Maksaako se julkisella sektorilla 200€, 3600€ vai 9500€?
Kaikki on oikein.
Kustannus on n. 4000€.
Sen verran rahaa pitää käyttää.
Eri asia on maksaako sen synnyttäjä itse vai naapuri tai joku muu.
Kuinka paljon synnytys maksaa?
10
115
Vastaukset
- Anonyymi
Alkuvuodesta HUS:n keksihinta oli 3600 €. Potilas taitaa maksaa 150 €.
Yksityisellä puolelle yli kaksinkertainen.- Anonyymi
Eli siis yksityisellä puolella 7000- 10 000 €
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis yksityisellä puolella 7000- 10 000 €
Kerropa mistä hintalappu on peräisin.
HUSissa peritään 4500-9500 synnytyksestä niiltä, jotka eivät ole Suomen kansalaisia ja/tai pysyvästi maassa asuvia. Onko HUSista tullut yksityinen? - Anonyymi
Hinta on väärä sana.
Kyseessä on kustannus.
Hinta julkisella puolella, kun palvelu myydään on se kymppitonni. Onko Suomessa yksityisiä synnytyslaitoksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HUSissa peritään 4500-9500 synnytyksestä niiltä, jotka eivät ole Suomen kansalaisia ja/tai pysyvästi maassa asuvia. Onko HUSista tullut yksityinen?Samaan kymppitoniin myydään palveluja muissakin julkisissa synnäreissä. Jotkut myyvbät hiukan halvemmalla ja jotkut kalliimmalla.
Hinta riippuu myös tarvittavista toimenpiteistä.
Kaupallista julkista synnytystä myydään ainakin Etelä-Karjalassa ja Hyvinkäällä sekä HYKSissä.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että hinta USA:ssa on samalla tasolla eli n.11000 USD ja kustannukset varmaan samaa luokkaa kuin meilläkin.
Mikään ei viittaa siihen, että julkinen palvelu olisi halvempi kuin maailman kalleimmaksi kutsuttu USA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HUSissa peritään 4500-9500 synnytyksestä niiltä, jotka eivät ole Suomen kansalaisia ja/tai pysyvästi maassa asuvia. Onko HUSista tullut yksityinen?HUS:sta ei ole tullut yksityinen.
Yksityisen synnytyspalvelun järjestää HYKSin Oy, joka toimii HUS-kuntayhtymän sairaaloiden tiloissa.
- Anonyymi
Me veronmaksajat maksetaan.. amerikkalaiset on eri asia.
- Anonyymi
Totta.
USA:ssa ihmisillä on omat vakuutukset, meillä valtio on vakuutusyhtiö.
Erona on myös se, että Suomessa keskituloiset ja rikkaammat maksavat myös muiden vakuutukset ja sen lisäksi oman terveydenhoitonsa.
- Anonyymi
Iltalypsyn jälkeen saunaan synnyttää häh
- Anonyymi
Liiman haistelu on halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232326- 881276
- 541144
- 1151076
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721039KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.211004Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57987Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53926Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55918