Mikäli Kristillisen yhden kasteen kolmesta paikalla olevasta todistajasta yksikin puuttuu: Kyse ei ole kasteesta ollenkaan!
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma. Hen, kasteiden lukumäärää ilmaiseva sana yksi (1).
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Jumalan ei tarvi uusia tekojaan!
Hen baptisma
7
88
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoittaessaan: 'Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä' Johannes tarkoittaa erityisesti kahta tapahtumaan. Hengen todistus on kirjoitettuna ns. Jeesus ilmestysvuorella, jossa Johannes oli mukana. "kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään... Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä"Ja yhtäkkiä, kun he katsahtivat ympärilleen, eivät he enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen, joka yksinänsä oli heidän kanssaan.
Vesi ja veri on todistavat Jeesuksen ristinkuoleman: Sanan mukaan Jeesuksen kuollessa Johannes oli läsnä. Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!...Golgatan tapahtumat jatkuvat: Niin sotamiehet tulivat ja rikkoivat sääriluut ensin toiselta ja sitten toiselta hänen kanssaan ristiinnaulitulta... vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka (Johannes) sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todista Jumalan Pojan kuoleman.- Anonyymi
Kyllä tuo todistus kuultiin Jeesuksen Kasteen yhteydessä Jordanilla.
Paikalla olivat kaikki todistajat: Isä, Poika ja Pyhä Henki, Johannes ja kastevesi.
Jumala tunnustaa kasteessa Isyytensä.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
- Anonyymi
Kirkon pappi ei ole jumala, vaan Baal-papin kaavut päällä oleva pelle! Kirkko ei ole välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Kirkko palvelee pahuutta olemalla tien tukkona ahtaalle poirtille.
- Anonyymi
Ef.4:5 hen baptisma, hen on numeraali, kasteiden lukumäärää yksi ilmaiseva sana.
Helluntaina 3000 syntisille Juutalaiselle tehtiin vain yksi kaste syntien anteeksisaamiseksi, missä yhdessä ja samassa kasteessa oli vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Ei heitä sen jälkeen enää millään toisenlaisella kasteella kastettu, koska he saivat uskon Hengen lahjan asuvaiseksi kasteessa. Monet lähtivät heti kasteen saatuaan omaan kotimaahansa viemään sanomaa eteenpäin.
Helluntaina kukaan ei molissut sekavaa helluntailaisten siansaksaa, vaan apostolit puhuivat järkeviä asioita kuulijan ymmärtämällä äidinkielellä.
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi helluntain tapahtumilla.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä? - Anonyymi
Helluntaikirkon pappi voi olla tuolloinen pahuuden palvelija joka estää ihmisiä pääsemästä Jeesuksen luo.
- Anonyymi
Kristittyjen Jumala on Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä.
Kristillinen Yksi Kaste kun tehdään Jeesuksen valtuuttamalla ja käskemällä tavalla Kolmiyhteisen Jumalan nimeen, niin kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat kutsuttuina paikalla kasteessa veden lisäksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
KR33/38 ja King James
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
Ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.- Anonyymi
Ei pidä luottaa hellareiden pelkkiin "henkijeesuksiin", eivät ne ole oikeita, vaan eksyttäisiä henkiä, jotka niitä temppujaan esittelee ja ihmisiä eksyttää....
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942