"Uskovien" kaste ?

Anonyymi-ap

Oikeassa uskovien kasteessa ennen liittymistä seurakuntaan täytyy tehdä parannus.
Uskovien tunnusmerkki on parannuksen teko koka vanha syntinen Aatu upotetaan.
Raamatullinen kaste ei ole srk:aan liittymisrituaali valkeassa mekossa.
Valkoinen vaate kuvastaa synnittömyyttä.

56

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaste ei pelasta ilman parannuksen tekoa vaikka moni "uakova" uskoo niin.

• Anonyymi

... ìlman uudestisyntymää.
        Tämä on yliluonnollinen, hengellinen muutos kristityssä.

• Anonyymi

Talvella pitäisi olla sandaalit jalassa ja pois ottaa oikeaan aikaan.

• Anonyymi

1. Jumala vetää parannukseen
      2. Ihminen tekee parannuksen.
      3. Ihminen uudestisyntyy Jumalan voimasta.
      4. Ihminen menee kristittyjen upotuskasteelle ja lähtee Jeesus-tielle.
      5. Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.

• Anonyymi

Tee parannus ennen kastetta.
      Upota vanha Aatusi.
      Vai etkö tarvitse parannusta ?

• Anonyymi

Ilmoitus uhkauksesta lähtenyt.

• Anonyymi

No just joo !!

• Anonyymi

Raamattu ei puhu mitään uskovien tai vanhurskasten kasteesta.

Raamattu puhuu syntisten kasteesta ja katumuskasteesta syntisille,tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä.

Syntinen olin jo syntyessäni,synnin alle siinnyt äitini kohtuun. (perisynti teki kaikista syntisiä ilman edes omia tekosyntejä)

Helluntailaisuus on paha eksytys ja harhaoppi, se kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Fariseukset eli ainansa helluntailaiset, menivät uskoaan puhkuen Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.

Johannes ei kastanut omahyväisiä lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset eli ainansa helluntailaiset, menivät uskoaan puhkuen Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.

Johannes ei kastanut omahyväisiä lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

Fariseukset ja pakkovauvakastetut eivät kävele kristittyjen upotuskasteelle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset ja pakkovauvakastetut eivät kävele kristittyjen upotuskasteelle!

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi.

• Anonyymi

Kristillinen kaste on yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Ei useita erilaisia ja eriaikaisia kasteita. Niiitä tarjoo eksyttääiset henkivallat. Irtohenkien kasteita ja kosketuksia ei pidä ottaa eikä mennä hurmoslahkoihin niitä metsästämään.

Ef.4:5 Yksi kaste, ei useita erilaisia kasteita.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Kasteella oli kova kiire, koska siinä on kyse syntien pois pesemisestä, uudestisyntymisestä vedestä ja Hengestä eli ikuisesta pelastuksesta, Kristityksi tulemisesta, uuden liiton jäsenyyden alkamisesta. Veren sively sydämen ovipieleen.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Raamatussa mainitaan viiden kokonaisen perheen kastaminen heti samaan uskoon perheenpän määräyksestä, mikä oli siihen aikaan käytäntö. Ketään perheenjäsentä ei jätetty kastamattomaksi pelkän ihmissiunauksen varaan.

Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan. Yhteiskunta oli patriarkaalinen. Naiset ja lapset alistettiin miesten päätöksille.

Perheiden lapsiluku oli suuri. Mitään ehkäisyä ei käytetty siihen aikaan.

• Anonyymi

Helluntailaiset lukee Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasta: Ei mainittu lapsia kastetun!

• Anonyymi

Atp.8
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

KR33/38
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

• Anonyymi

Atp.8
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

KR33/38
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Syntisyys on ainoa peruste ja oikea motiivi Kristillisen kasteen tekemiselle.

Kristillinen Kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi,teille ja teidän lapsillenne. Apt.2:38

• Anonyymi

Helluntailaisuus on yksi Amerikkalainen harhaoppinen uskonlahko, joka pyrkii eksyttämään kristittyjä ja kääntymään ja sitomaan heidän lahkoonsa tosiuskovaiseksi anabaptistisilla uudestikasteilla, mikä on paha hengellinen synti.
      Helluntailaisuus, Mormonismi, Jehovalaisuus on saman eksyttäväisen hengen synnyttämiä heresioita ja uskonlahkoja.

• Anonyymi

Raamattu :
      + YKSI kaste
      + YKSI usko
      + YKSi Henki

Uudestikaste ei ole raamatullinen kaste.
      Henkiä on monia.
      Uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia on muullakin kuin penteleen costalismissa.

• Anonyymi

Katsotaan vielä, kuinka Raamatun ilmoituksen mukaan Paavali kirjoittaa.

Usko Herraan Jeesukseen tulee kuulemisesta.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Eli juurikin esilleottamasi Efesolaiskirjeen mukaan.

Joten katsotaan, kuinka tuo siteeraamasi tekstikohta oikeasti on kirjoitettu.

5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        ( Ef 4)

Järjestys on juuri noin.

Ensin on julistetun pelastuksen evankeliumin kuuleminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja koska se on Jumalan voima, niin usko tulee sen kuulemisesta.

"Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti"

Pyhä Henki annetaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, kuten voimme ko. kirjeestä lukea.

Ja sitä seuraa kaste.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Epävarmoja sieluja sidotaan lahkoon kiinni anabaptistisilla uudestikasteilla. Anabaptismi lahkolaiseksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.

• Anonyymi

Jenkkilahkojen yhteinen ohje on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

olisit vain mennyt töihin niin olisi foorumi vapaa tuostakin pöljätekstistä jolla ei ole mitään tekemistä helluntain kanssa, eikö vain !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olisit vain mennyt töihin niin olisi foorumi vapaa tuostakin pöljätekstistä jolla ei ole mitään tekemistä helluntain kanssa, eikö vain !

Mene sinä pedo töihin ja lopeta vikinä

• Anonyymi

Luste on jälkikäteen kylvettyä valekristinuskoa, mikä on päältäpäin parempaa ja rehevämmän näköistä kuin vanha hitaasti kasvanut kirkkojen kristillisyys ja Jumalanpalvelus, saarnat ja sakramentit. Niitä lahkosaatana apureineen vihaa ja pilkkaa.

• Anonyymi

Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo yli 1000 vuotta sitten.

Helluntailaisuus tuotiin Amerikasta tänne vasta 100 v. sitten.

Jokainen käsittää, kumpi niistä on vanhaa nisua ja mikä uutta lustetta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo yli 1000 vuotta sitten.

Helluntailaisuus tuotiin Amerikasta tänne vasta 100 v. sitten.

Jokainen käsittää, kumpi niistä on vanhaa nisua ja mikä uutta lustetta!

mutta mitenkäs kun raamatusta luemme mm, ..lähtömme jälkeen tulee raatelevia susia jne...

ketäs j a mitäs porukkaa ne oli parituhatta vuotta taaksepäin, kun helluntaikin on vasta 100 vuotta vaikuttanut kuulemma, onko tietoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta mitenkäs kun raamatusta luemme mm, ..lähtömme jälkeen tulee raatelevia susia jne...

ketäs j a mitäs porukkaa ne oli parituhatta vuotta taaksepäin, kun helluntaikin on vasta 100 vuotta vaikuttanut kuulemma, onko tietoa?

Helluntaigurut oli nuorten poikien kimpussa "armolahjoineen"....

• Anonyymi

hidasta se näkyy olevan kun ei viiteensataan vuoteen ole mitään edistystä tapahtunut sama jumalaton meno on vallalla kuin aikoja sitten !

noo.. se vauvakasteen juhliminen parilla ämpärillä viinaa on saattanut jäädä vähemmälle toki !

hesari siitä kirjoitti aikanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kristittyjä raateleva susi, murhasi heitä ihan kuin tyhjää vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kristittyjä raateleva susi, murhasi heitä ihan kuin tyhjää vaan.

Niin mutta kun kyse on laumasta ja sen sisältä nousevista raatelijoista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaigurut oli nuorten poikien kimpussa "armolahjoineen"....

olet tosi vanhaksi elänyt!

onko edes lonkkia leikattu vieläkään huh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olet tosi vanhaksi elänyt!

onko edes lonkkia leikattu vieläkään huh.

Tuohan on se sodomiittikäkätys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta kun kyse on laumasta ja sen sisältä nousevista raatelijoista!

Korintossa Paavali repi ja raateli laumaa hajalle ja sai seuraajia omille harhaopeilleen. Paavalin oppien seuraajia kutsuttiin "Paavalismiksi".

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hidasta se näkyy olevan kun ei viiteensataan vuoteen ole mitään edistystä tapahtunut sama jumalaton meno on vallalla kuin aikoja sitten !

noo.. se vauvakasteen juhliminen parilla ämpärillä viinaa on saattanut jäädä vähemmälle toki !

hesari siitä kirjoitti aikanaan.

Helluntaissa tuntuu olevan jumalaton meno ja saastanan lastennussijakääkkä raisaka lapsia

Siksi se vaaveista puhuu ja viinasta myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korintossa Paavali repi ja raateli laumaa hajalle ja sai seuraajia omille harhaopeilleen. Paavalin oppien seuraajia kutsuttiin "Paavalismiksi".

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

Damaskontien henkijeesus: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat....

• Anonyymi

Raamatussa sanotaan YKSI kaste ja YKSI Henki.
      Uudelleen kastevillitys on uususkonnollisuutta vain vähän yli sata vuotta vanha perinne.

• Anonyymi

Helluntailaisten uudestikasteita ei pidä ottaa millään selityksillä varustettuna.

Toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten uudestikasteita ei pidä ottaa millään selityksillä varustettuna.

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu Suomeen vasta 100 v. sitten Ameikkalaisten homppelimiesten toimesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helppo kirjottaa noita mantrojasi.

Mutta missähän olet saanut niihin ymmärryksen, kuka kertoi ?
        Joku lutterin looshin porukka, joku kymmenistä lohkoista kuten kymmenen sukupolvea eli aivopesu on kyllä läpitunkeva ollut.

• Anonyymi

>> Raamatussa sanotaan YKSI kaste ja YKSI Henki. >>

Ei sanota aivan noin.

Vaan:

4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste
        ( Ef 4)

Usko tulee Pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisesta.
        Siitä se alkaa.

Vai onko Raamatussa ilmoitettu, että kasteesta lulistetaan ilman evankeliumin julistamista ristiinnaulitusta ja kuoleman voittaneesta Herrasta, Jeesuksesta Kristuksesta.

Ei voida siis oikaista, eikä Raamatun totuus muutu jättämällä välttämätöntä pois.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helppo kirjottaa noita mantrojasi.

Mutta missähän olet saanut niihin ymmärryksen, kuka kertoi ?
        Joku lutterin looshin porukka, joku kymmenistä lohkoista kuten kymmenen sukupolvea eli aivopesu on kyllä läpitunkeva ollut.

Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on täysin eri merkitys.

Raamatussa upottaminen liittyy aina johonkin pahaan.

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Kristityt oli vainottuja ja kokoontuivat ihmisten kotona, missä niitä kasteita tehtiin perhekunnittain sillä vedellä mitä oli käytettävissä, vettä lavellen kastettavan pään päälle tai koko perhe yhtä aikaa vettä vihmolalla heidän päälleen.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tarkoittanut kivityskuolemaa harhaoppisuuden vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on täysin eri merkitys.

Raamatussa upottaminen liittyy aina johonkin pahaan.

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Kristityt oli vainottuja ja kokoontuivat ihmisten kotona, missä niitä kasteita tehtiin perhekunnittain sillä vedellä mitä oli käytettävissä, vettä lavellen kastettavan pään päälle tai koko perhe yhtä aikaa vettä vihmolalla heidän päälleen.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tarkoittanut kivityskuolemaa harhaoppisuuden vuoksi.

Kasteen merkitys synnistä puhdistavana sakramenttina oli Juutalaisille täysin selvä asia.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteen merkitys synnistä puhdistavana sakramenttina oli Juutalaisille täysin selvä asia.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Koita nyt pitää erillään lakiliitto idtaelin kansslle ja uusi liitto jeesuksessa.

• Anonyymi

Eihän ilman parannusta voi olla uskossa.
      Apt 238,41.
      Mutta mitä ennen kasteelle menemistä tarvittavaan parannuksen tekoon kuuluu? Riittääkö että lopettaa tupakoinnin?
      Entä kasteen jälkeen tehtävä parannus? 1 Joh. 1:7-9.
      Pitääkö lopettaa maksun ottaminen saarnaamisesta?

• Anonyymi

Olisiko sinulle opetus Kor. 9.

• Anonyymi

Ihmisen täytyy uudestisyntyä Pyhästä Hengestä, se on lähtökohta kaikkeen, koska se on uuden elämän syntyminen!
      Vain elossa oleva voi ottaa muita askeleita ollakseen jeesuksen seuraaja.

Uskossa oleminen ei ole ..saako sitä ja tätä, pitääkö tuota..
      Vaan se on uuden elämän suojelua, ei normaslisti kukaan halua mennä pää edellä avantoon taikka heittäytyä rapakkoon mahalleen, häävaatteet pidetään puhtaana

Ei kastamiset mitään hyödytä ellei ensin ole uutta elämää syntynyt, kaste ei synnytä mitään, ei minkään ikäisellä.

• Anonyymi

Jeesuksen sanojen mukaan ihmisen pitää syntiä vedestä ja Hengestä.

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Jeesuksen käyttämä sana vesi tarkoittaa tavallista vettä, primary element. Ihan sama vesi, itä käytettiin jo maailman luomisessa. Kaste on uudestiluominen.

Kasteessa Jumala luo perisyntisen ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ja antaa Pyhän Hengen lahjan, uskon Hengen lahjan synneistä puhdistetuun sydämeen uuden liiton sinetiksi ja merkiksi vihan enkelin kulkea kastetun ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Jeesuksen käyttämä sana vesi tarkoittaa tavallista vettä, primary element. Ihan sama vesi, itä käytettiin jo maailman luomisessa. Kaste on uudestiluominen.

Kasteessa Jumala luo perisyntisen ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ja antaa Pyhän Hengen lahjan, uskon Hengen lahjan synneistä puhdistetuun sydämeen uuden liiton sinetiksi ja merkiksi vihan enkelin kulkea kastetun ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Helluntailaiset puhuvat pelkistä hengistä ja henkien tekemisistä, sillä henki kun henki pystyy ihmisen muuttamaan ja synnyttämään pelkästä hengestä ja siellä henkivalloissa niitä henkiä piisaa, jotka matkii PyhänHengen toimintaa.

Jeesus ja sovintoveren tuoma pelastus otetaan vastaan Kristillisten kirkkojen toimittamassa yhdessä kasteessa, Ef.4:5.

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman tavallista vettä (primary element) ei ole luomista eikä ihmisen uudestiluomista kasteessa vedestä ja Hengestä (Joh.3:5)

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta .

Raamattu käyttää kasteesta sanaa uudestisyntymisen peso, missä aina käytetään vettä, ei pelkkää henkeä.

Vanhoissa kristillisissä kirjoissa on kiinteä kasteallas alttarin edessä.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman tavallista vettä (primary element) ei ole luomista eikä ihmisen uudestiluomista kasteessa vedestä ja Hengestä (Joh.3:5)

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta .

Raamattu käyttää kasteesta sanaa uudestisyntymisen peso, missä aina käytetään vettä, ei pelkkää henkeä.

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta tuhatta kertaa aiot toistaa, ettei luterilainen kaste, josta sanot uudestisyntymän pesoksi, EI POISTA LIHAN SAASTAA!!! PESO, JOKA EI PESE. OPPISI ON JÄRJETTÖMYYTTÄ!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Nyt puhutaan Kristittyjen yhdestä kasteesta, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus mukana.

1:Joh.5
        " Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
        ja ne kolme yhdessä ovat."

Irtohenkien kosketuksia, kasteita ja taivasmatkoja pitää varoa kuin ruttotautia.

• Anonyymi

joulu lähestyy sen näkee kun kaikki sammakkohenget shaaktippojen vahvistamina ryömii koloistaan esiin ja alkaa julistaa mustaa sydäntään.

kun ei nyt menisi luterilaisen uskon huipentuma eli kauniit joulun laulut kynttilät ja kirkkotekstiilit ohi tänäkin jouluna.

kun eivät nyt kaataisi kuustakin.

• Anonyymi

Tuohan on se lastennussijakääkäk taa

Joulu tulee ja helluntailaisen uskon huipentuma on pikkulasten perässä juokseminen

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe