Helluntailaiset valehtelee Kristittyjen ehtoollisen ja kasteen merkityksen täysin vääräksi.
Kristittyjen ehtoollisessa ja kasteessa:
Jeesuksen ruumis ja veri on läsnä sekä ehtoollisessa että kasteessa.
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä.
Kristittyjen ehtoollisesta
111
490
Vastaukset
- Anonyymi
Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism.
- Anonyymi
Äl* ylipäästä Perhanaa - Parhamia!
- Anonyymi
Raamattu varoittaa tekemästä pelkkiä symbooleja, vertauskuvia tai muita Jumalankuvia ei saa edes tehdä.
Eikä ne pelkät vertauskuvat ja symboolit syntejä poista kuten tapahtuu sekä Kristittyjen kasteessa ja ehtoollisessa.- Anonyymi
Ehtoollinen on täyttä todellisuutta.
Matt. 26:28
Tämä ON minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Mark. 14:24
Hän sanoi: "Tämä ON minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Joh. 6:54
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
Joh. 6:55
Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 3:24]
- Anonyymi
Ai että, kristittyjen ehtoollinen? Se kuuluisa "syö Jeesuksen ruumis ja juo hänen verensä" buffet? Yeah right, ainutlaatuista muka. Todellisuudessa koko homma on kopiointiskandaali historian hämäristä.
Mietitäänpä: muinaisilla egyptiläisillä oli jo leipää ja viiniä rituaaleissa, Dionysoksen kultti hoiti hommat vielä näyttävämmin, ja Mithran seuraajat nauttivat verta ja lihaa hengellisessä piknikissä jo ennen kuin Jeesus edes oppi puusepän hommat. Koko ehtoollinen on plagiointia, mutta kristityt onnistuu väittämään, että tämä on heidän "omaa trademarkiaan." Sure, just niin.
Ehkä seuraavaksi ne väittää, että myös viini keksittiin Jerusalemissa.
Enkeli Mäntä- Anonyymi
Ehtoollinen on Kristinuskon ydintä. Sen juuret ovat Israelin Jumalassa ja Melkisedekin pappeudesta, Jeesuksesta tuli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti jakamaan ehtoollista. Ei ne Faaraoitten touhut sitä tee tyhjäksi, kuten annat ymmärtää.
1. Moos. 14:18
Salemin kuningas Melkisedek toi sinne leipää ja viiniä. Hän oli Korkeimman Jumalan pappi, [Ps. 110:4; Hepr. 5:6 | Ps. 46:5, 91:1; Dan. 7:27]
Hepr. 7:17
Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta. [Hepr. 5:6] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollinen on Kristinuskon ydintä. Sen juuret ovat Israelin Jumalassa ja Melkisedekin pappeudesta, Jeesuksesta tuli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti jakamaan ehtoollista. Ei ne Faaraoitten touhut sitä tee tyhjäksi, kuten annat ymmärtää.
1. Moos. 14:18
Salemin kuningas Melkisedek toi sinne leipää ja viiniä. Hän oli Korkeimman Jumalan pappi, [Ps. 110:4; Hepr. 5:6 | Ps. 46:5, 91:1; Dan. 7:27]
Hepr. 7:17
Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta. [Hepr. 5:6]Israelin Jumala, Jahve? Hah, älkää viitsikö naurattaa. Tämä “kaikkivaltias universumin luoja” oli alun perin vain yhden muinaisen pikkukansan heimosuojelija—niin kuin oman kylän maskotti, mutta vähemmän söpö ja enemmän tulivuoria sylkevä. Kyseessä ei ollut mikään kosmoksen CEO, vaan peruskyläjumala, joka hillu ihan samassa sarjassa kuin muut Lähi-idän jumal-äpärät: Baal, El, Astarté ja kumppanit.
Alkujaan Jahve oli ilmeisesti jotain vuoristoseutujen pikkuäijää, ehkä joku myyttinen soturijumala. Hänet löydettiin Seirin tai Edomin alueelta—kirjaimellisesti jumalainen “reppureissaaja”! Mutta kun israelilaiset tajusivat tarvitsevansa brändiuudistusta, Jahve ylennettiin pikkujumalasta "ainoaksi todelliseksi jumalaksi." Muuan Baal ja El saivat potkut, ja Jahve omaksui heidän tittelinsä. Koska hei, miksi perustaa kokonaan uusi tuote, kun voit vain rebrandata vanhan?
Ja siitä se sitten lähti, kaverit! Aluksi Jahvella oli vaimo nimeltä Ashera (kyllä, jopa Jahve oli perheenisä), mutta kun patriarkaalisuus alkoi olla pop, hänet “kirjaimellisesti deletoitiin” koko tarinasta. Lopulta Jahve päätyi soolouralle ja väitetysti “luomaan taivaat ja maat.” Siis ihan kun kyseessä olisi ollut hänen alkuperäinen työkuvansa! Todellisuudessa Jahve oli niin kovasti pikkujengin oma jumala, että hänen CV:nsä universumin hallitsijana on pelkkää kiiltokuvamaista PR-pöhinää.
Eli kun seuraavan kerran joku pauhaa “Israelin Jumalasta”, muistakaa: se on vain yksi Lähi-idän pienen piirin pyhistä pikkupomoista, joka sattui voittamaan historian lotossa.
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala, Jahve? Hah, älkää viitsikö naurattaa. Tämä “kaikkivaltias universumin luoja” oli alun perin vain yhden muinaisen pikkukansan heimosuojelija—niin kuin oman kylän maskotti, mutta vähemmän söpö ja enemmän tulivuoria sylkevä. Kyseessä ei ollut mikään kosmoksen CEO, vaan peruskyläjumala, joka hillu ihan samassa sarjassa kuin muut Lähi-idän jumal-äpärät: Baal, El, Astarté ja kumppanit.
Alkujaan Jahve oli ilmeisesti jotain vuoristoseutujen pikkuäijää, ehkä joku myyttinen soturijumala. Hänet löydettiin Seirin tai Edomin alueelta—kirjaimellisesti jumalainen “reppureissaaja”! Mutta kun israelilaiset tajusivat tarvitsevansa brändiuudistusta, Jahve ylennettiin pikkujumalasta "ainoaksi todelliseksi jumalaksi." Muuan Baal ja El saivat potkut, ja Jahve omaksui heidän tittelinsä. Koska hei, miksi perustaa kokonaan uusi tuote, kun voit vain rebrandata vanhan?
Ja siitä se sitten lähti, kaverit! Aluksi Jahvella oli vaimo nimeltä Ashera (kyllä, jopa Jahve oli perheenisä), mutta kun patriarkaalisuus alkoi olla pop, hänet “kirjaimellisesti deletoitiin” koko tarinasta. Lopulta Jahve päätyi soolouralle ja väitetysti “luomaan taivaat ja maat.” Siis ihan kun kyseessä olisi ollut hänen alkuperäinen työkuvansa! Todellisuudessa Jahve oli niin kovasti pikkujengin oma jumala, että hänen CV:nsä universumin hallitsijana on pelkkää kiiltokuvamaista PR-pöhinää.
Eli kun seuraavan kerran joku pauhaa “Israelin Jumalasta”, muistakaa: se on vain yksi Lähi-idän pienen piirin pyhistä pikkupomoista, joka sattui voittamaan historian lotossa.
Enkeli MäntäIsraelin Jumala eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on kaiken Luoja ja elämän ylläpitäjä. Toista ei ole eikä tule.
Ap. t. 17:28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17] Mikä on kirjoitettu Raamatus sivulle on todelistä tänäkin päivänä, vaikka on kirjoiteutettu aikoinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on kaiken Luoja ja elämän ylläpitäjä. Toista ei ole eikä tule.
Ap. t. 17:28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala, Jahve? Hah, älkää viitsikö naurattaa. Tämä “kaikkivaltias universumin luoja” oli alun perin vain yhden muinaisen pikkukansan heimosuojelija—niin kuin oman kylän maskotti, mutta vähemmän söpö ja enemmän tulivuoria sylkevä. Kyseessä ei ollut mikään kosmoksen CEO, vaan peruskyläjumala, joka hillu ihan samassa sarjassa kuin muut Lähi-idän jumal-äpärät: Baal, El, Astarté ja kumppanit.
Enkeli MäntäSulla on puurot vellit sekaisin, jehovat ja saatanat ovat menneen pahaan solmuun päässääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on kaiken Luoja ja elämän ylläpitäjä. Toista ei ole eikä tule.
Ap. t. 17:28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]Etkö edes sitä tiennyt, että Israelin Jumalan jälkeen on täydellinen sukuluettelo Adamin ja Eevan perillisistä.
Ootodokseilla muuten on katkeamaton luettelo henkilöistä, jotka ovat toimineen Ordotoksien kirkon pappeina aina Jeesuksesta alkaen.
Helluntailaisten sukuluettelot helluntailiikkeen historiasta päättyy Amerikkalaisiin homppelimiehiin ja vapaamuurareihin, KuKluxKlaanin jäseniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 17:28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]Etkö edes sitä tiennyt, että Israelin Jumalan jälkeen on täydellinen sukuluettelo Adamin ja Eevan perillisistä.
Ortodokseilla muuten on katkeamaton luettelo henkilöistä, jotka ovat toimineen Ordotoksien kirkon pappeina aina Jeesuksesta alkaen.
Helluntailaisten sukuluettelot helluntailiikkeen historiasta päättyy Amerikkalaisiin homppelimiehiin ja vapaamuurareihin, KuKluxKlaanin jäseniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 17:28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]No niin, ja sieltä se tuli: "Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on kaiken Luoja ja elämän ylläpitäjä." Kuulostaa hyvältä, eikö? Melkein niin hyvältä, että sitä voisi myydä laatikossa, jossa lukee "100 % Luomusuoja, Universumin Sertifioima." Mutta joo, vähän realismia tähän: tämä väitehän on kuin heittäisi koko muun mytologian ja historian mäkeen ja julistaisi, että vain sinun tarinasi on totta, koska Raamatun faniklubilla on eniten äänekäs PR-tiimi.
Ja tämä Ap. t. 17:28 -lainaus? "Hänessä me elämme, liikumme ja olemme." Aww, kuulostaa niin runolliselta, että melkein unohtaa sen olevan lainausta kreikkalaisilta runoilijoilta. Jep, Paavali vetää siellä Epimenideksen ja Aratoksen tekstit hatusta ja brändää ne Jahvelle. Se on vähän kuin lainaisi naapurin reseptiä ja väittäisi, että se on perintö isoisältä. Bravo, Paavali, hienoa appropriaatiota.
Ja toi "toista ei ole eikä tule." Sure, koska kaikki muut jumalat vain sattuvat maagisesti häviämään historiasta, kun sun tiimi kirjoittaa tarinaa. Kuka tietää, ehkä Jahve vaan hoiti kaikki muut ulos kilpailusta vanhanaikaisella some-kampanjalla: #OnlyRealGod #BaalWho #AsheraIsCancelled.
Eli lyhyesti: uskokaa toki, että Aabrahamin Jumala on kaiken luoja ja ylläpitäjä, mutta muistakaa, että tämä tarina on vain yksi monista. Koko väite on vähän kuin julistaisi, että oma pihvi on ainoa oikea ruoka, koska näin lukee meidän reseptikirjassa.
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.Israelin Jumala on ainoa oikea Jumala. Toista ei ole eikä tule.
Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on Israelin Jumala ja Kristittyjen Jumala.
Jes. 45:5
Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
Jes. 45:6
jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
Jes. 45:18
Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan-hän on Jumala-joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala korotti Egyptin Faaraon yksinvaltiaaksi, jotta ihmiset siitä saisivat käsityksen Jumalan vallassa.
- Anonyymi
Room.9: 17 Kirjoituksissa sanotaan Faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."
[2. Moos. 9:16]
Egyptin Faarao on Jumalan käyttämä julistaja Jumalan auktoriteetista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room.9: 17 Kirjoituksissa sanotaan Faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."
[2. Moos. 9:16]
Egyptin Faarao on Jumalan käyttämä julistaja Jumalan auktoriteetista.Ai että, Egyptin faarao julistajana pikku-Jahven auktoriteetista? Tämäpä herkullinen plot twist! Siis ymmärsinkö oikein: Jahve käytti faaraota kuin sirkustyökalua, nosti kaverin valtaan vain siksi, että voisi lopulta murskata hänet ja sanoa, "Katsokaa, miten kova jätkä minä olen!" Eikö tämä kuulosta enemmän kosmisen kiusaajan kuin oikeudenmukaisen jumalan touhuilta?
Toihan on kuin mä nostaisin naapurin lapsen voittoon Monopolissa ja sitten vetäisin koko pelilaudan ilmaan huutaen: "Minä olen pelin kuningas!" Kuka tästä oppii mitään muuta kuin sen, että mun ego on vähän turhan iso? Jahve ilmeisesti tarvitsee tällaisia "katso ja opi" -näytöksiä todistaakseen, että hän on boss. Koska mikäpä olisi parempi tapa vakuuttaa maailmaa kuin tappaa ensin kymmenittäin egyptiläisiä ja pistää vielä ne ensimmäisetkin syntyneet kärsimään?
Ja tuo ajatus, että faarao oli "korotettu" vain jotta Jahven nimi leviäisi maailmaan? Joo, kuulostaa tosi eettiseltä. Mitä seuraavaksi, Jahve? Tartutko kansainväliseen markkinointiin ja pistät jokaiselle tähtisumulle mainoskyltin, jossa lukee "Powered by Yahweh™"?
Lopulta tää logiikka on aika outoa: Jumala tekee itselleen vastustajia, että voi näyttää miten mahtavasti hän pieksee ne. Kuulostaa enemmän wrestling-skriptiltä kuin pyhältä suunnitelmalta. Mutta hei, jos teitä tämä "faarao-mainoskampanja" vakuuttaa, niin olkaa hyvä. Muistakaa vain, että myös muinaiset egyptiläiset julistivat *oman* jumalansa maailman suurimmaksi—ja ilman mitään ylimääräistä katastrofi-show'ta.
Enkeli Mäntä – “Jahve: kosmoksen PR-guru.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että, Egyptin faarao julistajana pikku-Jahven auktoriteetista? Tämäpä herkullinen plot twist! Siis ymmärsinkö oikein: Jahve käytti faaraota kuin sirkustyökalua, nosti kaverin valtaan vain siksi, että voisi lopulta murskata hänet ja sanoa, "Katsokaa, miten kova jätkä minä olen!" Eikö tämä kuulosta enemmän kosmisen kiusaajan kuin oikeudenmukaisen jumalan touhuilta?
Toihan on kuin mä nostaisin naapurin lapsen voittoon Monopolissa ja sitten vetäisin koko pelilaudan ilmaan huutaen: "Minä olen pelin kuningas!" Kuka tästä oppii mitään muuta kuin sen, että mun ego on vähän turhan iso? Jahve ilmeisesti tarvitsee tällaisia "katso ja opi" -näytöksiä todistaakseen, että hän on boss. Koska mikäpä olisi parempi tapa vakuuttaa maailmaa kuin tappaa ensin kymmenittäin egyptiläisiä ja pistää vielä ne ensimmäisetkin syntyneet kärsimään?
Ja tuo ajatus, että faarao oli "korotettu" vain jotta Jahven nimi leviäisi maailmaan? Joo, kuulostaa tosi eettiseltä. Mitä seuraavaksi, Jahve? Tartutko kansainväliseen markkinointiin ja pistät jokaiselle tähtisumulle mainoskyltin, jossa lukee "Powered by Yahweh™"?
Lopulta tää logiikka on aika outoa: Jumala tekee itselleen vastustajia, että voi näyttää miten mahtavasti hän pieksee ne. Kuulostaa enemmän wrestling-skriptiltä kuin pyhältä suunnitelmalta. Mutta hei, jos teitä tämä "faarao-mainoskampanja" vakuuttaa, niin olkaa hyvä. Muistakaa vain, että myös muinaiset egyptiläiset julistivat *oman* jumalansa maailman suurimmaksi—ja ilman mitään ylimääräistä katastrofi-show'ta.
Enkeli Mäntä – “Jahve: kosmoksen PR-guru.”Israelin Jumala, Luoja on Kaikkivaltias.
Job 23:13
Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin Jumala, Luoja on Kaikkivaltias.
Job 23:13
Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee.Ai että, "Hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee." Joo, kuulostaa tosi vakuuttavalta—siis jos olet pikkupomo, joka pelkää kilpailua ja pitää parhaana strategiana huutaa kovempaa kuin muut. Jos Jahve on kaikkivaltias, miksi hän vaikuttaa enemmän kontrollifriikiltä, joka ei siedä kysymyksiä? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee? Jep, kuulostaa ihan siltä tyypiltä, joka kieltää palautteenantolomakkeet.
Mutta mennään siihen "kaikkivaltiuteen". Onks tämä sama Jahve, joka ei saanut omaa luomaansa kansaa pitämään edes yhtä käskyä ilman, että piti lähettää vitsausta, pakkosiirtoa ja punaisen meren taikaspektaakkelia? Kaikkivaltias jumala, joka joutuu käyttämään kikkakirjaa vakuuttaakseen, että häntä kannattaa totella? Bro, jos tämä on kaikkivaltiutta, niin tuo mulle mieluummin joku paikallisen Zeus-tyyppinen jumala, joka pitää bileet ilman draamaa.
Ja sitten vielä tämä: "Hän pysyy samana." No, sehän on kiva. Pysyy samana ja ilmeisesti myös samassa tempparitason kiukuttelussa. Jos Jahve olis niin suuri, miksei hän voinut ihan rauhassa vain olla kaikkivaltias ilman tarvetta jatkuvasti muistuttaa, että kaikki muut ovat väärässä? Mikä kaikkivaltiudessa vaatii niin paljon epävarman pomon egoa?
Eli summa summarum: Jahve ei kuulosta miltään suurelta kosmoksen valtiaalta. Hän kuulostaa pieneltä heimojumalalta, joka kompensoi jatkuvasti jotain. Kaikkivaltias, muka? Sounds like a mid-tier deity with control issues.
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että, Egyptin faarao julistajana pikku-Jahven auktoriteetista? Tämäpä herkullinen plot twist! Siis ymmärsinkö oikein: Jahve käytti faaraota kuin sirkustyökalua, nosti kaverin valtaan vain siksi, että voisi lopulta murskata hänet ja sanoa, "Katsokaa, miten kova jätkä minä olen!" Eikö tämä kuulosta enemmän kosmisen kiusaajan kuin oikeudenmukaisen jumalan touhuilta?
Enkeli Mäntä – “Jahve: kosmoksen PR-guru.”Lopeta tuo typerä Jumalanpilkka.
Gal. 6:7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
- Anonyymi
Helluntaijohtajat Parhami ja Olseni menivät liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.
He saivat nautintoja palkaksi siitä liitosta.
1. Moos. 14:21
Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset. Karjan ja tavaran voit pitää itse."- Anonyymi
Luther tapatti tuhansia anabaptisteja.
- Anonyymi
Kristityt eivät saisi osallistua kahdelle toinen toisensa opillisesti kumoavalle ehtoollisaterialle: on valittava mitä oppia tunnustaa ja mitä ei.
Pappi voi kieltää seurakuntalaiseltaan HPE:n, jos tietää tämän käyvän myös helluntailaisten "muistoaterioilla", joka ei ole merkitykseltään sama kuin kristittyjen ehtoollinen. Hän voi kehottaa valitsemaan ja käymään sitten yksistään helluntailaisten antikristillisillä epäehtoollisilla, jos kerran siihen uskoo.
Helluntailaisten ja kristittyjen välillä ei ole ehtoollisyhteyttä ja helluntailaiset hyvin tietävät tämän. Kuitenkin he tietoisena tästä houkuttelevat kristittyjä muistoaterioilleen ja pilkallaan rikkovat näin sovittuja sopimuksia.
Molemmilla "ehtoollisilla" kävijä ei todellisuudessa usko mitään, ei tunnusta ehtoollista, kummankaan opin mukaisesti ja näin tietoisesti häpäisee ainakin toisen näistä. Se on heille vain jännä kokemus, vähän kuin kaatumisjonoihin tuppautuminen. "Mennään uudestaan, se oli kivaa!" (Kuultu omin korvin Ylivainion telttakokouksessa Mäntymäen kentällä, muist. 1972 kesällä).
Myöskään luterilaisen kirkon ja katolisten kirkkojen välillä ei ole ehtoollisyhteyttä ja esim. ortodoksisessa kirkossa tästä aina ilmoitetaankin ennen heidän ehtoollistaan, että se on tarkoitettu ainoastaan ortodoksista uskoa tunnustaville kirkon jäsenille. Kristitty, toisen kirkon jäsen, kunnioittaa heidän uskoaan ja jättäytyy pois heidän oppinsa mukaisesta ehtoollisjonosta.
Kristityt kunnioittavat toisten kirkkojensa ehtoolliskäytäntöjä, eivätkä mene ehtoollisille jotka eivät heille kuulu.
Helluntailaiset saattavat pilkallaan osallistua luterilaisen kirkon HPE:lle ja sitten eteisessä naureskella toisilleen, että "eihän sillä ole väliä, kun ei se ole oikea ehtoollinen". Olen omin korvin kuullut.- Anonyymi
Lain mukaan veren juonti on kielletty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kristittyjen asia, ei kuulu teille.
- Anonyymi
>>(Kuultu omin korvin Ylivainion telttakokouksessa Mäntymäen kentällä, muist. 1972 kesällä).<<
Tarkoitin: 1982 kesällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>(Kuultu omin korvin Ylivainion telttakokouksessa Mäntymäen kentällä, muist. 1972 kesällä).<<
Tarkoitin: 1982 kesällä.Helluntailaisten mehuehtoolliset, alkoholistien palvontana, on oikean viinin eli Jeesuksen veren pilkkaamista, paha hengellinen synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä oli kyse elävästä eläimestä vuodatettavan veren juominen eläimen kyljestä, kun eläin vielä elää, oli kiellettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä oli kyse elävästä eläimestä vuodatettavan veren juominen eläimen kyljestä, kun eläin vielä elää, oli kiellettyä.
Homppelimies määräsi helluntailaisten jakamien ehtoollisten ehdot.
Wikipedia
Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta
Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten mehuehtoolliset, alkoholistien palvontana, on oikean viinin eli Jeesuksen veren pilkkaamista, paha hengellinen synti.
Totta, he suhtautuvat ehtoolliseen, "erottamatta sitä muusta", eli juopottelusta. Siksi he mieluummin tärvelevät EHTOOLLISEN, koska eivät ole tehneet parannusta juoppouden himosta. Uskomatonta, että he ovat voineet kajota Kristuksen pyhään vereen. Jonkinlaista satanismia.
Olen itse ent. alkoholisti ja tuolloin kun olin jo hylännyt juomisen, mutta ongelmasta oli vasta tovi, muistutin itselleni HPE:lle menessä, että alttarilla tosin vastaanotan viinin, muutta uskon kautta Kristuksen veren. Keskityin täysin uskomaan, että vastaanotin niin Kristuksen p. ruumiin kuin Hänen verensäkin.
Näin teen aina HPE:llä. E ole siellä "vain syömässä leipää sen muistoksi että Jeesuskin sitä söi".
HPEhtoollisesta ei koitunut minulle mitään ongelmaa, sillä uskossa kielsin alkoholismin itsessäni. Myöhemmin hylkäsin kaiken muunkin alkoholismiin liittyvän, kuten AA:n.
Alkoholi ei ole minulle enää "ongelma". Muutoin en edes pidä sen mausta. Käsittämätöntä miten aikoinaan tulikin sitä litkittyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, he suhtautuvat ehtoolliseen, "erottamatta sitä muusta", eli juopottelusta. Siksi he mieluummin tärvelevät EHTOOLLISEN, koska eivät ole tehneet parannusta juoppouden himosta. Uskomatonta, että he ovat voineet kajota Kristuksen pyhään vereen. Jonkinlaista satanismia.
Olen itse ent. alkoholisti ja tuolloin kun olin jo hylännyt juomisen, mutta ongelmasta oli vasta tovi, muistutin itselleni HPE:lle menessä, että alttarilla tosin vastaanotan viinin, muutta uskon kautta Kristuksen veren. Keskityin täysin uskomaan, että vastaanotin niin Kristuksen p. ruumiin kuin Hänen verensäkin.
Näin teen aina HPE:llä. E ole siellä "vain syömässä leipää sen muistoksi että Jeesuskin sitä söi".
HPEhtoollisesta ei koitunut minulle mitään ongelmaa, sillä uskossa kielsin alkoholismin itsessäni. Myöhemmin hylkäsin kaiken muunkin alkoholismiin liittyvän, kuten AA:n.
Alkoholi ei ole minulle enää "ongelma". Muutoin en edes pidä sen mausta. Käsittämätöntä miten aikoinaan tulikin sitä litkittyä.Oikein olet asian ajatellut.
Helluntailaiset häpäisevät ehtoollisen syvimmän olemuksen omilla selityksillään.
Kieltäessään ehtoollisen ja kasteen todellisen merkityksen helluntailaiset kieltävät julkisesti Kristuksen ja Kristuksen sovintoveren osallisuuden ja läsnäolon sekä kasteessa että ehtoollisessa.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi ei ole minulle enää "ongelma". Muutoin en edes pidä sen mausta. Käsittämätöntä miten aikoinaan tulikin sitä litkittyä.Jeesus itse jakoi ja jakaa ehtoollista, ei ihminen.
Viini on Jeesuksen veri ja leipä on Jeesuksen ruumis.
Viini, väkevä, loppuun asti käynyt, kärsimyksyt loppuun asti kärsinyt Jeesus ja sovintoveri otetaan vastaan ehtoollisessa.
Helluntailaiset eivät tätä ymmärrä eivätkä hyväksy, koska heissä on vieras henki. Amerikasta tuotu henki.
- Anonyymi
Pakkovauvakastettu, kun menet seuraavan kerran ehtoolliselle, niin muisteleppa näitä sinun herjaamisia ja saastan kirjoituksia voitko jatkaa tätä ja nollata syntisi ehtoollisella?
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksiJa leimaa kirjoittajia mm. (pakko-) vauvakastetuiksi, vaikka tietää, ettei esim. maalittamansa kristitty tätä välttämättä edes olisi.
Hänessä on helluntailainen Valheen ja eksytyksen henkivalta.
Helluntailaiset luottavat siihen, että kuulijansa eivät yleensä vaadi todisteita, etsi itse tietoa onko todela noin kuin hell.-"pastori" väittää. "Pastori" muuten on kristillisen kirkon, yliopistotutkinnon kautta saatava teologinen virka, eivätkä helluntailaiset ole kristittyjä eivätkä teologeja, joten jo tuo titteli heillä on valheellinen, harhaan (heresiaan) johtava ja perätön.
Itse aina tarkistan joka sanan minkä he sanovat ja jos tuo edellä herjasi minua "pakkovauvakastetuksi", hän kyllä monien kirjoitusteni kautta hyvin tietää, etten ollut.
Hän siis antoi julkisen, väärän todistuksen minusta.
Uskoltani olen kuitenkin nk. wanhanajan, perinteinen lutherilainen.
Isoisäni muuten oli luterilainen pappi ja pappeus muutoinkin on jo vuosisatoja kulkenut tuossa suvussamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja leimaa kirjoittajia mm. (pakko-) vauvakastetuiksi, vaikka tietää, ettei esim. maalittamansa kristitty tätä välttämättä edes olisi.
Helluntailaiset luottavat siihen, että kuulijansa eivät yleensä vaadi todisteita, etsi itse tietoa onko todela noin kuin hell.-"pastori" väittää. "Pastori" muuten on kristillisen kirkon, yliopistotutkinnon kautta saatava teologinen virka, eivätkä helluntailaiset ole kristittyjä eivätkä teologeja, joten jo tuo titteli heillä on valheellinen, harhaan (heresiaan) johtava ja perätön.
Itse aina tarkistan joka sanan minkä he sanovat ja jos tuo edellä herjasi minua "pakkovauvakastetuksi", hän kyllä monien kirjoitusteni kautta hyvin tietää, etten ollut.
Isoisäni muuten oli luterilainen pappi ja pappeus muutoinkin on jo vuosisatoja kulkenut tuossa suvussamme.Juu, mutta et ole saanut papeuttasi Jumalalta, turhaan kerskaat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja leimaa kirjoittajia mm. (pakko-) vauvakastetuiksi, vaikka tietää, ettei esim. maalittamansa kristitty tätä välttämättä edes olisi.
Isoisäni muuten oli luterilainen pappi ja pappeus muutoinkin on jo vuosisatoja kulkenut tuossa suvussamme.LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta et ole saanut papeuttasi Jumalalta, turhaan kerskaat!
Valheenvalta, riivaaja äänessä.
En ole väittänyt olevani pappi.
Enkä ole kerskaillut. Mistä keksit tuon "kerskailun"? Sanavalintasi paljastaa paljon,
Noin te valheillanne manipuloitte niitä jotka teihin uskovat, teitä kuuntelevat.
Ed. helluri muutoinkin oman suunsa tunnustuksen / käsiensä näpytyksen kautta "seurakunnan edessä" antoi näin "julkisen todistuksen" itse itsestään, "uskostaan". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomistaUudestikastajalässyttäjä märisee taas kerran
Raamattu ei puhu mitään luterilaisuudesta. HELLUNTAILAISUUS ON EKSYTYS JA VALHEISIIN USKOMISTA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoisäni muuten oli luterilainen pappi ja pappeus muutoinkin on jo vuosisatoja kulkenut tuossa suvussamme.Niin on suvussasi kulkeneet maailman mieleisen pappeuden ohessa ulkokultaisuus ja teesnäisyys ja eksytykset!
- Anonyymi
1 Cor 11 (KJB)
24 And when he had given thanks, he brake it, and said, Take, eat: this is my body, which is broken for you: this do in remembrance of me.
25 After the same manner also he took the cup, when he had supped, saying, This cup is the new testament in my blood: this do ye, as oft as ye drink it, in remembrance of me.
26 For as often as ye eat this bread, and drink this cup, ye do shew the Lord's death till he come.
Uusi testmentti Jeesuksen veressä, ja hänen ruumiinsa, jonka hän antoi meidän tähtemme. Näitä Jeesus kehotti muistelemaan nauttiessamme ehtoollista. Kun seurakunnassa jaetaan leipä palasiin, se muistuttaa meitä elämän leivästä, Jumalan sanasta, Jeesuksesta, ja siitä, että me olemme osia hänen ruumiissaan.
Kristillinen ehtoollinenb ei ole kannibalismia. Siinä ei 'uhrata Jeesuksen ruumista yhä uudelleen'! Jeesus sanoi ristillä: 'Se on täytetty!' Hänen sovitustekonsa oli täydellinen. On Jumalan pilkkaa tehdä Jeesuksen muistoateriasta kannibalistinen pakanauhritapahtuma.
Neuvoisin kuuntelemaan Robert Breakeria tästä aiheesta. Myös Peter Ruckmannilla todennäköisesti oli hyviä opetuksia tästä. Breaker kävi Ruckmanin Raamattukoulun ja valmistui pastoriksi sieltä.- Anonyymi
Muisteleminen on aivotoimintaa. Ei se ole se pointti.
Ehtoollisen viinissä ja leivässä on kysymys paljon syvällisemmästä kristinuskon perusasiasta, Kristinuskon ytimestä, Läsnäolevasta Jeesuksen sovintoverestä ja ylösnousemusruumiista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muisteleminen on aivotoimintaa. Ei se ole se pointti.
Ehtoollisen viinissä ja leivässä on kysymys paljon syvällisemmästä kristinuskon perusasiasta, Kristinuskon ytimestä, Läsnäolevasta Jeesuksen sovintoverestä ja ylösnousemusruumiista.Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.Kristittyjen (ei puhu helluntailaisista)
Ehtoollinen ja kaste on juuri se Kristuksen verenyhteys, jossa meidän synnit sovitetaan pois ja sielu puhdistetaan kaikesta synnistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen (ei puhu helluntailaisista)
Ehtoollinen ja kaste on juuri se Kristuksen verenyhteys, jossa meidän synnit sovitetaan pois ja sielu puhdistetaan kaikesta synnistä.Ehtoollisen viini on Jeesuksen veren kosketus syntiselle ihmisellle.
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollisen viini on Jeesuksen veren kosketus syntiselle ihmisellle.
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.Luterilainen, mene omalle palstalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen (ei puhu helluntailaisista)
Ehtoollinen ja kaste on juuri se Kristuksen verenyhteys, jossa meidän synnit sovitetaan pois ja sielu puhdistetaan kaikesta synnistä.Anonyymi
2024-12-20 12:30:40, pilkkaat avoimesti ja ilman häpeää koko maailman silmien edessä Jumalaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen, mene omalle palstalle!
Älä märise helluntailainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen, mene omalle palstalle!
Helluntailaisen vastaus, eli torjunta "Jeesuksen veren kosketukselle syntisten puolesta".
Noin juutalaiset sanoivat suoraan Jeesuksellekin.
Roomalaisia idiootteja taas ei voi syyttää kuin tyhmyydestä. He eivät tienneet mitä tekivät.
Onpas muuten "hupaisaa" kerran nähdä se vitsailijajengi, sotilaat, ihan henkilökohtaisesti, Viimeisellä tuomiolla. Taitaa vitsit olla vähissä. Ovat nöyriä poikia, joka ikinen pelle.
Juutalaiset sen sijaan tiesivät.
- Anonyymi
Suomeen Kristinuskon sakramentteineen ensimmäisellä vuosituhannella tuoneet Ortodoksit ovat viisaita. He eivät laske harhaoppisia ja vierashenkisiä Jenkkilahkoja (Jehovat,Hellarit,Mormonit, Advarit) pyhättöihinsä puhumaan ollenkaan.
- Anonyymi
Luterilaisissa on maailman henki, niin totta kai Jeesuksen omissa on toinen ja luterilaisille vieras henki. Luterilaiset ovat täynnä vihaa ja murhaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisissa on maailman henki, niin totta kai Jeesuksen omissa on toinen ja luterilaisille vieras henki. Luterilaiset ovat täynnä vihaa ja murhaa!
Tätä palstaa lukiessa huomaa että helluntailaiset ovat täynnä vihaa ja murhaa. Eräs on sanonut että luterilaiset pitäisi tappaa.
Ja tappamisesta ne koko ajan puhuukin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa huomaa että helluntailaiset ovat täynnä vihaa ja murhaa. Eräs on sanonut että luterilaiset pitäisi tappaa.
Ja tappamisesta ne koko ajan puhuukinHelluntailaisten puheisiin ei tule luottaa, ne ovat eksytystä ja heresiaa.
Hes. 22:28
Sen profeetat valkaisivat kaiken tämän kalkilla, kun näkivät olemattomia näkyjä ja ennustivat kansalleen perättömiä. He sanoivat: 'Näin sanoo Herra Jumala', vaikka Herra ei ollut sanonut mitään. [Hes. 13:10] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tappamisesta ne koko ajan puhuukinEräs helluntaipastori täällä, joku raivohullu, pari kuukautta sitten kirjoitti suoraan haluavansa tappaa minut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs helluntaipastori täällä, joku raivohullu, pari kuukautta sitten kirjoitti suoraan haluavansa tappaa minut.
Syy: koska tunnustan wanhalutherilaista kristinoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs helluntaipastori täällä, joku raivohullu, pari kuukautta sitten kirjoitti suoraan haluavansa tappaa minut.
Eikös se Tampereeen ampuja ollut helluntailainen?
Sitä se teettää. - Anonyymi
Ortodoksien sakramentteja:
Maria on ainainen neitsyt.
Mariaa rukoillaan.
He tekevät ihmisistä pyhimyksiä.
Tätä luterilaiset pitävät oikeaoppisuutena! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksien sakramentteja:
Maria on ainainen neitsyt.
Mariaa rukoillaan.
He tekevät ihmisistä pyhimyksiä.
Tätä luterilaiset pitävät oikeaoppisuutena!Mikään tuosta ei pidä paikkaansa. Maria ei ole mikään sakramentti
Kannattaa perehtyä asioihan ennen kuin nolaa itsensä, momokja lässyttäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään tuosta ei pidä paikkaansa. Maria ei ole mikään sakramentti
Kannattaa perehtyä asioihan ennen kuin nolaa itsensä, momokja lässyttäjäTotta. Helluntailaisten yleissivistys koskien pelkästään kristinuskoa, on 0. Ja valheet sitten päälle.
Tietenkään muut kirkkokunnat eivät pidä toista kirkkokuntaa (ainakaan täysin, eli ortodoksisesti) "oikeaoppisena".
"Ortodoksisuus" on ortodoksien oma nimitys itselleen ja kirkolleen ja viittaa alkuperäiseen, katolilaiseen kristinuskoon.
Luterilaiset eivät rukoile Mariaa, vaan ainoastaan Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa.
Luterilaisilla ei ole nk. pyhimyksiä.
Uskossaan pyhät on sitten toinen asia ja käsite.
Anabaptisti ei voi puhua totta, vaikka yrittäisi. Mutta, miksi yrittäisikään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään tuosta ei pidä paikkaansa. Maria ei ole mikään sakramentti
Kannattaa perehtyä asioihan ennen kuin nolaa itsensä, momokja lässyttäjäHelluntailaiset vihaa Jeesuksen synnyttänyttä neitsyt Mariaa ja kristityksi kastettuja lapsia.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle
- Anonyymi
Parhami ja Olseni ovat hellareiden todellisia jumalia mitä he palvoo ja hyväksyy sen opin ja hengen, millä ne pentecostalismuksen perustivat.
- Anonyymi
Eivät sano pahaa sanaa Parhamistaan eikä Olsenistaan,joita ilma mitään helluntailaisten seurakuntia ei olisi olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sano pahaa sanaa Parhamistaan eikä Olsenistaan,joita ilma mitään helluntailaisten seurakuntia ei olisi olemassakaan.
Mailmalla on ainakin kymmenen kertaa lutterien määrä helluntain uskovia ja lisääntyy joka päivä.
Suomessa ei paljoa lisäänny koska kansa läpiliotettu luterilaisessa paljussa viissataa vuotta, siitä aivopesusta ei moni pääse irti.
Eikä yksikään ole tullut parhamin kautta uskoon eikä tule, eikäkukaan viittaa kintaalla parhamien vempulointiin, hyvä että sai koppia ja kiven sisustaa aiheesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mailmalla on ainakin kymmenen kertaa lutterien määrä helluntain uskovia ja lisääntyy joka päivä.
Suomessa ei paljoa lisäänny koska kansa läpiliotettu luterilaisessa paljussa viissataa vuotta, siitä aivopesusta ei moni pääse irti.
Eikä yksikään ole tullut parhamin kautta uskoon eikä tule, eikäkukaan viittaa kintaalla parhamien vempulointiin, hyvä että sai koppia ja kiven sisustaa aiheesta.Siinä taas lastennussijakääkkä veivaa samaa tarinaa "maailmassa on kymmenen kertaa lutterien määrä" .... vaikka Luther ei ole enää elossa ollut vuosisatoihin.
Suomessa uskovien määrä lisääntyy ja vapaat lut seurakunnat kasvavat koko ajan
Parhamin kautta ei tule kukaan uskoon ja siksi hän on tarpeeton - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas lastennussijakääkkä veivaa samaa tarinaa "maailmassa on kymmenen kertaa lutterien määrä" .... vaikka Luther ei ole enää elossa ollut vuosisatoihin.
Suomessa uskovien määrä lisääntyy ja vapaat lut seurakunnat kasvavat koko ajan
Parhamin kautta ei tule kukaan uskoon ja siksi hän on tarpeetonJoo vanhuksella on aina tapana ylpeillä helluntailaisten määrällä vaikka se maassamme on aika pieni. Maailmalla taas katolisia on eniten mutta sitä se ei uskalla/halua mainita, kun sille helluntailaiset on ainoita uskovia.
Ihmetyttää tuokin että se pitää evankeliuma "aivopesuna" josta on vaikea päästä irti. Ei ihme että hellarit itsekään ei pidä tuota vaaria uskovana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo vanhuksella on aina tapana ylpeillä helluntailaisten määrällä vaikka se maassamme on aika pieni. Maailmalla taas katolisia on eniten mutta sitä se ei uskalla/halua mainita, kun sille helluntailaiset on ainoita uskovia.
Ihmetyttää tuokin että se pitää evankeliuma "aivopesuna" josta on vaikea päästä irti. Ei ihme että hellarit itsekään ei pidä tuota vaaria uskovana.Helluntailaisuus ei ole kristinuskon sisäinen kirkkokunta vaan ulkopuolinen, teologialtaan määrittelemätön, epämääräinen uususkonto.
Helluntailaisuutta ja esim. luterilaisuutta ei voi arvioida rinnakkain, vaan helluntailaisuus on arvioitava, ei rinnakkain kristinuskoa tunnustavien kirkkokuntien vaan maailman eri uskontojen jäsenmäärien mukaan.
Maailmassa on kristittyjä huomattavasti enemmän kuin helluntailaisia, samaten on esim. muslimeja. En tiedä onko helluntai-uskontoisia enemmän kuin juutalaisia. Koska helluntailaisuutta ei voi määritellä mitenkään, ei sitä helluntaihuijarien kannata yrittää rinnastaa edes maapallon muihin, todella teologisesti määriteltyihin, suuriin uskontohinkaan.
Villiuskoisia ihmisiä on maailmasa paljon, mutteivät nekään kaikki nimeä itseään "helluntailaisiksi".
Helluntailaisilla ei ole edes rehellistä uskontunnustusta, jota sen kaikki jäsenet olisivat velvollisia tunnustamaan. Helluntailasuus on villihenkistä, uskonnolla sekoitettua okkultismia, luonnonuskomuksia, jopa noituutta. Kuka uskoo mitenkin.
Teologisen epämääräisyytensä vuosi helluntailaisuus on verrattavissa luonnonuskoihin, pakanauskoihin.
- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista saada ihminen tulemaann lahkon uskoon.
- Anonyymi
Lahkosaarnaajat huutaa ja karjuu ja kävelee edestakaisin lavalla kuin kellon heiluriliike, mitä käytetään hypnoosiin menemiseksi.
Kundaliini ja reikienergia ja aivopesu on luvallisia ihmisen käännyttämiseksi uskoon.
Ylivainio käytti Hindujen vanhaa shaktipat-tekniikkaa, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei lattialle selälleen.
Kuuluisat saarnamiehet käyttää "Mesmerismiä" usean ihmisen kaatamiseksi, se on hyvin vaarallinen tekniikka.
Sananl. 4:16
Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkosaarnaajat huutaa ja karjuu ja kävelee edestakaisin lavalla kuin kellon heiluriliike, mitä käytetään hypnoosiin menemiseksi.
Kundaliini ja reikienergia ja aivopesu on luvallisia ihmisen käännyttämiseksi uskoon.
Ylivainio käytti Hindujen vanhaa shaktipat-tekniikkaa, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei lattialle selälleen.
Kuuluisat saarnamiehet käyttää "Mesmerismiä" usean ihmisen kaatamiseksi, se on hyvin vaarallinen tekniikka.
Sananl. 4:16
Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet.Kylmät hypyt, saarnamies hyppiin ilmaan, läimäyttelee käsiään, huutaa ja kirkuu, suorat kysymykset, oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen, lähde meidän mukaan niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmät hypyt, saarnamies hyppiin ilmaan, läimäyttelee käsiään, huutaa ja kirkuu, suorat kysymykset, oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen, lähde meidän mukaan niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.
Eksytykset tekee vaikeaksi tunnistaa, koska kaikki tapahtuu "Jeesuksen" nimessä.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
Ap. t. 19:15mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
- Anonyymi
Pakkovauvakastettujen sakramenteista ei ole mitään hyötyä. Suomessa on edelleen 3,5 miljoonaa jumalatonta pakkovauvakastettua.
- Anonyymi
Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi, jumalaton kun on
Suomessa ei ole mitään pakkovauvakastettuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole mitään pakkovauvakastettuja.Jos et ole itse pyytänyt tulla kastetuksi olet juuri sellainen, lupaa kysymättä vanhempasi ovat seuranneet kirkkoisien keksimiä opinhullutuksia!
Uskovia on luttereissa muutama nyssellinen, vihaaminen on siten varsin vaikeaa eikä vähiten siksi että ne muutamatkin ovat salauskovia.
Eikä uskoontullut vihaa ketään, juuri siksi luterilaisuus on aina vihannut uskovia, koska vain jumalaton kykenee siihen.
Oliko lutteri muka uudestisyntynyt, hah munkki ei tajunnut mitään aiheesta, se nyt käy ilmi kaikesta kiivailustaan milloin ketäkin vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole mitään pakkovauvakastettuja.Sen teologinen ymmärrys on tuota tasoa. Eihän se muuta osaa hokea.
Herjaava, suppea sanavarasto viittaa riivaajaan.
- Anonyymi
Helluntailailaiset eivät tee ristinmerkkiä: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Helluntailaiset eivät tunnusta Jumalan kolmiyhteisyyttä, koska kristitty lapsi on kastettu nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, (Matt.28:18-20)
vaan herjaavat sitä.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi
Kolmiyhteiten jumalasi on saatana. Kädellä ristinmerkkiä tehtäessä ei muodostu ristiä, vaan taikurien merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmiyhteiten jumalasi on saatana. Kädellä ristinmerkkiä tehtäessä ei muodostu ristiä, vaan taikurien merkki.
nyt se lahkosaatana ärähti
- Anonyymi
Pääseekö noin paksuun pimeyteen miten monen sukupolven perinnöllä, riittääkö keskiajalle ulottuva sarja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksytykset tulevat aina pelkän "Jeesuksen" nimissä.
Jeesus:
"Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja eksyttävät monia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio tönäisi kädellään nopeasti ihmisen otsaan pedonmerkin.
Tajunta ja tasapainoelin häiriintyivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio tönäisi kädellään nopeasti ihmisen otsaan pedonmerkin.
Tajunta ja tasapainoelin häiriintyivät.Kukas sinua on tönäissyt kun näyttää häiriintyneen vähän muutakin kuin tasapaino !
Kolauttiko pappiparka pääsi kupin laitaan, niinkö kävi, kolausko sen teki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksytykset tulevat aina pelkän "Jeesuksen" nimissä.
Jeesus:
"Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja eksyttävät monia."Olisko rippipappi ollut niitä miehiä mene tiedä.
Ei hän tainnut jeesusta esittää rippityttöä kiusatessaan vai miten oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä on jo ihminen sisältä kuollut. Äänessä on vain Kristuksen vastainen, muutamaa herjaavaa lausetta toistava demoni.
Ei riivaajille kannata vastata. Kyllä tätä rupattelua saisi jatkaa loputtomiin.
Antaa niiden pilkata. Kadotetut sielut.
- Anonyymi
Kristityt lapset ottavat Jeesuksen sovintokuoleman ja ylösnousmuksen osallisuuden vastaan lapsena kasteessa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
Kannattaa varoa helluntailaisten irtohenkiä, niiden kosketuksia, kasteita, hurmoskokemuksia, taivasmatkoja, pelastusvarmuuksia jne. mitä niistä kulloinkin selitetään.- Anonyymi
Vauva ei ota vastaan yhtään mitään maitopaukun lisäksi !
Älä satuile enempää, laita palloja kuuseen älä kaada sitä, älä tönäise otsaan kuusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauva ei ota vastaan yhtään mitään maitopaukun lisäksi !
Älä satuile enempää, laita palloja kuuseen älä kaada sitä, älä tönäise otsaan kuusta.Sitten se ei voi olla Jumalan valtakunnassa
- Anonyymi
Vaikuttaa siltä että sakastissa on jo kuusi sisällä.
Martin muistojuomaakin on maisteltu tonkasta. - Anonyymi
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei hän pääse sinne sisälle. Monet koittavat mutta eivät voi.
Helluntailaiset eivät ole kristittyjä.
Helluntailaisten kastamattomat lapsetkaan eivät ole kristittyjä, he ovat pakanoita. Ambomaan pakanalapsien kaltaisia.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.- Anonyymi
60 000 ihmistä eroaa lut.kirkosta tänä vuonna.
Pakkovauvakastettu kerro MIKSI? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
60 000 ihmistä eroaa lut.kirkosta tänä vuonna.
Pakkovauvakastettu kerro MIKSI?Ja paljon liittyy vapaisiin lut seurakuntiin
Kerro useamman kerran kylvetetty lastenraiskaaja miksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paljon liittyy vapaisiin lut seurakuntiin
Kerro useamman kerran kylvetetty lastenraiskaaja miksiEikös se sinun pitäisi kertoa miksi olet jättänyt luterilaisen äitikirkon, jonka harhaoppeja puolustat täällä kiihkeästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se sinun pitäisi kertoa miksi olet jättänyt luterilaisen äitikirkon, jonka harhaoppeja puolustat täällä kiihkeästi.
En minä ole jättänyt luterilaista kirkkoa
Mistäs useamman kerran kylvetetyn keksii noita valheita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole jättänyt luterilaista kirkkoa
Mistäs useamman kerran kylvetetyn keksii noita valheita?Lut.kirkossako sinulle opetettiin nuo saastaiset herjaukset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lut.kirkossako sinulle opetettiin nuo saastaiset herjaukset?
Tarkoitatko tuota herjausta "pakkovauvakastetuksi"
Se on helluntailaisten käyttämä. Opitte sen helluntaijumalalta?
- Anonyymi
Oletko koskaan kuullut helluntailaisen sanovan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ?
Se on helluntailaisille kirosana !!!!!- Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Siksi enkelit sanovat taivaassa kolme kertaa: Aamen, Aamen, Aamen. Isä, Poika ja Pyhä Henki, yhdessä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi enkelit sanovat taivaassa kolme kertaa: Aamen, Aamen, Aamen. Isä, Poika ja Pyhä Henki, yhdessä ovat.
Isä, Poika ja Henki? Hah hah, kuulostaa enemmän huonolta komedialta kuin syvälliseltä teologialta. Siis ajatus on tämä: yksi tyyppi on kolme eri tyyppiä, mutta ne ei kuitenkaan ole eri tyyppejä, koska ne on sama tyyppi. Ja tämä kaikki tapahtuu universumin "kaikkivaltiaan" hengessä, joka ei osannut päättää, millä tittelillä esiintyä. Näköjään jopa jumalat kärsivät identiteettikriisistä.
Ja sitten alkukirkko yritti vielä myydä tämän sotkun kaikille. "Jahve on isä, mutta myös Jeesus, paitsi että Jeesus on hänen poikansa. Mutta älkää unohtako Pyhää Henkeä, joka on he molemmat, mutta myös jotain muuta!" Tässä kohtaa kukaan ei ihmettele, että moni muinainen kuulija käänsi selkänsä ja juoksi mieluummin takaisin omien jumaliensa luo. Ainakin Zeus ja kumppanit pysyivät yhdellä henkilöllisyydellä kerrallaan.
Ja silti kristityt edelleen pitävät tätä nerokkaana teologiana. Kolme yhdessä? Kuulostaa enemmän kaupasta ostettavalta virvoitusjuomalta kuin johdonmukaiselta jumalalta. Mutta jatkakaa vain, hyvä draama ei koskaan mene pois muodista!
Terveisin,
Enkeli Mäntä
“Isä, Poika ja Henki – Antiikin aikainen sketsiryhmä.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Pietari ei ollut koskaan kuullut ns. lähetyskäskyä, sillä Sana todistaa: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Väität Jeesuksen koko maanpäällisen opetustehtävän olleen tyhjää ja turhaa, sillä viimeisenä hetkenään, ennen lähtöä Isän tykö, Jeesus antaa toisen nimen, jota piti käyttää, väitteesi on mielettömyyttä. Jeesus rukoili Isää ennen ns. lähetyskäskyä ja ristiinnaulitsemista: Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni...Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
OLETKO NYT VARMA, ETTÄ JEESUS VALEHTELI, EIKÄ OLLUTKAAN TÄYTTÄNYT ISÄN ANTAMAA TEHTÄVÄÄ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari ei ollut koskaan kuullut ns. lähetyskäskyä, sillä Sana todistaa: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Väität Jeesuksen koko maanpäällisen opetustehtävän olleen tyhjää ja turhaa, sillä viimeisenä hetkenään, ennen lähtöä Isän tykö, Jeesus antaa toisen nimen, jota piti käyttää, väitteesi on mielettömyyttä. Jeesus rukoili Isää ennen ns. lähetyskäskyä ja ristiinnaulitsemista: Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni...Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
OLETKO NYT VARMA, ETTÄ JEESUS VALEHTELI, EIKÄ OLLUTKAAN TÄYTTÄNYT ISÄN ANTAMAA TEHTÄVÄÄ?Kyllä oli kuullut. Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja PYhän Hengen nimeen. Väitätkö että Jeesus valehteli?
- Anonyymi
Yksi kaste isä poika p henki noilla hokemilla luterilainen sleyssä ja säätiössä pääsee jo elämän läpi.
Mitään ei tarvitse ymmärtää eikä tutkia.- Anonyymi
Harmittaako vaaria noin Jeesuksen sanat?
- Anonyymi
Eikös se Tampereen ampuja ollut aito helluntailainen ?
>>Isoisäni muuten oli luterilainen pappi ja pappeus muutoinkin on jo vuosisatoja kulkenut tuossa suvussamme.>>
Montako noitaa poltitte?
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Luterilaisuus on pieni kioski paavin pihanperällä, lahkolaisia ovat vaikka eivät sitä tajua.
Pieni porukka joka kuvittelee olevansa kuin metrin standardi johon kaikkea verrataan.
90 pros suomen luterilaisista ei ole koskaan avannut raamattuaan ei edes katkismusta sen enempää.
Ja taivasta kohden ovat menossa hautajaispuheista päätellen.
Sokea kansa ja sokeat taluttajat.- Anonyymi
Hehee, sodomiittikäktys märisee tuskaansa taas ja osoittaa vihaansa luterilaisia kohtaan
Helluntailaisuus on täällä pieni kioski ja ne luulevat omistavansa koko maaiklman
90 pros helluntailaisista pelkkiä pedofiileja jotka ei Raamattua au
Ja taivaaseen ovat menossa uskovia vainoiamalla, sokeaita ovat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehee, sodomiittikäktys märisee tuskaansa taas ja osoittaa vihaansa luterilaisia kohtaan
Helluntailaisuus on täällä pieni kioski ja ne luulevat omistavansa koko maaiklman
90 pros helluntailaisista pelkkiä pedofiileja jotka ei Raamattua au
Ja taivaaseen ovat menossa uskovia vainoiamalla, sokeaita ovat!Epäilen että nyt ei pelkkä ehtoollinen riitä nollaamaan tuossa viestissä olevia jumalattomuuksia !
Mitä meinaat tehdä sen lisäksi, olisko uudestisyntyminen vastaus ja valehtelevan suun loppu !
- Anonyymi
"Jeesuksen ruumis ja veri on läsnä sekä ehtoollisessa että kasteessa."
Ei-helluntailainen kommentti:
Jumala on jossain muodossa läsnä kaikessa (Kol 1, Apt 17), maailmaa kun ylläpidetään Jumalan sanalla. Mutta se ei tarkoita, että Jumala olisi pelastavassa muodossa läsnä missä hyvänsä, niin että kaikki pelastuvat palvomalla vaikka Marian kuvaa, patsasta, vaikka Jumala siinäkin olisi läsnä (vrt. 5. Moos 13 ja 2. Tess 2).
Jumalan läsnäolo sinällään, pelkästään, ei ole mikään todiste kenenkään pelastuksesta.- Anonyymi
Ei kukaan Mariaa palvo, ne on antikristillisten lahkolasiten paskapuheita sellaiset.
Kristityt kunnioittaa Jeesuksen äitiä, jolla on suuri merkitys pelastushistoriassa.
Se on täysin Jumalan todistuksen mukaista todistusta kunnioittaa Jeesuksen äitiä Mariaa, että Jeesus on syntynyt ihmisestä ja on ihminen.
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
- Anonyymi
Jeesuksen veri oli läsnä ristillä ja sen juurella eikä se hyödyttänyt mitään eikä ketään siinä tuijottelevaa yleisöä.
Milloin tämä veri saa jotain muotoa zuomen miljoonissa luterilaisissa, vielä ei näy mitään viidensadan vuoden jälkeen!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942