Ketä kuuluisia henkilöitä olette tavanneet?

Itse olen tavannut Meir Har-Zionin. Hän oli Israelin yksi parhaista commandosotilaista. Hänen sanotaan olleen Leon Urisin kirjan Exoduksen Ari Ben-Canaanin esikuva. Tapasin hänet vuonna 1967 Leijonamuurilla. Hän oli minua 10 vuotta vanhempi ja jo sillon kovia kokenut sotilas minuun verrattuna, mutta halusi osallistua Länsimuurin vapautukseen.

"During the 1967 Six-Day War, Har-Zion was called up as captain in the reserves, and despite the use of only one hand, took part alongside the paratroopers in the battle for the Old City of Jerusalem."

https://en.wikipedia.org/wiki/Meir_Har-Zion

17

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä onko länsimuuri ollut vangittuna ? Tietääkseni länsimuuri on ollut aina samassa paikassa arabien maalla ihan vapaana !

• Hardis kirjoitti:

No, olihan sen vuodesta 70 eaa vuoteen 1967 sellaisten käsissä, joille se ei kuulunut.

https://www.youtube.com/watch?v=a6e3kKu5XaU

Prikaatimme komentaja eversti Mordechai "Motta" Gur sanoi radioyhteydellä meille: "55. maahanlaskuprikaatilla on etuoikeus astua ensimmäisenä Vanhaan kaupunkiin ja täyttää 2000 vuotinen unelmamme." Silloin minäkin, ateisti olin liikuttunut ja tunsin olevani osa kansani historiaa.

https://youtu.be/bin-TNz5DKA?t=37

• Anonyymi
        Hardis kirjoitti:

Prikaatimme komentaja eversti Mordechai "Motta" Gur sanoi radioyhteydellä meille: "55. maahanlaskuprikaatilla on etuoikeus astua ensimmäisenä Vanhaan kaupunkiin ja täyttää 2000 vuotinen unelmamme." Silloin minäkin, ateisti olin liikuttunut ja tunsin olevani osa kansani historiaa.

https://youtu.be/bin-TNz5DKA?t=37

just joo...

• Anonyymi kirjoitti:

just joo...

Just just

• Anonyymi

mengele tai eräs sukulainen kävi sillä lääkärissä 🤣

• Anonyymi

Taipaleen ja Tuomaisen muttei sen vakavampaa markkinoihin liittyen.

• Anonyymi

Lapsena tapasin Kekkosen Puijon tornissa Kuopiossa.
      Tapahtumassa oli ortodoksinen arkkipiispa 2. pääosassa.
      Hänen poikansa oli ystäväni. Edesmennyt.

• Anonyymi

Tapasin torin kahvilassa rajapinta railin ja huuhaa soopailijan. Heidän välillä oli käynnissä kova huuhaa soopaa vaihto!

• Anonyymi

Upeaa!

• Kovasti on täällä Suomessa ihmetelty Israelin kommandojen v. 1976 tekemää iskua Ugandaan, Entebbeen, lentokoneen panttivankien vapauttamiseksi.
      Vaikuttaa siltä kuin he pitäisivät tällaisia ihmeoperaatioita vain normaalina toimintoina.

Jostain luin että komentaja Dan Shomron ei halunnut ottaa operaatio Ukonnuolesta itselleen mitään sankarin mainetta.

General Dan Shomron
      Soldier who planned the daring rescue of Israel

• Anonyymi
        UUSI

/Vaikuttaa siltä kuin he pitäisivät tällaisia ihmeoperaatioita vain normaalina toimintoina./
        -------

Nepä Israelin kommandot varmaan pitävät tätäkin operaatiotaan normaalina kommandoiskuna.
        Luulisi että tuollainen isku Afrikan sydämeen kävisi vain elokuvissa, mutta totuus on tarua ihmeellisempää.

Israelin Jahve toteuttaa käskynsä hakea pois panttivangit Ugandasta Israelin armeijan kommandojen toimesta.
        Silloinhan se tietenkin onnistuu. ")

Entebben kommandoiskusta on suomennettu kirja ja tehty elokuva : [ Voitto Entebbessä.]

Wikipedia;
        *) Vanhassa testamentissa Israel on kunnianimi, jonka patriarkka Jaakob sai sen jälkeen kun hän oli paininut Jumalan kanssa. Nimen merkitys on ’Jumala taistelee’ tai ’Jumala saa voiton’. Se on myöhemmin omaksuttu seemiläisen kansan nimitykseksi (israelilaiset) ja Palestiinan juutalaisvaltion nimeksi (Israel).[5][6][7]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

/Vaikuttaa siltä kuin he pitäisivät tällaisia ihmeoperaatioita vain normaalina toimintoina./
        -------

Nepä Israelin kommandot varmaan pitävät tätäkin operaatiotaan normaalina kommandoiskuna.
        Luulisi että tuollainen isku Afrikan sydämeen kävisi vain elokuvissa, mutta totuus on tarua ihmeellisempää.

Israelin Jahve toteuttaa käskynsä hakea pois panttivangit Ugandasta Israelin armeijan kommandojen toimesta.
        Silloinhan se tietenkin onnistuu. ")

Entebben kommandoiskusta on suomennettu kirja ja tehty elokuva : [ Voitto Entebbessä.]

Wikipedia;
        *) Vanhassa testamentissa Israel on kunnianimi, jonka patriarkka Jaakob sai sen jälkeen kun hän oli paininut Jumalan kanssa. Nimen merkitys on ’Jumala taistelee’ tai ’Jumala saa voiton’. Se on myöhemmin omaksuttu seemiläisen kansan nimitykseksi (israelilaiset) ja Palestiinan juutalaisvaltion nimeksi (Israel).[5][6][7]

Iltalehti 26.12.2016:

Ex-agentti paljastaa IL:lle vaietut yksityiskohdat operaatio Entebbesta
        Entinen Israelin erikoisjoukkojen upseeri Rami Sherman paljastaa Iltalehdelle vaietut yksityiskohdat 40 vuoden takaisesta panttivankien vapautusoperaatiosta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201612272200045495

• Anonyymi

Pee uu tee Put, ii än in: Putin : Olen tavannut Putin.

• Anonyymi

Puutinkin sinertyisi kateutesta kun vitsiis tajuaisi.

Sissi ja Puutin tulee luoksesi kattoikkunasta ja panee sinua Halvalla
        ja syöttää sitten sen Halvan sinulle
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Halva

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutinkin sinertyisi kateutesta kun vitsiis tajuaisi.

Sissi ja Puutin tulee luoksesi kattoikkunasta ja panee sinua Halvalla
        ja syöttää sitten sen Halvan sinulle
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Halva

Meillä ei ole kattoikkunaa. Ja jos ovesta tulee, losautan sitä halvattua halvatun kaluille haulikolla. Katsotaan sitten, vieläkö kilkkaa pimPutin.

• >>>Itse olen tavannut Meir Har-Zionin. Hän oli Israelin yksi parhaista commandosotilaista. Hänen sanotaan olleen Leon Urisin kirjan Exoduksen Ari Ben-Canaanin esikuva. Tapasin hänet vuonna 1967 Leijonamuurilla.

Sinulla on ollut mielenkiintoinen tapaaminen.

Kolme kertaa olen lähettänyt kertomukseni tähän palstalle, mutta aina se on poistettu. Siinä kertomuksessa ei ole mitään sopimatonta tekstiä.  Vastasin vain aloitukseesi "Ketä kuuluisuuden henkilöitä olette tavanneet"
      Pistän kertomukseni tähän sinulle, jos kiinnostaa lukea:

=============================
      Korkein sotilasjohtaja, jonka olen henkilökohtaisesti tavannut on eversti.

Kohtaaminen sissitulilla:

Olimme sissikeikalla. Istuin lähetin kanssa sissitulilla;
      kevätaurinko paistoi kirkkaasti.
      Pohjois-Karjalan Rajavartioston komentaja, eversti Eero Naapuri hiihti paikalle.
      Tein ilmoituksen. Lähetti ei tainnut nousta edes seisomaan vaan istui tulilla.
      Eversti halusi tietää missä on SissiK:n päällikkö, kapteeni Ossi.
      Lopuksi, ennenkuin lähti hiihtämään eteenpäin totesi että
      "Kumi käryää".
      Lähetin kumikengät olivat kai liian lähellä nuotiotulta. 
      ===========0
      Eversti Naapuri oli jatkosodassa luutnanttina Päämajan alaisen kaukopartion johtajana.
      Jotkut sissikoulutettavat kertoivat että eversti Naapuri tuli seuraamaan harjoitusta. Kaikki toiminta pantiin seis, ja eversti alkoi kertoa sodan  kaukopartiotoiminnasta joka suuntautui mm. Äänisjärven taakse, syvälle Neuvostoliiton puolelle.

Tämä eversti oli kova hiihtäjä.
      Joskus hän oli luvannut jokaiselle P-KR:n Onttolan SissiK:n saapumiserän sotilaalle, että joka voittaa hänet kilpahiihdossa saa kuntoisuusloman.

Eero Naapuri toimi sotilaspartiohiihdossa johtajana hopealle sijoittuneen Suomen partiossa 1948 St. Moritzin olympialaisissa. Naapurin johtama partio sijoittui hopealle myös kaksi vuotta myöhemmin Lake Placidissa hiihdon MM-kisoissa.

Eero Johannes Naapuri (29 December 1918, Lammi – 14 December 1987, Helsinki) was a Finnish Colonel[1] and skier.Naapuri was born in Lammi. He was the leader of the national Olympic military patrol team in 1948 which placed second. His military rank at his time was Kapteeni. At the Nordic World Ski Championships 1950 he also finished second with his military patrol.[2] He died in Helsinki.(Wikipedia)

Sotilaspartiohiihdosta on kehitetty nykyinen ampumahiihto.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      11042
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7479
    3. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      75
      5459
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5434
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4738
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4143
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2978
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2915
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2425
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2420
    Aihe