Joulu se tulla jollottaa

Ennen jouluaattoa on enää vain yksi arkipäivä, maanantai. Joulutunnelmissa alan olla minäkin. Kinkkukin on ostettu ja jo paistettu ja siitä tänään nautin lounaan peruna- ja lanttulaatikkojen kera. Kyllä tuosta 1,4 kiloisesta pikkupossun kinkusta jää vielä kai kolmelle aterialle. Erinomaiset joulujuomatkin on jo hankittu – ja vähän maisteltukin. Tänään kävin ostamassa myös joulukukat ja purkissaan seisovan vajaan metrin korkuisen oksistaan lunta esittävällä valkoisella vaahdolla kuorrutetun ”joulukuusenkin”, jonka verhoilin lisäksi eriväristen lamppujen ketjulla.

Joten joulu se tulla jollottaa myös minulle, ja joulukirkkokäyntini ja muiden rientojeni vuoksi siihen alan keskittyä jo niin, että luultavasti en täällä enää ennen joulua käy, joten perinteisten viikonlopputoivotuksien lisäksi varmuuden vuoksi jo nyt toivottelen kaikille Oikein Hyvää joulua!

10

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Niin tekee ja elämäni paras viesti tuli tyttäreltä, hänen mies haki RNAtutkijan sairaalasta isänsä kanssa. XXX sanoit haluan pitsaa katvapupitsee, ukin katkavapupitsaa.. Sitähän sain tietysti.

• Anonyymi
      UUSI

Paloheinaän arvokuudessa Kapin on mukava viettää ja nauttia joulusta, ehkä pieni tupluuri ja glögi, ei tarvitse pellavarehuun tyytyvä. Paloheinässä on varaa parempaan.

• Anonyymi
        UUSI

Onko Pankkolägvitsillä kinkku hankittu?
        Tiedätkö omasta joulusta mitään, kun noin osaat toisista selittää.

• Anonyymi
        UUSI

• UUSI

Hyvää ja rauhallista joulua sinullekin!

Oma joulu menee tyttären perheen kanssa ja pukkikin on tulossa. Siellä on kinkkuakin tiedossa, joten siinä suhteessakin asiat ovat kunnossa. Joulukaljaa olemme itse perinteisesti tehneet. Se sopii paremmin jouluruukien kanssa, kun viinit, joten ne saavat jäädä odottamaan toisia aikoja. Ei tässä nyt ulos katsoen erityisemmin joulun tunnelmaa ole. Taitanee tulla ns. musta joulu.

• Anonyymi
        UUSI

Musta joulu taitaa olla vain siellä, missä mieleltäänkin mustimmat asuvat. Niin se ympäristö vaikuttaa ihmiseen. Kun on mustaa niin mielikin on musta, kuten tällä palstalla hyvin huomaa.

Miellä valoisamman mielenlaadun omaavilla ja rauhallisessa ympäristössä asuvilla joulu on valkoinen, lunta on tuprutellut viime aikoina ihan mukavasti. Moottorikelkalla vedin jo latuja, joten joulun herkkuja voi sitten sulatella súksilla suihkien kauniissa talvimaisemassa.

Järvikin jäätyi ja jääpeite vahvistui niin, että talviverkot sai viritettyä, joten joulukala on taas kerran pyyntituoretta. Toki graaviin ja limemarinointiin menevä ahven pitää varmuuden vuoksi pariksi vuorokaudeksi pakastimeen laittaa, näin mahdolliset petokaloille tyypilliset loiset kuolee.

Näin meillä, ei valittamista

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Musta joulu taitaa olla vain siellä, missä mieleltäänkin mustimmat asuvat. Niin se ympäristö vaikuttaa ihmiseen. Kun on mustaa niin mielikin on musta, kuten tällä palstalla hyvin huomaa.

Miellä valoisamman mielenlaadun omaavilla ja rauhallisessa ympäristössä asuvilla joulu on valkoinen, lunta on tuprutellut viime aikoina ihan mukavasti. Moottorikelkalla vedin jo latuja, joten joulun herkkuja voi sitten sulatella súksilla suihkien kauniissa talvimaisemassa.

Järvikin jäätyi ja jääpeite vahvistui niin, että talviverkot sai viritettyä, joten joulukala on taas kerran pyyntituoretta. Toki graaviin ja limemarinointiin menevä ahven pitää varmuuden vuoksi pariksi vuorokaudeksi pakastimeen laittaa, näin mahdolliset petokaloille tyypilliset loiset kuolee.

Koska aloit suutasi
        soittamaan niin nyt saat.
        Maalla juodaan viinaa, hakataan puoliso ja sammutaan. Ylensyödään niin että joudutaan sairaalaan.
        Paskaa joulua kaikille maalaisliittolaisille.
        Maalaisliittolainen mielenlaatu on rasismia ja sovinismia.

• UUSI

Kiitoksia toivotuksistasi! Hieno jouluhan Sinulle on tulossa. Minä joutunen viettämään jouluani enemmän yksin, mutta sunnuntaina minulla käy jouluvieraita, jälkipolveani.
        Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta.

Minä joudun joulujuomissani turvautumaan Alkosta ostamaani. On Loimu glögiä (alk. 8 %), Gluhweinia (alk.10 %) ja Juhla Jubileumsia, brandylla maustettua glögiä (alk. 20 %) – ja on joulukahvien saatoksi Cocnac Monopolia (alk. 40 %). Mutta eihän noilla millään juopotella; sellainen ei sopisi jouluun, enkä harrasta sellaista muulloinkaan, vaikka joka ilta iltadrinkin otan, jos en ole sairas tai muusta syystä estynyt.

Itsenäisyyspäivän aikaan totesin täällä, että se saattoi olla viimeinen minun vietettäväkseni, kun on jo tätä ikää ja terveyteni reistailee. Saman tietysti totean nyt joulunkin osalta, mutta onnellinen olen kun ilmeisesti saan sen viettää, vaikka nyt varsin vaatimattomin puittein.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tollot ovat tolloja, Kapi ensimmäisenä. HO HOO, HO HOO!

• UUSI

Sanoin edellisessä viestissäni: ”Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta”.

Nyt kun menin muistoissani lapsuusaikaani, niin muistanhan toki lapsuuskodissanikin tehdyn silloin ns. kotikaljaa. Mummoni sitä teki ja ei kai siinä paljon alkoholia ollut, kun minäkin sain sitä nauttia.

Ukkini tai naapurin isäntä tekivät sitten joskus kiljuakin, jota he yhdessä nautiskelivat, jota minä en tietenkään saanut maistaakaan. Ukkini tai tuo naapurimmekaan eivät kai sentään koskaan keittäneet pontikkaa, jota kai niissä kotimaisemissanikin tehtiin – ainakin niin huhuiltiin.

Tv:n iltauutiset katsottuani ja nyt tuota perjantai-ohjelmaa katsoessani olen jo maisteltuani iltadrinkkiänikin ja varmaan se palautti muistoani menneeseen niin, että täytyi vielä tulla tämä sanomaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2311
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1772
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1450
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      248
      1406
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1242
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      370
      1195
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      339
      1141
    Aihe