Joulumieltä kaikille!

Anonyymi-ap

Mites jos nyt rauhoitetaan mielet ja terävät kielet ja rauhoitutaan Joulun viettoon lämpimällä mielellä ja hyvällä tahdolla.

Jos välttämätöntä, niin kinasteluja voi jatkaa sitten uuden vuoden jälkeen ensi vuonna, mutta mielellään uusin aihein ja asiallisesti keskustellen ja toisiaan kunnioittaen.

Hyvää ja Rauhallista Joulua sekä Oikein Onnellista Uuttavuotta kaikille!

29

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      OIKEIN! Antaa himon yltyä, niin on sitten uuden vuoden jälkeen paljon ränkyttämistä kun ne muutaman päivän pään sisälle kasaantuu!😀 Muutenkin on tauko hyvästä niin sittenhän sitä taas jaksaa iusin voimin!

    • Anonyymi

      Niinä päivinä käwi yxi käsky Keisarilda Augustuxelda, että caicki mailma piti werollisexi laskettaman. Ja tämä weron laskemus oli ensimäinen, joca tapahtui silloin cosca Kyrenius oli Maanherra Syrias. Ja cukin nei Caupungihins andaman idziäns arwatta Nijn myös JosephGalileast, Nazarethin Caupungist ylösmeni Judean, Dawidin Caupungijn, joca cudzutan Bethlehem: Sillä hän oli Dawidin huonest ja sugust, andaman idzens arwatta, Marian hänen kihlatun emändäns cansa, joka rascas oli.

      Nijn tapahtui heidän siellä ollesans, että synnyttämisen päiwät tulit täytetyxi. Ja hän synnytti Pojan hänen esicoisens, ja capalpoidzi hänen, ja pani seimeen, ettei heille ollut sia majas. Ja paimenet walwoit sijnä paickakunnas pellolla heidän laumans, ja wartioidzit yöllä heidän carjans. Ja cadzo, Herran Engeli seisoi heidän tykönäns, ja HERran kaickaus walais heitä, että he suurest peljästyit.

      Ja Engeli sanoi heille: älkät peljätkö: sillä cadzo, minä ilmoitan teille suuren ilon, joca tulewa on caikelle Canssalle: Teille on tänäpän syndynyt Wapahtaja, HERra Christus Dawidin Caupungis. Ja tämä on teille merkixi: te löydätte lapsen capaloittuna seimes. Ja Engelin cansa oli suuri tauwalisen sotawäen joucko, jotca kitjit Jumalata ja sanoit: Cunnia olcon Jumalalle corkiudes, ja maasa rauha, ja ihmisille hywä tahto. Ja tapahtui, että Engelit menit heidän tyköns Taiwasen, nijn paimenet puhuit keskenäns: käykämme Bethlehemiin, ja cadzocam sitä cuin tapahtunut on, jonga Herra meille ilmoitti.

      Ja he tulit kijruhtain, ja löysit Marian, ja Josephin, nijn myös lapsen, joca macais seimes. Cosca he tämän nähnet olit, julistit he sen sanoman, cuin heille tästä lapsesta sanottu oli. Ja caicki jotca sen kuulit, ihmettelit nijtä puheita cuin heille Paimenilda sanottu oli.

      Mutta Maria kätki caicki nämät sanat, tutkistellen hänen sydämesäns. Ja paimenet palasit, ylistäin ja cunnioittain Jumalata, caikista cuin he cuullet ja nähnet olit, nijncuin heille sanottu oli.

    • Onnellista joulua ja rauhallista uutta vuotta kaikille.

    • Anonyymi

      Antoi käskyn keisarimme,

      ahdisteli Augustinus.

      Veron raskaan alle menköön, kukin joutuin jolkutelkoon.

      Ensi kerran näin nyt sattui ajalla Quiriniuksen,

      vakavan sanan sanojan, käskyn haltijan kavalan.


      Kukin lähti mennäksensä, nimiään kirjoittaaksensa

      listaan oman kaupunkinsa, tuville tutuksi tulleen.

      Galilean Joosef jätti, hylkäsi hän Nasaretin

      mennäkseen nyt Beetlehemiin, kirjaan Daaviin kirjoittaakseen.

      Läksi matkaan myös Maria, kihlattunsa, kaivattunsa,

      joka vartos pientä lasta, vesaa rinnan alla kantoi.

      He kun pääsit Beetlehemiin, tuli aika synnytyksen. Syntyi poika potranlainen, ihanainen, kaunokainen.

      Esikoisen, ensimmäisen kapaloihin äiti kääri. Majakseen ei ollut muuta

      parempaa kuin tallin seimi. Lampaitansa vartioitsi öinen joukko paimenia.

      Enkelparvi, Herran kansa pahoin pelkoon miehet peitti. Sanoi enkel´: "Ällös

      pelkää, kerron teille suuren riemun: syntyi vapahtajaksemme perillinen

      Daavidille. Kristus on hän, Jumalamme, Herra kaiken maan ja taivaan. Tää on

      merkki, kuulkaa tarkkaan: seimen oljilla makaapi."

      Tuli suuri sotajoukko,

      enkelkuoro ihmeellinen. Lauloi kunniaa Jumalan ylistäen Valtiataan:

      "Jumalan nyt olkoon kaikki kunnia ja kiitoksemme. Olkoon rauha ihmisillä,

      rakkaus ikuinen heillä!"

      Läksi poijes enkelparvi, paimenet jo kiireen

      huomas: "Beetlehemiin mennään tästä ihme suuri toteamaan!" Näki joukko paimenien:

      siellä Joosef ja Maria, kapaloissaan pieni lapsi, makaamassa seimessänsä.

      Kukin kertoi kuinka tiesi pienoisen pojan tarinan. Ylen paljon ihmetteli

      jokainen, joka sen kuuli.

      Pani talteen syömmehensä kaiken kerrotun Maria.

      Mietti hiljaa, tunnisteli, ihmetteli kuulemaansa. Riemuin paimenet palasi takasin luo lampaittensa

      ylistäen Jumalaansa, luottaen todeksi tiedon

      • Anonyymi

        Onneksi Pontiac Pilatus ei kerennyt surmauttaa Jeesus lasta. Mainitsin nimen Jeesus, josta ´voi tulla joillekkin ihottumaa? Joudunko maksamaan vahingonkorvauksia, ainakin 1500 e.


    • Anonyymi

      Hyvää joulua Muskotin kaljahyllyt, haen ison satsit kaljaa aamutuimaan. Kinkkuakin kainaloon paljaalla.

    • Anonyymi

      Hyvää Joulua kaikille miehistä tykkääville!

      • Anonyymi

        Lämmin kiitos 🌻


    • Anonyymi

      Nyt tuli kiire rauhoittumaan 🏃‍♂️💨

      • Anonyymi

        Olen täällä jo täysin rauhoittunut makaan pancolla vaakatasossa ja odotan joulua mutta sitä ennen äiti tuo vellii 🛌


    • Anonyymi

      miesten kesken joulu on hauskempaa

      • Anonyymi

        Joulun rauhaa miesten kesken 💏


      • Anonyymi

        Varsinkin jos on akkuporakone varustettuna pulloharjalla, jolla voi hoonata vuorotellen tuhkaluukkuja.


    • Anonyymi

      Juoksukaljaa tuo joulumielen 🏃🏼

      • Anonyymi

        Kun kaljaa, juoksukaljaa
        Hänen kuulin noutavn
        Niin silloin, vasta silloin
        Tunsin jouluni alkavan 🏃


    • Anonyymi

      Mielen vikaisuuden tuo joulukaljat juosten Reunatielle

    • Anonyymi

      Och de tapahtu siihe aika att de kom käsky från kejsar Augustus att varenda
      Matti Meikäläinen skulle börja att betala vero. De va ihan eka mätkäys, och
      den fixa di när Kvirinius va ceef i Syrien.
      Då painu joka iikka till sin stadi, för att hoita hela bumagan. De kekka
      Jussi med, och för att han va pikkuserkku med Davy från Nasaret, som e en
      stadi i Galileen opp till Davy stadi som dom han nimittä Betlehem i Judeen,
      för att hoita sin verojuttu och samalla Marjas som va hans gimma och som
      just hade pulla in sin uuni.
      Medan di hengaile där blev de meno för henne. Och hon synnyttä sin ykkös
      jappe och heittä på honom ekat kledjut och laitta honom i navettan, för de
      va ingen muuta plats på hotellet.
      I samma seutu viipy några skobaren på kenttän att funkka som nite guards
      över doms elukkor. Då ilmesty en Herran enkeli kun on siin då naama mot
      naama och kehittä watteja och hehku siin ihan täysil; och doms sisu gick
      todella kaulaan.
      Men enkelin selittä till dom: ”Ta de nu lungt bara. Kela att ja ha nyhet om
      en mega jees känsla, som ä för koko kansa. För just idag ha en Frälsare
      synty i Davys stadi, och han ä messias, den Stora Chefen. Och dehär ska va
      todiste: ni ska löytä en heltny kakara, som ligga i kapalon i navetta.”
      Ha en jättekiva joulutid!

    • Anonyymi

      Jag heter Pari J.

    • Anonyymi

      Ihan packa joulu 😵‍💫

    • Anonyymi

      Minusta joulu on ihan hyvä päivä urputtaa ja valittaa.

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe