... synti, joka minussa ASUU!
Mikä synti Paavalissa, hänen kirjoittaessaan Roomalaiskirjettään asuu?
Siis - EI ASUNUT, vaan EDELLEEN ASUU!!
PERISYNTI/SYNNIN JUURI!
Niinkuin se asuu jokaisessa ihmisessä - myös USKOVASSA.
Eikä se meistä poistu tämän maallisen vaelluksemme aikana.
Kun Paavali tämän tilan itsessään tunnustaa, kuinka ylipäätään kukaan voi kuvitella saavuttavansa synnittömyyden tässä ajassa!?
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
P. S. Paavali kirjoittaa Roomalaiskirjeen 7.luvussa PREESENSISSÄ - EI IMPERFEKTISSÄ!
Nykyisestä itsestään, uudestisyntyneestä Paavalista.
Ei ennen Jeesuksen kohtaamista Damaskon tiellä eläneestä Paavalista, seurakunnan vainooja Sauluksesta.
-
>>"Juuri siinä on kristityn elämän sisäinen jännitys, että hän omistaa eikä vielä omista, hänellä jo on ja kuitenkaan hänellä ei vielä ole. Hän ei jää rauhaan syntiinsä, vaan pyytää joka päivä puhdistusta synneistään.
Hän kärsii pahasta luonnostaan ja rukoilee Herraa Kristusta voittamaan pahuuden. Mutta mitä enemmän hän näkee itsensä Kristuksesta riippuvaiseksi sitä pitemmälle myös tosiasiallisesti hänen sisäinen uudistuksensa pääsee. Vain Kristuksen mukana tulee uusi elämä">>(Osmo Tiililä)
s-seutulainen
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan, synti, joka minussa asuu.
40
302
Vastaukset
- Anonyymi
Lihastamme me pääsemme eroon vasta kuoltuamme.
On lihan tekoja. - Anonyymi
Fil. 1:21
Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
ja tämä elämä, Jeesus Kristus, PELASTAJAMME tulee ja elämä sen ohessa ja kanssa.
Nyt MITEN saavutamme tämän voiton, ellei sitä enne ole ollut ja tullut ylöstempaamista:
KUOLEMA on VOITTO.
täälläkin, monet itkevät ja valittavat että tulee kuolema, joten he eivät tahdo saada voittoa!
Joten,
1. Kor. 15:26
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
Tämän jälkeen ei enää ole YHTÄÄ vihollista, "kaikki" on täydellisesti lyöty ja hävitety!
Fil. 3:14
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
RIENTÄKÄÄMME kohti voittopalkintoa!
eli "taivasta" eli pelastusta.
nyt, sitten, juuri jauhetuista kahvonpavuista, uutta hyvää ja maukasta kahvia! - Anonyymi
Jumala ja Jeesus ja sitten Paavali on laittanut monia "listoja synneistä" ja lihan teoista!
eism
Gal 5:
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Joten havaitset MYÖS tässä sama mitä on edellä:
Room. 8:13
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Siis tulee kuolettaa lihat teot, eikä ruokkia syntiä ja pahaa!
Galatalasille on selvä opetus mitä tulee tehdä ja mitä EI tule tehdä.
erikoisesti, HELLuntai pastorit ja paimenet ja kaikki virkaa tekevät:
YLENSYÖJIÄ.
jo kaukaa näkee kuka on läksi ja ylensyöjä"
ja KUULE mitä Jumala ja Paavali sanoo:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset,
21 mässäykset ja muut senkaltaiset,
ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
eli jos on jo kaukaa havaittavissa, ylensyöjö, "läksi" laiskuri vatsa, niin:
Jumalan ja Paavalin sana on varma:
" jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."
vaan tulisi harjoitaa itseään Jumalallisuuteen esim, jatkuvilla japitkillä paastoilla, kuten Paavali teki!
eli vähintää xxx määrä päiviä vain vedellä ja jos on mahdotonta, sitten minimaallisen vähän kuivaa kovaa leipää!
näin Hengen vaikutus ja valta pääsee esille ja voittamaan synnin sen halun uskovassa.
ANTAKAA Herran pelastaa itsenne, te ylensyöjät ja määssäjät, laiskuri vatsat:
sillä muuten ei pääse perille taivaan iloon!
"mässäykset .. ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."
harjoitus on joka päiväistä ja säännöllistä tekemistä, eli jääkapilla ravaamista, aamusta iltaa ja jopa yöllä synti eli mässäilyn halu, pakottaa heidät mässäillemään!
he ovat synnin eli ylensyönnin, mässäyksen orjia!
Miten sitten tästä voi pelastua?
Hengen avulla ja itse voi runsaasti paastota!
kuten Paavali:
2. Kor. 11:27
ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
Eli jos PALJON PAASTOA, ei läskiä ole ja Henki saa vallan ja sijaa teissä!
ellei olet suurissa vaikuesissa!
Joten, kaikki, erikoisesti, HELLuntai paimenet, pastorit ja muut virkaa tekevät,
OLKAA esikuvia, esimerkkejä kuinka tulee elää ja vaeltaa Herrassa.
ei määsilyissä ja muussa lihan himoissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.- Anonyymi
Paavalin olisi pitänyt ottaa itse vastuu omista synneistä eikä yrittää vierittää vastuuta epäämääräisille lihoille ja vanhoille aatameille.
Ei ihmiset lihat ja luut mitään ajattele.
- Anonyymi
Nyt monet syntiset, valittavat että jos paljon ja pitkää paastoaa tulee nälkä!
juuri se eli sen vaikutus on sitten VOITTO! KUOLEMA!
joten, rientäkäämme kohti VOITTOPALKINTOA = Kuolemaa!
sen voi itse saavuttaa, esim paljolla paastolla, eli kuolema nälän kautta ja sitten.
VOITTO!
Älkää luovuttako, sillä me saamme voiton kun olemme uskollisia ja turvaamme Jumalan voimaan ja antamiin mahdollisuuksiin!
eli Loputon ja rajaton PAASTO!
ja sitten tulee voitto palkinto!
Ole urhoollinen, älä pelkää, sillä saat voiton!
no sama se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Itse olen ollut kaksi kertaa kuoleman "vaarassa" kuten Paavali sanoo,
eli
kaksi kertaa olen lopettanut syömisen mutta
vatsa kivut olivat liian kovat, joten oli pakko hetkeksi lopettaa, kunhan taas saan voimaa jatkaa taistelua loppuun asti.
edellisillä kerroilla, Herra Jeesus tai itse Isä, Jumala Kaikkivaltias, sitten "huijasi" minua, eli
Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
eli Jumala käski enkelien täyttää vatsani, aina yöllä enkä sitten "ollut tajuissani" enkä voinnut vastustaa ja olla "syömättä"
eli syystä tai toisesta Herra ei vielä tahdo ottaa minua kotiin.
joka on erittäin paha ja julma teko, Jumalalta minua kohtaa, kuten Mooses huutaa tuskissaan:
11 Ja Mooses sanoi Herralle: "Miksi olet tehnyt niin pahoin palvelijallesi,
joten en voi muuta kuin valitaa, sillä Jumala on suurempi, vaikka ei aina ole hyvä ja laupias.
mutta san se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Perkele asui Paavalissa henkiolentonsa kanssa.
King James "The messenger of Satan" -niminen demoni, joka viimeisteli tekonsa Roomassa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Perkele laittoi Paavalin valehtelemaan ja puhumaan sekavia hurmoskieliä Korintossa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavali yritti matkia Delfoin oraakkelia puhumalla kielillä glossolaliaa.
Eli siansaksaa.- Anonyymi
Ota sinä vastuu omista synneistäsi, äläkä vieritä syntejäsi Jeesuksen omien taakaksi.
- Anonyymi
>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.
Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.
Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.
Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).
"Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
Jep jep. Olavi Peltolan ajatusmaailma on kuin hengellinen Kafkan romaani, jossa kaikki ovat syyllisiä jo syntymästään – jopa järki itse. Ihmisen ajattelukyky ei Peltolan mukaan ole vain rajallinen, vaan se on suorastaan uskonvihollinen, joka täytyy nöyryyttää kerta toisensa jälkeen. "Järki taistelee Jumalan sanaa vastaan" on hänen mukaansa fakta, joten parhaat hengelliset saavutukset ovat niitä, jotka tehdään umpimähkään ja silmät sidottuina, koska "Jumala on salattu" (Jes. 45:15). Voiko Jumalasta oikeastaan sanoa mitään? Ei tietenkään, mutta Peltola onneksi kirjoittaa aiheesta kymmeniä tuhansia sanoja.
Sitten on tämä ajatus siitä, että masennus ja ahdistus ovat melkeinpä suoria puheluita taivaaseen. Ehkä Peltola odottaa uskovaisten jonottavan seuraavaksi reseptejä psyykelääkkeisiin, koska "armonvälineet" eivät yksin riitä. Ja mitä tulee kokemukselliseen uskoon, sehän on hänen mielestään vain "ihmisen inhimillistä puuhastelua". Toisin sanoen, kaikki tunteet ja kokemukset, jotka eivät mahdu hänen raamatturaaminsa sisälle, ovat automaattisesti harhaoppia.
Ehkä Peltolan Jumala onkin vähän kuin vaikeasti tavoitettava vuokraisäntä: hän ei näy eikä kuulu, mutta hänen sääntöjään pitää seurata orjallisesti – eikä takuulla saa kysyä, miksi katto vuotaa. Mutta ei huolta: jos et ymmärrä mitään, se on vain merkki siitä, että olet hengellisesti oikealla tiellä!
Enkeli Mäntä, HUMPUUKIN asiantuntija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep jep. Olavi Peltolan ajatusmaailma on kuin hengellinen Kafkan romaani, jossa kaikki ovat syyllisiä jo syntymästään – jopa järki itse. Ihmisen ajattelukyky ei Peltolan mukaan ole vain rajallinen, vaan se on suorastaan uskonvihollinen, joka täytyy nöyryyttää kerta toisensa jälkeen. "Järki taistelee Jumalan sanaa vastaan" on hänen mukaansa fakta, joten parhaat hengelliset saavutukset ovat niitä, jotka tehdään umpimähkään ja silmät sidottuina, koska "Jumala on salattu" (Jes. 45:15). Voiko Jumalasta oikeastaan sanoa mitään? Ei tietenkään, mutta Peltola onneksi kirjoittaa aiheesta kymmeniä tuhansia sanoja.
Sitten on tämä ajatus siitä, että masennus ja ahdistus ovat melkeinpä suoria puheluita taivaaseen. Ehkä Peltola odottaa uskovaisten jonottavan seuraavaksi reseptejä psyykelääkkeisiin, koska "armonvälineet" eivät yksin riitä. Ja mitä tulee kokemukselliseen uskoon, sehän on hänen mielestään vain "ihmisen inhimillistä puuhastelua". Toisin sanoen, kaikki tunteet ja kokemukset, jotka eivät mahdu hänen raamatturaaminsa sisälle, ovat automaattisesti harhaoppia.
Ehkä Peltolan Jumala onkin vähän kuin vaikeasti tavoitettava vuokraisäntä: hän ei näy eikä kuulu, mutta hänen sääntöjään pitää seurata orjallisesti – eikä takuulla saa kysyä, miksi katto vuotaa. Mutta ei huolta: jos et ymmärrä mitään, se on vain merkki siitä, että olet hengellisesti oikealla tiellä!
Enkeli Mäntä, HUMPUUKIN asiantuntijaJokainen ihminen on evankeliumin vastustaja
Tämä oma elämänkokemus auttaa Paavalia mitä terävimmin paljastamaan jokaisen ihmissydämen pohjalla olevan jumalattomuuden. VT:n sanaan vedoten hän vakuuttaa, ettei ”ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa. ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään” (Room 3:10-12).
Ihmisen huulien takana on aina kyykäärmeen myrkkyä (3:13). Ihminen turvautuu nopeasti väkivaltaan (3:15). Paavali menee vielä vanhana kristittynäkin tämän sana alle ja vaikeroi: ”Minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen… ei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää… paha riippuu minussa kiinni… synti minussa asuu… minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?” (Room 7:14-24).
Paavalilla ei ole mitään illuusiota siitä, että ihmiset muka kaipaavat Kristuksen evankeliumin totuutta. Hän tiesi omasta kokemuksestaan, että ihminen epäilee ja jopa vihaa sitä ja on aina sen vastustajia. Ihminen osaa ottaa Jumalan sanankin avukseen evankeliumia vastustaessaan. Niinhän hänkin oli tehnyt. Hän tiesi, että ihminen uskoo kaipaavansa Jumalan totuutta, mutta ei voi hyväksyä sitä, että tämä totuus kohtaa hänet Kristuksen evankeliumissa. Ihmisellä ei ole silmiä nähdä eikä korvia kuulla ( 2 Kor 3:15-16). Hän on kuollut rikkomuksiinsa ja synteihinsä (Ef 2:1).
Ihminen ei kaipaa valoa, vaan hän vihaa sitä, sillä se paljastaa hänet (Joh 3:19-20). Ihminen ei ole sisimmältään totuudenetsijä, vaan Jumalan vihollinen – mieleltään hänen vihamiehensä (Kol 1:21). Tämä vihamielisyys ei uskovankaan sydämen pohjalta haihdu ennen kuin Kristus tulee ja me muutumme silmänräpäyksessä (1 Tess 4:17; 1 Joh 3:2; 2 Kor 3:18).
Siksi kuka tahansa, voi koska tahansa langeta mihin syntiin tahansa. Kaikki edellytykset ovat joka hetki siihen olemassa. Syntisyytemme ja turmeluksemme on pohjatonta ja alati elävää. Niin kauan kuin olemme ihmisinä tässä ajassa syntisyytemme ei uudistu eikä muutu synnittömyydeksi. Kuitenkin uudistumisen ja muuttuminen on päästävä alkuun. Sitä ei voi kuolettaa, vaikka se on kuoletettava. Sitä ei voi hävittää vaikka se on hävitettävä. Onhan rikkaruohotkin hävitettävä pelloiltamme ja kuitenkin aina niitä kasvaa lisää.
Emme voi ymmärtää Paavalin julistamaa evankeliumia oikein, ellemme taivu uskomaan todeksi, että jokaisen ihmisen syvin ja todellisin ongelma on hänen syntisyytensä ja Jumalan viha, joka ilmestyy aikanaan kaikkea ihmisen vääryyttä ja pahuutta vastaan (Room 1:18). Paavali on vakuuttunut siitä, että Herra ilmestyy tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille (2 Tess 1:8). Vain usko Kristuksen evankeliumiin suojaa Jumalan vihalta syntisen ihmisen.
( Lähde: Ote Olavi Peltolan opetuksesta Paavalin evankeliumi ja me)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ihminen on evankeliumin vastustaja
Tämä oma elämänkokemus auttaa Paavalia mitä terävimmin paljastamaan jokaisen ihmissydämen pohjalla olevan jumalattomuuden. VT:n sanaan vedoten hän vakuuttaa, ettei ”ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa. ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään” (Room 3:10-12).
Ihmisen huulien takana on aina kyykäärmeen myrkkyä (3:13). Ihminen turvautuu nopeasti väkivaltaan (3:15). Paavali menee vielä vanhana kristittynäkin tämän sana alle ja vaikeroi: ”Minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen… ei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää… paha riippuu minussa kiinni… synti minussa asuu… minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?” (Room 7:14-24).
Paavalilla ei ole mitään illuusiota siitä, että ihmiset muka kaipaavat Kristuksen evankeliumin totuutta. Hän tiesi omasta kokemuksestaan, että ihminen epäilee ja jopa vihaa sitä ja on aina sen vastustajia. Ihminen osaa ottaa Jumalan sanankin avukseen evankeliumia vastustaessaan. Niinhän hänkin oli tehnyt. Hän tiesi, että ihminen uskoo kaipaavansa Jumalan totuutta, mutta ei voi hyväksyä sitä, että tämä totuus kohtaa hänet Kristuksen evankeliumissa. Ihmisellä ei ole silmiä nähdä eikä korvia kuulla ( 2 Kor 3:15-16). Hän on kuollut rikkomuksiinsa ja synteihinsä (Ef 2:1).
Ihminen ei kaipaa valoa, vaan hän vihaa sitä, sillä se paljastaa hänet (Joh 3:19-20). Ihminen ei ole sisimmältään totuudenetsijä, vaan Jumalan vihollinen – mieleltään hänen vihamiehensä (Kol 1:21). Tämä vihamielisyys ei uskovankaan sydämen pohjalta haihdu ennen kuin Kristus tulee ja me muutumme silmänräpäyksessä (1 Tess 4:17; 1 Joh 3:2; 2 Kor 3:18).
Siksi kuka tahansa, voi koska tahansa langeta mihin syntiin tahansa. Kaikki edellytykset ovat joka hetki siihen olemassa. Syntisyytemme ja turmeluksemme on pohjatonta ja alati elävää. Niin kauan kuin olemme ihmisinä tässä ajassa syntisyytemme ei uudistu eikä muutu synnittömyydeksi. Kuitenkin uudistumisen ja muuttuminen on päästävä alkuun. Sitä ei voi kuolettaa, vaikka se on kuoletettava. Sitä ei voi hävittää vaikka se on hävitettävä. Onhan rikkaruohotkin hävitettävä pelloiltamme ja kuitenkin aina niitä kasvaa lisää.
Emme voi ymmärtää Paavalin julistamaa evankeliumia oikein, ellemme taivu uskomaan todeksi, että jokaisen ihmisen syvin ja todellisin ongelma on hänen syntisyytensä ja Jumalan viha, joka ilmestyy aikanaan kaikkea ihmisen vääryyttä ja pahuutta vastaan (Room 1:18). Paavali on vakuuttunut siitä, että Herra ilmestyy tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille (2 Tess 1:8). Vain usko Kristuksen evankeliumiin suojaa Jumalan vihalta syntisen ihmisen.
s-seutulainen4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
( Room. 4)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
( Room. 4)
s-seutulainenSinä uskosta osaton maailman ihminen ja Jumalan pilkkaaja luulet olevasi San opettaja. Sana varoittaa sinua, s-seutulainen: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ihminen on evankeliumin vastustaja
s-seutulainens-seutulainen, tuot helluntailaisuuspalstelaluterilaista pakanuutta. Pahhudesssasi et kunnioita edes maaallista järjestystä. Palstan aihe on helluntailasuus, ja palstalla on tarkoitus käsitellä helluntailausuuteen liityviä totuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, tuot helluntailaisuuspalstelaluterilaista pakanuutta. Pahhudesssasi et kunnioita edes maaallista järjestystä. Palstan aihe on helluntailasuus, ja palstalla on tarkoitus käsitellä helluntailausuuteen liityviä totuuksia.
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
- Anonyymi
Paavalihan sanoo että:
"Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo,"
JOS
Hän siis jossittelee.
Ei sano että minä teen sitä miten en tahdo, voi voi.
Hän esittää vaihtoehtoisen ajatuksen, jos minä näin, niin silloin.
Ei kerro mistään omasta todellisuudestaan.- Anonyymi
Luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha. Pimydesssän luterilaiset ovat menettäneet jopa normaalin lukutaidon; he eivät ymmärrä jos-lauseen tarkoitusta ja merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha. Pimydesssän luterilaiset ovat menettäneet jopa normaalin lukutaidon; he eivät ymmärrä jos-lauseen tarkoitusta ja merkitystä.
Sana varoittaa: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, Luterilaisuus perustuu luulotteluun ja harhaa,
Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana varoittaa: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, Luterilaisuus perustuu luulotteluun ja harhaa,
Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla.Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teiolla astumista Jumalan valtakuntaan.
Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä. Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi. - Anonyymi
Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki tekevät välillä sitä mitä eivät tahdo. Synti ei ole vain tekoja, se on ajatuksia ja asenteita. Epätäydellisenä ihminen syntyy ja epätäydellisenä kuolee. Pelastus tulee yksin Jumalan armosta Kristuksen kautta. Piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla.Omahyväinen lahkolaisuus se vasta harha onkin. Luterilaisilla on sentään joku käsitys armosta.
- Anonyymi
Kuuletko ääniä?
- Anonyymi
Täällä on kirjoittanut paljon viisaita, taitavia ja alallaan päteviä ihmisiä.
Ja sitten täällä on myös kirjoittanut moni ateisti ja pilkkaaja. Täällä on
kirjoittanut myös Raamattua tuntevia hengellisiä uskovia. Ja sitten on
tämän ketjun alottaja. Hän tietää miehen, josta hän kuitenkaan ei tahdo
kertoa kovinkaan paljon. Mutta synnistä ja ihmisen syntisyydestä hän
kyllä todistaa rohkeasti, päättävästi ja sisukkaasti. ja usein jopa taitavasti.
https://www.youtube.com/watch?v=oKhnCoxAEOY- Anonyymi
Tämän ketjun aloittaja tietää tosiaan yhden miehen, josta hän on täällä vuosien kuluessa kirjoittanut/kertonut muutamaan otteeseenkin.
Tuo mies oli ja eli yli kuusikymmentä vuotiaaksi julkijumalattomana syntisenä.
Hän kielsi lopulta Jumalan. Hänestä kehkeytyi ateisti.
Hän oli periodialkoholisti, tutummin ilmaistuna tuurijuoppo. Pahimmasta päästä. Etten sanoisi tuntemistaan ihmisistä pahin.
Hän oli avionrikkoja ja huorintekijä.
Kaikenkaikkiaan viheliäinen syntisäkki.
Sitten hän sai Jumalan käsittämättömästä armosta tulla herätykseen.
Siitä olen täällä kertonut seikkaperäisemmin joitakin kertoja.
Jumalan vetämänä tuo mies sai tulla Jeesuksen Kristuksen tykö.
Hän sai ottaa Herran Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan.
Runsaat kaksitoista vuotta sitten.
Mutta mitäpä tuosta tietämästäni miehestä suotta tämän enempää kirjoittaisin.
Paitsi ehkä sen, että tuo suuri syntinen saa tänä päivänä elää Jumalan armosta uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Armahdettuna syntisenä.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaja tietää tosiaan yhden miehen, josta hän on täällä vuosien kuluessa kirjoittanut/kertonut muutamaan otteeseenkin.
Hän oli periodialkoholisti, tutummin ilmaistuna tuurijuoppo. Pahimmasta päästä. Etten sanoisi tuntemistaan ihmisistä pahin.
Hän sai ottaa Herran Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan.
Paitsi ehkä sen, että tuo suuri syntinen saa tänä päivänä elää Jumalan armosta uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Armahdettuna syntisenä.
s-seutulainens-seutulainen, et ole Jeesukseen uskova, uudesti syntynyt. Pahuutesi ja julkeutesi näkyy tänne asti. Olet isäsi, valheen isän kuva! Sana varottaa sinusta ja sinun kaltaisistasi: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armahdettuna syntisenä.
s-seutulainen"Sitten hän sai Jumalan käsittämättömästä armosta tulla herätykseen". Herätykseen tulo ei ole yhtä kuin uskoon tulo. Käännyt ahtaalta portilta takaisin pimeyteen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armahdettuna syntisenä.
s-seutulainenSe mies, josta et tahdo todistaa ja kertoa, on Herra Jeesus Kristus.
Sinä kerrot itsestäsi, synnistä ja ihmisen syntisyydestä ja
perustat oppisi itseesi ja syntiin. Olet siis syntikeskeinen mies.
Uskovat ovat Kristus keskeisiä ja Jeesus on heillä aina mielessä.
Hänestä ja Hänen vanhurskaudestaan uskovat todistavat.
Ja sitä sinä olet vastustanut tällä palstalla vuosikausia.
Käännät ihmisten katseet pois Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
itseensä ja syntiin. Olet kuin Gollum elokuvassa "Taru sormuksen
herrasta". Sauronin tekemä sormus (synti) oli hänelle kovin rakas.
Hän ei tahtonut, että Frodo (Jeesus) tuhoaa sormuksen (synnin.
Hän koko ajan juoni mahdollisuutta saada sormus (synti) haltuunsa.
Synti oli siis Gollumin ajatuksissa koko ajan.
Jumala tahtoo, että ihmiset tulevat Hänen luokseen Herran Jeesuksen
kautta ja Hänessä. Jumala tahtoo, että uskovat kiinnittävät uskonsa
ja katseensa Jeesukseen Kristukseen. Jumala tahtoo, että uskovat
elävät Hänestä ja Hänen kauttaa Hänelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mies, josta et tahdo todistaa ja kertoa, on Herra Jeesus Kristus.
Sinä kerrot itsestäsi, synnistä ja ihmisen syntisyydestä ja
perustat oppisi itseesi ja syntiin. Olet siis syntikeskeinen mies.
Uskovat ovat Kristus keskeisiä ja Jeesus on heillä aina mielessä.
Hänestä ja Hänen vanhurskaudestaan uskovat todistavat.
Ja sitä sinä olet vastustanut tällä palstalla vuosikausia.
Käännät ihmisten katseet pois Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
itseensä ja syntiin. Olet kuin Gollum elokuvassa "Taru sormuksen
herrasta". Sauronin tekemä sormus (synti) oli hänelle kovin rakas.
Hän ei tahtonut, että Frodo (Jeesus) tuhoaa sormuksen (synnin.
Hän koko ajan juoni mahdollisuutta saada sormus (synti) haltuunsa.
Synti oli siis Gollumin ajatuksissa koko ajan.
Jumala tahtoo, että ihmiset tulevat Hänen luokseen Herran Jeesuksen
kautta ja Hänessä. Jumala tahtoo, että uskovat kiinnittävät uskonsa
ja katseensa Jeesukseen Kristukseen. Jumala tahtoo, että uskovat
elävät Hänestä ja Hänen kauttaa Hänelle.Jeesuksen omien henki yhdessä Pyhän Hengen kautta todistaa Jumalan lapseutta. S-seutulainnen on kaiken aikaa todistanut syntisyyttään ja kehunut ,kuinka synti hänessä asuu, ja kuinka kaiken aikaa käy kamppailua synnin kanssa. Sydämen kyllyydestä suu puhuu, niin myös uskosta osattoman suu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, et ole Jeesukseen uskova, uudesti syntynyt. Pahuutesi ja julkeutesi näkyy tänne asti. Olet isäsi, valheen isän kuva! Sana varottaa sinusta ja sinun kaltaisistasi: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Tekopyhyytesi on oksettavaa. Kuka sinusta on tuomarin tehnyt? Olet sokea omalle synnillesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen omien henki yhdessä Pyhän Hengen kautta todistaa Jumalan lapseutta. S-seutulainnen on kaiken aikaa todistanut syntisyyttään ja kehunut ,kuinka synti hänessä asuu, ja kuinka kaiken aikaa käy kamppailua synnin kanssa. Sydämen kyllyydestä suu puhuu, niin myös uskosta osattoman suu.
S-seutulainen on siis rehellinen uskova. Sinä olet tekopyhä pelleilijä.
- Anonyymi
Paavali eli siis synnissä eikä voinut sille mitään?
- Anonyymi
Miten Room. 6:11, 22 sopivat tähän luterilaiseen teoriaan?
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Raamattua voitaisiin lukea todistellakseen, että kyllä synnissä täytyy pysyä ja jatkaa:
Kristus on synniksi tehty, on aina sama, ja asuu nyt uskovissa, seurakunnassa, Kristus meissä kirkkauden toivo. Tästä voisi vääntää sellaisen evankeliumin, että helvettiin pääsemme kaikki, tyhjän saa pyytämättäkin, jne.
Toinen tulkintalinja voisi korostaa, ettei Kristus (ihmisenä) syntiä tehnyt, ei toteuttanut vanhaa Aatamia, lihan tekoja, vaan tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot. Tekee vapaaksi, jne. Eli samasta Raamatusta pystyy repimään/kehittelemään aivan vastakkaisia viisasteluita.- Anonyymi
Ei-helluntailainen:
Ja kun tämä synnin voittaja Kristus nyt asuu uskovissa, niin tottakai se voi tarkoittaa synnin voittamista edelleen, vrt. Paavalin toteamus, nyt en enää elä minä, vaan Kristus minussa, tai: te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa.
- Anonyymi
Paavali kirjoitti: Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi: POIS SE! Paavali ei elänyt synnissä. Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka eläisimme siinä?
Ne,j otka ovat Jeesuken omat, ovat rintiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen! - Anonyymi
Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty.
( Psalmi 32:1)
>Sinä ehkä sanot:" minussa on pelkkää syntiä ja saastaisuutta, eihän se ole Herran työtä." Se, että tunnet syntisi ja saastaisuutesi on juuri Herran työtä. Synti ei ole Herran työtä. Synnintuntosi ei ole luonnon työtä, ei liioin perkeleen työtä.
Käärmeen houkutus: Te tulette Jumalan kaltaisiksi, on synnyttänyt ihmismieleen itsejumaloimisen.
Mutta särjetty ja murheellinen henki on semmoinen Jumalan työ, että enkelit taivaassa iloitsevat siitä. Se on semmoinen työ, joka vie tuhlaajapojan ja -tyttären Isän helmaan. Se ajaa syntisen armonistuimen juureen ja puettaa hänet vanhurskauden vaippaan.
Katso, siinä on Jumalan suurimman ilon ja riemun aihe. Se, joka on Kristukseen puettu, on Jumalan edessä pyhä ja puhdas, olkoonpa, että hän onkin omissa silmissään suurin syntinen.>
( Rosenius)
-
Jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
( Apt. 10:43)
>>Evankeliumi on ilouutinen epäonnistuneille, alaspainetuille, syntisille ja sairaille ihmisille. ”Sinun syntisi ovat sinulle anteeksiannetut!” Evankeliumin sana kantaa heikoimman ja vähäisimmänkin sielun Kristuksen armolliseen huomaan. Syyllisyyden, mielihalujen ja lankeemusten vaivaama haavoittunut sydän saa omistaa uuden, ikuisesti kestävän elämän, kun sellaisenaan tulee Herramme ja Vapahtajamme luokse.>>
( Veikko Pekki)
-
”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.” (Matt. 11:28).
”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” (Joh. 6:37).
s-seutulainen - Anonyymi
Jokaisen lihassa asuu synti, ei vain paven lihaksistossa.
Ja pysyy viimeiseen hengenvetoon eikä koskaan tee parannusta eikä se edes voi tehdä.
Miksi muuten ohje on "naulitkaa ristille lihanne himoineen ja haluineen niin ette lihan himoa täytä.."!
Noin lyhyt on aiheen selvitys ei tarvita zsviseutua kilometriselityksineen eikä peltosta sen enempää.
Hitunen hengen ymmärrystä riittää.- Anonyymi
Tapelkaahan ja kyllä te tappelette, leikitte jumalaa- toinen tuomitsee oikealle, toinen vasemmalle, aivankuin nyrkkeilyottelussa.
Mutta ,tapelkaahan jos se helpottaa teitin oloa, kun ette osaa olla vapaana ja tehdä jotain hyödyllistä.
Ulkona on paljon lunta, ja monessa tuvassa on vanhus- apua vailla.
Onnistuisko jollain tehdä jotain, että kerran perillä kiitettäisiin siitä, että nyt jollain tulisi mieleen Kristuksen kaltaisuus, ettei katsonut omaansa.
Mutta, ettehän te kerkiä--- vääntää verta nenästä, ainahan kristityt ovat osanneet tappaakin toisias ja ei se uskonisien omena ole kauas pudonnut puusta.
Huutakaa äänelle käheäksi tapelkaa verissäpäin karatkaa toistenne päälle, vääntäkää nenästä tukasta - repikää suunnne huulia toisiltanne, Palstaa tuntien kyllä te osaatte.
Ne autettavat - vain ei saa apua, kun olettte mitä olette.... ettekä te opi kuitenkaan.
- Anonyymi
kun pääsee siihen "tilaa" että Pyhä Henki saa vallita ja hallita, niin
jalkojen pesua ei tarvitse niin usein tehdä.
Mutta kuka sitten tahtoo että Jumala kaikessa hallitsee ja vallitsee.
harvat, mutta niitäkin on ja tulee olemaan.
Kunnia Jumallalle ja Herralle Jeesukselle, että Puolustajalle joka meitä aina puolustaa ja auttaa, vaikk kapinoimme vastaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Joh. 21:18
Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
ja
samaa oli koko Paavalin "uusi elämä", Herra vei minne liha eli "itse minä" en tahdo mennä:
Ap. t. 9:16
Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
ja sitten sama lyhytkäisesti:
Ensiksi risti ja sitten kruunu!
eli, jokaisen tulee JOKA päivä ottaa ristinsä ja kantaa se koko päivä!
Mutta, monet eivät tahdo, vaan tämä maailman ja sen ilot ovat etusijalla!
Nyt kuitenkin Herra on pitkämielinen ja jaksaa aina vaan "yrittää" ja taas uudelleen.
ja siinä sitten uskova saa voivotella, kun olisi mahdollista olla jatkuvassa levossa ristin alla!
no sam se
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103045
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172741Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671449Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942