Jos ihminen on " paha", onko se

Anonyymi-ap

mielestäsi synnynnäistä vai kasvuympäristön tulos?

143

836

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pahuus on synnynnäistä. Lapsena pieniä ötököitä rääkänneistä tulee usein isona turkistarhureita, lihan tuottajia yms.

• Anonyymi

Hitler oli kasvissyöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler oli kasvissyöjä.

Raatojen syönti ja ne veriset lihakimpaleet iljettää monia, vaikka ei olisi kykeneväinen eettiseen ajatteluun.

Hitler oli WW1 rintamalla etulinjassa, näki liikaa lihan riekaleina, eikä halunnut niitä suuhunsa tunkea.

Ei taida sinäkään kyetä eettiseen ajatteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raatojen syönti ja ne veriset lihakimpaleet iljettää monia, vaikka ei olisi kykeneväinen eettiseen ajatteluun.

Hitler oli WW1 rintamalla etulinjassa, näki liikaa lihan riekaleina, eikä halunnut niitä suuhunsa tunkea.

Olet Hitlerin sukulainen kun syöt pelkkiä kasviksia. Yhtä moraalinen ja eettinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet Hitlerin sukulainen kun syöt pelkkiä kasviksia. Yhtä moraalinen ja eettinen.

En pitänyt sinua mitenkään fiksuna ensimmäisen kirjoituksesi jälkeen, tyhmyytesi taso yllättää, siirryit idiotismin tasolle, että ihan Hitlerin sukulainen :DDDDDD

Kirjoituksestasi voi päätellä, et kykene eettiseen ajatteluun, olet syntyjäsi paha ihminen. Karma kostaa. Saat eläinten raatojen syönnistä suolistosyövän, tai tapettujen eläinten kalmojen rasvat tukkivat verisuonesi.

• Anonyymi

Kasvuympäristö, omat vanhemmat, läheiset mm. kaverit, naapurit ym. vaikuttavat pahuuden määrään. Tuki ja turva, ymmärrys ja halu auttaa ym. hyvät kokemukset antavat paljon paremmat lähtökohdat, josta ponnistaa aikuisena, kuin jos nämä hyvät kokemat ym. puuttuvat.

Esim. Alkoholisti isällä on paljon negatiivisempi vaikutus lapsiinsa kuin alkoholisti äidillä, vaikka molemmat antavat huonommat lähtökohdat elämälle vanhempana. Kaikki hyvät kokemukset kannustavat enemmän hyvään, silloin myös kestää enemmän pahaa ympärillä.

Hyvät harrastukset antavat paremmat lähtökohdat elämälle, kuin jollei niitä ole koettuna. Jos omaa hyvän tavan ajatella asioita, antaa se henkiselle minälle paljon paremmat edellytykset, kuin jollei niitä omaa. Skeptisyys ja negatiivisuus on selkeä haitta henkiselle minälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Ookko kauanki guppe ollu metsästäjä-keräilijä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Ookko kauanki guppe ollu metsästäjä-keräilijä?

Siirryit hitleristä metsästäjäkeräilijöihin! Vain kehitysvammaisen tasolla oleva rakentelee noin typeriä aasinsiltoja. Olet nolo.

• Anonyymi

Turkistarhaus ja lihan tuottajat eivät ole esimerkkejä pahuudesta.
        Esimerkki pahuudesta on hän joka murtautuu turkistarhalle ja tuhoaa toisen omaisuutta omaksi huvikseen ja tekee laittomia uhkauksia tarhaajaa kohtaan. Se on pahuutta ja rikollisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler oli kasvissyöjä.

Itse asiassa ei ollut. Väitti olevansa. Kuului varmaan sairauteensa. Hänellä oli paljon pakkomielteitä siitä, minkälainen on ihanneihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turkistarhaus ja lihan tuottajat eivät ole esimerkkejä pahuudesta.
        Esimerkki pahuudesta on hän joka murtautuu turkistarhalle ja tuhoaa toisen omaisuutta omaksi huvikseen ja tekee laittomia uhkauksia tarhaajaa kohtaan. Se on pahuutta ja rikollisuutta.

Pahuuden puolusteleminen on myös pahuutta. Pahuus voi olla luoteeltaan sadistista, kuten usein kiduttajilla ja eläinrääkkääjillä on. Sinussa on tuota kaikkea, olet läpeensä paha ihminen, syntynyt sellaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa ei ollut. Väitti olevansa. Kuului varmaan sairauteensa. Hänellä oli paljon pakkomielteitä siitä, minkälainen on ihanneihminen.

"Sometime in the 1930s, Hitler adopted a mainly vegetarian diet,[413][414] avoiding all meat and fish from 1942 onwards"

Itse asiassa oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siirryit hitleristä metsästäjäkeräilijöihin! Vain kehitysvammaisen tasolla oleva rakentelee noin typeriä aasinsiltoja. Olet nolo.

Ai jaaha tämä olikin gastronomiaa sitten varmaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahuuden puolusteleminen on myös pahuutta. Pahuus voi olla luoteeltaan sadistista, kuten usein kiduttajilla ja eläinrääkkääjillä on. Sinussa on tuota kaikkea, olet läpeensä paha ihminen, syntynyt sellaiseksi.

Saanko minäkin vinettää jotain uhriutta guppe tässä monologissasi? Arvostelit minut kokonaisuudessaan t karnivor

• Anonyymi

Kyllä on mahdollista kumminkin päin. Olen pitkän elämäni aikana nähnyt sellaiset. Yhden pienen tytön ja aikuisen miehen. Se näkyy mutta sitä ei kukaan halua myöntää. Se näkyy silmistä. Niissä ei ole mitään.

• Usemmiten ympäristön tulos. 🐼

🐻

• Anonyymi
        UnhappyJoe kirjoitti:

Usemmiten ympäristön tulos. 🐼

🐻

Enemmistö varmasti kyllä.

• Anonyymi
        UnhappyJoe kirjoitti:

Usemmiten ympäristön tulos. 🐼

🐻

Rikollisilla usein itsehillinnän puutetta.
        Monesti ihmiset ajattelevat ja mieltävät, että rikollisilla on huono itsetunto tai he ovat epävarmoja. Tyypillisesti heillä ei ole huono itsetunto. Enemmänkin rikollisilla on itsehillinnän puutetta ja pelottomuutta sekä kyvyttömyyttä oppia omista virheistään. He eivät ahdistu siitä, että he rikkovat sääntöjä.
        Aggressio voidaan jakaa karkeasti kahteen eri tyyppiin: impulsiiviseen ja strategiseen. Suurin osa aggressiosta on strategista. Saalistajaeläimet eivät turhaan ja huvin vuoksi tapa toisia eläimiä. Samalla tavalla ihmiset käyttävät strategisesti väkivaltaa, jonkun tavoitteen saavuttamiseksi. Uskon, että lapsuuden kotiolot vaikuttaa paljon asiaan, kaveripiirit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesti ihmiset ajattelevat ja mieltävät, että rikollisilla on huono itsetunto tai he ovat epävarmoja. Tyypillisesti heillä ei ole huono itsetunto. Enemmänkin rikollisilla on itsehillinnän puutetta ja pelottomuutta sekä kyvyttömyyttä oppia omista virheistään. He eivät ahdistu siitä, että he rikkovat sääntöjä.
        Aggressio voidaan jakaa karkeasti kahteen eri tyyppiin: impulsiiviseen ja strategiseen. Suurin osa aggressiosta on strategista. Saalistajaeläimet eivät turhaan ja huvin vuoksi tapa toisia eläimiä. Samalla tavalla ihmiset käyttävät strategisesti väkivaltaa, jonkun tavoitteen saavuttamiseksi. Uskon, että lapsuuden kotiolot vaikuttaa paljon asiaan, kaveripiirit.

” Enemmänkin rikollisilla on itsehillinnän puutetta ja pelottomuutta sekä kyvyttömyyttä oppia omista virheistään. He eivät ahdistu siitä, että he rikkovat sääntöjä.” En siitä, jos ha kun se vammailu ei tuota niin mitään tuloksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas ajattelen niin että kun olen elännyt sellaisen kanssa että se on elämän tapa. Hän kasvoi sellaiseksi pärjätäkseen tässä paskassa yhteiskunnassa. Nuorella ihmisellä ei ollut vaihtoehtoja. Sossuakat ei osaa elämän mallia opettaa. Kuhan ottavat hyödyt irti ja hihittelevät. Kaikista kurjinta on jos kasvava nuori mies ei saa tervettä isämallia. Jos vanhemmat esim.kuolee. lopulta kaikki muukin kusee. Ei ole ruokaa eikä anneta vaihtoehtoja. Kadulla oppii aivan erilaisen elämän. Usein siitä on vaikea päästä pois vaikka tarjotaan erilaista elämäntapaa. Se on tylsä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas ajattelen niin että kun olen elännyt sellaisen kanssa että se on elämän tapa. Hän kasvoi sellaiseksi pärjätäkseen tässä paskassa yhteiskunnassa. Nuorella ihmisellä ei ollut vaihtoehtoja. Sossuakat ei osaa elämän mallia opettaa. Kuhan ottavat hyödyt irti ja hihittelevät. Kaikista kurjinta on jos kasvava nuori mies ei saa tervettä isämallia. Jos vanhemmat esim.kuolee. lopulta kaikki muukin kusee. Ei ole ruokaa eikä anneta vaihtoehtoja. Kadulla oppii aivan erilaisen elämän. Usein siitä on vaikea päästä pois vaikka tarjotaan erilaista elämäntapaa. Se on tylsä

Olipa sinulla tissiposkiguppe raffi tarina kasvuympäristöstä🥱

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa sinulla tissiposkiguppe raffi tarina kasvuympäristöstä🥱

Ois aika mayhem jos joku tulis päättelen ja päteen keskustelupalstan pohjalta. Toivonko sitä? Toisen osapuolen vuoksi e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täyttä sontaa ja silkkaa tyhmyyttä. Et ymmärrä mitä pahuus ihmisessä tarkoittaa, kuten tuo toinenkin tuossa edellä.
        Pahuus on universaalia, ei joidenkin yhteiskunnan määrittelemien sääntöjen rikkomista ja nuoren miehen isänmallin puutetta.
        Pahuus on synnynnäistä, empatiakyvyn puutetta, moraalittomuutta, kyvyttömyyttä katumukseen.
        Pahuutta voi toteuttaa tässä yhteiskunnassa, vaikka ei rikkoisi sääntöjä, esim. yhdellä turkistarhurilla on Suomessa 65 000 eläintä pienissä häkeissä kitumassa, sama tyyppi tappaa niitä elinaikanaan sähköllä ja vääntämällä niskat nurin miljoonittain, välittämättä tuskasta ja kauhusta, mitä muille eläville aiheuttaa. Eikä kadu, tai tunne tekevänsä väärin.
        Se on äärimmäistä pahuutta, se olisi sitä vaikka millä tahansa planeetalla. Pahuus on universaalia, ei yhteiskuntasidonnaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ois aika mayhem jos joku tulis päättelen ja päteen keskustelupalstan pohjalta. Toivonko sitä? Toisen osapuolen vuoksi e

Tai joku tunne-analyysi oikein vuosikymmenten takaa, että täh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai joku tunne-analyysi oikein vuosikymmenten takaa, että täh

Turkistarhaus on kuuma peruna aina.

• Pahat ihmiset tunnistaa yleensä normaalin empatian ja tunteiden puutteesta. Mä oon tunnevammanen, mutta en sentää vitsaile raiskauksesta uhrien läsnäollessa, tai kykenisi edes mihinkää sellaiseen.

Jotkut ihmiset ei koe minkäänlaista huonoa omatuntoa edes raiskauksesta, tai muusta hirveyksistä. Useat miehet oikeuttaa "pervoilua" ja catcallaamista "Pojat on poikia", yleinen empatian puutteen määrä maailmas on semi korkee, mut en silti sanois et kun vähemmistö on niitä todella pahoja, kykeneviä ihan hirvesiiin tekoihin.. sellaset ihmiset on pelottavia ja tunnistan kyllä.

Sosiopaatti saattaa olla teennäisesti tosi mukava ja kiva. Mutta herranjumala jos loukkaat herran egoa niin kaikenlainen mustamaalaus ja muu häiriintynyt toiminta alkaa. Ne on valmiina jopa vääristeleen todisteita, ja tekeen millasen tarinan, et saa jonkun ihmisen alas, keinolla millä hyvänsä. Ja se on kieltämättä tosi pelottavaa.

Se on kai synnynnäistä ja kasvuympäristön tulos. Kyllä se lapsi sie päiväkodissa joka feikki-itki ja syytti mua on mun mielestä aina ollut sellainen, ja aikuisiällä muuttunut yhtään, tunteeton se on. Mut sillä oli vaikeet koti-olot myös, niin en tiiä paljonko ne vaikutti.

Itse taas olin pieneä tosi ujo, herkkä, hyväntahtoinen ja tollasten yllämainittujen ihmisten takia, mullekkin alkoi kehittyä oma "suoja" puoli, kun huomasin et mun naivius ja usko ihmisiin, usein käänty mua vastaan. Sen takia osaan olla tunnekylmä ja jopa tosi antisosiaalinen, mut en mä ikinä olis luotettavalle ja kiltille. Mä näen sellaset kauniit sielut jo kaukaa, ja koen, että haluisin tukee, auttaa ja rakastaa heitä ,kuten he ansaitseekin. Eikä et siin käy niinkuin itelle, että joku sosiopaatti pompottelee tunteilla vaan (ei kukaa varmaa oo tehnyt näin, mut siltä se joskus tuntu epävakaan kaa :(, kokenut paljon tuskaa)

• Anonyymi

Et vitsaile 😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Sanoit olevasi tunnekylmä eli olet itsekin jonkin asteen sosiopaatti mä olen kylmä siksi osaan tarvittaessa olla julma toisen tunteista mun ei tarvi välittää jos ei hänkään välitä minun tunteista osaan luultavasti käyttäytyä kuin psykopaatti tarvittaessa en ole aivan varma ei ole kukaan antanut aihetta moiselle ja takuu varmasti tarvittaessa osaan löytää julmimmat mahdolliset kidutustavat mitä ihmismieli vaan voi keksiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoit olevasi tunnekylmä eli olet itsekin jonkin asteen sosiopaatti mä olen kylmä siksi osaan tarvittaessa olla julma toisen tunteista mun ei tarvi välittää jos ei hänkään välitä minun tunteista osaan luultavasti käyttäytyä kuin psykopaatti tarvittaessa en ole aivan varma ei ole kukaan antanut aihetta moiselle ja takuu varmasti tarvittaessa osaan löytää julmimmat mahdolliset kidutustavat mitä ihmismieli vaan voi keksiä

Olet gubbe ainakin kova teoretisoimaan tätä kykeneväisyyttäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet gubbe ainakin kova teoretisoimaan tätä kykeneväisyyttäsi

Joko on poliisit soitettu ja kohta ovella lai lai laittomien uhkausten vuoksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää kainalopieru- stand up menee nauhalle kans, joten miettikää mitä hölisette

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää kainalopieru- stand up menee nauhalle kans, joten miettikää mitä hölisette

Mun ei ees sillai tarvi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun ei ees sillai tarvi

Onko tämä nyt sitä emansipaatioo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä emansipaatioo

This all over the place

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ku sitä ipanaa ottaa ny ottalohkoon vikaan meni po po populismi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ku sitä ipanaa ottaa ny ottalohkoon vikaan meni po po populismi

Joten mitä teen kuuntelen salaa, mutta miksi? On puuhakas olo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen pitkää. Mikä ihana sanapari !
        Hyvyys on ajan kysymys.

• Lisään vielä, että ihmiset tulkitsee usein sen, että jos oon tosi naivi idealisti ja mulla on ymmärryksen puutetta ollut asioista niin pahuutena: esim se että oon lempihenkilöit "häiriköinyt" noil viesteil ja rakkausromansseil joskus.. niin ihmiset usein tulkkaa sen niin että olen halunnut aiheuttaa pahaa toiselle tai ahdistusta, tai yrittänyt saada toista hulluksi, vaikka todellisuudes oon ollut sekasin, todella epätoivoses ja itsetuhoses tilas yleensä, ja halunnut vaa huomiota ihmiselt jolt välitän tosi paljon (Ei ole oikeutus huonolle käytökselle, not the point here), mut pointti että en oo useasti näis tilanteissa nähnyt oman käytöksen ahdistavuutta, tai miten se vaikuttaa toiseen ja siks oon toiminut väärin, Olen kuitenkin aina tahtonut pelkkää hyvää näille ihmisille, en vaa oo tajunnut asioita kaikesta :,(, sen takia se on extra kivuliasta kun ymmärrys asioista ja ihmissuhteista kasvaa, ja tajuaa miten väärin tai tyhmästi on jossain tilantees toiminut.

Yleisestikkin ihmiset olettaa et ihmiset toimii vaan oman edun mukaan ja haluaa muille vaan pahaa usein, vaikka minä aattelen et kaikkien pitäisi ainakin pyrkiä oleen kivoi toisilleen ja toimiin epäitsekkäästi myös omista rajoistaan pitäen kii, toivoisin että voitas elää sellattees maailmas, mut totuus on vaa, et ei eletä, mutta mulla on kuitenkin uskoa tiettyihin ihmisiin <3, jotka on epäitsekkäitä, ja empaattisia. Sen varjopuoli on vaa just toi katkeroituminen tai, että kokee niin paljo kipua, että susta tulee joku sosiopaatti :c, mut jotkut on vaa niin hyviä, et ei niist ikinä tuu... esim mun kaivattu, hän on muakin miljoona kertaa parempi ihminen ihan jo luonteeltaan ja ihailen sitä vaan tosi paljon, siksi toivonkin, että häntä ei hyväksikäytetä tai poljeta maahan muiden toimesta. Kauniiden kukkien pitäis saada kukkia pidempään, koska he vähän ku ansaitsee sen enemmän kuin muut, empatia on harvinaista täs maailmas, siks arvostan sitä <3

• Anonyymi

Kiitos.

• Anonyymi

Mä en vieläkään ymmärrä teitä itsetuhosia vittu jos on kerran niin saatanan pahaolo ettei mikään auta ni ennen kun alat toisia ahdisteleen ni tapa ittes se on ihan saatanan sama mikä tarkoituksesi on mutta jos toinen kokee sen ahdisteluna ni silloin se yleensä on ahdistelua siksi en itseäni tai seuraani tuputa kenellekään mulla ei ole pienintäkään hätää olla yksinkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en vieläkään ymmärrä teitä itsetuhosia vittu jos on kerran niin saatanan pahaolo ettei mikään auta ni ennen kun alat toisia ahdisteleen ni tapa ittes se on ihan saatanan sama mikä tarkoituksesi on mutta jos toinen kokee sen ahdisteluna ni silloin se yleensä on ahdistelua siksi en itseäni tai seuraani tuputa kenellekään mulla ei ole pienintäkään hätää olla yksinkin

Amen guppe, joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen guppe, joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa

Ja kehoitus kehoituksesta, ne on vaa sanoja eikö nii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kehoitus kehoituksesta, ne on vaa sanoja eikö nii?

Yhhyy webbiä poliisia

• Anonyymi

Miksi guppe usein ns vahvistat itseäsi kirjautumalla kommentoimaan aloituksiasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi guppe usein ns vahvistat itseäsi kirjautumalla kommentoimaan aloituksiasi?

Siinä sitä sutta ja sekundaa nääs teille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sitä sutta ja sekundaa nääs teille.

Pace can be bit manic

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pace can be bit manic

Kelläpä ei näin ollen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelläpä ei näin ollen

I am not locked up amen

• Anonyymi kirjoitti:

Koska se onkin niin helppoa, jos itsemurha ois niin helppoa niin 80% maapallon väestöstä ois jo tehnyt sen. Pitää myös ottaa perhe ja lemmikit huomioon siinä. Kaikki traditionaaliset metodit on sellasia, että vaikka haluaiskin kuolla, niin keho taistelee vastaan ja on vaa riski halvaannuttaa itsensä. Itse ainakin haluaisin pelata varman päälle ja tehdä sen rauhallisesti, tiedän kyllä 100% vedenpitävän tavan, siihen tarvitsee vain rahaa ja suunnittelua.

En myöskään ymmärrä teitä vajaaälyisiä ja tunnevajaita ihmisiä jotka ajattelee et kaikki on noin yksinkertaista, totta kai joka kerta oon ensin ajatellut itsemurhaa, ennen kuin oon ees ollut toiseen yhteydessä millään tavalla. Kun ei koe samanlaisia tunnekuohuja ei pysty ymmärtään, kun ei ajattele asioita naivisti niin ei pysty ymmärtämään. Olen todella idealisti, ja naivi, en mä nuorempana edes ajatellut, että joku vois ahdistua siitä, että kirjoitan hänelle tunteistani, ajattelin et tunteet on kaunis asia ja kukaan ei pitäis niitä negatiivisina.

Nyt aikuisena, kun nähnyt miesten käytöstä ja seurannut juttuja, netissä niin pystyn ymmärtämään sen paremmin, että miksi voimakkaat tunteet saattaa ahdistaa toisia ihmisiä, en pyri aiheuttamaan kenellekkään mitään ahdistusta tai pahaa. Rakkautta on jättää ihminen josta välittää rauhaan jos hän niin pyytää, eikä kaataa tunteita hänen päällensä, vaikka se tuntuukin siltä, että maailma kaatuu siihen, kun "menettää sen kaikista oikeimman", ei sille voi mitään, isompi prioriteetti on hänen hyvinvointi tietenkin.

Näiden kommenttien ja miesten käytösten perusteella, onko mikään yllätyskään, että minä miehenä pidän suurinta osaa miehistä ääliöinä ja moukkina, jolla ei ole minkäänlaisia tunnetaitoja. Vaikka se ei edes ole totta, olen tavannut fiksuja nuoria miehiä, jotka osaa kunnioittaa ja arvostaa naisia ja vähemmistöjä.

Yleinen teoria kuitenkin pitää paikkansa: Empatian puute ja naisviha on yleistynyt tässä maailmassa, samaan aikaa näihin asioihin pyritään vaikuttamaan kokoajan. Minä olen empaattinen, tunteikas ja rakastava, niin minut on helppo repiä riekaileksi teoistani ja syyllistää niistä, samaan aikaan kun nää ihmiset ei nää omassa empatiapuutteessaan ja moukkamaisuudessaan mitään vikaa? Osittain näiden ihmisten "kasvatuksen" takia minullekkin on tullut se empatiakyvytön puoli, vaikea kokea empatiaa ihmisiä kohtaan, jotka suoraan hyväksyy naisvihaa, misogyniaa, on narsistisia, ei halua muille hyvää, ajattelee omaa etuaan. On myös ihmisiä jotka pystyy näitäkin ihmisiä kohtaan kokeen empatiaa ja ihailen heitä, koen myös että heitä saatetaan hyväksikäyttää helposti. :)

+ Tuohon ylempään kommenttiin lisään, että vaikka osaan olla todella julma, osaan sanoa ihan sellasia asioita jotka murskaa toisen täysin ja satuttaa tosi pahasti: niin EN KOE MINKÄÄNLAISTA tarvetta ,ketään kohtaan olla näin julma, vaikka olisikin ilkeä minulle, ainoastaan jos on raiskaaja, eläinrääkkääjä tai joku tosi häiriintynyt, esim hakkaa viattomia ihmisiä. Tää tunteettomuus ja antisosiaalisuus on hyvä suoja, mutta sen väärinkäyttö vaan lisää tuskaa maailmas. Näen enemmänkin sen sillee, että osaa sanoa takasin kun näkee, että jotain herkkää, tunteikasta ja hyväntahtoista ihmistä hyväksikäytetään tai satutetaan tunnekylmien ihmisten toimesta, silloin on hyvä olla kylmä.

Yleisestikkin huonokäytöksisiä ihmisiä pitäisi pyrkiä ymmärtämään, empatia ja tunteikkuus avaa usein portit keskustelulle ja avoimuudelle. Useita tapauksia on jossa joku ihminen on ollut tosi ilkeä mulle ,mutta sitten oon ollut se "isompi" ihminen tilantees ja ollut empaattinen ja ymmärtäväinen tätä ihmistä kohtaan, vaikka hän ei ehkä ansaitsisikkaan sellaista, ja se tilanne on päättynyt niin, että oon saanut puhuttua tän ihmisen kaa ja käytös onkin muuttunut yhtäkkiä täysin hänellä? Ehkä kukaan ei oo vaa ikinä ollut hänelle kiltti ja siksi hän on ilkeä muille? Minusta se on ihan paras fiilis, kun käyttää empatiaa ja kilteyttä ilkeitä huonokäytöksisiä ihmisiä kohtaan ja saa heidät jotenkin muuttamaan käytöstään, tulee oikeesti hyvä fiilis siitä <3

Kellään ei oo vihollisia, on vaan väärinymmärrettyjä ihmisiä, suurinosa ihmisistä ansaitsee silti empatiaa ja rakkautta.

• Anonyymi
        BPDBunny6666 kirjoitti:

Koska se onkin niin helppoa, jos itsemurha ois niin helppoa niin 80% maapallon väestöstä ois jo tehnyt sen. Pitää myös ottaa perhe ja lemmikit huomioon siinä. Kaikki traditionaaliset metodit on sellasia, että vaikka haluaiskin kuolla, niin keho taistelee vastaan ja on vaa riski halvaannuttaa itsensä. Itse ainakin haluaisin pelata varman päälle ja tehdä sen rauhallisesti, tiedän kyllä 100% vedenpitävän tavan, siihen tarvitsee vain rahaa ja suunnittelua.

En myöskään ymmärrä teitä vajaaälyisiä ja tunnevajaita ihmisiä jotka ajattelee et kaikki on noin yksinkertaista, totta kai joka kerta oon ensin ajatellut itsemurhaa, ennen kuin oon ees ollut toiseen yhteydessä millään tavalla. Kun ei koe samanlaisia tunnekuohuja ei pysty ymmärtään, kun ei ajattele asioita naivisti niin ei pysty ymmärtämään. Olen todella idealisti, ja naivi, en mä nuorempana edes ajatellut, että joku vois ahdistua siitä, että kirjoitan hänelle tunteistani, ajattelin et tunteet on kaunis asia ja kukaan ei pitäis niitä negatiivisina.

Nyt aikuisena, kun nähnyt miesten käytöstä ja seurannut juttuja, netissä niin pystyn ymmärtämään sen paremmin, että miksi voimakkaat tunteet saattaa ahdistaa toisia ihmisiä, en pyri aiheuttamaan kenellekkään mitään ahdistusta tai pahaa. Rakkautta on jättää ihminen josta välittää rauhaan jos hän niin pyytää, eikä kaataa tunteita hänen päällensä, vaikka se tuntuukin siltä, että maailma kaatuu siihen, kun "menettää sen kaikista oikeimman", ei sille voi mitään, isompi prioriteetti on hänen hyvinvointi tietenkin.

Näiden kommenttien ja miesten käytösten perusteella, onko mikään yllätyskään, että minä miehenä pidän suurinta osaa miehistä ääliöinä ja moukkina, jolla ei ole minkäänlaisia tunnetaitoja. Vaikka se ei edes ole totta, olen tavannut fiksuja nuoria miehiä, jotka osaa kunnioittaa ja arvostaa naisia ja vähemmistöjä.

Yleinen teoria kuitenkin pitää paikkansa: Empatian puute ja naisviha on yleistynyt tässä maailmassa, samaan aikaa näihin asioihin pyritään vaikuttamaan kokoajan. Minä olen empaattinen, tunteikas ja rakastava, niin minut on helppo repiä riekaileksi teoistani ja syyllistää niistä, samaan aikaan kun nää ihmiset ei nää omassa empatiapuutteessaan ja moukkamaisuudessaan mitään vikaa? Osittain näiden ihmisten "kasvatuksen" takia minullekkin on tullut se empatiakyvytön puoli, vaikea kokea empatiaa ihmisiä kohtaan, jotka suoraan hyväksyy naisvihaa, misogyniaa, on narsistisia, ei halua muille hyvää, ajattelee omaa etuaan. On myös ihmisiä jotka pystyy näitäkin ihmisiä kohtaan kokeen empatiaa ja ihailen heitä, koen myös että heitä saatetaan hyväksikäyttää helposti. :)

Tuohon ylempään kommenttiin lisään, että vaikka osaan olla todella julma, osaan sanoa ihan sellasia asioita jotka murskaa toisen täysin ja satuttaa tosi pahasti: niin EN KOE MINKÄÄNLAISTA tarvetta ,ketään kohtaan olla näin julma, vaikka olisikin ilkeä minulle, ainoastaan jos on raiskaaja, eläinrääkkääjä tai joku tosi häiriintynyt, esim hakkaa viattomia ihmisiä. Tää tunteettomuus ja antisosiaalisuus on hyvä suoja, mutta sen väärinkäyttö vaan lisää tuskaa maailmas. Näen enemmänkin sen sillee, että osaa sanoa takasin kun näkee, että jotain herkkää, tunteikasta ja hyväntahtoista ihmistä hyväksikäytetään tai satutetaan tunnekylmien ihmisten toimesta, silloin on hyvä olla kylmä.

Yleisestikkin huonokäytöksisiä ihmisiä pitäisi pyrkiä ymmärtämään, empatia ja tunteikkuus avaa usein portit keskustelulle ja avoimuudelle. Useita tapauksia on jossa joku ihminen on ollut tosi ilkeä mulle ,mutta sitten oon ollut se "isompi" ihminen tilantees ja ollut empaattinen ja ymmärtäväinen tätä ihmistä kohtaan, vaikka hän ei ehkä ansaitsisikkaan sellaista, ja se tilanne on päättynyt niin, että oon saanut puhuttua tän ihmisen kaa ja käytös onkin muuttunut yhtäkkiä täysin hänellä? Ehkä kukaan ei oo vaa ikinä ollut hänelle kiltti ja siksi hän on ilkeä muille? Minusta se on ihan paras fiilis, kun käyttää empatiaa ja kilteyttä ilkeitä huonokäytöksisiä ihmisiä kohtaan ja saa heidät jotenkin muuttamaan käytöstään, tulee oikeesti hyvä fiilis siitä <3

Kellään ei oo vihollisia, on vaan väärinymmärrettyjä ihmisiä, suurinosa ihmisistä ansaitsee silti empatiaa ja rakkautta.

Kyllä naisetkin osaavat käyttäytyä epäasiallisesti, rikkoa toisen rajoja ja häiriköidä
        https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010875931.html

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä naisetkin osaavat käyttäytyä epäasiallisesti, rikkoa toisen rajoja ja häiriköidä
        https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010875931.html

baarit on pahimpia. Yleensä vanhat naiset häiriköi nuoria miehiä, nuoret naiset on asiallisia yleensä.

• Anonyymi

Veikkaisin kasvatustapaa toisilla taas kasvun aikana koetut asiat toisilla taas kasvuympäristö suurimpana tekijän silti jokaisessa se mitä lapseen mieleen on syötetty koko tämän kasvu

• Anonyymi

Voimia kasvuun myös ns lapsiaikuisille

• Anonyymi

PSYKOPAATTI :

Kroonin valehtelu
      Täysin tunteeton hetkessä kun sitä todella tarvitaan
      Suurenmoinen itserakkaus
      Todella charmikas viettelevä tekee kaikkensa
      Impulssiivinen

Älä suututa tällaista ihmistä🙏 alistu ja myöntele kunnes pääset pois. Leiki kuollutta. Juokse karkuun niin kovaa kuin pääset jos pääset vielä irti

• Anonyymi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Niin ku tämä yks poju joka keksii lennossa seuraavan puheen just ku edellisen pulauttanut

• Anonyymi

Tämmönenkö sä wikipediaguppe omia lisäten haluisit olla? Sinäki vaa netissä känisevä piip

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Mitä sinä pirpana yrität viä päästä ihan toisen henkilön yläpualelle tän gupen avulla? Anna rauha omille pakkoajatuksille ja kyllä sekin vaihe vielä tasoittuu jos jotain posetiivista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä pirpana yrität viä päästä ihan toisen henkilön yläpualelle tän gupen avulla? Anna rauha omille pakkoajatuksille ja kyllä sekin vaihe vielä tasoittuu jos jotain posetiivista

Röär saakuta

• Anonyymi

Apulannan sanoin voi hyvin todeta,
      Paha ihminen
      Halvaantunut tunnelohko, jonka voivat elvyttää kuluneet ajatukset,
      ’jonkun toisen näkemysten muotoon tehdyt linjat ja loputon rakkaus
      Jottei kävisi sen osuessa atmosfääriin
      Niin kuin käy avaruusromulle
      Kun se tahtoo palata kotiinsa eikä usko ennusmerkkien
      Voivan tarkoittaa mitään

Ota valta pois niiden käsistä
      Jotka kuitenkaan eivät ymmärrä
      Ole ilolla
      Paha ihminen

Älä kumarra niiden patsaita
      Joiden tuottamat on sun ongelmat
      Ole ilolla
      Paha ihminen

Tämä ei ole kuolinvuode: ole ole hyvä ja tee se muualla,
      Hygienian vuoksi on syytä kantaa verhoo
      Jottei aivan kaikkien tarvi nähdä tuollaista
      Vaikka ne rakastaa kyllä tirkistellä
      Ja tuntea ylemmyydentunnetta, jota ne ei koskaan lunasta
      Niille on vahingonilo iloa puhtaimmillaan

• Anonyymi

Just joo guppe ja mylsky lepi puita taivas salamoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just joo guppe ja mylsky lepi puita taivas salamoi

Teared at least three souls apart this letter

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teared at least three souls apart this letter

Not still enough, i see

• Anonyymi

En osaa guppe sanoa, en ainakaan kirjoittanut joko omasta tai muiden pahuudesta someen, minkä kautta joku hönö yrittää ennakoida jotain

• Anonyymi

Sulla on selkee skitsofrenia.

• Anonyymi

Tai löytää itsensä sydämestä. Anteeksi mistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on selkee skitsofrenia.

Niinkö? Miten selkeytät sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö? Miten selkeytät sen?

Rautaisella moniammatillisella otteella tietenkin. Mitää muita lausuntoja saneluita ei tarvita

• Anonyymi

Joillakin psykopaateilla täysin sisäsyntyistä. Mulla sekä että.

• Anonyymi

Pahuus tuskin on lääketieteellinen diagnoosi, eikä siihen myöskään ole auttavaa lääkehoitoa.
      Tietoista ja tavoitteellista nyrkeillä ja muulla tavalla heiluen.

• Anonyymi

Niinp ja aivotko antavat käskyn nyrkille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinp ja aivotko antavat käskyn nyrkille?

Miut huijattiin tähän

• Anonyymi

Olet pihalla kuin lumiukko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet pihalla kuin lumiukko.

Sä oot yhtä lailla ku guppekin

• Anonyymi

Ajan henkeen tulossa viiden tähden leffa.
        Ainahan on huominen
        C'è Ancora Domani
        Draama
        Ensi-ilta: 20.12.2024
        Elokuvateattereissa

Ainahan on huominen on palkitun italialaisnäyttelijä Paola Cortellesin debyyttiohjaus, jonka pääosassa loistaa ohjaaja itse. 40-luvun Italiaan sijoittuva draamakomedia kuvaa kauniisti ja voimallisesti sitä yhteiskunnallista murroskohtaa, jossa naisten ääni alkoi toisen maailmansodan jälkeen päästä kuuluviin.

• Anonyymi

kasvuympäristö opettaa.

• Anonyymi

Jokunen prosentti syntyy pahaksi. Ihminen joka selviytyy huonosta ympäristöstä ilman pahuutta on nolla. Toisaaltaan nämä kun pääsevät hyvään ympäristöön pahuus varisee pois ja paremmat käytösmalli tulevat tilalle.

• Kaikkien ikänaisten, wanhusnaisten ja femakkojen mielestä jokainen ihminen joka on mies, on aina paha. Se on femakoilla varmaankin synnynnäistä, ikänaisilla ja wanhusnaisilla kasvamiseen liittyvää.

• Anonyymi

Kaivatko guppe kuitenkin tuolla nicilläs ihan itse verta nenästäsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Kaivatko guppe kuitenkin tuolla nicilläs ihan itse verta nenästäsi?

Teinikaunottaret ovat ihania, kuumia ja kosteita.

• Anonyymi
        TeinifiiIi kirjoitti:

Teinikaunottaret ovat ihania, kuumia ja kosteita.

Papparainen haaveilee

• Anonyymi kirjoitti:

Papparainen haaveilee

Järeää faktatietoa jaan.

• Anonyymi

I mies on paha :)

• Anonyymi

KASS

• Anonyymi

Saara juonittelee:)

• Anonyymi

Mie oon Saaaaara 🐮

• Anonyymi

Saaaaaara ihii!

• Anonyymi

Ei paha ole kenkään ihminen ,vaa n toinen on heikompi toista

• Anonyymi

Noin ajattelee vain sisimmästään paha ihminen. Aivan kuin elämä olisi kisailua siitä kuka saa tehtyä toiselle eniten pahaa.

• Pahuus on vain ihmiselle ominaista. En usko että ihminen varsinaisesti syntyy pahana, vaikka ehkä jotkut geenit voivat edistää siinä millainen persoona ihminen on. Ympäristö ja huonot olosuhteet varmasti muokkaa ja saa aikaan sen miten ihminen oppii olemaan muiden ihmisten kanssa. Geenit voivat altistaa narsismiin, psykopaattiuteen ja muuhun antisosiaalisuuteen. Pahuus itsessäänkin on sellainen käsite, että siihen vaikuttaa jokaisen oma moraalikoodisto, mitä pitää pahuutena? Toisten väkivaltainen kohtelu (henkinen ja fyysinen) on kuitenkin yleisesti pahaa jokaisen mielestä.

• Anonyymi

Guben tekoälynarina⚠️

• Anonyymi kirjoitti:

Guben tekoälynarina⚠️

Tässä ei ollut tekoälyllä mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Guben tekoälynarina⚠️

Ai niinku se ns autopilottiidea? Luoja armahda

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Guben tekoälynarina⚠️

Osu ja uppos👊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niinku se ns autopilottiidea? Luoja armahda

Rupes kyrsiin avaan ennen sinojqqn

• Anonyymi

Syvin pahuuden olemus on sitä kun paha ihminen keksii syitä "kostaa" toiselle ja pahoinpitelee, myrkyttää mustamaalaa. Pahalla ihmisellä on omasta mielestään oikeus pahaan käytökseensä. Sellainen tekee ihmisestä aidosti pahan.

Hyvä ihminen ei tee toiselle pahaa, hän pyrkii kääntämään pahuudelle selkänsä ja lähtee pois.

• Anonyymi

ei ole sellaista kuin hyvä ja paha

• Anonyymi

Pahuus ei ole viehättävää.

• Anonyymi

Älä muuta sano peltoelvis.

• Anonyymi

Tämänkö se hyypiö on ny päättäny kuunnella auki🥱

• Itse olen pervo palstasetä, on aika yksiulotteinen ja surkea argumentti. Jonka voi olettaa tulevan jonkun teinin suusta.

• Anonyymi

Niin pari kiintiögremlimsiä- mikä tässä faktassa on nii kovin vaikea hahmottaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pari kiintiögremlimsiä- mikä tässä faktassa on nii kovin vaikea hahmottaa

Aina alkaa sama inttäminen ja spinnaus uudessa aloituksessa gupesta joksikin muuksi yksilöksi kuin päivä murmelina. Lisäys

• Lasten koulut loppumassa, ja palstalle voikin taas odottaa monen näköistä häröilyä ja trollausta.

• Anonyymi

Sekä että.

Sekopäävanhemmat, alkoholistit ja mielenterveysongelmaiset tekevät myös jälkikasvustaan samanlaisia. Pitäisi olla todella vahva luonne, että tulee ihan normaali kansalainen.

Toisaalta, hyvät lähtökohdat saanut voi olla niin pilalle lellitty, saanut kaiken valmiina ja liikaa, että tulee ylimielinen ja välinpitämätön luonne.

• Tässä on kyllä totuuden siemen. Pitäisi olla jonkinlainen balanssi siinä, miten paljon lapsi joutuu ottamaan itsestään vastuuta ja miten paljon aikuisen täytyy olla asettamassa rajoja.
        Tuo on kyllä ikävä juttu, että joissain perheissä olosuhteet ovat liian karuja. Siinä joutuu moneseti sitten virkavalta olemaan se vanhempi ja sekään ei ole oikein.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Tässä on kyllä totuuden siemen. Pitäisi olla jonkinlainen balanssi siinä, miten paljon lapsi joutuu ottamaan itsestään vastuuta ja miten paljon aikuisen täytyy olla asettamassa rajoja.
        Tuo on kyllä ikävä juttu, että joissain perheissä olosuhteet ovat liian karuja. Siinä joutuu moneseti sitten virkavalta olemaan se vanhempi ja sekään ei ole oikein.

Olet täysin oikeassa, ja molemmissa kommenteissa on paljon totuuden siemeniä. Kasvatusympäristön vaikutus on valtava, mutta ääripäät – joko liian rankat tai liian hemmottelevat olosuhteet – voivat molemmat johtaa ongelmiin.
        Tasapainon merkitys:

Rajojen asettaminen: Lapsi tarvitsee turvalliset rajat oppiakseen ymmärtämään vastuun ja kunnioituksen merkityksen. Liian löyhät rajat voivat johtaa välinpitämättömyyteen, kun taas liian tiukat rajat voivat tukahduttaa luovuuden ja itsenäisyyden.
        Itsevastuun oppiminen: On tärkeää, että lapsi oppii kantamaan vastuuta ikätasonsa mukaisesti, mutta ilman liiallista painetta. Tämä auttaa häntä kehittämään resilienssiä ja kykyä sopeutua elämän haasteisiin.

Karujen lähtökohtien vaikutus:

Valitettavasti on totta, että vaikeat kotiolosuhteet voivat luoda negatiivisia kieroutumia, joissa lapsi joutuu omaksumaan aikuisen roolin liian varhain. Tämä voi johtaa esimerkiksi traumaperäiseen stressiin tai kyvyttömyyteen luoda terveitä ihmissuhteita myöhemmin elämässä.
        On myös väärin, että ulkopuolisten – kuten sosiaaliviranomaisten tai poliisin – täytyy toimia lapsen huoltajina. Se voi olla välttämätöntä lapsen suojelemiseksi, mutta yhteiskunta ei voi koskaan täysin korvata vanhemman rakkautta ja tukea.

Liika hemmottelu:

Pilalle hemmottelu voi johtaa ylimielisyyteen ja kyvyttömyyteen ymmärtää muiden tarpeita. Jos lapsi saa kaiken ilman vaivannäköä, hän voi oppia ajattelemaan, että elämä toimii samalla tavalla kaikilla osa-alueilla.

Miten löytää balanssi?

Vanhemmuuden tukeminen: Vanhemmat tarvitsevat usein tukea ja neuvoja kasvatukseen, varsinkin jos omat lähtökohdat ovat olleet vaikeat.
        Yhteisön rooli: Yhteisöllisyys ja läheisten tuki voivat auttaa lapsen kasvattamisessa silloin, kun vanhemmat eivät pysty tarjoamaan kaikkea tarvittavaa.
        Koulutus ja tietoisuus: Ymmärrys siitä, miten tärkeää tasapainoinen kasvatus on, voi ehkäistä sekä liiallista kuria että hemmottelua.

On tärkeää muistaa, että vaikka lähtökohdat voivat antaa elämälle suuntaa, ihmisellä on myös mahdollisuus kasvaa ja oppia – joskus vastoin kaikkia odotuksia. On lohdullista, että moni pystyy löytämään oman polkunsa vaikeuksista huolimatta, mutta se vaatii usein tukea ja ohjausta.

• Anonyymi

Jos lapsi ei saa olla lapsi ni kaikki menee todennäköisesti vtuiks ja ongelmat alkaa jossain kohtaa

• Anonyymi

Ei. Se lienee sielun tahto kokea mitä on olla paha. Meillä on vapaus valita nekin kokemukset,oppiaksemme. Toki kaikki oppiläksyt luo karmaa. Niin pahaa/tai hyvää . Sinä päätät kumpaa luot. Tässä elämässä tai mitä luot seuraavaan. Olet vastuussa luomisistasi. Me kaikki olemme.🤷‍♀️

• Anonyymi

Karman kautta ihminen syntyy tiettyyn kasvuympäristöön. Jämähtääkö siihen päähäntaottuun totuuteen vai uskaltaa lähteä kyseenalaistamaan sitä. Muuttua. Kumpi on silloin johtotähtenä,pahuus vai hyvyys. Ja vaikkei tässä elämässä hyvään kykenisi, niin tärkeintä on tahtotila,ei niinkään päämäärä. Aito,huom, sydämmestä lähtevä aito katumus/anteeksipyyntö voi vesittää pahat karman seuraukset seuraavaan elämään. Sinä luot ja olet vastuussa omasta onnellisuudestasi.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karman kautta ihminen syntyy tiettyyn kasvuympäristöön. Jämähtääkö siihen päähäntaottuun totuuteen vai uskaltaa lähteä kyseenalaistamaan sitä. Muuttua. Kumpi on silloin johtotähtenä,pahuus vai hyvyys. Ja vaikkei tässä elämässä hyvään kykenisi, niin tärkeintä on tahtotila,ei niinkään päämäärä. Aito,huom, sydämmestä lähtevä aito katumus/anteeksipyyntö voi vesittää pahat karman seuraukset seuraavaan elämään. Sinä luot ja olet vastuussa omasta onnellisuudestasi.🤷‍♀️

Jos tahtotilasi on itsekkyys.vaatia,syyttää,syyllistää,pahoinpidellä jne. Niin juuri samoin sinua hyväksikäytetään. Jos katsantokantasi muuttuisi,ja sydämmen tahtotilasi, niin ?Kun ymmärtäisitte että olette vastuussa itse.,ei kasvualusta tai ,rumuus,sairaudet jne. Ottaisitte vastuun.Ette syyttelisi /syyllistäisi niitä,joilla ei ole valintoihinne osaa ei arpaa. Olisitte aika onnenpekkoja. Vastuun sysääminen muille ei tee kenestäkään onnellista. 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tahtotilasi on itsekkyys.vaatia,syyttää,syyllistää,pahoinpidellä jne. Niin juuri samoin sinua hyväksikäytetään. Jos katsantokantasi muuttuisi,ja sydämmen tahtotilasi, niin ?Kun ymmärtäisitte että olette vastuussa itse.,ei kasvualusta tai ,rumuus,sairaudet jne. Ottaisitte vastuun.Ette syyttelisi /syyllistäisi niitä,joilla ei ole valintoihinne osaa ei arpaa. Olisitte aika onnenpekkoja. Vastuun sysääminen muille ei tee kenestäkään onnellista. 🤷‍♀️

Ehkä guppe tuo vuosikymmenten itsesi kanssa kirjoittelu on tehnyt ilmaisustaan vähän katkonaista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä guppe tuo vuosikymmenten itsesi kanssa kirjoittelu on tehnyt ilmaisustaan vähän katkonaista

Vähä viä sairaammat oikein reflektoi näit

• Anonyymi

Ei kumpikaan.

Paha teko on useimmiten oma valinta.

Ei johdu geeneistä tai kasbuympäristöstä.

Ympäristö vaikuttaa silloim jos on joutunut päihdeongelman kautta piireihin, joilla on stigma, ja on leimautunut esim rikolliseksi.

Siitä on vaikea nousta ylös.

Lapsuus tai geenit on nsrsistinen selitys sille että valitsee tahallisesti esim vahingoittaa toista ihmistä, esim naisiin kohdistuva väkivalta kauheaa katsottavaa sarjassa bo21.

• Anonyymi

Osuvasti sanottu👍🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuvasti sanottu👍🤷‍♀️

Meillä on onneksi mahdollisuus hokata,kääntää kelkkaa . Se voi egolle olla hemmetin vaikeaa,mutta ego on vaan mielen heikkoutta.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on onneksi mahdollisuus hokata,kääntää kelkkaa . Se voi egolle olla hemmetin vaikeaa,mutta ego on vaan mielen heikkoutta.🤷‍♀️

Onnea ny guppe sisäisiin ristiriitoihin

• Anonyymi

Ihminen kokee, että on oikeutettu vahingoittamaan toista ihmistä ja valitsee tehdä pahaa, koska hän haluaa ja hän saa nautintoa siitä, että alistaa ja pahoinpitelee ja nöyryyttä.

Lapsuus kasvuympäristöt ja geenit eivät liity pahuuteen mielestäni. Pahuus on tietoinen valinta.

• Anonyymi

Ei, kyllä siihen kasvetaan.

Pedofiilin hyväksikäyttämä lapsi kasvaa kieroon ja jatkaa mahdollisesti samaa toimintaa itse aikuisena. Voi käydä myös toisin.

Väkivaltaa lapsena kokenut kohtelee omia lapsiaan samoin. Kierrettä on vaikea lopettaa, jos ei ole resursseja eli aivojapasiteetti ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedofiilin hyväksikäyttämä lapsi kasvaa kieroon ja jatkaa mahdollisesti samaa toimintaa itse aikuisena. Voi käydä myös toisin.

Väkivaltaa lapsena kokenut kohtelee omia lapsiaan samoin. Kierrettä on vaikea lopettaa, jos ei ole resursseja eli aivojapasiteetti ei riitä.

Luin joskus että tyttöihin kohdistetaan perheissä enemmän väkivaltaa. Silti miehet pahoinpitelevät toistuvasti ja pitkään ja tappavat naisia paljon enemmän kuim naiset miehiä. Eli lapsuus voi myös olla kätevä tekosyy omalle halulle ja tietoiselle valinnalle aiheuttaa kärsimystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin joskus että tyttöihin kohdistetaan perheissä enemmän väkivaltaa. Silti miehet pahoinpitelevät toistuvasti ja pitkään ja tappavat naisia paljon enemmän kuim naiset miehiä. Eli lapsuus voi myös olla kätevä tekosyy omalle halulle ja tietoiselle valinnalle aiheuttaa kärsimystä.

Tämmöistä guppe fundeerasit sitten. Vähän mässäilyn makua ja detaljitkin on mitä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sulla guppe kehittyi tämä juttu?

• Anonyymi

Ensimmäiset ikävuodet merkitsee paljon ja kasvuolosuhteet sekä ympäristö vaikuttaa, minkälaisen pohjan ne luo.

• Anonyymi

Hakkerointi on pahuuttaa parhaimmillaan myös. Tahkovuorella sijaitseva Hotel Tahko on joutunut tietomurron kohteeksi. Laskettelukeskus, suosittu.

• Anonyymi

Eikö em. ole kiusaamista vai ajattelenko mä tänkin jotenkin väärin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö em. ole kiusaamista vai ajattelenko mä tänkin jotenkin väärin?

Ehkä olet joillain standardeilla normaali

• Anonyymi

Taitavia pahanteossa ainoStaan. Eikä koskaan muutu.
      Aikojen aluss kaikki oli kaiketi hetken hyvin.
      Siunausta vaan koko maalle.

• Anonyymi

Niin, vaikea kysymys. Tiedän/tunnen jonkun jotka luokittelisin ns pahaksi ihmiseksi ja tähän en laske mukaan näitä tänne jatkuvasti kirjoittavia, vaikka tiedä ja tunnenkin osan. Ns pahoiksi ihmisiksi.
      Eräs, joka on mielestäni selkeästi paha eikä ole vielä edes aikuinen, on sitä ainoastaan vanhempiensa maniuloinnin takia. Ja se on surullista, koska siihen on vaikea puuttua jos vanhemmat on jo syntymästä saakka vaikuttaneet tämän lapsen maailmankatsomukseen ja käsitykseen muista ihmisistä, etenkin tietyistä.
      Minä nostaisin tässä kohtaa kädet pystyyn.

• Anonyymi

Jatkan bielä, että kyllähän nuo aikuise ovat niitä pahimpia koska tuhoavat nuoren elämän muokkaamalla tämän mielipiteitä asioista ja ilmiöistä.
        Minä olen ratkaissut tämän "ongelman" niin, etten ole tekemisissä kuin hyvien kanssa koska tli kymmenen vuoden koulutus on tehnyt tehtävänsä. Kohdatessa olen kohtelias, muttei muita kontakteja koska tavatessa tämän "koulutetun" käytös on kaikin tavoin niin epämiellyttävää etten tahdo olla kanssaan missään tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan bielä, että kyllähän nuo aikuise ovat niitä pahimpia koska tuhoavat nuoren elämän muokkaamalla tämän mielipiteitä asioista ja ilmiöistä.
        Minä olen ratkaissut tämän "ongelman" niin, etten ole tekemisissä kuin hyvien kanssa koska tli kymmenen vuoden koulutus on tehnyt tehtävänsä. Kohdatessa olen kohtelias, muttei muita kontakteja koska tavatessa tämän "koulutetun" käytös on kaikin tavoin niin epämiellyttävää etten tahdo olla kanssaan missään tekemisissä.

Olen kyllä vaistonnut monelta eri kantilta katsottuna, että mistä tämä kaikki johtuu ja se ei ole sitä mitä ensin kuvittelin. "Koulutus" tulee paljon lähempää ja henkilän katkeruuden vuoksi en luota tähän yhtään.

• Anonyymi

tänne kirjoittavista (kirjoittavasta) suuri osa on ns pahoja. Se tulee ilmi hyvin nopeaan kun täällä lukee. Muita yritetään nolata ja nöyryyttää sekä saada itsetunto laskemaan. Hyvä ihminen ei i k i n ä viestittelisi täällä tavalla, joka voisi satuttaa muita. näin se vain on.
        Mistä tämä voi johtua? Muuta selitystä ei ole kuin se että ovat oikeasta elämästä syrjäytyneitä luusereita, koska miksi joku hyvinvoiva ja elämässään onnellinen tekisi näin?? Minulta se ei ainakaan luonnistuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä vaistonnut monelta eri kantilta katsottuna, että mistä tämä kaikki johtuu ja se ei ole sitä mitä ensin kuvittelin. "Koulutus" tulee paljon lähempää ja henkilän katkeruuden vuoksi en luota tähän yhtään.

Koskas guppe on tarkkaillut ihmisten käytöstä viimeksi livenä? Onhan nämä hatusta vedetyt tarinat ja analyysitkin toki tapa ymmärtää populaatiota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole b kirjoitus. Älä yritä vääntää taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

B, Jos sinulla on tällä hetkellä tai on ollut elämässäsi ihminen, jolle jatkuva valehtelu on normi, olet saattanut olla tekemisissä patologisen valehtelijan kanssa. Patologisella valehtelulla onkin yllättäen monta nimeä, mania, väärä tieto, fantasia, mielikuvitus jne. Kyseessä on sairaalloinen halu valehdella ja keksiä sepitettyjä tarinoita, myös tilanteissa, joissa valehtelu ei olisi välttämätöntä.

• Anonyymi

Kiuru on kova luullaan.

• Anonyymi

Kiuru on häiriintynyt. Outoa että tuon näköiset ihmiset ovat Terveysministereitä??¿??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiuru on häiriintynyt. Outoa että tuon näköiset ihmiset ovat Terveysministereitä??¿??

En ota muuten mitään kantaa valiokunnan tapahtumiin enkä monologeihin mutta uutisesta eräs juttu pisti silmään. Kun kiusaamisesta puhutaan, niin mua ihmetytti myös se, että kerrottiin, miten porukalla oltiin kellotettu kysymysten / puheenvuorojen kestoa.

• Anonyymi

Pahuus on valintapäätös ja pahuus johtuu siitä, että haluaa tehdä pahaa, esim koska uskoo selviävänsä ilman seurauksia.

Poislukien sairaudet kuten päihderiippuvuus, pedofilia jne joista yhteiskunta rankaisee toisin kuin esim naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

Lapsuus tai geenit on huono tekosyy

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe