”Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.”
Mark 8:31
Jeesus kertoi ristinkuolemastaan edeltäkäsin
34
119
Vastaukset
- Anonyymi
”Ja hän rupesi heitä opettamaan, että Ihmisen Pojan pitää paljo kärsimän, ja hyljättämän vanhimmilta ja ylimmäisiltä papeilta ja kirjanoppineilta, ja tapettaman, ja kolmantena päivänä ylösnouseman.”
1776- Anonyymi
Sedan begynte han undervisa dem om att Människosonen måste lida mycket, och att han skulle bliva förkastad av de äldste och översteprästerna och de skriftlärde, och att han skulle bliva dödad, men att han tre dagar därefter skulle uppstå igen.
Ruotsi 1917 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sedan begynte han undervisa dem om att Människosonen måste lida mycket, och att han skulle bliva förkastad av de äldste och översteprästerna och de skriftlärde, och att han skulle bliva dödad, men att han tre dagar därefter skulle uppstå igen.
Ruotsi 1917And he began to teach them, that the Son of man must suffer many things, and be rejected of the elders, and of the chief priests, and scribes, and be killed, and after three days rise again.
KJV 1789 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
And he began to teach them, that the Son of man must suffer many things, and be rejected of the elders, and of the chief priests, and scribes, and be killed, and after three days rise again.
KJV 1789”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.
To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.
- Anonyymi
Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".
Mark 9:31- Anonyymi
Sillä hän opetti opetuslapsiansa ja sanoi heille: Ihmisen Poika annetaan ylön ihmisten käsiin, ja he tappavat hänen; ja kuin hän on tapettu, niin hän kolmantena päivänä nousee ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä hän opetti opetuslapsiansa ja sanoi heille: Ihmisen Poika annetaan ylön ihmisten käsiin, ja he tappavat hänen; ja kuin hän on tapettu, niin hän kolmantena päivänä nousee ylös.
Han undervisade nämligen sina lärjungar och sade till dem: "Människosonen skall bliva överlämnad i människors händer, och man skall döda honom; men tre dagar efter det att han har blivit dödad skall han uppstå igen."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Han undervisade nämligen sina lärjungar och sade till dem: "Människosonen skall bliva överlämnad i människors händer, och man skall döda honom; men tre dagar efter det att han har blivit dödad skall han uppstå igen."
For he taught his disciples, and said unto them, The Son of man is delivered into the hands of men, and they shall kill him; and after that he is killed, he shall rise the third day.
- Anonyymi
Nyt on tilanne toinen kuin silloin yli 2000 v. sitten.
Jeesus varoitti hänen kuolemsa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, jotka esiintyy Jeesuksena ja ilmestyy monenlaisia eksyttäjiä, jotka käyttää Jeesus-nimeä eksytykseen.
Matt.24
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Jer. 7:4
Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.- Anonyymi
Monet menee valejeesuksen syliin ja hurahtaa lahkon uskoon, eikä aavista mitään pahaa. Hurmoshenki on ihana seuralainen.
- Anonyymi
Aivan. Yksi väärä profeetta herjaa jatkuvasti apostoli Paavalia, jonka Jeesus itse kutsui ja lähetti. Tämän HERJAAJAN herjat osuvatkin itse asiassa Jeesukseen Kristukseen.
Tämä herjaaja saa kerran ”palkkansa”.
- Anonyymi
Jaak. 2:24
Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. - Anonyymi
Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä PROFEETTAIN kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.”
Luuk 18:31- Anonyymi
Ja hän otti tykönsä ne kaksitoistakymmentä, ja sanoi heille: katso, me menemme Jerusalemiin, ja kaikki pitää täytettämän mitkä prophetailta Ihmisen Pojasta kirjoitetut ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän otti tykönsä ne kaksitoistakymmentä, ja sanoi heille: katso, me menemme Jerusalemiin, ja kaikki pitää täytettämän mitkä prophetailta Ihmisen Pojasta kirjoitetut ovat.
Och han tog till sig de tolv och sade till dem: "Se, vi gå nu upp till Jerusalem, och allt skall fullbordas, som genom profeterna är skrivet om Människosonen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Och han tog till sig de tolv och sade till dem: "Se, vi gå nu upp till Jerusalem, och allt skall fullbordas, som genom profeterna är skrivet om Människosonen.
Then he took unto him the twelve, and said unto them, Behold, we go up to Jerusalem, and all things that are written by the prophets concerning the Son of man shall be accomplished.
- Anonyymi
Luuk 24:27
”Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.”
- Anonyymi
Marttyyrit sen sijaan ei kun eivät ole demokraatteja.
- Anonyymi
Jenkkilästä tulee uskonlahkoja pilvin pimein, uskon huutokauppakeisareita. Kassa kilisee ja porukka on hurmoksissa taju kankaalla lattialla selällään. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta. Jopa eläinten äänillä karjahtelua on kuultu. On ne melkoisia uskontunnustuksia!
- Anonyymi
Tämäkin totuus on yritetty kiistää tällä palstalla, mutta Jeesus Kristus sanoi kaiken etukäteen ja totuudellisesti.
Kaikki jeesuksen suuhun pantu on kirjailtu vuosikymmeniä ja vuosisatoja hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.
Kukaan ei huomannut jeesusta hänen elinaikanaan.
On siis todettava, että koko jeesusmyytti on vain ja ainoastaan fiktiota.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kaikki jeesuksen suuhun pantu on kirjailtu vuosikymmeniä ja vuosisatoja hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.
Kukaan ei huomannut jeesusta hänen elinaikanaan.
On siis todettava, että koko jeesusmyytti on vain ja ainoastaan fiktiota.Kaikki Uuden Testamentin kirjoitukset pitäää tutkia huolellisesti, ne jälkikäteen kirjoitettuja ja kerättyjä ja yhdisteltyjä.
Siellä on kirjoittajia paljon enemmän mitä annetaan ymmärtäää. Erilaisia löytyneitä tekstejä on vain laitettu tunnettujen henkilöiden kirjoittamaksi, vaikka niin ei ole asia.
-92 painos on rehellinen, siellä alaviitteissä paljastetaan niitä Raamatun sudenkuoppia.
Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa on tuntemattoman huijarin satojen vuosien perätä kirjoittamaa tekstiä, ei Jeesuksen puhetta eikä Markuksen puhetta, kuten moni kuvittelee.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
- Anonyymi
”Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti HÄNEN PÄÄLLENSÄ KAIKKIEN MEIDÄN SYNTIVELKAMME.”
Jesaja 53:6- Anonyymi
Kaikki me vaelsimme eksyksissä niinkuin lampaat: itsekukin meistä poikkesi omalle tiellensä; mutta Herra heitti kaikkein meidän vääryytemme hänen päällensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki me vaelsimme eksyksissä niinkuin lampaat: itsekukin meistä poikkesi omalle tiellensä; mutta Herra heitti kaikkein meidän vääryytemme hänen päällensä.
Vi gingo alla vilse såsom får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men HERREN lät allas vår missgärning drabba honom.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vi gingo alla vilse såsom får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men HERREN lät allas vår missgärning drabba honom.
All we like sheep have gone astray; we have turned every one to his own way; and the LORD hath laid on him the iniquity of us all.
- Anonyymi
” Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.”
Jesaja 53:7- Anonyymi
Kuin hän rangaistiin ja vaivattiin, niin ei hän suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, ja niinkuin lammas, joka keritsiänsä edessä vaikenee, niin ei hänkään suutansa avannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuin hän rangaistiin ja vaivattiin, niin ei hän suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, ja niinkuin lammas, joka keritsiänsä edessä vaikenee, niin ei hänkään suutansa avannut.
Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och icke öppnade sin mun, lik ett lamm, som föres bort att slaktas, och lik ett får, som är tyst inför dem som klippa det ja, han öppnade icke sin mun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och icke öppnade sin mun, lik ett lamm, som föres bort att slaktas, och lik ett får, som är tyst inför dem som klippa det ja, han öppnade icke sin mun.
He was oppressed, and he was afflicted, yet he opened not his mouth: he is brought as a lamb to the slaughter, and as a sheep before her shearers is dumb, so he openeth not his mouth.
- Anonyymi
Oli helppo arvata mitä Roomalaiset tekevät rikollisille.
- Anonyymi
Jeesus kertoi saman, jonka jo profeetta Jesaja oli kertonut noin 700 vuotta aiemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962