Karttunut eläke säilyttää arvonsa
Työeläkettä karttuu vuodessa 1,5 prosenttia vuosiansioista. Vuoden 2017-2025 välisen siirtymäajan aikana 53-62-vuotiaille kertyy 1,7 prosenttia vuodessa. Lisäksi eläkkeen määrään vaikuttavaa elinaikakerroin, joka määräytyy elinajanodotteen mukaan. Työeläkkeet ovat etuusperusteisia mikä tarkoittaa, että työeläkevarojen sijoitustuotot eivät suoraan vaikuta maksettavien eläkkeiden määrään.
Indeksitarkistukset tehdään eläkkeensaajien tulotason ja ostovoiman säilyttämiseksi. Eläkettä laskettaessa eri vuosien palkkatiedot tarkistetaan palkkakertoimella ja maksussa oleva eläke tarkistetaan vuosittain työeläkeindeksillä.
Karttunutta työeläkettä koskee koskemattomuusperiaate, jonka toteutuminen varmistetaan kokoamalla tiedot työsuhteista ja yrittäjätoiminnasta Eläketurvakeskuksen ja työeläkelaitosten rekistereihin. Eläkelaitokset vastaavat yhteisvastuullisesti eläkelupausten täyttämisestä.
Karttunut eläke säilyttää arvonsa siihen ei voi Valtio puuttuu
4
82
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt suunnitellaan yksityisten eläkeyhtiöiden pääomien RISKISIJOITTAMISTA.
Siitä voi seurata isot sijoitustappiot. Leikataanko tappiot eläkkeistä vai miten?
Ruotsissa eläkkeitä on jouduttu alentamaan sijoitustappioiden takia? Pitänevätkö ruotsalaisten puheet paikkansa. Kuka tutkisi?- Anonyymi
Samasta asiasta on kyse.
Suurempi riski tuottaa keskimäärin paremmin, mutta siinä on heiluntaa.
Katsotaan, mitä AY-liike päättää.
- Anonyymi
Ovat puuttuneet jo.
Eläkeikää on nostettu tietoisesti tiedostaen, että työmarkkinoilla vallitsee ikäsyrjintä. Yt neuvotteluiden kautta sallitaan irtisanominen ilmoitusluontoisesti jolloin vanhempi kalliimpi työvoima on siirrettävissä syrjään .Heillä
kun on kokemus lisät ja korvattavissa halvemmalla jolla pönkitetään yritysten kilpailukykyä palkkatasoja hilliten. Kun tiedetään että työllistymis mahdollisuudet on ikä ihmisillä olemattomat ,leikkautuu heidän eläkkeet eläkepäiviä odotellessa, eläke iän odottaman poistuttua ja eläkekarttuman kertymän pysähdyttyä .Asiat voidaan hoitaa monella tapaa ja on myös hoidettu. - Anonyymi
AY liike ei voi ELÄKKEISIIN VAIKUTTAA NIILÄ ON OMAT ASUNTO OSAKKEET MYYMÄTTÄ VIELÄ OVAT NS SIJOITUS ASUNTOJA TYHJILLÄÄN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232346- 931324
- 541164
- 1171084
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711044KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.231020Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57997Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53936Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928