Muun muassa tiehankkeet, ampumaradat, museot, kansalaisjärjestöt.. saavat yhteensä 50 miljoonaa niin sanottua joululahjarahaa ensi vuoden talousarviosta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/43d92a5a-af11-47e0-8486-a53737f031c4
Lue iltalehdestä tarkemmin.
Hämmennystä 50 miljoonan euron rahanjaossa on se, kuka päätti rahanjaosta, mikä on meiltä kaikilta veroina kerätty. Tekevätkö joululahjarahan saaneet tilityksen, jotta nähdään onko rahat käytetty anottuun kohteeseen? Entä minkäläinen on hakumenettely? Voiko kuka tahansa hakea joululahjarahaa? Aiempina vuosina joululahjarahaa ovat saaneet myös hyväntekeväisyysjärjestöt. Saivatko tänä vuonna, kun nyt leipäjonot ovat pitkät ja moni joutuu hakemaan ruokaa hyväntekeväisyys-järjestöiltä, joilla on vaikeuksia saada ruoka kaikille nälkää näkeville riittämään.
50 miljoonaa joululahjarahaa
5
82
Vastaukset
- Anonyymi
Mulle kans pitäs uuvet sukset saaha ja hoteelli majoitus 2 viikkoo maksettuu
- Anonyymi
No ampumaradat ja tiet ovat ainakin ihan hyvä kohde. Ainakin itse pidän hyvänä. En tiedä summia enkä jaksa lukea is tai il koska sain taas tarpeeksi kiurun "nyrkillä kasvoihin" jutusta. Ei ensimmäistäkään kuvaa vai oliko valetta koko juttu.
- Anonyymi
Niinpä. 9,2 km "kylätie" kunnostetaan 900 000 eurolla kahden kylän välille, joissa asukkaita on vajaa 300 kummassakin. Lue tarkemmin Iltalehdestä, mikä ministeri on kotoisin siitä toisesta kylästä.
Kyllä monia muitakin teitä tulisi kunnostaa. Ovatko ministerien kotipaikkojen kylätiet etusijalla?
Mielenkiintoista olisi nähdä tilasto, miten aiemmat hallitukset ovat joululahjarahoja jakaneet. Minkävuoksi ja milloin koko joululahjaraha on perustettu? Kestävätkö jakoperusteet tutkimuksen ja onko jakotapa oikeusvaltioperiaatteen mukainen - 60 miljoonaa verorahoja jaetaan, miten?
- Anonyymi
Varmasti menneinä vuosina Suomi Neuvostoliitto seura on saanut kyseisen rahan.
- Anonyymi
Eikös kansanedustaja saa päättää, miten raha käytetään kansan hyväksi.
Esimerkkeinä on oman tien parannus tai lähiomaisen säätiön tukeminen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491085
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908