1 Korinttolaiskirje 8:8
"Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy."
Kukaan ei pääse lähemmäs Jumalaa juomalla viiniä tai mutustelemalla keksiä tai leipää. Kuinka sitten?
Efesolaiskirje 2:13
"Mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."
Ei "päässeet lähelle kasteen ja ehtoollisen kautta" vaan "Kristuksen veressä".
1 Korinttolaiskirje 10:21
"Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä."
Mikä on Herran malja ja pöytä?
1 Korinttolaiskirje 10:1-4
"Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio on Kristus."
Kristus on Herran malja ja pöytä. Se joka luopuu Kristuksesta tai ei ole hänestä tullut osalliseksi, on osallinen riivaajien pöydän antimista.
Uskomalla/turvaamalla Jeesukseen tullaan osalliseksi Herran pöydästä ja pysytään siitä osallisena:
Kolossalaiskirje 1:21-23
"Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut."
Ei "jos te vain pysytte ehtoollisen viettämisessä" vaan "jos te vain pysytte uskossa".
Kristus, Jumalan Sana, Herran ateria ja ehtoollinen
Anonyymi-ap
3
321
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos viitseliäisyydestäsi rautalangan väännössä.
- Anonyymi
Kolossa olkaan nyt. Ja ketkä oli vihollisia pahuudesta kenelle Paavali Paulus puhuu. Luetun ymmärtäminen.
- Anonyymi
kristityt olivat ihmissyöjä lahko ja siksi jeesus lahkon johtajan ristiinaulittiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841756- 431399
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191190Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2871137Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871132- 63942
- 56932
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20900Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!40887- 34854