YLEn otsikko: Satavuotias koulu vaihtoi Jeesuksen joulupukkiin, ja se on lapsista kivaa: ”Olen ollut vähän tylsistynytkin evankeliumiin”
https://yle.fi/a/74-20130038
Jeesus vaihtui joulupukkiin
32
237
Vastaukset
- Anonyymi
Joulujuhlan voi siis järjestää ilman sitä yksittäistä virttäkin. Kuusijuhlaksin vois kai sanoa.
Ihan tuosta nimityksestä: Minun ala-asteellani oli aina 'kuusijuhla'. Ohjelma oli joka kerta samalla kaavalla, lopussa jouluevankeliumin näyttely. Olin lukijana pari kertaa.
Mutta tosiaan 'joulujuhlasta' ei puhunut kukaan.- Anonyymi
Kuusijuhlaksi niitä ennen sanottiikin. Ensimmäinen suomalainen kuusijuhla järjestettiin Jyväskylän seminaarissa 1863. Juhlassa on laulettu ensimmäisen kerran laulut Joulupukki, Joulupuu on rakennettu, Tuikkikaa Oi Joulun Tähtöset, No onkos tullut kesä ja Joulu yö Juhla yö.
- Anonyymi
Ja shamaaniin. Ensi vuonna ehkä pelkkään shamaaniin :)
- Anonyymi
Näin helppoa se voi olla. Mitä mieltä antivaparmme?
- Anonyymi
Eikä kauankaan, niin uusi käytäntö on perinnettä.
Jeesus haihtuu kuin pieru Saharaan, eikä kukaan itke perään!
Ja tuo vieläpä Pohojanmaalla...
Ja kun tuo tapahtuu Laihialla, niin eivätkö osaa säästää kirkollisveron maksussa?- Anonyymi
Ei Jeesus mihinkään haihdu, ei joulujuhlastakaan.
- Anonyymi
Jeesus pois ja tilalle Sateenkaari. Varhaiskasvatuksesta sukupuoli hämmennys alkaa.
https://seta.fi/tapahtumat/
- Anonyymi
Kirkkojumalanpalveluksiakaan ei tarvi koulupäiviin liittää. Jos liitetään, tarvitaan kunnollinen vaihtoehtoinen ohjelma ilman juususjuttuja.
Hämeenlinnassa joku koulu päätti ettei ole mitään jumalaista joulujuhlassa. Voihan olla, että uusi tapa leviää äkistikin kun huomataan, että ihan aikuisten oikeasti ja todella niin voi tehdä, ei vain teoriassa.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Hämeenlinnassa joku koulu päätti ettei ole mitään jumalaista joulujuhlassa. Voihan olla, että uusi tapa leviää äkistikin kun huomataan, että ihan aikuisten oikeasti ja todella niin voi tehdä, ei vain teoriassa.
Niin, vaikka kirkkojumalanpalvelusta ei olisi, koulun yhteiseen joulujuhlaan ei ole pakko liittää uskonnollista ohjelmaa.
Itsekin olen saanut muutama vuosi sitten osallistua sellaiseen juhlaan. Anonyymi kirjoitti:
Niin, vaikka kirkkojumalanpalvelusta ei olisi, koulun yhteiseen joulujuhlaan ei ole pakko liittää uskonnollista ohjelmaa.
Itsekin olen saanut muutama vuosi sitten osallistua sellaiseen juhlaan.Olen tätä ennenkin sanonut: Jos on harjannostajaiset tai 50-vuotisjuhlat tai tohtorinkaronkka, ei kenellekään tule mieleenkään liittää siihen uskontoa. Ihan samalla tavalla kun totutaan uudenlaisiin joulujuhliin, mietitään miksi ihmeessä aiemmin tähän joku Jeesus liittyi.
- Anonyymi
Olen tätä ennenkin sanonut: Jos on harjannostajaiset tai 50-vuotisjuhlat tai tohtorinkaronkka, ei kenellekään tule mieleenkään liittää siihen uskontoa. Ihan samalla tavalla kun totutaan uudenlaisiin joulujuhliin, mietitään miksi ihmeessä aiemmin tähän joku Jeesus liittyi.
Antiteistin toiveajattelua.
- Anonyymi
Saisivatko rukouspiiriä haluavat oppilaat kokoontua jossakin koulun tiloissa esimerkiksi välitunnin aikana?
Anonyymi kirjoitti:
Saisivatko rukouspiiriä haluavat oppilaat kokoontua jossakin koulun tiloissa esimerkiksi välitunnin aikana?
Ei ole ennakkotapausta mielessäni, mutta oletan että ilman muuta lupa annettaisiin.
- Anonyymi
Jos Jumala ja Jeesus onnistutaan tyystin karkoittamaan koulun joulu- ja kevätjuhlista, niin olisiko kuitenkin juhlan jälkeen niiden, jotka haluavat laulaa joku uskonnollinen joululaulu tai Suvivirsi koulun pihalla? Ojala ei tietenkään hyväksyisi, mutta mitä sinä Jori olisit mieltä?
- Anonyymi
Seurakunnathan tarjoavat runsaasti joululaulumahdollisuuksia kirkoissa ja muissa tapahtumissa. Eivät vapaa-ajattelijat niitä ole kieltämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunnathan tarjoavat runsaasti joululaulumahdollisuuksia kirkoissa ja muissa tapahtumissa. Eivät vapaa-ajattelijat niitä ole kieltämässä.
Ojala haluaa kieltää lapsien osallistumisen sellaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että pihalla veisuu ei ole sallittavaa?
- Anonyymi
Ei Jeesukselta mitään saa, joulupukilta kuitenkin jotain. Ainakin joilla on varaa, mutta oikeisto hallitus ja pitänyt huolen että lapsiperhe köyhyys on lisääntynyt.
- Anonyymi
Joulupukki tulee sangen suurella todennäköisyydellä.
Jeesusta ei ole näkynyt n. 2 000:een vuoteen, vaikka piti tulla ihan kohta...
On se melko lapsellinen sepustus!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Msalo on Tygstumpistaa jossa joulujuhla on kuusijuhla turisti on suvivieras
ja taksi on pirssi - Anonyymi
Pitäisikö "mainostaminen" kieltää?
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/iranilainen-taksinkuljettaja-valtti-sakot-raamatun-jakeen-kayttamisesta-saksassa/ - Anonyymi
Sitä ei tarinan jatko kuitenkaan kerro, pääsivätkö koululaiset kuitenkin joulukirkkoon ja vieläpä kouluajalla?
- Anonyymi
Paketit on tosiaan erilaisia joka vuosi.
- Anonyymi
#Anni Risku ja Urho Tekoniemi nähdään historiallisen joulunäytelmän pääosissa. Toinen on shamaani ja toisen rooli ei esittelyjä kaipaa. Kuva: Jarkko Heikkinen / Yle
Kyy nostaa päätään.
Se käyttää ihmiskilpinään lapsia (Korvatunturin Staalo (epäjumala) ja noita (shamaani)).
Ei mitään uutta auringon alla.
Israelin 1. kuningas Saul turvautui noidan apuun.
Sen jälkeen Israelin armeija koki tappion; Saul ja Saulin pojat kaatuivat taistelussa.
Jumala ei tule hyväksymään noituutta ja epäjumalanpalvelusta.
Niiden seurauksena on itku ja hammastenkiristys.
Daavid voitti Goljatin.
Jeesus Kristus on Herra !
Herra on kuningas !
Psalmi 96:10
*Sanokaa pakanain seassa: "Herra on kuningas". Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.*
1. Samuelin kirja;
28:7 Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä". Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki".
28:8 Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon". >> Jakeen lisätiedot
28:9 Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?"
28:10 Niin Saul vannoi hänelle Herran kautta ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää: tästä asiasta ei sinulle tule mitään syytä".
28:11 Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel".
28:12 Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul." - Anonyymi
Sillai voi käydä missä vaan.
- AnonyymiUUSI
Ohhoma hohho. Jopas nyt jotakn.
Sattumalta juuri sähköpostilistalla kirjoitin miten paljon on Suomi muuttunut tällä vuosituhannella. Eihän vuonna 2000 vielä puhuttu yhtään mitään vaihtoehtoisista tilaisuuksista.
Vapaa-ajattelijoiden tavoitteet toteutuvat.- AnonyymiUUSI
Ajatella. Ja aina vain olette syrjittyjä uusine ja vanhoine vaatimuksineen. Mikään ei taida riittää.
- AnonyymiUUSI
Joulupukkihan on vertaus itämaan tietäjiin. Näin saadaan lapsille tarjottua naamioituna kristinuskoa.
Puritaanit Yhdysvalloissa halusivat kieltää joulun. Näin saadaan lapsille tarjottua naamioitua uskonnonvastaisuutta.
Ihan yhtä looginen tuokin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185043MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1052575- 101984
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801910Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1151634Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja681240Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s371198Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641017Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191009