Hoitajamitoitus on yletetty koskemaan myös Toimintayksiköiden vastuuhenkilöitä ja -johtajia.
Mitä helvettiä?
Hillotolppia lisää ja yleensä näillä istuimilla istuu ihan hölmöjä palkkiovirkalaisia.
Perustelu: Mikäli he osaisivat hommansa, ei meillä olisi mitään ongelmia.
Mutta huono johto puolestaan lisää ongelmia, eikä siihen auta palkata lisää typeryksiä, tovereita, kaverin kavereita, sukulaisia ym.
Korruptio kukoistaa
Tarvitsemme lisää hoitajia, siksi yletämme mitoituksen koskemaan myös kavereitamme, sillä lupasimme järkätä heille vähän bonusta palvelus palveluksesta tyyliin.
Nyt kaverini, toverini pääsee johtajan virkaan istuskelemaan ja juomaan kahvia.
työaika 8-16 ilman paikallaolovelvollisuutta, palkka 18 000/kk työsuhdeauto, virka-asunto, virkistystilat ja kokoustilat, kokouspalkkiot ym.
Ja kun lennän eduskunnasta itse ulos, niin mitoitushan nostetaan vuosittain ja minulle aukeaa myös paikka johtajana, kunhan olen käyttänyt ensin sopeutumisrahaoikeuteni loppuun.
Jes, kiva juttu.
Hoitajamitoitus kannattaa käydä läpi kaikessa tarpeellisuudessaan.
Siellä on säästökohteita hillotolpissa.
Parempia, tehokkaampia ja edullisempia ratkaisuja olisi tietenkin.
Hoitajamitoituksesta Huomautettavaa!!!!!
4
63
Vastaukset
- Anonyymi
Hallutus vähentää hoitajien määrää hoitajamitoitusta pienentämällä mm. hoivakodeissa 0,7:stä 0,65.
Pitäsikö siis tehdä johdollenin mitoitus ja pienentää sitä, jolloin vältetään liian suuri johtajien määrä?
Hoitajista on pulaa, ilmeisesti 8-16 kahvipullaa syövistä johtajista ei.- Anonyymi
Mikään ei kiellä palkkaamasta enemmän hoitajia.
Hallitus määrää minimin, ei maksimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei kiellä palkkaamasta enemmän hoitajia.
Hallitus määrää minimin, ei maksimia.Attendo ainakin hoiti asian YT:llä kohdalleen.
Eli raha estää.
- Anonyymi
Kyllä kieltää, nimittäin osakeyhtiölaki. Osakeyhtiölain mukaan yhtiön, myös hoivayhtiön tärkein tehtävä on voiton maksimointi ja sijoittajien tuotot. Jos palvelutaloihin palkattaisiin vanhuslain mukainen määrä hoitajia, palkkakustannukset kasvaisivat ja voitot olisivat pienempiä.
Tuoreessa muistissa on AVI:n tarkastuskäynnit yksityisissä palvelutaloissa.
Yksityisissä palvelutaloissa ei ikäihmisiä ulkoiluteta, hoitajilla ei ole aikaa. Ikäihmiset joutuvat pieniin huoneisiin, joihin jo Sipilän hallituksen aikana suunniteltiin "teknistä mattoa", josta lähtisi signaali valvojan huoneeseen, jos vanhus ei pitkään aikaan huoneessaan olisi liikkunut. Pelottaa ajatus, että joutuu itse jokus palvelutaloon. Toivottavasti eutanasia saadaan sitä ennen lakisääteiseksi ja mahdolliseksi sitä haluaville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232366- 1031394
- 541194
- 1171094
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711054KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.251034Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57997Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53946Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928