Sähköskootterit ym HSL:n liikenteessä

Anonyymi-ap

HSL on kirjannut ehtoihin tarkemmin mitä kulkuneuvoja saa kuljettaa heidän liikennevälineissä:

https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2024/12/vain-liikuntaesteisten-matkustajien-sahkomopedit-on-sallittu-metrossa-junassa-ja-lautalla

Ei taida Woltin kuskit ja muut niillä liikkuvilla noudattaa ohjetta!

Vr:llä on myös kielletty sähköskootterit ja mopot.

Kuka valvoo, koska junassa/metrossa ei ole yleensä muuta henkilökuntaa kuin kuljettaja?

Olen nähnyt, kun Woltin kuski on "väkisin" työntänyt sen ison sähköskootterin lähiliikennejunan eteiseen, jossa on matkustajia "seinät" pullollaan!

Niihän se ajavat jalkakäytävilläkin niillä sähköisillä liikkumisvälineillä vaikka niihin sovelletaan polkupyörän liikennesääntöjä. Eli ajoradalla ellei ole pyörätietä!

6

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siellä lähiliikenteen junissa näkee edelleenkin Wolt-kuskien ja muiden kuljettamia sähköskoottereita ja - ja sähkömopoja!

Onhan se tiedossa, että Wolt-kuskit eivät noudata muiltakaan osin meidän Suomen lakeja, liikennesääntöjä tai ohjeita!

• Anonyymi

Viime kuussa mainitsin lipuntarkastajalle metrossa, että miksi sallitte vaunussa silloin olleen sähkökulkuneuvon käytön vaikka se on kiellettyä, nainen sanoi, että ei kuulu heille, he tarkastavat vain lippuja.

• Anonyymi

Lipuntarkastajien tulee puuttua asiaan mikäli HSL:n kulkuneuvoissa kuljetetaan sähköskoottereita ja ja sähkömopoja!

Tässä osa HSL:n vastauksesta minun palautteeseeni:

... "konduktöörit, HSL:n matkalippujen tarkastajat sekä HSL-liikenteessä ja asemilla toimivat järjestyksenvalvojat on koulutettu valvomaan ja valistamaan matkustajia tässä asiassa. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lipuntarkastajien tulee puuttua asiaan mikäli HSL:n kulkuneuvoissa kuljetetaan sähköskoottereita ja ja sähkömopoja!

... "konduktöörit, HSL:n matkalippujen tarkastajat sekä HSL-liikenteessä ja asemilla toimivat järjestyksenvalvojat on koulutettu valvomaan ja valistamaan matkustajia tässä asiassa. "

Sörnäisten metroasemalla seisoo lauma järjestyksenvalvojia R-kioskin edessä ja he seuraavat katseella kun ruokakuskit työntävät kuluneuvonsa hissiin ja alas/ylös ja sitä tapahtuu päivittäin, kun itse menen metroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen tulee ihan itse ymmärtää toimia yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ilman, että joku on jatkuvasti kyttäämässä ja valvomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen tulee ihan itse ymmärtää toimia yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ilman, että joku on jatkuvasti kyttäämässä ja valvomassa.

Näin sen pitäisi olla!

Mutta varsinkin maahanmuuttajataustaisilla on "vaikeuksia" noudattaa sääntöjä ja lakeja täällä Suomessa.

Pääosin ne on Woltin kuskit, jotka kuljettavat sähköscoottereita ja sähkömopoja junissa ja metroissa. Hyvää mainosta Woltille eli miten heidän työntekijät käyttäytyvät!

Jalkakäytävillä ajavista pyöräilijöistä (yli 12-v), skuuttaajista (rakenteellinen nopeus max 25 km/h), sähköscootterilla ja sähkömopoilla ajavista löytyy myös todella paljon kanta-suomalaisia.

Meillä täällä Tikkurilassa on Asematie ollut kävelykatua ( kauppakeskus Tikkurin edessä jo 6/23 alkaen ja Kaupungintalon ja kirkon välillä 11/2023) alkaen, mutta mitä tekevät pääosin maahanmuuttajataustaiset autoilijat? Ajavat sinne ja pysäköivät kävelykadulle mennäkseen heidän kamujensa liikkeisiin asioimaan!

He eivät tykkää, että me jalankulkijat kävelemme kävelykadulla emmekä väistä heitä!

Miksi tarvitaan lipuntarkastajia? Siksi, että ihmiset matkustavat pummilla.

Miksi tarvitaan järjestyksenvalvojia? Siksi, että ihmiset eivät osaa käyttäytyä.

Miksi kaupoissa tarvitsee olla tuotteissa hälyttimiä? Siksi, että ihmiset varastavat tuotteita.

Miksi tarvitaan poliiseja? Jne jne.

Ihanteellinen maailma olisi se, että kaikki noudattaisivat sääntöjä ja lakeja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5210
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2315
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1504
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1447
    5. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      205
      1414
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1396
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1145
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      8
      1100
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1027
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1025
    Aihe