Jeesus, Jumalan Poika ja totinen Jumala!
Näin jouluna me kaikki oikeat Kristityt vietämme Jumalan ihmiseksi tulon juhlaa
Jeesuksen jumaluuden kieltäjät eivät ymmärrä, että koirasta syntyy koiran pentu, joka on koira ja kissasta kissan pentu, joka on kissa ja ihmisestä vauva, joka on silti ihminen ja Jumalasta, Jumalan Poika, joka on Jumala.
Kol. 2:8-9 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
Poika Jumala on kaikessa Isä Jumalalle alamainen, sillä Isä on suurempi, mutta Pojalle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä!
Jos sinä tunnustat Jeesuksen Herraksi (Kurios) eli Hänen jumaluuden, sillä alkuseurakunnan aikaan pit yksin keisari tunnustaa Jumalaksi kuoleman rangaistuksen uhalla!
Room. 10:9-10: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Hebreassa 'olla' verbin aikamuoto voi esiintyä vain menneisyydessä tai tulevaisuudessa, koska nykyhetki on varattu Jumalalle esim. Daavid on kuningas sanotaan Daavid kuningas tai minun on nälkä sanotaan minun nälkä!
5Moos 32:39 Katsokaa nyt, minä, minä olen (Ani hu), eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Hebr. Ani hu = Minä (olen) hän, joka sanotaan siis 'Minä hän' esiintyy seitsemän kertaa VT:ssa, mutta meidän ei pidä kutsua Jumalaa nimellä Ani hu, vaan Hän itse kertoo sillä, millainen Hän on?
Hebr. Ani hu käännettiin UT:n kreik. Ego eimi, jota Jeesus käyttää kun Hän ilmoittaa millainen Hän on, näkymättömän Jumalan kuva, kuvaten jumaluuttaan, totinen Jumala, käyttäen kuvakieltä.
1) Joh 6:48 Minä olen (Ego eimi) elämän leipä.
2) Joh 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen (Ego eimi) maailman valkeus; joka se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
3) Joh 10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen (Ego eimi) lammasten ovi.
4) Joh 10:11 Minä olen (Ego eimi) se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
5) Joh 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen (Ego eimi) ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
6,) Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen (Ego eimi) tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7) Joh 15:5 Minä olen (Ego eimi) viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Kun Jeesus sanoi Tuomaalle: ' .... Äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen", niin hän vastasi: 'Minun Herrani ja minun Jumalani' (Joh. 20:27-28)
Jumala on yksi, Isä Jumala, Poika Jumala, Pyhä Henki, jota ei voi täysin ymmärtää, mutta se on otettava uskon kautta vastaan.
Jeesus, Jumalan Poika ja totinen Jumala!
4
52
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mormonit eivät ole kristittyjä. Vaikka eipä sillä mitään väliä ole koska kaikki uskonnot ovat huijausta.
- AnonyymiUUSI
Ateismi ja evoluutio ovat täyttä huijausta, mihin vain tyhmät menevät.
- AnonyymiUUSI
no on..mutten jaksanu lukee loppuu..
saisko saman tiivistettynä.
pitää ettiä uus asunto ja kehittää jostai rahaa ruokaan- AnonyymiUUSI
Kopioi se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430