Jeesus, Jumalan Poika ja totinen Jumala!
Näin jouluna me kaikki oikeat Kristityt vietämme Jumalan ihmiseksi tulon juhlaa
Jeesuksen jumaluuden kieltäjät eivät ymmärrä, että koirasta syntyy koiran pentu, joka on koira ja kissasta kissan pentu, joka on kissa ja ihmisestä vauva, joka on silti ihminen ja Jumalasta, Jumalan Poika, joka on Jumala.
Kol. 2:8-9 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
Poika Jumala on kaikessa Isä Jumalalle alamainen, sillä Isä on suurempi, mutta Pojalle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä!
Jos sinä tunnustat Jeesuksen Herraksi (Kurios) eli Hänen jumaluuden, sillä alkuseurakunnan aikaan pit yksin keisari tunnustaa Jumalaksi kuoleman rangaistuksen uhalla!
Room. 10:9-10: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Hebreassa 'olla' verbin aikamuoto voi esiintyä vain menneisyydessä tai tulevaisuudessa, koska nykyhetki on varattu Jumalalle esim. Daavid on kuningas sanotaan Daavid kuningas tai minun on nälkä sanotaan minun nälkä!
5Moos 32:39 Katsokaa nyt, minä, minä olen (Ani hu), eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Hebr. Ani hu = Minä (olen) hän, joka sanotaan siis 'Minä hän' esiintyy seitsemän kertaa VT:ssa, mutta meidän ei pidä kutsua Jumalaa nimellä Ani hu, vaan Hän itse kertoo sillä, millainen Hän on?
Hebr. Ani hu käännettiin UT:n kreik. Ego eimi, jota Jeesus käyttää kun Hän ilmoittaa millainen Hän on, näkymättömän Jumalan kuva, kuvaten jumaluuttaan, totinen Jumala, käyttäen kuvakieltä.
1) Joh 6:48 Minä olen (Ego eimi) elämän leipä.
2) Joh 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen (Ego eimi) maailman valkeus; joka se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
3) Joh 10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen (Ego eimi) lammasten ovi.
4) Joh 10:11 Minä olen (Ego eimi) se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
5) Joh 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen (Ego eimi) ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
6,) Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen (Ego eimi) tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7) Joh 15:5 Minä olen (Ego eimi) viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Kun Jeesus sanoi Tuomaalle: ' .... Äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen", niin hän vastasi: 'Minun Herrani ja minun Jumalani' (Joh. 20:27-28)
Jumala on yksi, Isä Jumala, Poika Jumala, Pyhä Henki, jota ei voi täysin ymmärtää, mutta se on otettava uskon kautta vastaan.
66
567
Vastaukset
- Anonyymi
"koirasta syntyy koiran pentu, joka on koira ja kissasta kissan pentu, joka on kissa ja ihmisestä vauva, joka on silti ihminen ja Jumalasta, Jumalan Poika, joka on Jumala."
No kun kolminaisuusopin mukaan Jeesus oli täysi jumala ja täysi ihminen, niin millainen hänen dna:nsa mahtoi olla?- Anonyymi
Jumalasta syntyy Jumalan Poika
- Anonyymi
Jumalan ja ihmisen jälkeläinen olisi tietenkin puolijumala. Mitenkään tuo ei eroa siitä miten Zeuksella oli lapsia ihmisnaisten kanssa. Kolminaisuusopin kanssa tietenkin ristiriidassa, eikä selitä miten jumalan ja ihmisen dna sopisivat yhteen.
- Anonyymi
"Jeesus oli täysi jumala ja täysi ihminen, niin millainen hänen dna:nsa mahtoi olla?"
Kun on Hengestä kysymys, ei DNA liene ole mukana ollenkaan Jumalalla.
Ruumiillisen Jeesuksen DNA-rakennetta ei ole mahdollista selvittää.
Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki:
Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
Herran Henki (Ap 5:9);
Pojan Henki (Gal 4:6);
Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).
-Vartiotorniuskonnossa voinee olla olla toisin.
Sen jehoovalla oli kortteeri Alcyon -tähdellä.
Kunnes vartiotorni antoi häädön.- Anonyymi
Vartio torni.voi viddu kiä opus..
- Anonyymi
Raamatussa on toinen Jeesus, joka pelastaa, ja joka mitä ilmeisemmin lainannut nimensä ut:n Jeesukselle: Jeesus Nunin poika, eli tuttavallisemmin Joosua. Kiintoisaa onkin, että Nun on arameasta peräisin ja tarkoittaa kalaa.
- Anonyymi
;) Efraim Palvanovin videossa www.youtube.com/watch?v=zf56CDKwaiI
tuodaan joitan hänen näkemyksenä mukaisia yhtäläisyyksiä:
- suku epäselvä, yhteys Joosefiin
- ei aviossa
- toinen pelastaa Rahavin ja tradition mukaan nai tämän, toinen pelastaa Maria Magdaleenan ja joiden mukaan nai tämän
- ei lapsia tai jälkeläisiä kerrottuna
- symbolina kala
- nimi tarkoittaa jumala pelastaa ja pelastaja
- johtaa Israelin luvattuun maahan tai taivasten valtakuntaan
Toki noista voi olla myös eri mieltä.
- Anonyymi
Perästä tulee peräilmaa ja se on puolestaan syntynyt neitseellisestä hernevellistä.
Iloisen totisesti Raappahousut täyttäen. - Anonyymi
Anonyymi 2024-12-24 12:23:08
"Jeesus oli täysi jumala ja täysi ihminen, niin millainen hänen dna:nsa mahtoi olla?"
Kun on Hengestä kysymys, ei DNA liene ole mukana ollenkaan Jumalalla.
Ruumiillisen Jeesuksen DNA-rakennetta ei ole mahdollista selvittää.
-Vartiotorniuskonnossa voinee olla olla toisin.
Sen jehoovalla oli kortteeri Alcyon -tähdellä.
Kunnes vartiotorni antoi häädön.
--------------------------
Vartiotornin häätöilmoituksessa kirjoitettiin että olisi epäviisasta sijoittaa Jumala jonnekin avaruuteen.
Ikään kuin ei olisikaan voimassa se vartiotorniseuraa koskeva väite, että se on jehovakanava, ja että vartiotorni on jehovan pöytä.- Anonyymi
"Ruumiillisen Jeesuksen DNA-rakennetta ei ole mahdollista selvittää"
Jos Jeesus oli täysi ihminen, silloin hänellä oli ihmisen dna. Tällöin hän ei voinut olla täysi jumala. Ja se on ihan sama, missä ko. olento kortteeria pitäisi. - Anonyymi
> Vartiotornin häätöilmoituksessa kirjoitettiin että olisi epäviisasta sijoittaa Jumala jonnekin avaruuteen. >
Missäs Vartiotornissa tuollainen Alcyon kortteerin häätöilmoitus on? Onko tuorekin numero? Tekstilainaus tekisi kommentista uskottavan - - - ai tää onkin verilettumies, puutteellisten lainausten, muistinvaraisten juttujen ja Raamatun väärinymmärtämisen erikoismies. Kun ei muut kehu, niin kehuu itse omia juttujaan ja toistaa niitä valokopiokoneen lailla, väsymättä, kuin tuo muinainen tulostimen esiäiti.
- Anonyymi
Oikea kristitty on myös se joka uskoo IKUISEEN EVANKELIUMIIN jonka mukaan Jehova on kaiken Luoja. Ilmestys esittää tämän ikuisen evankeliumin totuutena.
Tämä asia on kuitenkin uskon varainen Totuus. Apokryfinen Siirakin kirja sanoo aina on 5-6 erilaista uskoa maan päällä. Jokaisen on valittava yksi ja rakennettava sen mukaista valtakuntaa. Ja kun valtakunta on valmis juhlittava valmistumista.
Itse asiassa tänä päivänä noita uskoja ei ole vain 6 erilaista, vaan kymmenkertainen määrä vähintään.
Emme vielä tiedä Jeesuksen ja Jehovan välisen suhteen koko kuvaa. Ilmeisesti he olivat viholliset mutta Kristus kuollessaan teki SOVINNON mahdolliseksi. Jehova oli 200 Jumalan Pojan johtaja ja Jeesus Asael joka joutui riitaan johtajan kanssa. Jehova vastusti valalla ihmiskuntaa, mutta Asael rakastui erääseen ihmisnaiseen ja tuki ihmiskuntaa. Tästä syntyi syvä riita joka saatettiin Sopuun Kristuksen kuollessa.
Nämä kaikki ovat uskon varaisia asioita. Me uskomme Jeesuksen tehneen ristillä sovinnon kaikkien välille. Kristuksessa yhdistetään kaikki mikä on taivaassa ja maan päällä jonakin päivänä.
Vuoteen 2028 asti Korkeimman Pyhät ovat kyllä Daniel 7 mukaan vangittuja ja vasta sen jälkeen syntyy Jumalan valtakunta jonka Korkeimman Pyhät osissa perustaa. Jumalan valtakunnassa kaikki yhdistetään.
Jeesus oli Jumala ainoa, yksi joka kuoli ristillä tehdäkseen sovinnon kaikkien välille. Tuo sovinto käy mahdolliseksi täysin vasta 2028 jälkeen. Millainen se on? Pyhiä kirjoja on 36525 kpl ja myös uskon varaisia valtakuntia on suuri määrä.
Jehovien kristillisyyden kyseenalaistamiseen tarvitaan enemmän kuin vain usko Kolminaisuus uskontunnustukseen ja paavin päätösiin.
Jeesus nimittäin sanoi TEITÄ TULLAAN PIEKSEMÄÄN SYNAGOGISSA JA KAIKKI KANSAT VIHAAVAT TEITÄ.....
Jehovilla on kyllä monia tiukkoja sääntöjä ja raamatullisia periaatteita jotka tekee heistä vähän eriseuraisia. Ne säännöt ovat ilmeisesti katsottu tarpeelliseksi jotta ei paisu liian suureksi tuo kansa. Jehova sanoi minulle että Suomessa hän ei salli milloinkaan yli 40000 todistajaa. Se on valittu luku jota ei käy ylittäminen. Jumala on kieltänyt rangaistusmielessä esim. Juutalaisilta tietyt ruuat kertoo Koraani. Samoin on ehkä Jehovia rangaistu eräin kielloin.
Jehovat ei ole suurimmat kristillisyydessä mutta yli 200 raamatun käännöstä puhuu omaa kieltään heidän ahkeruudesta. Sanoisin että 2028 jälkeen on hyvä odottaa Inkarnaatiota tai Ilmestystä jossa yhdistetään uskoja entistä enemmän. Jo nyt vuodesta 1998 alkaen suunta on ollut siihen. Tuleva Teokratian ja Monarkian aioni on hieno oleva.
Siunausta ja Rauhaa! - Anonyymi
Oikeita kristittyjä on vain JT
- Anonyymi
Millä perusteella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella?
Siihen löytyy perusteita Raamatusta sivu tolkulla!
Vain JT toteuttaa sitä sanomaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain JT toteuttaa sitä sanomaaJt uskoo vain Vartiotorniseuraa, ei Raamattua...!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jt uskoo vain Vartiotorniseuraa, ei Raamattua...!
Valehtelet
- Anonyymi
Oikeita kristittyjä on vain JT
Niin,Kristus ei maininnut mitään kristin uskosta?
Ketä te olette sitten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain JT toteuttaa sitä sanomaaHei,amerikan roska lahkolakolinen..
Älä yritä roskaa tuputtaaa jotain 1900-luvun juttuja..
Ei kiinnosta,niin ei kiinnosta
- Anonyymi
Anonyymi 2024-12-26 12:45:23
"Jos Jeesus oli täysi ihminen, silloin hänellä oli ihmisen dna. Tällöin hän ei voinut olla täysi jumala. Ja se on ihan sama, missä ko. olento kortteeria pitäisi."
Kristitty tyytyy Raamatun ilmoitukseen. Toisaalta ilmoitus on Jumalan Sana.
Fil. 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Herra on yksi Jumalan nimistä.
Tuo kortteeri on on kristityn kiellettävä Raamattuun kuulumattomana. vartiotorniuskonnossa ei tuon lehdykän sisältöä saa kieltää, siis kortteeri oli tärkeä.
Mutta kun lehdykät, siis vanhat, on ilmoitettu takapuolen pyyhkimiksi, ovat niiden sisällöt ja opit vaiettavia.- Anonyymi
Raamattua lukemaan, niin ei tarvitse sekoilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattua lukemaan, niin ei tarvitse sekoilla!
Vartiotorniseuralle oikea Raamattu käteen ja sitä lukemaan niin selviää teillekin kolmiyhteinen Jumala - Isä, Poika ja Pyhä Henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorniseuralle oikea Raamattu käteen ja sitä lukemaan niin selviää teillekin kolmiyhteinen Jumala - Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Kolmiyhteinen... Hehehehehe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haloo, nuo kaikki on erillisiä Raamatussa!
- Anonyymi
Jeesuksella ei ole ihmisen dna!
Raamattua lukemaan!
- Anonyymi
Vain typerys nauraa Jumalalle
- Anonyymi
Kolmiyhteinen... Hehehehehe
Jumala ei tunne sellaisia uskovaisia!
YHWH-setä on satuhahmo. Satuhahmosta syntyy satuhahmo. jessuli on satuhahmo.
- Anonyymi
Tuu torille toripv, saat kaikkien nähden risua, loppuu niskurointi
Anonyymi kirjoitti:
Tuu torille toripv, saat kaikkien nähden risua, loppuu niskurointi
En minä niskuroi. Kehotan vain laskemaan henkittyttetysti Peräilmaa. Aivan kuten Pontiac Pilates sanoi moosekselle kolkattalla, kun temppelissä repesi esinahka ylhäältä alas ja alhaaltä ylös kaikkein pyhimmässä isolla äänellä pääsiäisenä. Ja aurinkokin pysähtyi ja meni pilveen.
- Anonyymi
Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).- Anonyymi
Jeesus puhuu aina isästään.
Samoin opetuslapset meidän ihmisten isästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhuu aina isästään.
Samoin opetuslapset meidän ihmisten isästäJeesus puhui paljon itsekseen. Omituinen höpöttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui paljon itsekseen. Omituinen höpöttäjä.
Puhui, mutta isänsä, Jumalan kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhui, mutta isänsä, Jumalan kanssa
Totta haastat
- Anonyymi
Jeesuksella on asiaa JT:lle:
Markus 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä.
Ja entä Jeesus ?
Joh. 1:1 " Sana oli Jumala " - Jeesus oli Jumala !
Varo vartiotorniseuraa - miksi ? Se on väärentänyt Raamatun
Esim. Johanneksen 1:1.
Uuden maailman käännös (UM): Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.
KR92: Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
1933/38: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Käännösratkaisuun on päädytty, sillä muut käännökset antavat ymmärtää, että Jeesus on Jumala, kun Jehovan todistajat eivät usko kolminaisuuteen ja heille Jeesus on vain Jumalan kaltainen, jolloin Jumala kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.- Anonyymi
Joh. 1:2
- Anonyymi
Tässäpä mielenkiintoinen video. Siinä todistetaan, kuinka jopa juutalaiset löytävät Vanhasta testamentista Jumalan lisäksi muita olentoja, jotka ovat Jumalan veroisia, kuten Shekhina ja Metatron. Siitä huolimatta he eivät tunnista niissä Jeesusta ja Pyhää Henkeä:
https://youtube.com/watch?v=d-aVQ8MELeg- Anonyymi
Juutalaisuus ei tunusta Jeesusta Kristusta. Eli pitää Jeesusta huijarina. Siten ei heille kelpaa Uusi testamenttikaan.
(vartiotorniuskonto puolestaan määrää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi. Raamattu kun ilmoittaa enkeli Mikaelin lasten suojeluenkeliksi:
Daniel 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana") - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisuus ei tunusta Jeesusta Kristusta. Eli pitää Jeesusta huijarina. Siten ei heille kelpaa Uusi testamenttikaan.
(vartiotorniuskonto puolestaan määrää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi. Raamattu kun ilmoittaa enkeli Mikaelin lasten suojeluenkeliksi:
Daniel 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana")Juutalaiset uskoo Jumalan poikaan kun lopun ajat lähestyy
Jumala ei koskaan hylkää valittua kansaansa!
- Anonyymi
erikoinen väite?
Ihan sama kuin minä sanoisin että olen itseni isä! - Anonyymi
Miten kolminaisuus jumalan poika on Jeesus ja samaan aikaan Jeesus on kuitenkin itse se kolminaisuus tai osa sitä?
- Anonyymi
Kolminaisuus on sekoilua!
- Anonyymi
" Miten kolminaisuus jumalan poika on Jeesus ja samaan aikaan Jeesus on kuitenkin itse se kolminaisuus tai osa sitä? "
-Katsos, vartiotornin kirjoittajat ovat kansakoulupohjalta. Vartiotornihan kirjoittaa että lahkolapset tulisi ohjata pois opintien ajatuksista, ja johto itse on sitten joutunut kasvamaan aikuisuuteen samalla sivistämättömyydellä.
Kristitty on Raamatun ilmoituksen varassa. Mutta Sana onkin Jumalan Sana.
Raamattu ilmoittaa, että Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki:
Jeesuksesta myös
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
Vartiotorniin on kirjoitettu, että heidän Jeesuksensa on enkeli Mikael.
Mikael löytyy Raamatustakin, lasten suojelusenkeli: Dan. 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana"
Vartiotornikirjoittaja on pohtinut jehovaansa niin, että on antanut tälle kortteerin Alcyon -tähdelle. Mutta myös pohtinut niin, että on antanut jehovalleen häädön.
Näiden ohessa on variotornikirjoittaja nähnyt tarpeelliseksi hyökätä Raamatun ilmoitusta vastaan, noita mainittuja Hengestä annettuja jakeita vastaan. Kristitty vastaanottaa nekin Jumalan Sanana, mitä ne ovat.- Anonyymi
Niin, tuo Dan. 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana"
.... koskee juuri lopun aikaa, jolloin Jeesus palaa maan päälle
Palaa näin:
Matt. 24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella
vartiotornin Jeesus on jo palannut, kahdestikin, vuosina 1874 ja 1914, riippuen siitä mistä vartiotornista tarkistat. - Anonyymi
Lopeta sekoilu, Jeesus on Jumalan poika
PH on myös erillinen Jumalasta, se todetaan jo 1 moos 1 luvussa!!!!
- Anonyymi
Logiikkasi mukaan Jumalasta syntyy Jumalan Poika, mutta se ei olekaan oikeasti Poika vaan se sama Jumala itse. Joten huono esimerkki tuo koira ja koiranpentu, kun siitä pennusta ei saa omaa isäänsä mitenkään. Eikä edes samaa isänsä kanssa. Eri koirat ovat.
- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Luin pätkän Athanasioksen koottuja teoksia.
Hän profetoi voimakkaasti tulevia asioita. Etenkin sitä muutosta vanhurskauden noudattamisesta armon ja uskon kuninkuuteen, joka tulisi tapahtumaan vuonna 1500 jkr.
Athanasios puolusti voimakkaasti vanhurskauden oikeellisuutta ja paremmuutta.
Hän ei lähtenyt mukaan ylistämään armoa ja uskoa. Matteuksen evankeliumi ja vuorisaarna kaikesta luopuen oli parempaa kuin Areiolaisuus.
Myös JT on jäänyt vanhurskauden suuruuden yhäti jatkuvaan tunnustamiseen. Vuorisaarna, Jeesuksen seuraaminen ja luopuminen kaikesta on heille ollut tärkeämpi kuin YKSIN USKO, YKSIN ARMO oppi.
Athanasios puolustaa voimakkaasti JT elämäntavan mielekkyyttä. Vanhurskaus on ikuisesti jotain arvokasta ja suurta. - Anonyymi
Ja mitähän hän opetti Raamatun kirjoittajien mukaan? Eikö sanoman pitäisi olla oleellinen ja hyvä eikä se että puhuja kehuu itseään? Vähän kuin poliitikko, joka tekee vaalityötä, mutta ei osaa mitään muuta kuin luvata parempaa elämää.
- Anonyymi
En tiedä hänen suhteestaan Raamattuun. Aika paljon lainaa Raamattua. Aika oli eri. Hänen aikanaan palvottiin monia epämääräisiä jumalia.
Hän painotti kirkkomusiikin ja Uskon Kristukseen avointa tunnustamista esim. Vaatteissa Kristuksen ristinmerkkiä kantamalla.
Tarkoitus oli juuria pois kaikki epäjumalten palvonta ja suoda vanhurskaudelle voittoisa tilanne. Kun protestantit tulivat ja luopuivat vanhurskaudesta he tulivat Rooman kirkon hyväksi muokkaamalle pellolle. Heidän työnsä oli helppoa kun kaikki ohdakkeet ja orjantappura oli riivitty pois.
En tiedä siis hänen suhteestaan Raamattuun , mutta tuhansien vuosien ajan hänen neuvonsa kaikuvat kristikunnassa ja ovat olleet merkittävä tulevaisuuden muokkaaja. Hänellä oli joko Tiedon sanojen tai profetian armolahja.
Helppo on muiden tulla valmiiksi muokatulle pellolle. Athanasiuksen aikana epäjumalten palvonta oli yleisempää kuin Kristuksen. Maailma oli oman himonsa tyydyttämiseksi suhteessa puolijumaliin ja epäjumaliin. Se mitä kirkolla oli tarjottavana piti jotenkin saattaa voitolle epäjumalista. Mikä on vaikeaa. Maailma ei voi Henkeä saada jne.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-01-15 03:21:07
" Lopeta sekoilu, Jeesus on Jumalan poika "
-Niin, JT:lle on annettu väärennetty raamattu. Ja ilmeisesti Raamatun lukeminen on kielletty, kun JT puhuu sekoilusta ?
Esimerkki UM -väärennöksestä, Heprealaisille 1:8
UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.
KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika. - Anonyymi
Anonyymi 2025-01-15 03:21:07
"Lopeta sekoilu, Jeesus on Jumalan poika
PH on myös erillinen Jumalasta, se todetaan jo 1 moos 1 luvussa"
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
-vartiotorniuskontoon puolestaan kuuluu, että Jeesus on enkeli Mikael, Pyhä Henki on sähkövoima, ja Isä on erisnimen ja tittelin ongelmakimppu.
Niin vartiotorniuskonto ei kastakaan vartiotornikaupustelijoita Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mutta eipä Jeesus kehottanutkaan kaupittelemaan vartiotorniloita. - Anonyymi
Anonyymi 2025-01-14 20:16:34
"Logiikkasi mukaan Jumalasta syntyy Jumalan Poika, mutta se ei olekaan oikeasti Poika vaan se sama Jumala itse. Joten huono esimerkki tuo koira ja koiranpentu, kun siitä pennusta ei saa omaa isäänsä mitenkään. Eikä edes samaa isänsä kanssa. Eri koirat ovat."
-Mutta tuo vartiotorniviisaus on tosiaan vain vartiotornissa.
Raamattu:
1 Kor. 1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Onhan vartiotornisi kirjoittanut jehovalleen kortteerin Alcyonille, mutta myös antanut tälle häädön, jos kyseisestä vartiotorninumerosta katsot.
Häätöuutisessa varmistettiin häätö kirjoittamalla että olisi epäviisasta sijoittaa Jumala johonkin paikkaan avaruudessa. Mutta kun se itse oli sijoittanut jehovansa avaruuteen, oli se ollut myös epäviisas, elikkä, niin, tyhmä.- Anonyymi
Jeesus puhui aina isästään.
Jeesus ei sanonut olevansa itsensä isä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui aina isästään.
Jeesus ei sanonut olevansa itsensä isä!Anonyymi 2025-01-16 12:13:36
" Jeesus ei sanonut olevansa itsensä isä " -Niin, vartiotornin oma sanonta kysymyksessä.
Raamatusta saat vastauksia (vartiotornista kysymyksiä)
Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sen tähden, että minut näit, sinä uskot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2025-01-16 12:13:36
" Jeesus ei sanonut olevansa itsensä isä " -Niin, vartiotornin oma sanonta kysymyksessä.
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sen tähden, että minut näit, sinä uskotMoosesta ja Paavaliakin sanottiin jumaliksi, joten miksi ei Jeesustakin? Alkuteksteissä oli vain isot kirjaimet, joten ei voida sanoa että Tuomas olisi tarkoittanut Jumalaa, eikä jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2025-01-16 12:13:36
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sen tähden, että minut näit, sinä uskotLue se Joh 20 kokonaan
Huomaat että puhut omiasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue se Joh 20 kokonaan
Huomaat että puhut omiasiJuuri näin, siinäkin Jeesus puhuu isästään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, siinäkin Jeesus puhuu isästään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
" Jeesus puhuu isästään "
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
-Kristityt lähetyssaarnaajat toimivat nyt esim. Intiassa.
Vartiotorniseura lopetti siellä vartiotornikaupustelun, purki painokoneensakin ja vei pois, eikä paina niitä millään Intian kielellä.
Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
-Jeesus oli Jumala !
APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi ... koetit pettää Pyhää Henkeä ?
5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
-Pyhä Henki on Jumala ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jeesus puhuu isästään "
-Kristityt lähetyssaarnaajat toimivat nyt esim. Intiassa.
Vartiotorniseura lopetti siellä vartiotornikaupustelun, purki painokoneensakin ja vei pois, eikä paina niitä millään Intian kielellä.
Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
-Jeesus oli Jumala !
APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi ... koetit pettää Pyhää Henkeä ?
5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
-Pyhä Henki on Jumala !Miten voi olla noin sekaisin??????
- Anonyymi
> Onhan vartiotornisi kirjoittanut jehovalleen kortteerin Alcyonille, mutta myös antanut tälle häädön, jos kyseisestä vartiotorninumerosta katsot. >
Missäs Vartiotornissa tuollainen Alcyon kortteerin häätöilmoitus on? Onko tuorekin numero? Tekstilainaus tekisi kommentista uskottavan - - - ai tää onkin verilettumies, puutteellisten lainausten, muistinvaraisten juttujen ja Raamatun väärinymmärtämisen erikoismies. Kun ei muut kehu, niin kehuu itse omia juttujaan ja toistaa niitä valokopiokoneen lailla, väsymättä, kuin tuo muinainen tulostimen esiäiti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Onhan vartiotornisi kirjoittanut jehovalleen kortteerin Alcyonille, mutta myös antanut tälle häädön, jos kyseisestä vartiotorninumerosta katsot. >
Missäs Vartiotornissa tuollainen Alcyon kortteerin häätöilmoitus on? Onko tuorekin numero? Tekstilainaus tekisi kommentista uskottavan - - - ai tää onkin verilettumies, puutteellisten lainausten, muistinvaraisten juttujen ja Raamatun väärinymmärtämisen erikoismies. Kun ei muut kehu, niin kehuu itse omia juttujaan ja toistaa niitä valokopiokoneen lailla, väsymättä, kuin tuo muinainen tulostimen esiäiti.Etkö tunne oman järjestösi kirjoituksia? Kyllä Alcyonesta on kirjoitettu. Ensin Jehovan kortteeri oli siellä, sitten järjestö sanoi, että on epäviisasta sijoittaa Jehovan asuinpaikka johonkin kohtaa maailmankaikkeudessa. Epäviisas tarkoittaa samaa kuin tyhmä. Järjestö nimitti siis itseään tyhmäksi.
- Anonyymi
Näin jouluna me kaikki oikeat Kristityt vietämme Jumalan ihmiseksi tulon juhlaa
No viddu ehdottomasti amerikan lahko ja kartamme niitä ihmisiä jotka lahkostamme on eronneet.
Pidämme kirjaa kuka on kuollut jotta menemme ovelle söpertämään,jos perinnnöstä saisimme osan. Häh,aika tuttua vai?
Olette kyllä sen verran ahistaneet ihmisiä..voisko lopetaa jo ! - Anonyymi
Anonyymi 2025-01-18 20:41:04
"Missäs Vartiotornissa tuollainen Alcyon kortteerin häätöilmoitus on? Onko tuorekin numero?"
-Sinähän JT:na tiedät, että ne vanhemmat numerot on määrätty hävitettäväksi.
Mutta kerro mielellään lahkosi puolesta kuinka sinä tuon tiedät sanoitetun, jehoovasi Alcyon -seikkailun ? - Anonyymi
Anonyymi 2025-01-18 20:41:04
"Missäs Vartiotornissa tuollainen Alcyon kortteerin häätöilmoitus on?"
------
7. Jehova asui 50-luvulle asti Seulasissa, Alcyon-nimisellä tähdellä.
On esitetty - ja painavien syiden perusteella - sellainen ajatus, että yksi tuon tähtiryhmän tähdistä olisi Jehovan asuinpaikka, ja että se muodostaisi taivasten taivaat... Plejadit muodostavat Jumalan iankaikkisen valtaistuimen. (Sovitus (1928)).
"""""""""
https://www.kotimaa24.fi/blogit/jehovan-todistajat-ovat-pyhan-hengen-ja-jehovan-ohjaamia
Linkiltä löytyy muutakin, kenestä hirveätä, kenen mielestä viihteellistä ...
-----------------
Juuttunut vartiotorniin kuin juoppo pulloonsa ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1075856Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1844882- 1213580
- 752784
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul602581On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva221988- 341654
Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia
Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä161324- 101284
- 101252