetun kauluspaidan, jota pidin kertaalleen päällä, ensimmäsiessä pyykissä huomasin että paidan selkämys oli alusta oli revennyt lähes kokonaan halki koneessa. Sain uuden paidan ilman kuittia.

      • tytsy

        Itse osti LAADUKKAAN(?) Nanson/finwearin raitapaidan. Paita maksoi 22.90e mata halusin työpaidaksi laadukkaan ja tutun tuotteen. Ensimmäisen pesun jälkeen purkautui kaula-aukkoa kiertänä trikoovainonauha, jolla kaulus oli kantattu. Oikea olkasauma purkaantu 5cm matkalta (ommellessa ei tarttuneet edes yhteen alunperinkään) ja lisäksi sauma kiersi pesunjälkeen niin ettätoinen sivusauma oli edessä. Laitoin reklamaation netin kautta ja he pyysivät laittamaan paidan heille. Pian sainkin sieltä pienen paketin ja voitteko uskoa????? He olivat ommelleet sauman uudelleen(jolloin se pieneni ompeleen verran toiselta olalta) ja kaulus oli ommeltu uudestaa. Ei näyttänyt uudelta enään se pusero..... aika hyvin olen Nanson tuotteen nykyisin kiertänyt ja kaukaa!


      • onko?
        tytsy kirjoitti:

        Itse osti LAADUKKAAN(?) Nanson/finwearin raitapaidan. Paita maksoi 22.90e mata halusin työpaidaksi laadukkaan ja tutun tuotteen. Ensimmäisen pesun jälkeen purkautui kaula-aukkoa kiertänä trikoovainonauha, jolla kaulus oli kantattu. Oikea olkasauma purkaantu 5cm matkalta (ommellessa ei tarttuneet edes yhteen alunperinkään) ja lisäksi sauma kiersi pesunjälkeen niin ettätoinen sivusauma oli edessä. Laitoin reklamaation netin kautta ja he pyysivät laittamaan paidan heille. Pian sainkin sieltä pienen paketin ja voitteko uskoa????? He olivat ommelleet sauman uudelleen(jolloin se pieneni ompeleen verran toiselta olalta) ja kaulus oli ommeltu uudestaa. Ei näyttänyt uudelta enään se pusero..... aika hyvin olen Nanson tuotteen nykyisin kiertänyt ja kaukaa!

        Jos oma kertomuksesi pitää paikkansa, niin ole tyytyväinen että sait edes parsitun rätin. Opettele siis kirjoittamaan, niin reklamaatioonkin saattaaa tulla asiallinen vastaus kompensaatioineen.


      • tytsy
        onko? kirjoitti:

        Jos oma kertomuksesi pitää paikkansa, niin ole tyytyväinen että sait edes parsitun rätin. Opettele siis kirjoittamaan, niin reklamaatioonkin saattaaa tulla asiallinen vastaus kompensaatioineen.

        Kiitos, että jaksoit kiinnittää huomiosi epäolennaiseen, eli kirjoitusvirheisiini. Sehän se asian ydin olikin. Tässäkin tapauksessa virheitä ei olisi tyhmempi huomannut, mutta viisaskaan ei olisi virkannut mitään! kuten vanhan sananlaskun mukaan sanotaan. Mieti nyt vaikka loppuilta sitä, että tarkoittaako "virkannut mitään" hiljaa olemista vai kenties käsitöitä! ;o)

        (Suomeksi siis: Asian ydin oli se, ettei kotimaiseen tuotteeseenkaan ole aina luottamista. Nanso/Finnwear on sen tason yritys, että kokonaan uusi paita parsitun sijaan olisi ollut reilua. Pusero oli aika kallis enkä olisi parsitusta tekeleestä ollut valmis maksamaan niin paljon.)


      • Sandra_
        tytsy kirjoitti:

        Itse osti LAADUKKAAN(?) Nanson/finwearin raitapaidan. Paita maksoi 22.90e mata halusin työpaidaksi laadukkaan ja tutun tuotteen. Ensimmäisen pesun jälkeen purkautui kaula-aukkoa kiertänä trikoovainonauha, jolla kaulus oli kantattu. Oikea olkasauma purkaantu 5cm matkalta (ommellessa ei tarttuneet edes yhteen alunperinkään) ja lisäksi sauma kiersi pesunjälkeen niin ettätoinen sivusauma oli edessä. Laitoin reklamaation netin kautta ja he pyysivät laittamaan paidan heille. Pian sainkin sieltä pienen paketin ja voitteko uskoa????? He olivat ommelleet sauman uudelleen(jolloin se pieneni ompeleen verran toiselta olalta) ja kaulus oli ommeltu uudestaa. Ei näyttänyt uudelta enään se pusero..... aika hyvin olen Nanson tuotteen nykyisin kiertänyt ja kaukaa!

        Hei, tiedustelisin mihin osoitteeseen lähetitte reklamaation. Itsellä on myös reklamaation paikka. Kiitos jo etukäteen.


    • ---

      tuossa vuosituhannen vaihteessa tein muutamia reklamaatioita kelaan...ei voi sanoa virheelliseksi tuotteeksi mutta virheelliseksi palveluksi:/ kyse oli lyhyesti sanottuna asumistuesta, joka näin jälkeenpäin tarkistettuna ei olisi minulle vissiinkään kuulunut, mutta kun kävin sitä paikanpäällä virkailijalta kyselemässä, niin hän sanoi että ei mitään hätää saat tukea...ok kaikki hyvin, elämä hymyilee ja opiskelemaan...asumistukea olisin tarvinnut neljäksi kuukaudeksi. Kahden kuukauden päästä tulee kirje jossa peritään n. 2500 mk asumistukea takaisin, hups, ei se sulle kuulunutkaan...ja lopetetaan loput 2 kk.

      nooh...minähän en ole mikään hiljainen tyttö kun kyseeseen tulee minun rahat ja niiden menetys. pistin valitusta valituksen perään ja aina tuli sama vastaus, maksa takaisin. sitten soitin kelan toimistoon ja kysyin tämän toimistovirkailijan nimeä joka silloin minua palveli...nehän siellä kauhistui ja sanoivat etteivät voi sellaista tietoa antaa jos olen sen liittämässä valituskirjeeseeni...ja pah, menin sitten käymään ja näin hänen nimikylttinsä, kirjoitin sen valituskirjeeseen että herra se ja se antoi suullisen lupauksen että asumistuki kuuluu minulle...jne jne.

      kerkesin jo sossustakin hakemaan vuokratukea kun iski paniikki opiskelijalle. anyway loppu hyvin kaikki hyvin...tämän viimeisen kirjeen jälkeen he soittivat minulle henkilökohtaisesti ja kysyivät mille tilille se n. 2500 mk maksetaan:) eli loppujen lopuksi kannatav reissu, pääsin sen n.2500 mk voitolle:)

    • Maksalaatikko

      Euromarketissahan on tapana jos löydät vanhentuneita tai pilaantuneita tuotteita saat uuden ilmaiseksi. Uunivalmiita patonkeja ja juustoja olen saanut.

      Lisäksi siellähän saa rahat takaisin jos hinta on ilmoitettu väärin. No ostin laatikollisen pilttejä 18prk ja kiinnitin jo siinä vaiheessa kun otin ne että hinnassa jotain outoa. Kassahan antoi eri hinnan ja hypistelin jo käsiäni että taidampa saada piltit ilmaiseksi. Eikun neuvontaan valittamaan asiallisesti tottakai. Sieltä ne tarkisti ja olin oikeassa. Hinnat pielessä. Tätsä naputteli konetta ja antoi rahaa mulle. Katsoin vähän hölmönä et ei nää tätä maksanu mut ennenkuin sain suun auki. Sanoi tätsä et rahat saa takaisin vain yhdestä purkista ja muista sen erotuksen. Ei auttanu muuta kuin niellä.

      Sitten sattui muuten sellaistakin et ostettiin kaikennäköstä mm. tomaatteja muutama kappale. Mentiin kassalle ja kaikki meni läpi neitonen sano hinnan annoin pankkikortin ja rupesin ajatteleen miten ne noin helv... maksoi. Kuittasin. Otin kuitin ja rupesin kattoon. Kaikki näytti olevan ok. Mut mitä helv... kassakone oli ottanut tomaattien viivakoodista et niitä oli 40kg... Meinas pokka pettää.

      • Minä

        Nuo tradekan takuut ovat myyjien kannalta aivan perseestä. Vaikka kuinka yrität katsoa ettei vanhentunutta/pilaantunutta tavaraa ole hyllyssä, niin aina sinne jotain jää – ainakin niillä vähäisilllä tuntimäärillä joilla työt pitäisi hoitaa.

        Minua ei naurata ollenkaan tomaattien väärä hinta kassalla. Eikä yleensä asikastakaan, joka vakuuttuu että häntä on huijattu. Ei auta selittelyt, että viivakoodin lukija tekee sitä aina joskus ja en todellakaan aio vetää kyseistä erotusta omaan taskuun.

        Mielläänhän sitä pitäisi asiakkaat aina tyytyväisinä, mutta kun se ei ole mahdollista. On aivan ok korvata tuote kantikselle, joka asiallisesti huomauttaa saaneensa huonoa tavaraa. Sen sijaan myymälöitä ilmaisen ruuan perässä kiertävät idiootit suututtavat: pari kertaa kuussa käydään järjestelmällisesti jokaisessa paikkakunnan liikkeessä tavarat läpi hylly hyllyltä – ja ilmaista sapuskaa kertyy, sanoittaisiinko TAKUUvarmasti.


    • letku hajos

      Virallinen kirje asiasta Hongongin vastaavalle dirikalle. Hoiti uuden johdon vaikka takuu oli jo mennyt aikoja. Hyvää toimintaa !

    • Ostin lidlistä, pakastimesta Kebablihaa rasian ja söin sitä kiireessä,ennen töihin menoa. suuhun kolahti ihan kiitettävän kokoinen palanen luuta.

      vein palasen,rasian ja kuitin takaisin kauppaan ja parin viikon päästä tuli 10€ lahjakortti kyseiseen kauppaketjuun :)

    • muistellen

      Ostin jokunen vuosi sitten kun yksin vietin joulua piknik-paistin kaupasta "joulukinkuksi". Semmosta noin kiloista mötikkää paistelin uunissa 6 tuntia mutta ei kypsynyt ei.
      Reklamoin asiasta ja lohdutukseksi sain ison laatikollisen kyseisen firman säilykkeitä.

    • tutkittu on

      Yleensä reklamoiva asiakas voisi mennä itseensä ja miettiä ensin peilin edessä miten asiat ovat.
      Suomalainen ei oikein käsitä että sopimukset on pidettävä ja asiakkaalla on aina myös vastuu siinä missä palvelujen tarjoajalla.
      Tuotteissa tai vastaavissa oleva virhe on oikaistava tarvittaessa, ja asiakkaalta voidaan olettaa normaalia käytöstä, kun jotkut kuvittelevat olevansa kuninkaita ja ruhtinaita palveluiden suhteen. Kyykytin viimeksi oikein kunnolla typeriä ihmisiä, kun yrittivät palauttaa pullojaan jonon ohi isossa kauppakeskuksessa. Olikohan nuo 2 ihmistä sitten niitä reklamoivia asiakkaita, ainakin kiltisti odottivat vuoroaan ja jonot muut ihmiset olivat suu messingillä, kun joku sanoi miten asiat ovat !
      Suomalaiset kaipaavat joskus vähän kurinpalautusta sellaista saksalaista otetta asioihin. En voi olla puuttumatta, jos esim. kaupassa joku yrittää turhaan kyykyttää myyjää esimerkiksi tai vastaavaa pankissa tai missä tahansa. Olen yleensä sen heikomman puolella, enkä sen huutajan puolella tai sen joka turhaa reklamoi !!

    • tytsy

      ostin Sloggi- merkkisiä alkkareita alennusmyynnistä 8kpl/15e. Kaikki olivat mustia ja tai- mallisia. Kuitenkin heti parin käyttökerran jälkeen niistä alkoi purkaantua vyötäröltä kuminauha. Pitkiä lankoja roikkui sieltä sun täältä. Reklamoin asiasta ja sain ohjeen palauttaa asiakaspalautuksena housut heille "lähempien tutkimusten vuoksi"
      Ehkä olen liian kaino, mutta käytettyjen alushousujen(vaikkakin pestyjen) lähetys ei oikein tuntunut mielekkäältä. ja lähemmät tutkimukset jopa huvittavat... Taidampa kärsiä vaan ja ostaa uusia, ihan itse.

      • vai jehova?

        Miksi kainostelit? Sinä et varmaan koskaan kehtaa / uskalla ostaa hieromasauvaa. Siis sellaista joka työnnetään sinne.


      • tytsy
        vai jehova? kirjoitti:

        Miksi kainostelit? Sinä et varmaan koskaan kehtaa / uskalla ostaa hieromasauvaa. Siis sellaista joka työnnetään sinne.

        No minusta vaan alkkarit ja hieromasauva on kaks ihan eri asiaa. Hieromasauva ei liity rikkinäisiin alkkareihin mitenkään. Niin hullu en sentään ole ollut, että olen hieromasauvaa pöksyt jalassa yrittänyt tunkea sisääni. Housut eivät siinä touhussa siis menneet rikki... =o)


      • ---

        Äitipuoleni valitti myös samaisista sloggi alushousuista, joissa oli tuo samainen ongelma. Hän sai uusia tilalle enemmän kun oli ostanut..Tosin alushousut piti lähettää myös tutkittavaksi.

        Muista että lapsuudessani äitini taisteli jauhokaapissa asustelevien ötököiden kanssa. Useaan kertaa desinfioitiin kaappi ja jauhot uusittiin. Jauhot jopa siirrettiin ilmatiiviisiin rasioihin. Mikään ei kuitenkaan auttanut, ötököitä oli silti jauhoissa. Aloimme epäillä että ötökät majailevatkin lähikaupassamme. Noh teimme reklamaation myllynparhaalle ja saimme paluupostissa suuren laatikollisen arilaisia jauholaatuja yms.


    • fffffff

      reklamaation aihetta toki on ollut, mutten niitä koskaan ole tehnyt sen suurempaa juttua jos kyse on ollut jostain pienestä esim pari bebekin elektroni laitetta eivät toimineen kauaa, viallinen tietokoneen osa (halpa) yms. mutta jos kyse on ollut kalliimmasta laitteesta yms. joka on mennyt rikki olen sen lähettänyt firman takuusen ja uutta tietysti tullut tilalle.
      kannattaisi varmaan tehdä rekloja pienestäkin asiasta kun niistä kertaka hyvin saa korvauksena jotain. riippuen tietysti yrityksestä

    • tokkiisa

      Minä reklamoin joka kerta kun pikkuisenkin aihetta ilmenee. Tässä kaksi isompaa tapausta.

      Pari vuotta sitten ostin jonkun kotimaisen broilerin fileepaistin. No kun sitä oltiin syömässä, ukko puraisi ja hammas lohkesi. Siellä oli kiilan muotoinen luunkappale, joka särki hampaan. Hammaslääkäri reissuhan siitä tuli.

      Lasku oli muistaakseni jotain 30 euroa. Laitoin paistin valmistajalle s-postilla reklamaation. Sieltä pyydettiin lähettämään luunkappale ja se pussi, missä se paisti oli ollut. Lähetin ne ensin ja muutaman päivän kuluttua ne pyysi kopion siitä h-lääkärilaskusta ja maksoivat mukisematta sen.

      Toinen tapaus. Ostin Valion mökkijuustoa. Laitoin sen reppuun, kuten muutkin ostokset. Juustopaketti oli vuotanut saumastaan ja valutti nesteet reppuun ja kasteli puhelimen. No eipä se kylpy ollut sille hyväksi. Valitin heti asiasta Valiolle.

      Ensin panivat sen minun syyksi. Ei pitäisi laittaa ostoksia ja puhelinta reppuun yhtäaikaa. Voe h-tti. Laitoin sen rasian sinne, kun pyysivät. Muutaman päivän päästä myönsivät virheen olleen sen paketin saumauksessa. Maksoivat puhelimen puhdistuksen, sitä summaa en muista.

      Korvaukseksi Valio laittoi minulle ostokortteja, joilla sain ilmaiseksi kaikenlaisia heidän tuotteitaan kaupasta. Niitä kortteja oli isommalle summalle, kuin jos olisin ottanut rahana.

      Pienempiä valituksia lukemattomia.

    • yllättynyt

      kotimainen metvursti perhepakkaus ostettiin citymarketista arvo noin neljä euroa kolmen päivän jälkeen täysin homeessa mahdollisesti molemmat vanhemmat "vatsataudissa" sitä syötyä citymarket pyysi tuoda tuotteen haluaa saada syyn selville sanoi että valmistaja varmaan korvaa korvasihan se sen seitsemän euron lahjakortilla että kehtaavat edes lähettää sellaista hyvitystä

    • huippupalvelu

      Olin joku vuosi sitten lennolla Suomesta Singaporen kautta Hong Kongiin, ja Singaporessa kolmen päivän stop-over lomanen kun lippu sen salli. Hihnalta ei sitten kuulunutkaan mun matkista, mutta ennen kuin ehdin edes alkaa katsella että mistäpäin lähden kyselemään, Singapore Airlinesin virkailija jo kiiruhti luokseni tiedustelemaan onko pakaasini kenties hukassa. Hän vei minut heti matkatavaratoimistoon jossa otettiin ylös tarvittavat tiedot. Siinä matkalaukkua kuvaillessani, “sellainen tummanvihreä kova muovinen Samsonite, ympärillä keltainen vyö”… sattui silmiini virkailijan pöydän takana nököttävä tummanvihreä kova muovinen Samsonite jossa ympärillä keltainen vyö. Yritin osoittaa sitä ja änkyttää että ihan samannäköinen kuin mun matkalaukku, mutta virkailija ei ottanut kuuleviin korviinsa vaan oli jo ojentamassa minulle Singpore Airlines nesessääriä jossa oli shampoota, hoitoainetta, suihkugeelia, kosteusvoidetta, kylpytakki, pieni konvehtirasia ja vesipullo. Tämä siis “ensiavuksi” koska omat hygieniatuotteenihan olivat siinä kadonneessa matkalaukussa. Sain myös tukun Singaporen dollareita joilla voisin ostaa tarvittaessa vaatteita tai muita tarvikkeita, summaa en ihan muista mutta se kattoi yhden yön siinä motellissa jonka olin itselleni varannut. Rahat ja nesessäärit kainalossa lähdin siis käsimatkatavarareppuineni kohti motellia, ja pian sinne saavuttuani huoneessani soi jo puhelin – laukkuni oli löytynyt ja mihin hotelliin lentoyhtiö voisi sen toimittaa? En oikeastaan tarvinnut matkalaukustani mitään, tuota parin päivän visiittiä varten kaikki tarvittava oli repussani, ja olin itse asiassa ajatellut jättää matkalaukkuni lentokentälle säilytykseen jos siellä vain olisi sopivia pitkäaikaislokeroita tarjolla. Niinpä kysyin että voivatko he pitää laukkuni toimistossaan kentällä, ja noutaisin sen sitten kolmen päivän päästä kun tsekkaan jatkolennolle Hong Kongiin. Tämä sopi oikein hyvin, ja näin teimme. Lipuntarkastuksen jälkeen ottaisin yhteyttä Singapore Airlinesin virkailijaan ja saisin laukkuni. Kentällä minut sitten ohjattiin samaan matkatavaratoimistoon jossa tummanvihreä keltavöinen laukku(ni) edelleen odotti virkailijan pöydän takana. Varmistettiin nimilapusta että se todella oli minun, ja pääsin jatkamaan matkaani. – Sain siis lentoyhtiön pienen mokan ansiosta ilmaisen säilytyksen matkalaukulleni, ensimmäinen motelliyö meni lentoyhtiön piikkiin, ja niistä shampoopulloista ja suihkugeeleista riitti monen viikon käyttöön. Todella huippuluokan palvelua Singapore Airlinesilta, ja tiedän varmasti minkä lentoyhtiön palveluja käytän jatkossakin jos vain suinkin mahdollista!

    • nahkis

      Laitoin euron Shellin Pajatso-koneeseen ja sain vain 80 senttiä vaihtorahoja, olin hieman huppelissa vielä joten menin valittamaan kassalle asiasta. Sieltä lähti reklamointikirje RAY:lle ja annoin tietoni, sekä tietysti tilinumeroni.

      Viikko myöhemmin 20senttiä tipahti tilille.
      Kannatti valittaa :D

    • Äiti, miksei ne jo t

      Tilasin poikani kanssa yhdessä erätarvikeita vanhasta suomalaisesta liikkeestä. Kului pari viikkoa, eikä mitään kuulunut. Sitten soitin firmaan, totesimme yhdessä vastaajan kanssa, että olin jättänyt palaamatta palveluntarjoajan sivulle tehtyäni ostokset, sen vuoksi tilaus ei rekisteröitynyt. Puhelimeen vastannut ihminen pyysi lähettämään tilauksen tiedot palautesivulla. Tein niin, mutta mitään ei tapahtunut edelleenkään. Soitin uudelleen, jälleen parin viikon kuluttua. Jää nähtäväksi, tuleeko tavarat...

    • Huonoinreklamaatio

      L&M pyyteli lisätietoja reklamaatioon. Kun lähetin viallisen tuotteen firmaan, ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Olen vaihtanut Chesterfieldiin, koska olen kuullut lähipiireistäkin L&M:n laadun heikkouksista. Ehkä heillä on varmat asiakkaat. Itse vaihdoin -samanlaista tavaraa mutta halvempaa ja ei ole laadussakaan ollut moitetta. Tavoitettavuus reklamaation tekemiseen myöskin on L&M:n osalta tehty hankalaksi. Itse en tee reklamaatiota puhelimitse vaan haluan että asiasta on mustaa valkoisella.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2098
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1637
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1237
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe