Koraanissa kerrottu luomiskertomus

On tällainen

Koraanissa luomiskertomus on jaettu useisiin eri kohtiin, eikä se ole yhdessä yhtenäisessä kertomuksessa kuten Raamatussa. Koraani kuvaa, kuinka Allah loi taivaat ja maan kuudessa päivässä ja että Hän hallitsee kaikkea luomaansa. Esimerkiksi, Koraanissa sanotaan:

- **Allah loi taivaat ja maan kuudessa päivässä** (Surat Al-A'raf 7:54).
- **Ihminen luotiin savesta** (Surat Al-Hijr 15:26).
- **Allah loi kaiken parittain** (Surat Adh-Dhariyat 51:49).

Koraanin luomiskertomus korostaa Allahin kaikkivaltiutta ja viisautta luomistyössään. Se on myös muistutus ihmisille Allahin suuruudesta ja siitä, että kaikki on luotu tarkoituksella.

Onko sinulla muita kysymyksiä Koraanista tai muista pyhistä kirjoista?

7

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Allah loi kaiken parittain"

Allah on fiksumpi kuin Jahve, joka loi ihmisen ja eläimet yksittäin.

• Niin ja tosiaan Jahven tyhmyyttä alleviivaa sekin, että yritti tarjota eläimiä miehelle kumppaniksi.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Niin ja tosiaan Jahven tyhmyyttä alleviivaa sekin, että yritti tarjota eläimiä miehelle kumppaniksi.

Lääkitys pielessä

• Anonyymi kirjoitti:

Lääkitys pielessä

Ikävää loppuiko lääkkeet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkitys pielessä

Näin se vaan Raamatussa on:
        19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.

• Anonyymi

Muslimit eksyttää

• Anonyymi

eikös toi savi juttu ole juutalaisilta kopioitu ? taikuri savinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe