; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
s-seutulainen
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on...
42
191
Vastaukset
- Anonyymi
>>Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään (Ps 14:1-3).
Kuinka mieletön tämä maailma ja elämä onkaan ilman Jumalaa! Maailma ja elämä on silloin vailla perustaa ja mielekkyyttä. Elämällä ei ole tarkoitusta. On vain kosminen autius ja tyhjyys. Kaikki on ilman päämäärää. Olen Oskari Olematon, joka asun Nollakatu nollassa. Olen itse itselleni ylivoimainen ahdistus.
"En tiedä, kuka on heittänyt minut maailmaan, enkä mitä maailma on, enkä kuka minä itse olen. Olen kauhistuttavan tietämätön kaikista asioista, en tiedä, mitä on ruumiini, mitä mieleni ja sieluni, en myöskään, mitä on tämä osa itsestäni, joka ajattelee, mitä sanon, joka pohtii kaikkea ja itseään ja tuntee yhtä vähän itseään kuin muita. Näen kaikkeuden pelottavan avaruuden, joka minua ympäröi, ja olen kahlehdittu tämän laajan maailmankaikkeuden yhteen nurkkaan tietämättä, miksi minut on pantu tähän paikkaan eikä muualle, miksi elämää varten annettu lyhyt aika on juuri nyt eikä jossain toisessa kohdin ikuisuutta, joka on ollut ennen minua tai seuraa jälkeeni" (Pascal).
Jotain tästä ihmisenä olemisen tuskasta koki myös tunnettu suomalainen runoilijapappi Lauri Pohjanpää:
En tiedä, mistä se tulee joskus illoin: - olen yksin ja taistelun haavoittama silloin - Hätä, sieluntuska tuimana, raatelevana, kuin uhkais luisin hymyin kuolema, mana, kuin hengitys salpautuisi, en ilmaa saisi, kuin väkevä käsi kurkkua kuristaisi, kuin murtuis sielunpohjaa peittävä kuori, ja syvältä hohkais tietymätön tulivuori, kuin uppoais jalka ja vetäisi lietteen nielu, ja vesillä pohjattomilla ois hukkuva sielu. En ole kuin muut, en ole kuin tulis mun olla. Olen horjuva ruoko, en talo kalliolla. Olen eksynyt lapsi, muut ovat vahvoja, suuria. Olen lentävä lehti ilman elämän juuria. Kun muille tie ja määrä selvänä puuntaa, joka hetki mä kompastellen saan etsiä suuntaa. (Lauri Pohjanpää, HV 2/93, 58)
Ilman Jumalaa on elämä vain sokeaa sattumaa, mekaanista syyn ja seurauksen lain orjuutta, kehitysoppia ja pelkkää tätä aineellista maailmaa niinä muutamana vuosikymmenenä, joina ihmisenä tässä elän. Ja lopulta mihin puu kaatuu siihen se maatuu.
Nobel palkinnolla palkittu elämän synnyn tutkija Harold Urey toteaakin: ”Uskomme, että elämä kehittyi kuolleesta aineesta tällä planeetalla. Elämän monimutkaisuus on kuitenkin niin suuri, että on vaikea kuvitella näin tapahtuneen”
Ilman Jumalaa ihmisen elämä on sokeaa kohtalon leikkiä. Hän on vain osa luontoa, joka hetken on olemassa ja muuttuu maaksi. Ihminen on kuin ohjelmoitu aivoeläin, joka toimii ohjelmansa mukaisesti itselleen sokeasti. Hän on luonnonlakien hallitsema vailla päämäärää ja tarkoitusta. Ihminen on kuin kone, hän on vain sitä mitä hän syö (Der Mensch ist, was er isst). Eräs suomalainen filosofi kirjoitti: Ihminen on kurja lyhytaikainen laitos, jonka toisessa päässä on ahnas kita ja toisessa ulostuslaite. Teurastamo ja WC. Voiko todellisuus ihmisestä olla näin typerän mieletön.
Ilman Jumalaa ihmisen arvo on vain välinearvoa ja yksin siinä, mitä hän tekee tai saa aikaan. Hänen arvonsa on hänen suorituksissaan.>>
-
( Ote: Olavi Peltola/ilman Jumalaa ei ole mitään)
s-seutulainen - Anonyymi
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali yritti syöttää omia harhaoppejaan ja valheitaan yrittämällä pukea niitä jopa hullutuksen kaapuun, jotta ne menisivät paremmin läpi.
Korintossa mies meni täysin sekaisin kun yritti matkia Delfoin oraakkelin hurmoskielistä molotusta glossolaliaa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hullutuksia, eikä järjettömiä molotuksia.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Paavali hajotti ja repi seurakuntia omilla kieroilla opeillaan. "Paavalismi" oli vain yksi opillinen haara seurakunnissa. Eivät kaikki oikeat apostolit sitä hyväksyneet, kuten annetaan ymmärtää.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]- Anonyymi
Viisaat Juutalaiset osasivat epäillä Paavalin puheita ja vertasivat niitä Kirjoituksiin, eli Juutalaisten Pyhiin kirjoituksiin. Jos Paavalin opit oli ristiriitaisia niihin nähden, uudet opit kannattaa laittaa hyllylle.
Paavali ja Silas Beroiassa
10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.
Ei se "sanan vastaanottaminen" mitään uskoontuloa tarkoita.
- Anonyymi
Paavali oli itsekin ennen tuollainen viisas siioinisti kun vainosi alkuseurakuntaa, kun eivät noudattaneet juutalaisia tapoja ja sapattia.
Jos kuka niin Paavali tunsi juutalaisuuden ja kertoikin että oli siinä pidemmällä kuin ikätoverinsa.
Joten turha Paavalia oli tulla neuvomaan miten siioinistine fariseus käyttäytyi. Hän tunsi sen synnin.- Anonyymi
Paavali oli Rooman valtakunnan kansalainen ja palkkamurhaaja.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Rooman valtakunnan kansalainen ja palkkamurhaaja.
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi
Ap. t. 22:20
Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.- Anonyymi
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi
Stefanuksen murhan Paavali nimenomaan hyväksyi juutalaisena siioinistina vaikka ei itse osallistunut siihen muuta kuin katsomalla miten juutalaiset syyttivät Stefanusta siitä ettei noudattanut juutalaisia sääntöjä ja lakeja. Kun Stefanus ei sitä pyydellyt anteeksi eikä selitellyt, vaan piti hengellisen puheen Pyhän Hengen vallassa, ei siioinistit nähneet muuta keinoa kuin kivittää hänet kuoliaaksi ja omasta mielestään tekivät siinä aivan oikein, juuri siten kuten piti tehdä lainrikkojille.
Eikä Stefanus ollut ainoa alkuseurakuntalainen minkä juutalaiset tappoivat lain rikkomisesta.
Paavalilla vain kävi siten että kun tuli uskoon, kun kääntyi pois siioinistmista, niin hän joutui itse Stefanuksen paikalle ja juutalaisten syytösten kohteeksi. Me emme voi häntä siitä syyttää tai muutoin olisimme murhanhimoisia siioinisteja.- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli Rooman vallan alainen palkkamurhaaja, esiintyi väärällä nimellä ulkomailla toistakymentä vuotta ettei olisi paljastunut ja joutunut vastuuseen teoistaan. Vältteli menemistä oikeiden apostolien luokse Jerusaalemiin, ettei olisi paljastunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen oli Rooman vallan alainen palkkamurhaaja, esiintyi väärällä nimellä ulkomailla toistakymentä vuotta ettei olisi paljastunut ja joutunut vastuuseen teoistaan. Vältteli menemistä oikeiden apostolien luokse Jerusaalemiin, ettei olisi paljastunut.
Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
Saatana vie ihmisen kuiviin erämaihin.
- Anonyymi
Onhan ihan selvä että kyse on harhaopista jos asettuu Raamatun sanaa vastaan. Eihän mistään muusta voi olla kyse ja vielä harvinaisen räikeästä harhaopista. Monesti harhaopit ovat viekkaasti sommiteltuja taruja siitä mihin uskovan tulee uskoa, miten pitää noudattaa vanhan liiton sääntöjä eikä siinä nyt sentään Raamatun sanaa vastaan suoraan asetetuta tai sen henkilöitä, vaan tavallaan kaikki hyväksytään, vähän vain on käännösvirheitä ja tulkitaan asioita hieman eri tavalla, mutta ei sentään räikeästi väitetä asioiden olevan juuri päinvastoin kuin mitä sana sanoo.
Mutta harhaoppiset ovat usein sitkeitä ja sinnikkäitä ja ovat tavallaan itse osattomia siihen mitä tekevät, kun ovat vain aivopesun tulosta ja itse itseään aivopesevät lisää toistamalla valheitaan. - Anonyymi
Vihreitä syytetään viherpesusta.
Harhaoppiset suorittavat sitkeällä toistamisellaan harhapesua. - Anonyymi
Harhaoppiset ovat ateisteille hyvää aineistoa siihen miten hulluja uskovat voivat olla.
Tarinoita ei tarvitse itse keksiä, vaan harhaoppiset keksivät ne itse. - Anonyymi
Paavali oli palkkamurhaaja, siksi samanhenkiset rakastaa häntä. "Rakas Paavali"....
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Lahkoporukoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä.- Anonyymi
Vankilassa kun tekeytyy helluntailaiseksi, niin päsee ennen aikojaan vapaaksi.
- Anonyymi
Jes. 1:21
Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus. - Anonyymi
Nyt voisi ilmoittaa Guinnessin ennätystenkirjaan että harhaoppi saavuttanut viimeisen hulluuden asteensa. Pidemmälle ei voi enää mennä.
- Anonyymi
Enää ei kanneta vain kansanmurhaa, vaan Raamatun henkilöt ovat palkkamurhaajia ja silloinhan kuka tahansa voisi uskossa olla palkkamurhaaja.
- Anonyymi
Tietenkin jos Raamatussa on palkkamurhaaja, niin uskova kun uskoo sanaan, niin ryhtyy palkkamurhaajaksi. Kansanmurhakin perustellaan nimenomaan Jumalan sanalla.
- Anonyymi
Raamatusta on tehty terroristien käsikirja.
Nyt ymmärtää miten islamistit kääntävät koraanin sotaisaksi kirjaksi.
Onnistuu se näköjään Raamatullakin. - Anonyymi
UT koostuu pitkälti palkkamurhaan ohjeista miten toimia.
- Anonyymi
Nyt ei kukaan enää hämästele jos kansamurha on suotavaa.
- Anonyymi
Ateisteille tämä on kuin lottovoitto.
Palkkamurhaaja antaa uskoville ohjeita miten elää ja toimia ja perustelevat palkkamurhaajan ohjeilla asioita. - Anonyymi
Melko käänteentekevä oppi että uutta liittoa johdattaa palkkamurhaaja ja uskovat seuraavat Jeesuksen nimessä palkkamurhaaja ja Jeesuskin vähän muka oli siunaavinaan sen, että kyllä niitä murhia tulee tapahtumaan.
Sehän on aivan etusivun juttu. Joku yksittäinen kansanmurha kyllä kalpenee sen rinnalla.- Anonyymi
Paavalilla ja Jeesuksella ei ollut mitään tekemistä keskenään.
Paavali ei kuulu joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
- Anonyymi
Pakkovauvakastetut ovat valtiokirkkonsa Saulus Tarsolaisia!
He ovat pakolla liitetty valtiokirkkoonsa!- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty halaua tappaa uskovia
Hän vihaa Jeesuksen omia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi
- Anonyymi
Helluntiliikkeen opillinen ja hengellinen isähahmo Charles Fox Parham vietiin v. 1907 vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Parhami oli antisemitisti.
- Anonyymi
No niin, näinhän siinä jälleen kerran näyttää käyneen. Ketju on lähtenyt käyntiin pääasiassa apostoli Paavaliin kohdistuneilla hyökkäyksillä ja toki mukaan on mahtunut jo ikuiset "pakkovauvakastetut" ja "parhami/olsen" typerääkin typerämmät viestipläjäykset.
s-seutulainen- Anonyymi
Ilman Parhamin ja Olsenin toimintaa mitään Helluntailiikettä ei olisi olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman Parhamin ja Olsenin toimintaa mitään Helluntailiikettä ei olisi olemassakaan.
Charles Fox Parham was the Father of Modern Pentecostalism.
Gerhard Olsen-Smidt was the Father of Modern Pentecostalism in Finland.
Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi. - Anonyymi
Näin se valitettavasti menee tekemiesi aloitustesi kanssa "s-seutulainen".
Itse aloituksen aiheisiin ei juurikaan oteta kantaa, osallistuta aiheeseen liittyvään keskustelemalla, vaan pilataan hyvät aloitukset muutaman ( 2-3 kirjoittajaa ) toimesta.
Oikeastaan siinä on myös todistus aloituksesi tekstikohtaan liittyen:
>> 14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. >>
Valitettavasti luonnollinen ihminen ei siedä hengellistä, jumalista aihetta.
Vaan kaikkinainen rienaaminen, valheen vaikutuksesta, käy ilmi luonnollisen ihmisen käyttäytymisestä.
Se mikä on sydämessä, tulee ulos palstahäiriköintinä.
Pyrkimyksenä lienee sammuttaa toimintasi tällä palstalla, aivan kuten Jeesuksen nimessä julistaminen on alkuseurakunnan ajoista pyritty saada tuahdetuksi, mutta turhaan, sillä se mikä on Jumalasta, sitä ei voi mikään kukistaa.
11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen. ( 1Piet 4)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aloituksen aiheisiin ei juurikaan oteta kantaa, osallistuta aiheeseen liittyvään keskustelemalla, vaan pilataan hyvät aloitukset muutaman ( 2-3 kirjoittajaa ) toimesta.
>> 14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. >>
Vaan kaikkinainen rienaaminen, valheen vaikutuksesta, käy ilmi luonnollisen ihmisen käyttäytymisestä.
Pyrkimyksenä lienee sammuttaa toimintasi tällä palstalla, aivan kuten Jeesuksen nimessä julistaminen on alkuseurakunnan ajoista pyritty saada tuahdetuksi, mutta turhaan, sillä se mikä on Jumalasta, sitä ei voi mikään kukistaa.
11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen. ( 1Piet 4)
Usko ToivonenPalstan aihe on helluntailaisuus.
Helluntailaisuus on paljastunut homppelimiesten perustamaksi uskonnoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan aihe on helluntailaisuus.
Helluntailaisuus on paljastunut homppelimiesten perustamaksi uskonnoksi.Mutta palstakirjoittemisesi paljastaa pahuutesi, sinähän pyrit osittamaan pahaa, mutta ei sinulla Jeesuksen sanojen mukaan ole siihen oikeutta ( mikäli uskot Jeeuskeen ja olet Hänelle kuuliainen ).
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
( Luuk 6)
Mitä vastaat Jeesuksen kysymykseen, jae 46?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenKiitos Usko Toivonen kannustavasta viestistäsi. Oli siunaavaa taas lukea kirjoitustasi.
s-seutulainen
- Anonyymi
Mailmalla on helluntain uskovia ainakin kymmenkertainen luku lutterin kirkkoon nähden.
Eikä yksikään heistä ole tullut uskoon minkäänlaisten parhamien tai olssenien vaikutuksesta.
Koittakaa saada tämä tieto sopimaan sinne ahtaaseen pääkoppaan vaikka katkismuksen viereen!- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikassa perustettu heresia, paha eksytys, mikä kannattaa kiertää kaukaa. Suomeen ens. hell.srk. perusti tuo kuuluisa Olseni v. 1920 Helsinkiin.
- Anonyymi
Kyllä uskovat voivat olla ylpeitä itsestään. Ei ole mikään ihme jos jotkut heistä kannattavat kansanmurhaa.
- Anonyymi
Parhami oli antisemitisti. Pitä nuorta Juutalaispoikaa suhteessa kanssaan.
- Anonyymi
Koetteko mielihyvää osoittelemalla toisia.
Mihin sellainen käyttäytyminen perustuu.
Ei se ainakaan Raamatun ilmoituksen mukaista ole.
Ensin on tutkittava itsensä, omat tekonsa, aina.
3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
( Gal 6)
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750