Etkö käsitä, ettet voi astua ikuisuuteen pitämällä valheestasi kiinni?
Sinun täytyy TUNNUSTAA se ja HYLJÄTÄ se, jos aiot ikuiseen elämään sisälle.
MIKSI PIDÄT VALHEESTASI KIINNI?
56
228
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on käynyt.
He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.”
Jeremia 9:5- Anonyymi
Var och en handlar svikligt mot sin vän, och ingen talar vad sant är; de öva sina tungor i att tala lögn de arbeta sig trötta med att göra illa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Var och en handlar svikligt mot sin vän, och ingen talar vad sant är; de öva sina tungor i att tala lögn de arbeta sig trötta med att göra illa.
And they will deceive every one his neighbour, and will not speak the truth: they have taught their tongue to speak lies, and weary themselves to commit iniquity.
- Anonyymi
Profetoiko Paavali itsestään?
2.Tess.
9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.- Anonyymi
13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät. - Anonyymi
Miksi siirrät oman valheesi Paavaliin?
Elät valheessa. Me molemmat tiedämme, missä valheessa sinä elät.
Miksi pidät valheestasi kiinni?
Et kestä tuomiolla, jos et tunnusta ja hylkää syntiäsi, valhettasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.Sinä nimenomaan ITSE OLET VÄÄRINTEKIJÄ, kun pidät VALHEESTASI kiinni ja hellit SYNTIÄSI.
SE ON JUMALAN TAHDON VASTAISTA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.JUMALA ON ANTANUT SINULLE RUNSAASTI AIKAA PARANNUKSEN TEKOON, mutta sinä et ole sitä saamaasi aikaa käyttänyt oikein.
SINÄ ELÄT SYNNISSÄ, KUN SINÄ HELLIT VALHETTASI! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.” Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.”
Sananlaskut 28:13 - Anonyymi
Ei todellakaan profetoinut. Miksi olisi?
- Anonyymi
Palstan aihe on Raamattu ja Paavali on keskeinen henkilö siellä.
Paavali kirjoitti Korintossa ollessaan tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen sinne. Ilmeisesti viittaa Korinton puheisiinsa ja tapahtumiin, mistä kertoo valehdelleensa. Eräiden tietojen mukaan Paavali oleskeli Kreikan Korintossa kymmenisen vuotta.
Room.3:7
7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?- Anonyymi
Projisoit OMAT VALHEESI Paavaliin.
Raamattu ei ole vain jokin mielenkiintoinen tutkimuskohde, vaan sen pitää saada olla elämän ja opin ohjenuora, Jumalan Sana, Hengen miekka.
” Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;”
Heb 4:12
Se on myös sinun aivoitustesi tuomitsija.
ET PYSTY PAKENEMAAN VALHEESI KANSSA JUMALAN TULISILMIÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Projisoit OMAT VALHEESI Paavaliin.
Raamattu ei ole vain jokin mielenkiintoinen tutkimuskohde, vaan sen pitää saada olla elämän ja opin ohjenuora, Jumalan Sana, Hengen miekka.
” Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;”
Heb 4:12
Se on myös sinun aivoitustesi tuomitsija.
ET PYSTY PAKENEMAAN VALHEESI KANSSA JUMALAN TULISILMIÄ!Jes. 34:16
Tutkikaa Herran kirjaa, lukekaa.
Ap. t. 17:11
Sillä he olivat jalompaa sukua kuin ne, jotka Tessalonikassa olivat, ja ottivat juuri mielellänsä sanan vastaan ja TUTKIVAT joka päivä Raamatuita, jos ne niin olisivat.
1. Aik. 28:8
Ja nyt minä sanon koko Israelin, Herran seurakunnan, läsnäollessa ja meidän Jumalamme kuullen: Noudattakaa ja TUTKIKAA kaikkia Herran, Jumalanne, käskyjä, että saisitte pitää omananne tämän hyvän maan ja jättäisitte sen perinnöksi lapsillenne teidän jälkeenne ikuisiksi ajoiksi.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, TUTKIKAA , ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 34:16
Sillä he olivat jalompaa sukua kuin ne, jotka Tessalonikassa olivat, ja ottivat juuri mielellänsä sanan vastaan ja TUTKIVAT joka päivä Raamatuita, jos ne niin olisivat.
Ja nyt minä sanon koko Israelin, Herran seurakunnan, läsnäollessa ja meidän Jumalamme kuullen: Noudattakaa ja TUTKIKAA kaikkia Herran, Jumalanne, käskyjä, että saisitte pitää omananne tämän hyvän maan ja jättäisitte sen perinnöksi lapsillenne teidän jälkeenne ikuisiksi ajoiksi.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, TUTKIKAA , ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää esiin tutkimalla asioita.
Raamatussa kaikki osapuolet saavat vapaasti ilmaista käsityksiään asioista.
Paratiisissa käärme piti ensimmäisen herätyskokouksensa, jossa se julisti, että Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli uskoon ja käännytti miehensäkin samaa uskoon:
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 34:16
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, TUTKIKAA , ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Juuri niin pitää tehdä, tutkia.
Mutta ei vain tutkia, vaan ihmisen pitää myös TEHDÄ niin kuin Sana kehoittaa.
” Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;”
Joh 5:39
Jeesus muistutti, että pelkkä tutkiminen ja kuuleminen ei riitä.
” Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.”
Matt 7:26
ÄLÄ SINÄ OLE TYHMÄ, VAAN TEE PARANNUS VALHEISTASI ja herjoistasi!
Sinulla on vain tämä YKSI ELÄMÄ ja enää rippeet siitä! Älä ole ylpeä, vaan taivu Jumalan sanan edessä.
Voihan olla, että sinä et taivu, mutta tämä kehoitus on sitten jollekin toiselle. - Anonyymi
Pitää aina katsoa jaetta yhteydessä koko lukuun, ja lukua koko Raamattuun. Roomalaiskirjeen kolmannessa luvussa mainitaan juuri tuollaiset ihmiset, jotka olivat valehdelleet Paavalista:
Room 3 (KJB) What advantage then hath the Jew? or what profit is there of circumcision?
2 Much every way: chiefly, because that unto them were committed the oracles of God.
3 For what if some did not believe? shall their unbelief make the faith of God without effect?
4 God forbid: yea, let God be true, but every man a liar; as it is written, That thou mightest be justified in thy sayings, and mightest overcome when thou art judged.
5 But if our unrighteousness commend the righteousness of God, what shall we say? Is God unrighteous who taketh vengeance? (I speak as a man)
6 God forbid: for then how shall God judge the world?
7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
8 And not rather, (as we be slanderously reported, and as some affirm that we say,) Let us do evil, that good may come? whose damnation is just.
9 What then? are we better than they? No, in no wise: for we have before proved both Jews and Gentiles, that they are all under sin;
10 As it is written, There is none righteous, no, not one:
11 There is none that understandeth, there is none that seeketh after God.
12 They are all gone out of the way, they are together become unprofitable; there is none that doeth good, no, not one.
Kukaan ei ole hyvä. Kukaan ei ole synnitön. Paavali iloitsee siitä, että jopa hänenkin syntinen luontonsa kirkastaa Jumalaa, jossa ei syntiä ole. Toisin kuin Paavali, tekopyhät omavanhurskaat yrittävät kirkastaa omaa kuvaansa. He ovat kai kateellisia Paavalille! Jeesushan valitsi Paavalin, entisen tekopyhän fariseruksen, uuden pelastussuunnitelmansa saarnaajaksi. Se uusi suunnitelma, jonka Jeesus paljasti Paavalille, oli se, että pelastumme yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen ja tuon Jumalan rakkauden lahjan vastaanottamisella oman syntisyytemme kohdalle. Kristityn ei tule kadehtia niitä, jotka ovat olleet lähempänä Jumalaa kuin itse vielä on. Tulee oppia heiltä. Jokaisen pelastuminen on yksilöllinen tapahtuma. Siirrymme uskoon tullessamme oletusarvoisesta loppusijoituspaikastamme taivaaseen. Saamme ikuisen elämän sillä hetkellä kun uskomme. Paavali ja muut apostolit, ja katolisen pakanauskonnon kiduttamat ja tappamat kymmenet miljoonat olivat ehkä suurempia kristittyjä kuin me viimeisen sukupolven haaleat laodikealaiset, mutta mekin pääsemme samaan taivaaseen, Jumalan armosta. Kadehditteko te heiltä saatanan seuraajien suorittamaa hirveää vainoa ja marttyyrikuolemaa? Minä olen kiitollinen, että olemme saaneet ainakin Suomessa elää varsin turvallisesti, uskostamme huolimatta. Antikristuksen ajassa sille turvallisuudelle tulee loppu. Haluatteko jäädä siihen aikaan 'näyttämään uskonne lujuuden'? Minä olen kiitollinen, että saan odottaa pian tapahtuvaa ylöstempausta ja vältyn siltä kauhealta ajalta. Ja ihan ilman omia ansioitani. Teoistani huolimatta. Jeesuksen tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää esiin tutkimalla asioita.
Raamatussa kaikki osapuolet saavat vapaasti ilmaista käsityksiään asioista.
Paratiisissa käärme piti ensimmäisen herätyskokouksensa, jossa se julisti, että Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli uskoon ja käännytti miehensäkin samaa uskoon:
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.Ei, paholainen ei saanut Aatamia petettyä. Aatami näki, mitä Eeva oli tehnyt ja siksi teki saman, jotta saisi pysyä vaimonsa kanssa, jota rakasti. Hän oli valmis kokemaan saman rangaistuksen. Siksi Aatamia verrataan Jeesukseen; Jeesusta kutsutaan joskus toiseksi Aatamiksi.
Kun Eeva lankesi syntiin, hänen henkensä kuoli. Ehkä se näkyi ulospäinkin. Ehkä ihminen oli aluksi kirkas olento, ehkä samantapainen kuin me olemme sitten, kun saamme kirkastetun ruumiin. Ehkä ihmisen suonissa virtasi silloin vettä? Kun ihminen lankesi syntiin, hänen ihonsa muuttui punertavaksi ja hänen kirkkautensa katosi. Nyt he pystyivät näkemään toinen toisensa kehon ja tajusivat olevansa alasti ja ymmärsivät hävetä sitä.
1 Timothy 2:14 (KJB)
And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression.
- Anonyymi
Miten voisi tapahtua niin suuri ihme, että TUTKIMALLA Raamattua löytyisi jotain muuta kuin syytöksiä ja pahoja asioita. Juuri sillä tavalla tutkimalla liikutaan harhaopin rajapinnassa.
- Anonyymi
Tutkiminen vain ihmisjärjellä ilman Pyhän Hengen vaikutusta on turhaa. Hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti rukouksen kanssa. Jumalaton ei ymmärrä ilman Jumalan apua.
- Anonyymi
Ihme tapahtuu, kun ihminen, joka tutkii, tutkii rukoillen. Siis rukoile, tutki, ajattele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkiminen vain ihmisjärjellä ilman Pyhän Hengen vaikutusta on turhaa. Hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti rukouksen kanssa. Jumalaton ei ymmärrä ilman Jumalan apua.
Kyllä, emme pysty ymmärtämään Raamattua emmekä uskoa ellemme ole saaneet Jumalalta armoa uskoa. Jumala kyllä kutsuu meistä jokaista ainakin kerran, ehkä useammin. On tärkeää silloin kuulla häntä ja ottaa Jeesuksen sovitus vastaan oman syntisyytemme kohdalle. Se on kuin kuolemaantuomitun armahduskirje. Ottaako vanki sen vastaan vai torjuuko sen, siitä on kysymys. Jos hän ottaa sen vastaan ja avaa kuoren ja lukee sen ja ymmärtää sen, hän pääsee vapaaksi. Hän ei pysty ymmärtämään kirjeen sisältöä ennen kuin lukee sen.
- Anonyymi
Sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään automaattista uskoontuloa, kuten eksyttäjät hokee.
Jumala kottelee ihmistä, mitä ihminen ottaa vastaan.- Anonyymi
”Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.”
Matt 7:26 - Anonyymi
Sikäli olet oikeassa, että ihminen ei tosiaan pelastu, vaikka miten innokkaasti 'ottaisi vastaan' katolisen pakanauskonnon dogmit, tai jehovalaisuuden, mormonismin opit tai valheet adventismissa, luterilaisuudessa tai helluntailaisuudessa. Täydellistä seurakuntaahan maan päällä ei ole, ja jos olisi, se ei enää olisi sellainen, jos sinä tai minä liittyisimme siihen. On kuitenkin joitakin ryhmiä, jotka ovat niin hakoteillä ja niin uponneet valheen suohon, että heitä ei voi lainkaan nimittää kristityiksi. Katolinen pakanauskonto on tappanut kymmeniä miljoonia kristittyjä ja tulee vielä tappamaan antikristuksen rinnalla.
King James Bible on Jumalan täydellinen sana meille lopun ajan ihmisille jo vuodesta 1611. Kiitos Jumalalle, että hän on järjestänyt niin, että täälläkin Suomen korvissa on jo vuosikymmenet opetettu lähes kaikille englannin alkeet. Itsestä riippuu kielen jatkuva oppiminen. KJB:ssa on kaikki, mitä ihminen elämän leiväkseen tarvitsee.
Kuunnelkaa Robert Breakeria ja Geoffrey Grideria. Heillä on niin paljon hyvää opetusta, että ette ainakaan aluksi tarvitse juuri mitään muuta, Raamatun lukemisen lisäksi.
- Anonyymi
Keskustelussa häviävä osapuoli alkaa syyttelemään toista henkilökohtaisella tasolla, kun taidot eivät riitä keskustelemaan teologisista kysymyksistä. Syytökset sinkoilevat myös edesmenneen Jumalanmiehen eli vainajien suuntaan, mikä on hyvin paheksuttavaa toimintaa.
- Anonyymi
Näissä keskusteluissa ei ole tarkoitus voittaa ketään, vaan ainoastaan voittaa hänet Jeesukselle, joka tahtoo syntisen pelastaa.
Jeesus sanoi suoria sanoja fariseuksille, ei nujertaakseen, vaan pelastaakseen.
Useimmiten ihminen ei halua silti luopua syntielämästään, vaan pitää siitä kiinni, omaksi tappiokseen. Surullista se on.
Jokainen tekee omat valintansa loppujen lopuksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi kokonaan luovuttaa ja jättää kertomatta Jeesuksesta.
Uskovilla on tämä lyhyt elämä aikaa kertoa Jeesuksesta. Iankaikkisessa elämässä ei enää evankelioida ketään. - Anonyymi
Sinullakin on vain tämä yksi ainoa lyhyt elämä kääntyä Jeesuksen puoleen. Minä en voi sinua käännyttää. Jumalan pelastus on valmis.
- Anonyymi
On täysin käsittämätöntä, riehua vuonna 2022 kuolleen henkilön kimpussa, niin kuin tämä vielä eläisi. Tämä häirikkö jopa väittää vainajan kirjoittavan palstalle Paavalia herjaavia kirjoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin käsittämätöntä, riehua vuonna 2022 kuolleen henkilön kimpussa, niin kuin tämä vielä eläisi. Tämä häirikkö jopa väittää vainajan kirjoittavan palstalle Paavalia herjaavia kirjoituksia.
Lopeta tuo valehtelu. En ota mitään vastaan ihmiseltä, kuten sinä, joka herjaa jatkuvasti Jumalaa.
Olen sanonut ennenkin ja sanon nyt: valehtelusi on turhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta tuo valehtelu. En ota mitään vastaan ihmiseltä, kuten sinä, joka herjaa jatkuvasti Jumalaa.
Olen sanonut ennenkin ja sanon nyt: valehtelusi on turhaa.Minä viis veisaan sinun epäjumalistasi, ne on niin mitättömiä, ettei niitä viitsi edes herjata. Tuo hokemisesti valehtelusta on naurettavaa kaltaiseltasi patologiselta valehtelijalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä viis veisaan sinun epäjumalistasi, ne on niin mitättömiä, ettei niitä viitsi edes herjata. Tuo hokemisesti valehtelusta on naurettavaa kaltaiseltasi patologiselta valehtelijalta.
Huomaatko, miten SINÄ ITSE HERJAAT henkilökohtaisella tasolla???
Lähes kaikki viestisi ovat herjoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko, miten SINÄ ITSE HERJAAT henkilökohtaisella tasolla???
Lähes kaikki viestisi ovat herjoja.Lopeta tuo kaksinaamainen lässytyksesi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä viis veisaan sinun epäjumalistasi, ne on niin mitättömiä, ettei niitä viitsi edes herjata. Tuo hokemisesti valehtelusta on naurettavaa kaltaiseltasi patologiselta valehtelijalta.
Jumala ei ole epäjumala, vaan Jumala.
Hän ei ole mitätön, Hän on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. Sinä pilkkaat Jumalaa. Se on suuri synti. Joudut siitä synnistä vastaamaan Jumalalle, halusit tai et.
Kerro ja osoita todeksi, milloin olen valehdellut. Kun et siihen kykene, osoittaudut itse valehtelijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta tuo kaksinaamainen lässytyksesi!
Et kestä totuutta. Syytät minua sellaisesta, johon sinä itse syyllistyt jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä keskusteluissa ei ole tarkoitus voittaa ketään, vaan ainoastaan voittaa hänet Jeesukselle, joka tahtoo syntisen pelastaa.
Jeesus sanoi suoria sanoja fariseuksille, ei nujertaakseen, vaan pelastaakseen.
Useimmiten ihminen ei halua silti luopua syntielämästään, vaan pitää siitä kiinni, omaksi tappiokseen. Surullista se on.
Jokainen tekee omat valintansa loppujen lopuksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi kokonaan luovuttaa ja jättää kertomatta Jeesuksesta.
Uskovilla on tämä lyhyt elämä aikaa kertoa Jeesuksesta. Iankaikkisessa elämässä ei enää evankelioida ketään.Näin se on. Ihminen luonnollisessa syntisessä tilassaan ärsyyntyy, kun hänelle puhutaan Jeesuksesta, koska hänen näkökulmastaan on kyse väittelystä, jonka hän haluaa voittaa. Hän ei tajua pelaavansa ikuisuudellaan. Se on kaksipuolinen litteä noppa, jonka toisella puolella on helvetti, toisella taivas. Hän luulee keräävänsä pisteitä torjuessaan uskovien käännytysyritykset 'älykkyydellään' ja 'oppineisuudellaan', kun oikeasti hän vain vahvisti vankilansa kaltereita.
Olen huomannut, että kysymykseen 'Oletko uskossa?' saa kolmea erilaista vastausta.
Jos on kyse Jumalan kieltäjästä, hän luultavasti naurahtaa, pilkkaa tai sivuuttaa 'kohteliaasti' kysymyksen, koska ei halua 'osoittaa toista tyhmäksi'. Jos henkilö on ei-pelastunut uskonnollisen yhteisön jäsen, hän suuttuu kysymyksestä. Jos taas kysymys kohdistetaan jo uskossa olevalle, hän ilahtuu ja kertoo, milloin ja miten tuli uskoon. Niin, on kyllä vielä neljäskin ryhmä, etsijät. Ihminen voi olla herkistynyt tekemään parannuksen, mutta ei vielä tiedä, mitä se tarkoittaa. Hän ehkä vastaa, että ei ole varma. Hänelle sitten voi kertoa sen ilosanoman, että Jeesus jo sovitti kaikkien synnit verellään, ja että jokainen pelastuu, kun uskoo sen ja ottaa sen vastaan oman syntisyytensä kohdalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun epäjumalasi on sinä. Uskot omaan korkeaan älykkyyteesi. Se on saatanan houkutteleva valhe, jolla hän on sinutkin sokaissut. Totuus vapauttaa sinutkin. Totuus on se, että Jeesus sovitti sinunkin syntisi verellään ja sinä pelastut, kun otat tuon rakkauden lahjan vastaan oman syntisyytesi kohdalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole epäjumala, vaan Jumala.
Hän ei ole mitätön, Hän on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. Sinä pilkkaat Jumalaa. Se on suuri synti. Joudut siitä synnistä vastaamaan Jumalalle, halusit tai et.
Kerro ja osoita todeksi, milloin olen valehdellut. Kun et siihen kykene, osoittaudut itse valehtelijaksi.Suurin valheesi on, että väität vuosia sitten kuolleen Teuvo Sunin jatkuvasti kirjoittavan palstalle Paavaliasi herjaavia viestejä. Minä ja lähes kaikki tietää miten asia on. Minä en ole velvollinen hommaamaan sinulle T.S:n kuolintodistusta, enkä parantamaan harhojasi.
- Anonyymi
Ei Jeesus halunnut pelastaa fariseuksia, vaan tiesi heidät niin paatuneiksi, että tulevat Hänet tuomitsemaan sapatin viettämisestä. Jeesuksen puhe ei ollut parannussaarna, vaan ennustus siitä millaisia murhamiehiä fariseukset tulisivat olemaan.
Jeesus tiesi että oli turha uhrata fariseuksiin aikaa ja vaivaa. He eivät tulisi kääntymään, vaan tulisivat säilyttämään murhamielensä ja pitämään kiinni siitä, että Jeesus tulee tappaa sapattirikkomukista. - Anonyymi
"MIKSI PIDÄT VALHEESTASI KIINNI?"
Niin, lopeta valehtelu! - Anonyymi
Onkin hyvin harvinaista että lakihenkinen fariseus tulee kääntymään Jeesuksen puoleen sanoi hänelle mitä tahansa. Ei hän voi ymmärtää että on olemassa jotain muuta kuin laki ja sillä tuomitseminen vaikka se johtaisi siihen että Jumalan Poika tapetaan sapattirikkomuksista.
Siksi Jeesus ei uhrannut ajatustaan siihen että fariseukset olivat kääntyneet, olisi seuranneet Jeesusta ja ottaneet myöhemmin uuden liiton vastaan uudistunein sydämin. Siksi Jeesuksen puhe heille murhaajille oli kovaa eikä evankelista. Samalla tyylillä hän ei puhunut langenneelle naiselle, ei publikaaneille eikä tavalliselle kansalle. Heille Hän oli Jeesus, joka tarjosi pelastusta.
Fariseuksissa on yhä se sama katkeruus, viha ja vastenmielisyys kuin miten Raamattu sen kuvaa. Ei mikään ole tuhansien vuosien aikana muuttunut ja tuskin muuttuu.- Anonyymi
Jeesus näki yksilön. Fariseuksissa oli myös aitoa Jumalan etsintää. Nikodemus oli yksi sellainen.
Meidän ei pidä koskaan yleistää. Se on erittäin vaarallista. Natsit yleistivät. Jälki oli tuhoisaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus näki yksilön. Fariseuksissa oli myös aitoa Jumalan etsintää. Nikodemus oli yksi sellainen.
Meidän ei pidä koskaan yleistää. Se on erittäin vaarallista. Natsit yleistivät. Jälki oli tuhoisaa.Eivät natsit mitään yleistäneet. Ne tekivät vain kansanmurhaa kuten tänäkin päivänä yhtä tehdään eikä se edes ole joidenkin mielestä kovin kauheaa.
Nikodemus ei ollut niitä fariseuksia, jotka lainkiihkossa seurasivat miten Jeesus viettää sapatin eikä halunnut häntä siitä tappaa. Hän ei siis ollut oikea fariseus mieleltään vaikka kuului fariseuksiin. Kyllä harhaoppisten seurassa voi olla joku joka ei ole harhaopista samaa mieltä kun alkanut nähdä mihin se johtaa.
Nikodemus itse pelkäsi lakihenkisiä fariseuksia ja tuli siksi yöllä Jeesuksen luo kun kunnon lakihenkiset fariseukset nukkuivat eivätkä nähneet mikä luopio hän oli.
Nikodemukselle Jeesus ei saarnannut lakia eikä kovia sanoja, vaan sanoi että ihmisen pitäisi uudestisyntyä eikä olla lainkiihkoinen. Ei Nikodemus siitä suuttunut, eikä ajatellut että tuo mies pitää tappaa, vaan ihmetteli aidosti että miten ihminen voi niin tehdä. Pitääkö mennä äidin kohtuun takaisin ja syntyä uudestaan.
Kyllä fariseuskin voi olla vilpitön. Mikä tosin on hyvin harvinaista eikä tarina kerro sitä miten Nikodemuksen lopulta sitten kävi ja jos hän kääntyi pois farisealaisuudesta, niin joutui vainottavaksi muiden fariseusten taholta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät natsit mitään yleistäneet. Ne tekivät vain kansanmurhaa kuten tänäkin päivänä yhtä tehdään eikä se edes ole joidenkin mielestä kovin kauheaa.
Nikodemus ei ollut niitä fariseuksia, jotka lainkiihkossa seurasivat miten Jeesus viettää sapatin eikä halunnut häntä siitä tappaa. Hän ei siis ollut oikea fariseus mieleltään vaikka kuului fariseuksiin. Kyllä harhaoppisten seurassa voi olla joku joka ei ole harhaopista samaa mieltä kun alkanut nähdä mihin se johtaa.
Nikodemus itse pelkäsi lakihenkisiä fariseuksia ja tuli siksi yöllä Jeesuksen luo kun kunnon lakihenkiset fariseukset nukkuivat eivätkä nähneet mikä luopio hän oli.
Nikodemukselle Jeesus ei saarnannut lakia eikä kovia sanoja, vaan sanoi että ihmisen pitäisi uudestisyntyä eikä olla lainkiihkoinen. Ei Nikodemus siitä suuttunut, eikä ajatellut että tuo mies pitää tappaa, vaan ihmetteli aidosti että miten ihminen voi niin tehdä. Pitääkö mennä äidin kohtuun takaisin ja syntyä uudestaan.
Kyllä fariseuskin voi olla vilpitön. Mikä tosin on hyvin harvinaista eikä tarina kerro sitä miten Nikodemuksen lopulta sitten kävi ja jos hän kääntyi pois farisealaisuudesta, niin joutui vainottavaksi muiden fariseusten taholta.Natsit yleistivät juutalaiset ja demonisoivat heidät, jonka jälkeen heidän oli helpompi massamurhata.
Samoin tekivät japanilaiset kiinalaisille ennen hyökkäystään Kiinaan. Hekin yleistivät ja demonisoivat kiinalaiset, jolloin heidän oli moraalisesti helpompi tappaa kiinalaisia. He siis aivopesivät itsensä ensin.
Samaa kaavaa käytetään nykyisinkin.
Siksi juuri varoitan yleistämästä, koska ihmiset ovat yksilöitä, eivät massaa. Nikodeemus oli yksilö. Jeesus näki yksilöihmisen. Hän EI yleistänyt, koska hän näki sydämeen.
Jeesus näkee yksilöihmisen sisimpään ja pelastaa sen, joka häntä etsii ja joka Hänen puoleensa kääntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natsit yleistivät juutalaiset ja demonisoivat heidät, jonka jälkeen heidän oli helpompi massamurhata.
Samoin tekivät japanilaiset kiinalaisille ennen hyökkäystään Kiinaan. Hekin yleistivät ja demonisoivat kiinalaiset, jolloin heidän oli moraalisesti helpompi tappaa kiinalaisia. He siis aivopesivät itsensä ensin.
Samaa kaavaa käytetään nykyisinkin.
Siksi juuri varoitan yleistämästä, koska ihmiset ovat yksilöitä, eivät massaa. Nikodeemus oli yksilö. Jeesus näki yksilöihmisen. Hän EI yleistänyt, koska hän näki sydämeen.
Jeesus näkee yksilöihmisen sisimpään ja pelastaa sen, joka häntä etsii ja joka Hänen puoleensa kääntyy.Holokaustin piti olla opetus ihmiskunnalle siitä että noin ei pidä enää koskaan toimia, ei ihmisen henki ja surmaaminen, kansanmurha ei saa olla pelinappula jossain pelissä. Nyt on vain käynyt aivan päinvastoin. Kun on kerran holokausti, niin voidaan yhä tehdä aivan oikeutetusti kansanmurhaa ja puolustaa sitä. Se on vain lisännyt pahuutta ja ihmisten murhamieltä.
Raamatun tarinat ovat siinä taidollisia, että ne ovat tarinoita oikeasta elämästä, siinä toimivat oikeat ihmiset aivan samoilla periaatteilla kuin ihminen toimii tänäkin päivänä. Ei Raamattu ole vain jakeita mitä toistetaan, vaan siitä voi lukea ihmisestä, asenteista, jotka liittyvät hyvin selkeästi tähän päivään. Farisealaisuus on asenteellisesti aivan samanlaista kuin mitä silloin, sekä on ihmisiä, jotka etsivät oikeasti Jeesusta ohi sen farisealaisen opin ja opinkiistojen. Juuri heille Jeesus puhuu inhimillisesti, juuri heitä Jeesus ymmärtää, he saavat synnit anteeksi ja pääsevät Pyhässä Hengessä Jumalan valtakuntaan.
Fariseukset jäävät vahtaamaan toisia erilaisista asioista ja väittelemään turhanpäiten sanakiistojen kipeydessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän ei pidä koskaan yleistää. Se on erittäin vaarallista. Natsit yleistivät. Jälki oli tuhoisaa.Myös Paavali oli fariseus ennen uskoon tuloaan. Hänestä Jeesus teki suurimman apostolinsa.
- Anonyymi
😒😏🙄👈👇👉👆
- Anonyymi
Ihminen niin usein mieltyy syntiin. Siksi Jeesus tuli, ottaakseen pois synnin!
- Anonyymi
Siinä olisikin kymmenen pisteen vihjeen paikka miten Jeesus ottaa synnin pois.
Miten loppuisi kansanmurhat sekä kaikki muut pahuudet ihmisten elämästä.
Vaikuttaa siltä että kohden turmellusta ollaan menossa kun yhä hurjempia asioita puolustellaan ja voidaan tehdä. Sellaisiakin, jotka ovat rikosoikeudellisesti rikoksia, niin. ne vain silotellaan kaikenlaisilla selityksillä. - Anonyymi
Ihmisen on otettava itse vastuu omista synneistään, eikä pidä laittaa niitä toisten niskaan.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Laki ei onneksi mahdollista kansanmurhaa edes sapattina.
- Anonyymi
Nykyisin helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja?
Silloin on kyllä pahimmassa määrin uskonnon uhri, jos kannattaa kansanmurhaa.
- Anonyymi
Jos joku tietävä kertoisi vihdoinkin millaista on se paljon mainostettu Ikuinen elämä!
Ei mitään huttua vaan tosiasioita.- Anonyymi
Riippuu tilanteessa. Se on kaikille tarjolla kun ihmisen Jumalan lahjoittama sielu ei voi kuolla. Kansanmurhan kannattajille se on helvetti jonkinlaisena ja Jeesuksen omille taivaassa hengellinen yhteys Jumalan kanssa ilman maallista ruumista ja maallisia murheita. Hieman joutuu kyllä mielikuvitusta käyttämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982