Jeesuksenhan sanotaan sanoneen jotain tämän tapaista toiselle kanssaan teloitetulle ja Paavali kuvaa reissuaan kolmanteen taivaaseen ja paratiisiin tempaisua.
Onko raamatun paratiisi taivaassa?
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Silloiset ihmiset kuvittelivat kaikenlaista, kun käsitys maailmankaikkeudesta rajottui sandaalinkantamaan.
- Anonyymi
Luuk 23:43: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa" Paratiisi oli jo olemassa ja Jeesus tapasi siellä ryövärin samana päivänä. Saman todistaa myös Paavalin kokemus jakeissa 2 Kor 12:2-4, jossa hänet temmattiin "paratiisiin" eli "kolmanteen taivaaseen". Se on välitila Kristuksessa kuolleiden sieluille
Näin siis Raamattu.
Vartiotorni on oma lukunsa.
VT:n "seol" (= tuonela, hauta) ja UT:n "gehenna" (=kadotus), Raamattu ilmoittaa ne luonteeltaan täysin erilaisina paikkoina: VT:n "seol" tarkoittaa asiayhteydestä riippuen joko hautaa (jossa ruumis on) tai tuonelaa (tietoinen välitila).
UT:n "gehenna" on kadotus, joka taas on luonteeltaan iankaikkinen (Ilm 20:10).
"Herra vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen" (1 Sam 2:6)
Tuonela on tietoinen tila: "Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet... kaikki kansojen kuninkaat. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: Myös sinä olet riutunut, niinkuin mekin, olet tullut kaltaiseksemme..." (Jes 14:9,10) - Anonyymi
Juutalaisilla oli taivaita useampikin. Ensimmäinen taivas oli se, missä linnut lensivät ja sadepilvet olivat. Toinen taivas oli taivaankansi, jossa olivat taivaankappaleet ja tähdet. Kolmas taivas oli sitten jumalallinen taso näiden yläpuolella, sen jälkeen sitten vielä ehkä useampiakin taivaita riippuen keneltä kysyi, mutta kaksi näkyvää ja sen jälkeen ainakin yksi näkymätön. Vierailu kolmanteen taivaaseen on siis viittaus henkimaailmassa, aineellisen maailman ulkopuolella tai yläpuolella käymiseen. Kyseessä ei ollut maanpäällinen paratiisi.
raamatun paratissi on Kärsämäellä. Palokunnan talolla. Sen ruokalasta saa ympäri vuorokauden hernevellijä ja verilättyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430