Onko köyhyys mielentila?

Anonyymi-ap

Köyhyys tarkoittaa sitä että murehtii mitä ei itsellä ole.

35

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Köyhyys ei ole vain murehtimista, vaan se voi olla myös todellista. Esim kansaneläke ei riitä muuhun kuin köyhään elämään. Jos lääkkeitä ei ole varaa ostaa, se on köyhyyttä.

Suomessa on paljon köyhiä ihmisiä. Kaikki eivät voi myöskään vaikuttaa tilanteeseen, joten köyhyys ei ole mielentila.

• Anonyymi

Hengentuotteesi vahvistaa aloittajan mielipiteen!
        Jos mukamas ei ole varaa ostaa reseptilääkkeitä niin ko. henkilö tulisi asettaa holhoukseen.
        Tarve on tiedossa reilusti etukäteen. Oma osuus on hyvin vähäinen!
        Oma vaikutusmahdollisuus?
        Tarpeiden ennakointi! Reseptilääkkeen tai ravinnon terve ei tule yllätäen!
        Asenne auttaisi. Mitä on muilla ei kuulu minulle tippaakaan. Mitä minulla on ( tai ei ole ) ei kuulu muille. Tämä asenne siirtyi lapsillemme jo hyvin varhain. "Naapurin Tommilla on pakasteessa jätskiä ja se saa ottaakin sitä.
        Kerroin tuon oman asenteeni joka meni kerrasta perille.
        Aikanaan sanoin erässä Saimaan vierasvenestamassa kehuville, vertaaville ja kadehtiville, että menisivät vaikka Monacon vierasvene ( -jahti ) satamaan ketselemaan touhua!
        Saimaan pullistelijoille olisi kadehtimisen aihetta.

• Anonyymi

Menkää maailmalle katsoon mitä on köyhyys kun ihmiset tonkivat lämpösissä maissa kaatopaikoilla itselleen syömistä,Afrikassa köyhä saa kupillisen riisiä-kyllä tuolla pärjäät.Ei kaksinen elämä jos koko ikänsä köyhyydessä elää.

• Anonyymi

Tämä on niin totta. Aivan pikkuisetkin, alle 5 vuotiaat lapset joutuvat tonkimaan päiväkaudet jotain rautakappaleita tai löytämistään johdoista kuparia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on niin totta. Aivan pikkuisetkin, alle 5 vuotiaat lapset joutuvat tonkimaan päiväkaudet jotain rautakappaleita tai löytämistään johdoista kuparia.

Siis joka päivä.... Ei riitä aikaa leikkiin.

• Anonyymi

Eikös se olisi tarkoitus kehittää hyvinvointia eikä ajaa alaspäin , jo kymmeniä vuosia sitten esim.sairaseläkeläinen eleli siinä kuin duunarikin , aipä paljoa jäänyt jälkeen , mikä ihmeen kurjuutusvimma tässä maassa on päällä , veroja on aina makseltu ja pärjätty ilman ulkopuolista apua , saati elintasopakolaisia .

• Anonyymi

Onko idiottimaisuus mielen tila???
      Idioottimaisuus tarkoittaa sinulaista ihmistä joka mustamaalaa muita ihmisiä asiasta kuin asiasta.

• Anonyymi

Kyllähän tutkimuksia on tehty köyhyydestä niin köyhyys tyhmentää ja kaventaa elämää.

• Anonyymi

Entäs niiden ihmisten tyhmennys jotka sen köyhyyden aheuttaa? Orpo ja Purra ovat kaikista tyhmempiä, idiootteja mielen vikaisia, niiden elämä on kapeaa kun kiusaa heikompia ihmisiä.

Eikö rikollisiksi sanota ehitä jtka vie toisten rahat, asunnot ym omaisuuden kysymättä??? Kyllä.

• Anonyymi

Tyhmentääkö köyhyys vai tyhmistä tulee köyhiä?

• Anonyymi

Köyhyys ja huonot elämän eväät saadaan perintönä ja geeneissä.
      Vaikeaa on kenenkään ulkopuolisen noita "lahjoja" parantaa.
      Tunnen sukuja, missä ollaan 4:ssä sukupolvessa pölvästejä köyhiä.

• Anonyymi

No kas kas, vihdoinkin, purra ja opro ovat perintönä saaneet erittäin huonot elmän eväät, kohdella muita ihmisiä ja kurjuuttaa ja vieedä heidän omaisuuden kysymättä. Sieltä se tuli.

• Anonyymi

Se on muuten vaikea irtaantua tuota huono osaisuudesta jos lapsele antaa mallia vanhemmat,isovanhemmat.Kukaan lapsi ei näe että vanhemmat töihin lähtis ni tiedä vaikka vaikka vankilassa olis.Hoentaa vaan meitit köyhiä.Kyllähän monessa perheessä tiukkaa voi olla mutta vanhemmat sentään toimii.Monessa tapauksessa päihdeongelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on muuten vaikea irtaantua tuota huono osaisuudesta jos lapsele antaa mallia vanhemmat,isovanhemmat.Kukaan lapsi ei näe että vanhemmat töihin lähtis ni tiedä vaikka vaikka vankilassa olis.Hoentaa vaan meitit köyhiä.Kyllähän monessa perheessä tiukkaa voi olla mutta vanhemmat sentään toimii.Monessa tapauksessa päihdeongelmaa.

Niin, joissakin suvuissa oikein sikiää se yhteiskunnan vastainen ajatusmaailma.
        Ei haluta tukea yhteiskuntaa, mutta kaikenlaisia avustuksi vaan pitää saada.
        Oikein hävettävää ahneutta : mulle, mulle mulle ja toisilta pois.
        Sellainen kateutta pursuava ajatus vaan heikentää yhteiskunnan toimivuutta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, joissakin suvuissa oikein sikiää se yhteiskunnan vastainen ajatusmaailma.
        Ei haluta tukea yhteiskuntaa, mutta kaikenlaisia avustuksi vaan pitää saada.
        Oikein hävettävää ahneutta : mulle, mulle mulle ja toisilta pois.
        Sellainen kateutta pursuava ajatus vaan heikentää yhteiskunnan toimivuutta .

EI PIDÄ SAADA, EI KUKAAN KANSALAINEN OLE NIITÄ VAATINUT!

Avustukset, etuudet ja korvauksien laki on tehty eduskunnassa, ne on lakisääteisiä ja niitä haetaan, ei ne tule itsestään. ne on laissa märitelty, ja kela tarjoaa niitä ihmisille.

Mistä olet saanut käsityksen että niitä pitää saada??? Niitä tarjotaan haettavaksi, sinäkin haet niitä ja saat, ei ole pakko ottaa vastaan, ilmoita kelaan ettet halua ottaa rahaa vastaan. Jos se on isnusta ahneutta että niitä tarjotaan ihmisille, ei ole sun pakko niitä ottaa. Sulla idioottomainen ajattelutapa.

Muista soittaa pian kelaan ja sanoa ettet halua mitään kelan etuutta, kyllä ne katkasee sun tukesi. Älä huoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avustukset, etuudet ja korvauksien laki on tehty eduskunnassa, ne on lakisääteisiä ja niitä haetaan, ei ne tule itsestään. ne on laissa märitelty, ja kela tarjoaa niitä ihmisille.

Mistä olet saanut käsityksen että niitä pitää saada??? Niitä tarjotaan haettavaksi, sinäkin haet niitä ja saat, ei ole pakko ottaa vastaan, ilmoita kelaan ettet halua ottaa rahaa vastaan. Jos se on isnusta ahneutta että niitä tarjotaan ihmisille, ei ole sun pakko niitä ottaa. Sulla idioottomainen ajattelutapa.

Muista soittaa pian kelaan ja sanoa ettet halua mitään kelan etuutta, kyllä ne katkasee sun tukesi. Älä huoli.

Ei Kelaan tarvitse ilmoittaa, jos etuuksia ei halua. Sinne ilmoitetaan, jos niitä halutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Kelaan tarvitse ilmoittaa, jos etuuksia ei halua. Sinne ilmoitetaan, jos niitä halutaan.

Juuri niin. Oletko ilmoittamut ettet halua niitä enää ? Olet kyllä niitä hakenut, joten älä näsäviisastele, et ole jättänyt kelan etuuksia hakematta. Oletko ilmoittanut ettet halua enää kela kortia? Et varmasti ole ilmoittanut siitäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

V*ttu älä huuda. Jos tälle pazkapalstalle löytää tiensä on osannut lukea pienempää textiä kuin TÄMÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Oletko ilmoittamut ettet halua niitä enää ? Olet kyllä niitä hakenut, joten älä näsäviisastele, et ole jättänyt kelan etuuksia hakematta. Oletko ilmoittanut ettet halua enää kela kortia? Et varmasti ole ilmoittanut siitäkään.

Ei tarvitse ilmoittaa, jos tukia ei halua. Ei tarvitse ilmoittaa, ettei aio ilmoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

V*ttu älä huuda. Jos tälle pazkapalstalle löytää tiensä on osannut lukea pienempää textiä kuin TÄMÄ.

Täällä ei kukaan voi huutaa. Isot kirjaimet on painotettua tekstiä, ja ihmisille jotka ei muuten ymmärrä. Ne ei rasita sinun korviasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ei kukaan voi huutaa. Isot kirjaimet on painotettua tekstiä, ja ihmisille jotka ei muuten ymmärrä. Ne ei rasita sinun korviasi.

Kyllä tuon on netissä huutamista, eikä ainakaan helpota ymmärtämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuon on netissä huutamista, eikä ainakaan helpota ymmärtämistä.

Ei, se ei ole netissä huutamista. Huutamisessa kuuluu kova ääni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se.

• Anonyymi

Ei sekään oikein jos alkaa tuudittautuun siihen että ma tässä vaan olen toimeentulotuella eikä ainakaan jos ikää vähän päälle 20v.Aikoinaan sillaiten onnistu jossei opiskelut kiinnostanut niin meni tehtaaseen töihin ja sai omaa rahaa.

• Anonyymi

Köyhyyden mielentila on apatia, mitä jotkut ylläpitää jopa kymmeniä vuosia.

• Anonyymi

NO HAASTA SINÄ TAAS RIITAA. Tuonkin voisi kauniimmin n muotoilla ellei halua provosoida.

Muuten, kun tuosta käyhyydestä paljon täällä prpvoot, niin mietipp joskus sitä, että miten sinä voisit auttaa näitä köyhiä?Miten auttaisit heidän toimeen tulemista ja opiskelua??? Mitä voit tehdä, voitko antaa rahaa, ystvyyttä, vaatteita, auttaa ruokalaskuissa... tms. Kuin että hakut hietä ja käännät veistä haavassa??????? Oikeesti, SINÄKIN VOIT TEHDÄ JOTAIN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NO HAASTA SINÄ TAAS RIITAA. Tuonkin voisi kauniimmin n muotoilla ellei halua provosoida.

Muuten, kun tuosta käyhyydestä paljon täällä prpvoot, niin mietipp joskus sitä, että miten sinä voisit auttaa näitä köyhiä?Miten auttaisit heidän toimeen tulemista ja opiskelua??? Mitä voit tehdä, voitko antaa rahaa, ystvyyttä, vaatteita, auttaa ruokalaskuissa... tms. Kuin että hakut hietä ja käännät veistä haavassa??????? Oikeesti, SINÄKIN VOIT TEHDÄ JOTAIN!

Itse autan Kokoomusta äänestämällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse autan Kokoomusta äänestämällä.

Tuho on parasta Suomelle.

• Anonyymi

KÖYHYYS 90 PROSETTISESTI TARKOITTAA, PUUTETTA, KURJUUTTA, TOISINSANOEN VOIDAAN PUHUA PERSEAUKIISESTA.

• Anonyymi

Tuolla SINUN periaatteellasi Suomen köyhät ovat joko idiootteja joiden läheiset eivät ole älynneet hoittaa heitä virkaholhoojan hoteisiin tai umpikateellisia vätyksiä joilla ei ole ollut aikomustakaan kohentaa olotilaansa.
        Turha edes mainita rajallisten rahavarojen käyttökohteiden valinnnasta.
        Moraaliini soveltumattomien vaihtoehtojen puutteessa olin aikanaan pakollisella kraavesipaastolla 4 vuorokautta. Olinko köyhä? En, vaan en ollut suunnitellut elämääni muutamaa vikkoa pitemmälle eteen päin. Tuon jälkeen olen etukäteen päättänyt milloin näen nälkää ja miten pitkään.
        Kuluneissa vaatteissa kulkemista, kulku- viihdevälineiden, huvituksien ja nautintoaineiden puutetta en ottanut köhyytenä vaan elämänvaiheena josta pyrin pois. OMILLA TOIMILLA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla SINUN periaatteellasi Suomen köyhät ovat joko idiootteja joiden läheiset eivät ole älynneet hoittaa heitä virkaholhoojan hoteisiin tai umpikateellisia vätyksiä joilla ei ole ollut aikomustakaan kohentaa olotilaansa.
        Turha edes mainita rajallisten rahavarojen käyttökohteiden valinnnasta.
        Moraaliini soveltumattomien vaihtoehtojen puutteessa olin aikanaan pakollisella kraavesipaastolla 4 vuorokautta. Olinko köyhä? En, vaan en ollut suunnitellut elämääni muutamaa vikkoa pitemmälle eteen päin. Tuon jälkeen olen etukäteen päättänyt milloin näen nälkää ja miten pitkään.
        Kuluneissa vaatteissa kulkemista, kulku- viihdevälineiden, huvituksien ja nautintoaineiden puutetta en ottanut köhyytenä vaan elämänvaiheena josta pyrin pois. OMILLA TOIMILLA!

Niimpä että tekee muutoksia jos haluaa pois köyhyydestä kun monellakin se kiertää kuin puolukka pepussa.Ongelmia vaan peräkanaan.Panostaisi edes fyysisen kunnon ylläpitämiseen niin tuokin jo tuo positiivisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimpä että tekee muutoksia jos haluaa pois köyhyydestä kun monellakin se kiertää kuin puolukka pepussa.Ongelmia vaan peräkanaan.Panostaisi edes fyysisen kunnon ylläpitämiseen niin tuokin jo tuo positiivisuutta.

Panostaisit sinä sivistymiseen ja tietoon.

• Anonyymi

Köyhälle vinkkinä että ala kuntoileen vaikka pitkiä kävelylenkkejä niin ajatukset selkiintyy.Köyhät on myös huonosa fyysisessä kunnossa ei jaksa tehdä mitään kun ei rahaa.Jollakin tulee kuntoilu siinä kun etsii tölkkejä ja moni löytääkin ja pystyy jotain ostaan.

• Anonyymi

Ovatko nämä mietiskelyt mielestänne jonkinlaista rikkautta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe