Kvanttifysiikka ja uskonto

Anonyymi-ap

Niin, että tiedetotuus ei kestänytkään väittelyä, jos Svarte Pääbo sai nobelin?! Huikeaa vallankäyttöä.

107

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ketju katosi kuin tuhka tuuleen - modeko saa päättää tiedetotuudenkin, jos jää väittelyssä alakynteen?

• Sen poisti ylläpito. Ei tiede. Joten aikamoista "päättelykykyä" sinulta jos et erota edes näitä kahta toisistaan....

• Anonyymi

Anteeks mitä?! Kuinka viiden sekunnin jälkeen tiedät kuka poisti. Tiedätkö siis myös miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeks mitä?! Kuinka viiden sekunnin jälkeen tiedät kuka poisti. Tiedätkö siis myös miksi?

Lisäystä - oletko sen poistanut mode?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - oletko sen poistanut mode?

Niinpä, jopas jotakin, heh!

• Anonyymi

Teit sitten Anona?
        Tämäkin pyydetty poistoon, IP:si näkyy ylläpidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, jopas jotakin, heh!

Harvoin kunnon konna tunnustaa, vaikka kädestä löydettäisiin. Vahinko, teiltä jäi sitten jälleen tietämättä tieteen tosiasiat. Mitäpä jos kuitenkin palautat sen ja kärsit kuin mies tappiosi?

• Anonyymi kirjoitti:

Täältä poistoon lähteävät ylläpidon kautta. Jos et tätäkään tajua, niin katsele juutuuppia vähän vähemmän....

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Täältä poistoon lähteävät ylläpidon kautta. Jos et tätäkään tajua, niin katsele juutuuppia vähän vähemmän....

Mahdatkohan saada nyt ollenkaan tappiosi jälkeen nokkaasi suoraksi?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kestät, jos ketju palautettaisiinkin ja kaikki lukijat näkisivät tieteen totuuden?!

• Anonyymi

Yksi syy poistoon saattoi olla se, että se että yksi YouTube-uskovainen spämmäsi samaa väitettä uudestaan ja uudestaan ja haukkuin mm. idiooteiksi heitä jotka eivät jakaneet hänen uskoaan YouTube-saarnajan julistukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi syy poistoon saattoi olla se, että se että yksi YouTube-uskovainen spämmäsi samaa väitettä uudestaan ja uudestaan ja haukkuin mm. idiooteiksi heitä jotka eivät jakaneet hänen uskoaan YouTube-saarnajan julistukseen.

Niin - ainakin viisi eri tiedemiestä todisti, että Einsteinin unelma on toteutunut, kun löytyi kenttäteorioiden yhtenevyys älyllisenä tietoisuuden yhtenäiskenttänä ylimaallisella älyllä, kun pystyttiin yhdistämään henki ja materia, ja siihen jäi löytymättä 'vertaisarviointi', ettei se olisikaan ollut totta, vaan olisikin ollut pelkkää uskontoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin - ainakin viisi eri tiedemiestä todisti, että Einsteinin unelma on toteutunut, kun löytyi kenttäteorioiden yhtenevyys älyllisenä tietoisuuden yhtenäiskenttänä ylimaallisella älyllä, kun pystyttiin yhdistämään henki ja materia, ja siihen jäi löytymättä 'vertaisarviointi', ettei se olisikaan ollut totta, vaan olisikin ollut pelkkää uskontoa!

Se ei ollut uskontoa, se oli tiedettä ja kvanttifysiikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ollut uskontoa, se oli tiedettä ja kvanttifysiikkaa.

Ja sitten lähti ketju kuin tuhka tuuleen, kun tämä oli todistettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten kestät, jos ketju palautettaisiinkin ja kaikki lukijat näkisivät tieteen totuuden?!

Ai tälläkö palstalla se "tieteen totuus" määritellään? Empäs ole ennen moista hokannut....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää huutako, kissani Schrödinger meni juuri laatikkoonsa nukkumaan, enkä halua että se herää.

• Anonyymi

Ketju poistettiin pyynnöstä, koska mnot ei lopeta uskovien herjaamista (hihhuli).
        Olen pyynnön esittäjä ja kiitän ylläpitoa, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketju poistettiin pyynnöstä, koska mnot ei lopeta uskovien herjaamista (hihhuli).

Selvyyden vuoksi, teen tämän niin monta kertaa, kuin "mnot" herjaa hihhuliksi uskovia.
        Toivon toistenkin kristittyjen ilmoittavan tällaisen herjaamisen takia.
        Näin voi keskittyä itse keskusteluihin ja tällainen trolli saa vihdoin kenkää täältä, ellei asiaa ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos rehellisyydestä! Kun täällä nämä hihhulit väittivät että se olin minä joka pyysi poistoa. Ja nyt selvisi että se olikin teikäläinen. Miten nyt suu pannaan niiltä hihhuleita jotka väittivät minun olleen poiston takana?

PS. Edelleen muistutan että mitä tulee sanaan "hihhuli" niin se on vanha suomalainen sana. Ei ole minun keksintöni. Ja jos se on teistä "paha" sana, niin silloin se tarkoittaa myös sitä että Tyko Sallisen "Hihhuli" taidemaalaus on varmaan poltettava. Vaikka se onkin keskeinen osa Suomen taidemaailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielitoimiston mukaan kyseinen nimitys onkin halventava.
        substantiivi, halventava: kiihkomielinen uskonnollisen liikkeen kannattaja; kiihkoilija, intoilija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

substantiivi, halventava: kiihkomielinen uskonnollisen liikkeen kannattaja; kiihkoilija, intoilija.

Miksei käytä nimitystä liberaaliteologeista kiihkoilijoista, joiden edustus ajaa kiihkomielisesti kirkolliskokouksesta toiseen samaa asiaa, omia mieleisiä oppeja kristinuskon oppien tilalle ja kiihkoilevat papit vihkivät ohi kirkon antaman luvan, ohi sen opin, yhteisten päätösten rikkoen kirkon järjestystä ja pappislupaustaan. Uskovat taas haluavat kirkon pysyvän maltillisesti Raamattuun perustuvassa opissaan, omassa tunnustuksessa ja torjua niiden vastaiset, ulkoapuolelta tuodut mielivaltaiset harhaopit.

• Anonyymi

Kiitos rehellisyydestä! Kun täällä nämä hihhulit väittivät että se olin minä joka pyysi poistoa. Ja nyt selvisi että se olikin teikäläinen. Miten nyt suu pannaan niiltä hihhuleita jotka väittivät minun olleen poiston takana?

PS. Edelleen muistutan että mitä tulee sanaan "hihhuli" niin se on vanha suomalainen sana. Ei ole minun keksintöni. Ja jos se on teistä "paha" sana, niin silloin se tarkoittaa myös sitä että Tyko Sallisen "Hihhuli" taidemaalaus on varmaan poltettava. Vaikka se onkin keskeinen osa Suomen taidemaailmaa.

"PS. Edelleen muistutan että mitä tulee sanaan "hihhuli" niin se on vanha suomalainen sana..."

Sana on käytössäsi ivaamistarkoituksessa, se ei siis muutu noiden hokemiesi kautta yhtään sallitummaksi joka on kaikille selvä.
        Tulen edelleen pyytämään poistoon kirjoituksesi näiltä osin, ellet lopeta herjaamistasi.
        Olet heikkolahjainen kirjoittaja, ellet kykene keskusteluun ilman herjaamista.

• Anonyymi

Kielenkäyttö muuttuu ajansaatossa. Ennen n-sanaakaan ei pidetty niin pahana.
        Silti entisajan materiaalia on yhä saatavilla, jossa n-sanaa käytetään, vaikka nykyisin puheestaan sivistyneemmät ovat sen karsineet.

• Anonyymi

Kehtaisitko nimitellä noin kasvotusten, jos sana on kerran niin ”neutraali”?
        Kirjoitat muutenkin ylimieliseen sävyyn, laitat mukaan pilkkanaurua, julistat toistuvasti epädemokraattisia, syrjiviä ajatuksiasi, että uskovilla pitäisi olla lähestymiskielto lapsia kohtaan ja heidän omat lapsensakin pitäisi ottaa pois, vääristelet tahallisesti asioita ja niputat ihmisiä/yleistät miten sattuun mustamaalataksesi heitä, syyttäen heitä muiden, yksittäisten anonyymien kirjoittajienkin jutuista, niin eiköhän kaikki viesti millä mielellä myös nimittelet.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh hehe hee. No tälläinen ihminen ole juuri kiihkomielinen uskonnollisen liikkeen kannattaja; kiihkoilija, intoilija? Siis ihminen joka unohtaa järjen ja haluaa ohittaa tieteen väittäen että se ei pidä paikkaansa? Esim evoluutio tai suhteellisuusteoria.

Että olisi parempi rakentaa elämä ja tiede 2000 vuotta sitten vuohipaimenten hiekka-aavikolla teltassa rustaamaan opukseen. Plus esittää älytöntä väitettä että länsimainen yhteiskunta ja demokratia - jopa vallan kolmijako - perustuu kristinuskoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat muutenkin ylimieliseen sävyyn, laitat mukaan pilkkanaurua, julistat toistuvasti epädemokraattisia, syrjiviä ajatuksiasi, että uskovilla pitäisi olla lähestymiskielto lapsia kohtaan ja heidän omat lapsensakin pitäisi ottaa pois, vääristelet tahallisesti asioita ja niputat ihmisiä/yleistät miten sattuun mustamaalataksesi heitä, syyttäen heitä muiden, yksittäisten anonyymien kirjoittajienkin jutuista, niin eiköhän kaikki viesti millä mielellä myös nimittelet.

Jäi kysymättä että mitä epädemokraatisia "julistuksia" täällä olen antanut? Ynnä että en ole koskaan sanonut, että lapset tulisi ottaa pois. Joten älä valehtele. Olen sanonut että

"Toivottovasti sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähetysmiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaarassa heidän mielenterveydelle".

Ja näin olen sanonut heille jotka pelottelevat täällä ihmisiä helvetin tulilla. Sillä että heidän tullaan polttamaan kuumilla lieskoilla koska he eivät usko jumalaan. Tälläisiäkö ihmisiä tulisi sinusta päästä lähelle lapsia?

• Anonyymi

Ai tälläkö palstalla se "tieteen totuus" määritellään? Empäs ole ennen moista hokannut....

Kyllä, tällä palstalla se "tieteen totuus" määritellään, todistaa mm. Mnot ja muut nettitrollit. Tosin heille tiede on vain jotain todistettuja knoppikysymyksiä, mutta tieteellinen kyky ajatella rajoittuukin vain trollaukseen, mikä taas EI OLE tiedettä eikä todista kyvykkyydestään hahmottaa tiedettä vaan sairaalloisesta ilostaan voida trollata.

k_v

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro toki missä ja koska tavataan? Olen heti valmis.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tällä palstalla se "tieteen totuus" määritellään, todistaa mm. Mnot ja muut nettitrollit. Tosin heille tiede on vain jotain todistettuja knoppikysymyksiä, mutta tieteellinen kyky ajatella rajoittuukin vain trollaukseen, mikä taas EI OLE tiedettä eikä todista kyvykkyydestään hahmottaa tiedettä vaan sairaalloisesta ilostaan voida trollata.

k_v

Niin että parempi torjua evoluutio ja suhteellisuusteoria vuohipaimenten 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla kirjoittamalla opuksella....

• Anonyymi

Missäköhän harhaisessa vaihtoehtotodellisuudessa evoluutiogenetiikkaan erikoistuneen biologi Svante Pääbon saama Nobel on joku ongelma rationaalista maailmankuvaa kannattavalle?

Laitauskovaisethan usein väittävät, että "evoluutio" (tarkoittaen evoluutioteoriaa) ei olisi muka "oikeaa tiedettä" ja taas kerran evoluutiobiologi sai Nobelin, joten...?

• Anonyymi

Niin, meidän aiheemme liittyi kvanttifysiikkaan ja todellisuuden luonteeseen, kun ketju poistettiin, emme sitä kautta vielä päässeet tuohon evoluutioasiaan ollenkaan.

• Anonyymi

Mikä tai mitä on 'rationaalisen maailmankuvan kannattaminen'? Eikö 'maailmankuva' ole sen tieteellinen todellisuus, siitä mikä maailma on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tai mitä on 'rationaalisen maailmankuvan kannattaminen'? Eikö 'maailmankuva' ole sen tieteellinen todellisuus, siitä mikä maailma on?

Kyllä kai pitää 'kannatta' sitä maailmankuvaa minkä tiede todistaa, eihän se nyt mikään mielipideasia ole?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai pitää 'kannatta' sitä maailmankuvaa minkä tiede todistaa, eihän se nyt mikään mielipideasia ole?!

Paitsi tietysti uskovaisille on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi tietysti uskovaisille on.

Ja sehän tässä nyt ateistiuskovaisella törmäsikin peräseinään, kun tiede todistaa ylimaallisen älyn, joka kumoaa uskonnon, niin ettei tämä voikaan olla enää ateistiuskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sehän tässä nyt ateistiuskovaisella törmäsikin peräseinään, kun tiede todistaa ylimaallisen älyn, joka kumoaa uskonnon, niin ettei tämä voikaan olla enää ateistiuskovainen.

Todellisuudessa hilpeä tilanne - ateisti jäi rysän päältä kiinni omalla uskollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuudessa hilpeä tilanne - ateisti jäi rysän päältä kiinni omalla uskollaan.

Tiede tuhosi yhtäaikaa niin uskovaiset kuin ateistitkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, meidän aiheemme liittyi kvanttifysiikkaan ja todellisuuden luonteeseen, kun ketju poistettiin, emme sitä kautta vielä päässeet tuohon evoluutioasiaan ollenkaan.

Kvanttimekaniikka ei liity luterilaisuuteen eikä Svante Pääbon evoluutiobiologiaa käsittäviin tutkimuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten Einstein sanoi - totuus ei ole koskaan ääripäissä, vaan kaaren puolivälissä.

Kun jana ei olekaan kahden pisteen lyhyin välimatka, vaan kaari. Kaaren kääntyessä ympyräksi, niin samalla pisteellä ovatkin toistensa peilikuvina uskovainen ja ateisti.

Tämä tuli nyt todistettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä menee aivan samanlaiseksi inttämiseksi kuin edellinenkin ketju, jossa yksi "YouTube-valaistunut" häirikkö inttää videostaan kuulemaansa saarnaa "tieteeksi".

Toivottavasti tämäkin ketju poistetaan, koska noin harhaisista llähtökohdista tämä ei etene mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä menee aivan samanlaiseksi inttämiseksi kuin edellinenkin ketju, jossa yksi "YouTube-valaistunut" häirikkö inttää videostaan kuulemaansa saarnaa "tieteeksi".

Toivottavasti tämäkin ketju poistetaan, koska noin harhaisista llähtökohdista tämä ei etene mihinkään.

Sulta loppuu kohta hajuaistikin, jos kiristät vielä nenäsi solmua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nähdä asiat vain tappioina, kun ne voi kääntää myös voitoksi - nythän on loistava tilaisuus ateistien ja uskovaisten yhdistyä yhdessä vastustamaan tiedemiehiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nähdä asiat vain tappioina, kun ne voi kääntää myös voitoksi - nythän on loistava tilaisuus ateistien ja uskovaisten yhdistyä yhdessä vastustamaan tiedemiehiä!

Sinun valehtelusi ei ole kenenkään voitto ja vain oma tappiosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun valehtelusi ei ole kenenkään voitto ja vain oma tappiosi.

Enhän minä itsestäni puhunutkaan, vaan sinusta solmunokasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä itsestäni puhunutkaan, vaan sinusta solmunokasta.

Tällainen käytös osoittaa aika paljon kotikasvatuksestakin, kun on polkenut jalkaa ja kiukutellut, niin on aina saanut tahtonsa läpi, niin ei myöhemminkään ole mitään rajoja, kun haluaa olla oikeassa, vaikka viisikymmentäkin tiedemiestä muuta sanoisi vasten omaa mielipidettä - osoittaa melkoista lapsellisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällainen käytös osoittaa aika paljon kotikasvatuksestakin, kun on polkenut jalkaa ja kiukutellut, niin on aina saanut tahtonsa läpi, niin ei myöhemminkään ole mitään rajoja, kun haluaa olla oikeassa, vaikka viisikymmentäkin tiedemiestä muuta sanoisi vasten omaa mielipidettä - osoittaa melkoista lapsellisuutta.

Ja sitten pistää vielä koko ketjun poistoon, harmi jos todella on aikuinenkin. Oikein Suomen tulevaisuuden toivo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten pistää vielä koko ketjun poistoon, harmi jos todella on aikuinenkin. Oikein Suomen tulevaisuuden toivo.

Nämä maailmankuulun kvanttifyysikon sanat kaatoivat koko pelikentän, kun ne vielä yhdistyivät Jeesuksen muinoin sanoman kanssa, kun hän luonnehti, että meidän todellisuus koostuu ikään kuin taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, mikä nyt sopii kuin nenä päähän kvanttifyysikkojen toteamaan suureen, älylliseen tietoisuuden yhtenäiskenttää, mistä kaikki materia muodustuu, ja mikä yhdistää nyt hengen ja aineen - kaatoi niin uskovaisten kuin ateistienkin pelikentän.

Michio Kaku:

"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä.

Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia. Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma"

Jeesus opetti jopa näin:

"Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Jeesus oli aikansa niin metafysiikan kuin sielutieteenkin opettaja, syytä olettaa, ettei hän edes opettanut mitään uskontoa, vaan surmattiin nimenomaan sen aikaisen juutalaisten uhrikulttiuskonnon vuoksi, mikä on nyt kristinuskon perustana hänen kidutuskuolemallaan ja kiroamisellaan tosi Jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä maailmankuulun kvanttifyysikon sanat kaatoivat koko pelikentän, kun ne vielä yhdistyivät Jeesuksen muinoin sanoman kanssa, kun hän luonnehti, että meidän todellisuus koostuu ikään kuin taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, mikä nyt sopii kuin nenä päähän kvanttifyysikkojen toteamaan suureen, älylliseen tietoisuuden yhtenäiskenttää, mistä kaikki materia muodustuu, ja mikä yhdistää nyt hengen ja aineen - kaatoi niin uskovaisten kuin ateistienkin pelikentän.

Michio Kaku:

"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä.

Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia. Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma"

Jeesus opetti jopa näin:

"Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Jeesus oli aikansa niin metafysiikan kuin sielutieteenkin opettaja, syytä olettaa, ettei hän edes opettanut mitään uskontoa, vaan surmattiin nimenomaan sen aikaisen juutalaisten uhrikulttiuskonnon vuoksi, mikä on nyt kristinuskon perustana hänen kidutuskuolemallaan ja kiroamisellaan tosi Jumalana.

Ja nämä totuudet eivät maailmasta katoa yhtään mihinkään, vaikka joku juntti haluaisin asioiden olevan toisin, ja poistattaa koko ketjun missä nämä on otettu esille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nämä totuudet eivät maailmasta katoa yhtään mihinkään, vaikka joku juntti haluaisin asioiden olevan toisin, ja poistattaa koko ketjun missä nämä on otettu esille.

Minusta nimenomaan näiden asioiden pitäisi herättää kiinnostusta ja keskustelua, eikä totuuksien sabotointia - kysehän on samalla meidän jokaisen omastakin elämästä - me olemme sitä kentää, me muodostumme siitä, emmekä ole vain ulkopuolisia sivusta tarkkailijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta nimenomaan näiden asioiden pitäisi herättää kiinnostusta ja keskustelua, eikä totuuksien sabotointia - kysehän on samalla meidän jokaisen omastakin elämästä - me olemme sitä kentää, me muodostumme siitä, emmekä ole vain ulkopuolisia sivusta tarkkailijoita.

Ja fyysikko Amit Koswami nyt hyvin kuvaakin meidän osuutemme tässä kentässä vapaalla tahdolla toimijana - suomen kielinen tekstitys ja vain 3 minuutin tietoisku, kenellä tahansa on aikaa katsoa edes tämä.

Tietoisuus ja kvanttimekaniikka:

https://www.youtube.com/watch?v=NRmsdiZWLJc

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja fyysikko Amit Koswami nyt hyvin kuvaakin meidän osuutemme tässä kentässä vapaalla tahdolla toimijana - suomen kielinen tekstitys ja vain 3 minuutin tietoisku, kenellä tahansa on aikaa katsoa edes tämä.

Tietoisuus ja kvanttimekaniikka:

https://www.youtube.com/watch?v=NRmsdiZWLJc

Ja jos haluttaisiin tästä uskonto, niin sen nykyinen, materialistinen perusta Jeesuksen fyysisellä surmalla ja fyysisellä ylösnousemuksella, menisi tietysti täysin uusiksi, niin että sopisi Jeesuksen opetuksiin taivasten valtakunnasta ja tienä takaisin paratiisiin, mikä on luonnollisesti ollut Jeesuksen opetuksissa alunperinkin henkinen eikä fyysinen käsite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos haluttaisiin tästä uskonto, niin sen nykyinen, materialistinen perusta Jeesuksen fyysisellä surmalla ja fyysisellä ylösnousemuksella, menisi tietysti täysin uusiksi, niin että sopisi Jeesuksen opetuksiin taivasten valtakunnasta ja tienä takaisin paratiisiin, mikä on luonnollisesti ollut Jeesuksen opetuksissa alunperinkin henkinen eikä fyysinen käsite.

Ja kun totta puhutaan, niin siitä on jo vuosia, kun paavi sai skandaalin aikaiseksi ilmoittamalla, ettei helvettiä ole, eikä syntiä ole, vaan jokaisen ihmisen toiminta mitataan vain hänen oman omantuntonsa mukaan toimimisella, joten ateistit ovat uskovaisten kanssa samalla viivalla, eikä uskosta saa ensimmäistäkään irtopistettä - kuoleman jälkeen sitten hyvät sielut jatkavat matkaa ja pahat sielut vain katoavat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun totta puhutaan, niin siitä on jo vuosia, kun paavi sai skandaalin aikaiseksi ilmoittamalla, ettei helvettiä ole, eikä syntiä ole, vaan jokaisen ihmisen toiminta mitataan vain hänen oman omantuntonsa mukaan toimimisella, joten ateistit ovat uskovaisten kanssa samalla viivalla, eikä uskosta saa ensimmäistäkään irtopistettä - kuoleman jälkeen sitten hyvät sielut jatkavat matkaa ja pahat sielut vain katoavat

Synnin käsitteestä, kun tarkistin, paavin sanoin olisi luovuttu jo 10 vuotta sitten, ja 7 vuotta sitten on tieto, että helvetti on suljettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin käsitteestä, kun tarkistin, paavin sanoin olisi luovuttu jo 10 vuotta sitten, ja 7 vuotta sitten on tieto, että helvetti on suljettu.

Kehitys joka tapauksessa uskonnossa menee kohti sitä, mistä puhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehitys joka tapauksessa uskonnossa menee kohti sitä, mistä puhun.

Ja se on terve näkemys verrattuna tämän hetkiseen Paavalin syntioppiin uskontona, jossa Jeesuksen äärimmäisen julmalla kidutusmurhalla pelastutaan Paavalin sanoin tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihataan (Room.7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se on terve näkemys verrattuna tämän hetkiseen Paavalin syntioppiin uskontona, jossa Jeesuksen äärimmäisen julmalla kidutusmurhalla pelastutaan Paavalin sanoin tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihataan (Room.7).

Jeesuksen opetus taas perustuu moraaliin ja etiikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuva kommentti. Huono kasvatus ei ole tietenkään oma vika, mutta silti aikuistumisen pitäisi tarkoittaa sitä, että ottaa itse vastuun käytöksestään.

Mutta meitä on moneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Michio Kaku:

Jeesus opetti jopa näin:

"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."

Aikanaan Albert Einsteiniltä kysyttiin, että mitä mieltä hän on siitä, että moni fyysikko väittää hänen olevan väärässä (suhteellisuusteoriaahan ei heti varauksetta uskottu - sinälläänhän epäily on ymmärrettävää). Einstein vastasi, että häntä ei huolestuta vaikka miten momi fyysikko väittäisi näin, mutta häntä huolestuttaisi jos yksi pystyisi todistamaan väitteensä oikeaksi.

Kaku saa väittää mitä haluaa. Vertaisarviointi paljastaa onko hänen väitteissään mitään perää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."

Aikanaan Albert Einsteiniltä kysyttiin, että mitä mieltä hän on siitä, että moni fyysikko väittää hänen olevan väärässä (suhteellisuusteoriaahan ei heti varauksetta uskottu - sinälläänhän epäily on ymmärrettävää). Einstein vastasi, että häntä ei huolestuta vaikka miten momi fyysikko väittäisi näin, mutta häntä huolestuttaisi jos yksi pystyisi todistamaan väitteensä oikeaksi.

Kaku saa väittää mitä haluaa. Vertaisarviointi paljastaa onko hänen väitteissään mitään perää.

No laitapa, kuule, se vertaisarviointi - kun minä löydän vain samaa mieltä olevia fyysikoita.

Einstein ei myöskään kelpaa, kun hänkin tiesi, ettei jumala heitä universumilla noppaa, tämä siis liittyy siihen 100 vuotta jo tieteessä tiedettyy, että kaikilla ilmiöillä on vain tilastollinen todennäköisyys, ja jos se olisi vain sattuman varassa, niin maailma ei pysyisi järjestyksessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No laitapa, kuule, se vertaisarviointi - kun minä löydän vain samaa mieltä olevia fyysikoita.

Einstein ei myöskään kelpaa, kun hänkin tiesi, ettei jumala heitä universumilla noppaa, tämä siis liittyy siihen 100 vuotta jo tieteessä tiedettyy, että kaikilla ilmiöillä on vain tilastollinen todennäköisyys, ja jos se olisi vain sattuman varassa, niin maailma ei pysyisi järjestyksessä.

Poikkeavan vertaisarvioinnin löytäminen voi tietysti olla vaikeaa, koska tiedehän perustuu tutkittuun, mutta jos vaikka vertaisarvioijalla sattuisi olemaan erilainen mikroskooppi ja sieltä näkyisikin jotakin aivan muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poikkeavan vertaisarvioinnin löytäminen voi tietysti olla vaikeaa, koska tiedehän perustuu tutkittuun, mutta jos vaikka vertaisarvioijalla sattuisi olemaan erilainen mikroskooppi ja sieltä näkyisikin jotakin aivan muuta.

Enpä muuta sano, kuin huh hei ihmisten älyä. Mutta varmasti voi olla paljonkin fyysikoita, joilla on keittiössään erilaiset työvälineen - kattilat ja kauhat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt kun päästiin aina vain atomien pienimmille ja pienimmille alitasoille, kattiloiden ja kauhojen kehityttyä, mistä löytyi kaikkien voimien alkulähde, niin tilanne selittyi. Ja fyysikko kädestä pitäen selittää, että miten se käytännössä tapahtui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt kun päästiin aina vain atomien pienimmille ja pienimmille alitasoille, kattiloiden ja kauhojen kehityttyä, mistä löytyi kaikkien voimien alkulähde, niin tilanne selittyi. Ja fyysikko kädestä pitäen selittää, että miten se käytännössä tapahtui.

Mutta, juu, mielenkiinnolla, totta, odotan sitä ilmeisesti ei-fyysikon, kun muilla näyttää olevan samat työvälineet, vertaisarviota (mulkosilmähymiö).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta, juu, mielenkiinnolla, totta, odotan sitä ilmeisesti ei-fyysikon, kun muilla näyttää olevan samat työvälineet, vertaisarviota (mulkosilmähymiö).

(Ei, Luoja, voiko tämä olla edes totta.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Ei, Luoja, voiko tämä olla edes totta.)

Ja vertaisarviota odotellessa suosittelen katsomaan fyysikon luennon fyysikoille, mistä saa alun perustietoa jo 20 vuoden takaa, tähän uuteen tieteen megaparadigmaan.

Löytyy youtube, Tietoisuuden ensisijaisuus, fyysikko Peter Russell.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vertaisarviota odotellessa suosittelen katsomaan fyysikon luennon fyysikoille, mistä saa alun perustietoa jo 20 vuoden takaa, tähän uuteen tieteen megaparadigmaan.

Suomen kielinen tekstitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksittäissen fyysikon filosofointi ei muuta mitään "tieteen paradigmaa".

Vertaisarviointi on olemassa juuri sen takia, että tieteen johtopäätökset joukkoistetusti laatutarkastetaan eikä tieteen johtopäätöksinä voi esittää yksittäisten pelle pelottomien yksityisajattelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksittäissen fyysikon filosofointi ei muuta mitään "tieteen paradigmaa".

Vertaisarviointi on olemassa juuri sen takia, että tieteen johtopäätökset joukkoistetusti laatutarkastetaan eikä tieteen johtopäätöksinä voi esittää yksittäisten pelle pelottomien yksityisajattelua.

Juu, kyseessä ei olekaan paradigma, vaan METAPARADIGMA - samallainen muutos, kun aikoinaan todettiin, ettei maa olekaan pannukakku, vaan pyöreä pallo, ja kaikki tiede oli siihen muutettava uusiksi- et sitten viitsinyt katsoa sitä fyysikon luentoa. Jos olisit katsonut, olisit sitten tiennyt edes tämän.

No, laita nyt se vertaisarviointi, kun minä löydän kasapäin vain samanmielisiä fyysikoita, jotka muuttavat tiedettä nyt uuteen METAPARADIGMAAN - mitä siinä märehdit.

Kai sinä nyt eri keittiön löydät kauhoineen ja kattiloineen, kun olet tuota mieltä, se on sitten toinen juttu, että onko kyseessä fyysikko, kun niillä on tupannut olemaan samat tutkimukset - ei maapallokaan enää litteäksi muuttunut, kun se kerran pyöreäksi todettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, kyseessä ei olekaan paradigma, vaan METAPARADIGMA - samallainen muutos, kun aikoinaan todettiin, ettei maa olekaan pannukakku, vaan pyöreä pallo, ja kaikki tiede oli siihen muutettava uusiksi- et sitten viitsinyt katsoa sitä fyysikon luentoa. Jos olisit katsonut, olisit sitten tiennyt edes tämän.

No, laita nyt se vertaisarviointi, kun minä löydän kasapäin vain samanmielisiä fyysikoita, jotka muuttavat tiedettä nyt uuteen METAPARADIGMAAN - mitä siinä märehdit.

Kai sinä nyt eri keittiön löydät kauhoineen ja kattiloineen, kun olet tuota mieltä, se on sitten toinen juttu, että onko kyseessä fyysikko, kun niillä on tupannut olemaan samat tutkimukset - ei maapallokaan enää litteäksi muuttunut, kun se kerran pyöreäksi todettiin.

Tämä on nyt sama asia, kuin koko maailman historiaan jäävä Suomen oikeudenkäynti raamattukäräjinä.

Kun se alkoi, täällä oli tosi kova vänkääminen - ei ne voi olla raamattukäräjät, vaikka itse Päivi Räsänen näin silloin sanoi,vei voi olla.

- Lopputulos oli, että Yhdysvaltain presidentille tiedotetun mukaan Länsi julisti avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

Kaikki nämä ovat olleet sitä liian SUURTA tietoa metaparadigmoineen, että ne eivät vain mahdu pieniin päihin.

Se on vahinko - olette jääneet paljosta paitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on nyt sama asia, kuin koko maailman historiaan jäävä Suomen oikeudenkäynti raamattukäräjinä.

Kun se alkoi, täällä oli tosi kova vänkääminen - ei ne voi olla raamattukäräjät, vaikka itse Päivi Räsänen näin silloin sanoi,vei voi olla.

- Lopputulos oli, että Yhdysvaltain presidentille tiedotetun mukaan Länsi julisti avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

Kaikki nämä ovat olleet sitä liian SUURTA tietoa metaparadigmoineen, että ne eivät vain mahdu pieniin päihin.

Se on vahinko - olette jääneet paljosta paitsi.

Ja se pienen pieni levy jatkaa pyörimistään ja pyörimistään nukkuvien kesken, eikä mikään muutu, vaikka maailma ympärillä vauhdilla muuttuisi - niin onnellinen kansa, maailman onnellisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Michio Kaku:

Jeesus opetti jopa näin:

Areiopagilla on kolmiosainen sarja uskonnon ja kvanttifysiikan suhteesta:
        https://www.areiopagi.fi/2022/08/jumala-ja-aika-osa-3-kvanttikenttateoria-ja-kvanttifysiikan-potentiaalisuuden-kasite/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Michio Kaku:

Jeesus opetti jopa näin:

Sielutiede on psykologian vanha nimitys. Ei Jeesus psykologiaa opettanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jonain päivänä huomataan, että on kvarkkejakin pienempiä alkeishiukkasia aina olemattomuuden rajalle asti, ja sen rajan toisella puolella on vastaavasti näkymättömiä hiukkasia pienimmästä suurimpaan, sieltä löydetään hengen peilimaailma, hengellinen ulottuvuus.

• Anonyymi

Ja koska kaikki maailman tapahtumat voidaan määritellä vain tilastollisina todennäköisyyksinä, niin juuri ihmeet todistavatkin tieteen olevan oikeassa.

Viimeinen tiedemiehen luento, jonka katsoin, liittyi italialaisen aivotutkijan luentoon, miten toinen henkilö pystyy mielensä voimalla vaikuttamaan toisen henkilön veriarvoihin - tätä on se yhtenäiskenttä, jossa on vain yksi tietoisuus.

Jeesus lupasi tämän kyvyn opettaa seuraajilleen, jos he voittajina selviävät takaisin paratiisin elämän puulle, joka on suojattu materialla (Ilm.2:7 ja 2:17) - aika on sidottu materiaan, sitä aikaa mitataan vain materian hajoamisella, oikeaa aikaa ei ole ollenkaan.

Jotta saa ikuisen elämän, ajattoman tilan haltuun, on pystyttävä vaikuttamaan atomiytimen - sen vain tilastolliseen reagointiin - jotta saa haluamansa seurauksen syylle aikaiseksi, jota kutsutaan ihmeeksi.

Tämäkin on siis jo todistettu.

Uskovaiset valehtelevat, että omien sanojensa mukaan Jeesus olisi tullut tuomaan henkensä kuoliaaksi kidutettuna ja kirottina uhrina, ettei heidän tarvitse vastata olista pahoista teoistaan. Se on vale,

Jeesus sanoi tulleensa tuomaan ihmisille tietoa pelastuksesta, lupasi opettaa seuraajilleen tuon ihmeiden teon kyvyn, joka oli juutalaisille rahanvaihtajille uhkaus, ei lupaus, ja niinpä Jeesus päätyi uhriksi pahuuden oppiin, että juutalaisten bisnes pyörisi vinhalla vauhdilla ja rahanlainaamisella.

Ja hyvinhän tuo on pyörinytkin.

• Anonyymi

Jopa tämä asia tangeeraa tieteen kanssa, niin kuin Jeesuksen hahmotelma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, mutta kirkko on onnistunut erinomaisen hyvin eliminoimaan ihmisiä mm. noitina mikäli heillä olisi ollut samoja kykyjä kuin Jeesuksella - esimerkkinä vaikkapa noitien kelluntakoe, kun Jeesuksen kerrottiin kyenneen levitoimaan veden päällä, jos syytetty noita pystyi samaan, hänet poltettiin roviolla, joten kuolema oli aina varma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa tämä asia tangeeraa tieteen kanssa, niin kuin Jeesuksen hahmotelma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, mutta kirkko on onnistunut erinomaisen hyvin eliminoimaan ihmisiä mm. noitina mikäli heillä olisi ollut samoja kykyjä kuin Jeesuksella - esimerkkinä vaikkapa noitien kelluntakoe, kun Jeesuksen kerrottiin kyenneen levitoimaan veden päällä, jos syytetty noita pystyi samaan, hänet poltettiin roviolla, joten kuolema oli aina varma.

Lutherin teoksen mukaan Juutalaisista ja heidän valheistaan, myös Jeesus tuomittiin kuolemaan noituudesta syytettynä sekä kansan harhaanjohtamisesta jumalanpilkkasyytteellä - Jeesus opetti Mooseksen lakia, Jahven temppeliä ja uhrikulttia vastaa Jahve on kristinuskon Jumala juutalaisuuteen perustuen, muinainen uhrikulttijumala 3000 vuoden takaa, ja Jeesus yritti saada aikaiseksi muutoksen, mutta epäonnistui - paavinkin mukaan, ja joutui samaan kulttiin uhriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherin teoksen mukaan Juutalaisista ja heidän valheistaan, myös Jeesus tuomittiin kuolemaan noituudesta syytettynä sekä kansan harhaanjohtamisesta jumalanpilkkasyytteellä - Jeesus opetti Mooseksen lakia, Jahven temppeliä ja uhrikulttia vastaa Jahve on kristinuskon Jumala juutalaisuuteen perustuen, muinainen uhrikulttijumala 3000 vuoden takaa, ja Jeesus yritti saada aikaiseksi muutoksen, mutta epäonnistui - paavinkin mukaan, ja joutui samaan kulttiin uhriksi.

Ja täällä oli pitkä keskustelu joku aika sitten, niin kyllä uskovaistenkin mukaan ihmeet liityyivät Pahholaisen aikaansaannoksiin.

• Anonyymi

"Ja koska kaikki maailman tapahtumat voidaan määritellä vain tilastollisina todennäköisyyksinä, niin juuri ihmeet todistavatkin tieteen olevan oikeassa."

Vaikka kvanttitasolla tapahtumat (ja muunmuassa hiukkaisten sijainnit) ovat vain todennäköisyyskenttä, niin kyllä makrotasolla löytyy ihan suoria kausaliteetteja eli A:sta seuraa B.

Ei pidä lähteä ihan laukalle vaikka kvanttimekaniikka on yhtä hämmentävää kuin kiehtovaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja koska kaikki maailman tapahtumat voidaan määritellä vain tilastollisina todennäköisyyksinä, niin juuri ihmeet todistavatkin tieteen olevan oikeassa."

Vaikka kvanttitasolla tapahtumat (ja muunmuassa hiukkaisten sijainnit) ovat vain todennäköisyyskenttä, niin kyllä makrotasolla löytyy ihan suoria kausaliteetteja eli A:sta seuraa B.

Ei pidä lähteä ihan laukalle vaikka kvanttimekaniikka on yhtä hämmentävää kuin kiehtovaakin.

On se kyllä sitten kummallista, että joku jää auton alle suojatiellä, vaikka ei niin suunnitellutkaan?!

• Anonyymi

Miksi ette kirjoittele tiede- palstoilla näistä ongelmistanne ?
      Täällä olisi mielenkiintoisampi keskustella luterilaisuuden eri ilmiöistä vs toiset kirkkokunnat.
      Täällä yritätte päteä jotenkin tiedoillanne, joilla ei ole mitään merkitystä iankaikkisuuden kanssa.
      Eikä ne kristittyjä suuremmin kiinnosta.

• Anonyymi

Ei tietenkään kiinnosta kristittyjä - hehän päätyvät helvettiin tosi Jumalan kiroamisen palvonnalla Jeesuksen nimeen, joten lyhyestä virsi kaunis, kuten sanonta kuuluu. Tämä liittyykin vain siihen, kun Jeesuksen opettama taivasten valtakunta saadaan takaisin ryöstäjiltä.

• Anonyymi

Jumala joutuu piileskelemään yhä pienemmissä aukoissa.

Tarjolla olisi vielä alkuräjähdyksessä aikaväli 0-1*10^-47 sekuntia, pimeä energia ja pimeä aine osittain.

Kvanttimekaniikka on sen verran hyvin jo hallussa ettei siellä ole Jumalan mentäviä aukkoja. Tietysti asiasta voi esittää hypoteeseja mutta jotta asia edistyisi pitäisi pöytään löydä joitain oikeaa faktaa pelkkien mielipiteiden sijaan.

• Anonyymi

Kävisikö suojatiellä auton alle jääminen ja kuoleminen vaikka ei haluaisikaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävisikö suojatiellä auton alle jääminen ja kuoleminen vaikka ei haluaisikaan?

Haluttomuus kuolla ei muuta lopputulosta. Tosin se saa uskonnon muodossa usein huvittavia piirteitä.

• Anonyymi

Kvanttimekaniikka sisältää niin paljon epävarmuustekijöitä fyysikkojen aatoksissa että ei kai vielä kukaan ymmärrä miksi asiat ovat kuin ovat.

Itse ymmärrän että Jumala tahallaan tekee fysiikasta ja myös näköjään kosmologiasta että mitä enemmän tutkitaan ja löydetään asioita niin sitä monimutkaisemmaksi kaikki menee. Maailma on sekä mikro- että makrokaikkeuteen nähden ääretön.

• Anonyymi

Ja niin ristiriitainen keskenään, että vain hengen ja aineen yhdistäminen lopulta täytti Einsteinin unelman, kun löydettiin kenttäteorioiden yhtenevyys!

• Anonyymi

Piispa Jolkkonen aamuteeveessä kertoi mielenkiintoisen asian Jumalan olemassaolon todistamiseksi.

Nimittäin tutkijat ovat huomanneet että maailmankaikkeus on niin hienosäädytty, että sitä voidaan kuvailla sillä että hirvikiväärillä yritetään osua tulitikkalaatikon kokoiseen esineen ei niin että se maali on kuussa, vaan että maali eli tuo tulitikkulaatikko on kahden miljoonan valovuoden päässä. Kuka ymmärtää yskän?

• Anonyymi

Hyvä esimerkki. Peukutus. Tieteessä esimerkkinä on käytetty isoa laatikollista rojua lentokoneen osina, jotka tiputetaan taivaalta alas, niin onko alastulon jälkeen maanpinnalla valmis lentokone?!

• Anonyymi

Ateistit uskovatkin ihan mahdottomuuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä esimerkki. Peukutus. Tieteessä esimerkkinä on käytetty isoa laatikollista rojua lentokoneen osina, jotka tiputetaan taivaalta alas, niin onko alastulon jälkeen maanpinnalla valmis lentokone?!

Nuo on hyviä jekutuksia käytettäväksi, kun halutaan jekuttaa kellokäyrän vasemmalla puolella olevia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo on hyviä jekutuksia käytettäväksi, kun halutaan jekuttaa kellokäyrän vasemmalla puolella olevia.

Ketähän Einstein halusi sillä jekuttaa?

• Kvanttimekaniikka on antiikin aristoteelisen maailmankuvan sovitus nykyaikaan.

• Anonyymi

Ja seuraavaksi saamme tähän johtopäätökseen häneltä pistämättömän selityksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja seuraavaksi saamme tähän johtopäätökseen häneltä pistämättömän selityksen.

Wikipediasta:"In his 1958 text Physics and Philosophy, Heisenberg states:

In the experiments about atomic events we have to do with things and facts, with phenomena that are just as real as any phenomena in daily life. But atoms and the elementary particles themselves are not as real; they form a world of potentialities or possibilities rather than one of things or facts ... The probability wave ... mean[s] tendency for something. It's a quantitative version of the old concept of potentia from Aristotle's philosophy. It introduces something standing in the middle between the idea of an event and the actual event, a strange kind of physical reality just in the middle between possibility and reality.[76]"

Googlella käännettynä:

"Vuonna 1958 kirjassaan Physics and Philosophy Heisenberg toteaa:

Atomitapahtumia koskevissa kokeissa meidän on tehtävä asioita ja tosiasioita, ilmiöitä, jotka ovat yhtä todellisia kuin mikä tahansa arkielämän ilmiö. Mutta itse atomit ja alkuainehiukkaset eivät ole yhtä todellisia; ne muodostavat potentiaalisuuksien tai mahdollisuuksien maailman pikemminkin kuin yhden asioiden tai tosiasioiden... Todennäköisyysaalto... tarkoittaa [s] taipumusta johonkin. Se on kvantitatiivinen versio Aristoteleen filosofian vanhasta potentia-käsityksestä. Se esittelee jotain, joka seisoo keskellä tapahtuman idean ja todellisen tapahtuman välissä, outoa fyysistä todellisuutta aivan mahdollisuuden ja todellisuuden välissä.[76]"

• Anonyymi

YouTubessa taas monetkin buddhalaiset selittävät, että kvanttimekaniikka todistaa Buddhan oppeja todeksi.

• Anonyymi

"Piispa Jolkkonen aamuteeveessä kertoi mielenkiintoisen asian Jumalan olemassaolon todistamiseksi.

Nimittäin tutkijat ovat huomanneet että maailmankaikkeus on niin hienosäädytty, että sitä voidaan kuvailla sillä että hirvikiväärillä yritetään osua tulitikkalaatikon kokoiseen esineen ei niin että se maali on kuussa, vaan että maali eli tuo tulitikkulaatikko on kahden miljoonan valovuoden päässä. Kuka ymmärtää yskän?"

Tämä tieto siis liittyy fysiikkaan ja sen ilmiöihin mitä myös esiteltiin yli 10 v sitten eräässä suomalaisessa tiedelehdissä. Siinä eräs fyysikko joka oli ymmärtänyt nämä ydinfysikaaliset hienosäädöt totesi että pakko uskoa että Jumala on tämän säätänyt ja kalibroinut.

Toinen vastaava löytyy abiogeneesistä, koska on laskettu että sattumalta syntyneen YKSINKERTAISEN aminohapon todennäköisyys on yhden suhde kymmenen potenssiin 427. Jokainen joka vähänkin tajuaa kuinka suuri tuo on tiedostaa, että abiogeneesi sattumalta on mahdoton ajatus. Mutta on surullista että tietämättömyys nimenomaan nyt suojaa evoluutiotiedemiehiä eikä tyhmyys ole koskaan ollut mikään positiivinen asia eikä voimavara.

• Anonyymi

Mutta pitää ehdottomasti koko ajan ymmärtää, että tällä ei ole mitään tekemistä juutalaisuuteen perustuvan uhrikultti- ja syntiajattelun kansa kristinuskona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta pitää ehdottomasti koko ajan ymmärtää, että tällä ei ole mitään tekemistä juutalaisuuteen perustuvan uhrikultti- ja syntiajattelun kansa kristinuskona.

No ei ole mutta tietoisuuteemme että Jumala on olemassa on paljon merkitystä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole mutta tietoisuuteemme että Jumala on olemassa on paljon merkitystä!

No, juuipa näin, mutta olisiko silloin myös jumalaan perustuvaa ajattelua ukontona säädettä ja muutettava niin, että se edes läheltä osuisi tieteen määrittelemää meidän todellisuuden kuvaan?

• Anonyymi

Mitenkähän Piispa Jolkkosen osaaminen riittää simuloimaan toisella tavalla "säädettyjen" univversumeiden toimintaa, kun parhaat fyysikotkaan eivät siihen pysty, kun suuren yhtenäisteorian puuttuessa eivät ihan ymmärrä esimerkiksi sitä miten perusvoimat ovat riippuvaisia toisistaan vai ovatko?

Ehkä Jeesus-silmälasit sumentaa sen verran että ei näe eikä ymmärrä miten monimutkaisen kysymyksen ääressä onkaan.

"Toinen vastaava löytyy abiogeneesistä, koska on laskettu että sattumalta syntyneen YKSINKERTAISEN aminohapon todennäköisyys on yhden suhde kymmenen potenssiin 427"

Jatkat valehtelua vaikka sinulle on jo monta kertaa kerrottu, että AMINOHAPPOJA SYNTYY SPONTTAANISTI HYVIN YKSINKERTAISELLA KOEJÄRJESTELYLLÄ!
        Nuoren maapallon oloja simuloivassa ns. Ureyn–Millerin kokeessa YHDESSSÄ VIIKOSSA syntyi yli kymmenen erilaista elämän tarvitsemaa aminohappoa, kun lähtöaineina oli hyvin yleiset vesi, metaani, ammoniakki ja vety.

Se että PAKONOMAISESTI TOISTELET tuota täysin järjestöntä valhetta on tulkittavissa niin, että TIEDÄT ETTÄ ET VOI USKOASI PUOLUSTAA KUIN VALHEILLA!
        Tuollainen silmitön valehtelu on varmaankin sitä kuuluisaa "kristillistä moraalia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän Piispa Jolkkosen osaaminen riittää simuloimaan toisella tavalla "säädettyjen" univversumeiden toimintaa, kun parhaat fyysikotkaan eivät siihen pysty, kun suuren yhtenäisteorian puuttuessa eivät ihan ymmärrä esimerkiksi sitä miten perusvoimat ovat riippuvaisia toisistaan vai ovatko?

Ehkä Jeesus-silmälasit sumentaa sen verran että ei näe eikä ymmärrä miten monimutkaisen kysymyksen ääressä onkaan.

"Toinen vastaava löytyy abiogeneesistä, koska on laskettu että sattumalta syntyneen YKSINKERTAISEN aminohapon todennäköisyys on yhden suhde kymmenen potenssiin 427"

Jatkat valehtelua vaikka sinulle on jo monta kertaa kerrottu, että AMINOHAPPOJA SYNTYY SPONTTAANISTI HYVIN YKSINKERTAISELLA KOEJÄRJESTELYLLÄ!
        Nuoren maapallon oloja simuloivassa ns. Ureyn–Millerin kokeessa YHDESSSÄ VIIKOSSA syntyi yli kymmenen erilaista elämän tarvitsemaa aminohappoa, kun lähtöaineina oli hyvin yleiset vesi, metaani, ammoniakki ja vety.

Se että PAKONOMAISESTI TOISTELET tuota täysin järjestöntä valhetta on tulkittavissa niin, että TIEDÄT ETTÄ ET VOI USKOASI PUOLUSTAA KUIN VALHEILLA!
        Tuollainen silmitön valehtelu on varmaankin sitä kuuluisaa "kristillistä moraalia".

Ja vielä wikipedialinkki Ureyn–Millerin kokeesta kertovaan artikkeliin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ureyn–Millerin_koe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kreationismille ole muita argumentteja kuin tietämättömyys ja valheet. Usein yhdistettynä kyvyttömyyteen ymmärtää yksinkertaisiakaan syy ja seurausyhteyksiä.

Kretujen esittämät todennäköisyyslaskelmat abiogeneesistä ovat vielä huvittavampia kuin heidän laskelmansa maailman iästä. Vaikka abiogeneesin todennäköisyyden laskeminen on todennäköisyyslaskennan helpoin tapaus laskea. Se on tasan yksi koska se on jo tapahtunut.

Jumalasta puolestaan ei ole ensimmäistäkään objektiivista havaintoa joten jumalan olemassaolon todennäköisyys pysyy nollana. Vaikka siihen pistäisi perään kuinka ison 10:n potenssin asiaa korostamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitenkähän Piispa Jolkkosen osaaminen riittää simuloimaan toisella tavalla "säädettyjen" univversumeiden toimintaa, kun parhaat fyysikotkaan eivät siihen pysty, kun ..."

Nämä ovat ydinfyysikkojen laskelmia tutkiessaan atomeja ja varsinkin atomiydintä aina kvarkkifysiikasta lähtien.

"AMINOHAPPOJA SYNTYY SPONTTAANISTI HYVIN YKSINKERTAISELLA KOEJÄRJESTELYLLÄ!"

Ilmeisesti näin on mutta kyse on nyt syntyykö yksinkertainen aminohappo sattumalta ja tämän todennäköisyys on yhden suhde kymmennen potenssiin 427. Et nyt ilmeisesti ihan ymmärtänyt tämän luvun massiivisuutta.

Tuo Millenni koejärjestely on täyttä puppua. Nyt puhumme tieteeksi emme propagandasta.

Ymmärrän aggressiivisen kiivastumesi, sillä onhan tässä kyseessä myös sinun uskottavuutesi, mikä on viimeisten tieteellisten tulosten myös asetettu kyseenalaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi nyt ylipäätään ihan ensimmäiseksi perehtyä, että mitä ylipäätään 'kristiusko' on, rinnastaessasi sitä jatkuvasti ja valheellisesti käsitteeseen ylimaallinen äly.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi nyt ylipäätään ihan ensimmäiseksi perehtyä, että mitä ylipäätään 'kristiusko' on, rinnastaessasi sitä jatkuvasti ja valheellisesti käsitteeseen ylimaallinen äly.

TIEDEJUTTU EI LIITY KRISTINUSKOON, VAAN KUMOAA SEN. MUTTA SOPII JEESUKSEN OPETUKSIIN, MIHIN RINNASTIN KÄSITTEITÄ. JA NÄMÄ JEESUKSEN OPETUKSET EIVÄT KUULU KRISTINUSKOON.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millerin raseemisessa seoksessa joka jäljitteli alkumerta, aminohapot myös hajosivat hyvin nopeasti. Ne eivät muuten ole edes eläviä entiteettejä eivätkä siten voi synnyttää elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitenkähän Piispa Jolkkosen osaaminen riittää simuloimaan toisella tavalla "säädettyjen" univversumeiden toimintaa, kun parhaat fyysikotkaan eivät siihen pysty, kun ..."

Nämä ovat ydinfyysikkojen laskelmia tutkiessaan atomeja ja varsinkin atomiydintä aina kvarkkifysiikasta lähtien.

"AMINOHAPPOJA SYNTYY SPONTTAANISTI HYVIN YKSINKERTAISELLA KOEJÄRJESTELYLLÄ!"

Ilmeisesti näin on mutta kyse on nyt syntyykö yksinkertainen aminohappo sattumalta ja tämän todennäköisyys on yhden suhde kymmennen potenssiin 427. Et nyt ilmeisesti ihan ymmärtänyt tämän luvun massiivisuutta.

Tuo Millenni koejärjestely on täyttä puppua. Nyt puhumme tieteeksi emme propagandasta.

Ymmärrän aggressiivisen kiivastumesi, sillä onhan tässä kyseessä myös sinun uskottavuutesi, mikä on viimeisten tieteellisten tulosten myös asetettu kyseenalaiseksi.

"Nämä ovat ydinfyysikkojen laskelmia tutkiessaan atomeja ja varsinkin atomiydintä aina kvarkkifysiikasta lähtien."

Ja mitenkähän nämä laskelmat on tehnyt kun ei ole löydetty sitä suurta yhtenäisteoriaa, joka selittäisi vaikkapa miten sähkömagneettinen vuorovaikutus, heikko vuorovaikutus ja kvarkkien välillä vaikuttava vahva vuorovaikutus liittyvät toisiinsa vai liittyvätkö?

Mutta luen mielellään jonkun vertaisarvioidun artikkelin missä tästä kerrotaan. Laitatko linkin?

"Ilmeisesti näin on mutta kyse on nyt syntyykö yksinkertainen aminohappo sattumalta ja tämän todennäköisyys on yhden suhde kymmennen potenssiin 427. Et nyt ilmeisesti ihan ymmärtänyt tämän luvun massiivisuutta."

Ymmärrätkö nyt itsekkään mitä yrität selittää? Aminohappojen syntyminen "sattumalta" ja spontaanisti on siis moneen kertaan kokeellisesti todistettu (eikä koejärjestelyn tarvitse olla kaksinen), mutta intätä edelleen, että vaikka se on käytännössä mahdollista, niin teoriassa ei? Olisiko teoriasi väärä?

Kerro miten olet laskenut tuon "kymmenen potenssiin 427" niin minä kerron missä laskelmissasi on virhe. Koska totta kai sinulla on laskukaava jolla olet tuloksen saanut? Muutenhan väität mitä sylki suuhun tuo.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      367
      1523
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1473
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      355
      1392
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1157
    5. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      33
      1012
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      36
      999
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      245
      977
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      898
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      867
    10. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      865
    Aihe