Hursti valittelee medialle, kun Alexander Stubb ei tullut Hurstin joulujuhlaan.
Ei mikään ihmekään kun ei tullut.
-Tuomio elintarvikerikkomuksesta
-Vankeustuomio törkeästä rattijuoppoudesta
-Käännytystä ruoka-avun varjolla
Pe.ku
Presidentiltä oikea veto ääri-uskovaisten ruoka-avusta
109
861
Vastaukset
- Anonyymi
Ääri-uskovaisten?
Oisko nyt niin että vasurien bull-shit bingo on saanut uuden tehosanan: "ääri".
Ilmeisesti se tarkoittaa yhtä paljon, kun teinien puheessa täytesana "vittu", mutta sillä erottaa vasemmisto-woket tasapainoisista ja aikuisista ihmisistä.- Anonyymi
Stubb ei edusta ääri-lahkolaisia.
Hän on fiksu ja muutenkin hieno ihminen.
Sen takia häntä äänestinkin.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pe.kuOikein juppien esikuva on stubbi . RKP ssä ei ole köyhiä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein juppien esikuva on stubbi . RKP ssä ei ole köyhiä .
Suomessa ei ole köyhiä. Täällä kenenkään ei tarvitse asua kadulla kylmissään eikä nähdä nälkää ellei sitä itse halua tarkoituksella, sillä sosiaaliturva pitää siitä huolen että suomalaisella on katto pään päällä, ruokaa vatsan täytteeksi ja lämmintä vaatetta yllä. Köyhät ovat siellä missä ihmiset joutuvat asumaan kaduilla, pukeutumaan rääsyihin ja kerjäämään ruokansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pe.kuTämäpä uutinen, että Stubb ei ole ääri-lahkolainen. Mistä olet tällaisen käsityksen saanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole köyhiä. Täällä kenenkään ei tarvitse asua kadulla kylmissään eikä nähdä nälkää ellei sitä itse halua tarkoituksella, sillä sosiaaliturva pitää siitä huolen että suomalaisella on katto pään päällä, ruokaa vatsan täytteeksi ja lämmintä vaatetta yllä. Köyhät ovat siellä missä ihmiset joutuvat asumaan kaduilla, pukeutumaan rääsyihin ja kerjäämään ruokansa.
Ja suomessa voi elää sosiaaliturvalla koko elämänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheesi eivät pidä paikkaansa. On myös väärin, jos valitat, koska ei sinua aidosti koske, hyvin menee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein juppien esikuva on stubbi . RKP ssä ei ole köyhiä .
Ei Stubb ole koskaan ollut RKP:n edustaja
Ennen edusti kokoomusta ja nyt koko kansaa
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Stubb ole koskaan ollut RKP:n edustaja
Ennen edusti kokoomusta ja nyt koko kansaa
Pe.kuEi Stubb koko kansaa edusta .Äänimäärä ylsi hiukan yli 51 % .Eikä Stubbista koskaan koko kansan presidenttiä tulekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Stubb koko kansaa edusta .Äänimäärä ylsi hiukan yli 51 % .Eikä Stubbista koskaan koko kansan presidenttiä tulekaan.
Ei edusta kyllä koko kansaa persutkaan mitäs se nyt on? 13%:n kannatuksella.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä aidosti köyhiäkin on, tulevatko he juuri tuohon tilaisuuteen on asia erikseen, mutta vaatimus että presidentin pitää tulla kun Niinistökin joka toinen vuosi kävi, on suuruudenhullu. En käsitä miksi Niinistökään kävi onhan sitä hyväntekeväisyyttä jota tehdään mutta ei mainosteta vaan vain hiljaa toimitaan.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Kyllä niitä aidosti köyhiäkin on, tulevatko he juuri tuohon tilaisuuteen on asia erikseen, mutta vaatimus että presidentin pitää tulla kun Niinistökin joka toinen vuosi kävi, on suuruudenhullu. En käsitä miksi Niinistökään kävi onhan sitä hyväntekeväisyyttä jota tehdään mutta ei mainosteta vaan vain hiljaa toimitaan.
Niin, paljonko varoja ohjautuu Hursteille?
Anonyymi kirjoitti:
Niin, paljonko varoja ohjautuu Hursteille?
Kyllähän he tarvitseville apua jakavat ja monille Hurstien joulujuhla on se ainoa. Kultahippuja he eivät pudottele eivätkä lupaa ihmeitä eivätkä selitä että kun rukoilemiseen menee aikaa niin täytyyhän sitä ottaa oma palkka kerätyistä rahoista. Joku voi vaihtaa kirkkokuntaakin kun maa alkaa polttaa jalkojen alla. Nyt EN siis puhu Hursteista mutta kristillisellä kentällä on kyllä valtava määrä parantamistahuuhaata jonka ympärillä terveet keräävät rahaa sairailta.
- Anonyymi
Noin se on. Käyttävät sanoja miten sattuun aseenaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Stubb koko kansaa edusta .Äänimäärä ylsi hiukan yli 51 % .Eikä Stubbista koskaan koko kansan presidenttiä tulekaan.
Kekkosta kannatti iso osa Suomen kansasta, mutta ei 100% . Oppimista on vielä. Meillä ei ole yhtä syvää vallanpitäjien palvontaa kuin eräässä koreassa maassa. Tai henkilöpalvontaa kuin idän suunnalla on. Siellä on hieno kulttuuri, johon kansa on opetettu kehdosta alkaen.
Nyt sama asenne leviää Amerikassakin, ja tulevaisuus tulee näyttämään, miten maailma sitten makaa kunnioitetun maan isän edessä.
Pian siellä joka torilla on Trumpin patsas, käsi siunaavassa asennossa.
- Anonyymi
Uskovaisten tulisi ruoka-avun sijaan julistaa evankeliumia ja kertoa Jeesuksesta ja pelastuksesta. Leipäjonojen ei pitäisi jakaa fyysistä leipää vaan hengenleipää jota nälkäiset tarvitsevat enemmän kuin syötävää.
- Anonyymi
Jeesus antoi molempia. Tarpeen vaatiessa opetuksen jälkeen ruokki 5000 ihmistä kahdella kalalla ja viidellä leivällä tai miten se nyt meni.
- Anonyymi
"Leipäjonojen ei pitäisi jakaa fyysistä leipää vaan hengenleipää"
Samaa mieltä olen.
Tuolla taktiikalla siellä ei näkyisi ainuttakaan haahuilijaa.
Ei ole ketään niin hullua, joka tulisi saarnoja kuuntelemaan.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antoi molempia. Tarpeen vaatiessa opetuksen jälkeen ruokki 5000 ihmistä kahdella kalalla ja viidellä leivällä tai miten se nyt meni.
Ja Jeesuksen pirkeissä viinikin virtasi kuin Hurstin juhlissa.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 6:22 Seuraavana päivänä kansa yhä vielä oli järven toisella puolella, sillä he olivat nähneet, ettei siellä ollut muuta venhettä kuin se yksi ja ettei Jeesus mennyt opetuslastensa kanssa venheeseen, vaan että hänen opetuslapsensa lähtivät yksinään pois. 23 Kuitenkin oli muita venheitä tullut Tiberiaasta lähelle sitä paikkaa, jossa he olivat syöneet leipää, sittenkuin Herra oli lausunut kiitoksen. 24 Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensa, astuivat hekin venheisiin ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta. 25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?" 26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi. 27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." 28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" 29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". 30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet? 31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'." 32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. 33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." 34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää". 35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. 36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. 37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. 38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. 39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. 40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." 41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta"; 42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" 43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. 44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. 46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän. 47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. 48 Minä olen elämän leipä. 49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. 50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. 51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" 53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. 54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. 57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. 58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." 59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
- Anonyymi
Lopettakaa se umpikieroilu ja auttakaa toisia, niin teitä autetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, et kai ihan tosissasi pidä tuota tositarinana;-DDDDDDDD
- Anonyymi
Köyhän ei syödä pidä, lihoo vaan. Rukoileminen täyttää mielen ja nälkä unohtuu.
Kun on köyhä, pitää olla nöyrä.
Iloitsen kun Pe.ku kuolee nälkään.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Nonnii, tulihan se kuuluisa kristillinen lähimmäisenrakkaus taas esille kiven alta.
>>Stubb ei edusta ääri-lahkolaisia.
Sen takia häntä äänestinkin.>>
Minä äänestin Putinia enkä mitään koulukiusaajaa.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
PasiToivoton on taas rapuloissaan herännyt väärällä jalalla, eikä tiedä kuluvasta päivästä saatika vuodenajasta mitään.
- Anonyymi
Jeesus ei sattumanvaraisesti ruokkinut ihmisiä, vaan he olivat tulleet Häntä kuulemaan ja nälkiintyneet sanan kuulossa. Ei siksi että ryypänneet rahansa.
- Anonyymi
Mitä opetti lähimmäisten panettelusta?
- Anonyymi
Kun Jeesus teki ruokaihmeen, ei Hän ollut opettamassa synagoogassa, koska siellä ei voinut opettaa oikeasti uutta liittoa ilman että juutalaiset olisivat kivittäneet Hänet. Siksi Jeesus puhui usein syrjäisessä paikassa, vuorilla missä fariseukset eivät olleet kuulemassa ja Hänellä oli ympärillä hänelle otollista väkeä eivätkä fariseukset olisi uskaltaneet lakikiihkossa Häntä kivittää jos olisi sanonut sapatista jotain poikkipuolista.
Ei Jeesuksen opetus ollut Tooran selittämistä, että näin laki sanoo, näin tätä tulee noudattaa, näin viettää sapatti, näin kaikki juhlat, vaan Jeesuksen opetus oli aivan erilaista kuin mitä vanhan liiton oppi. Siinä Hän itse oli siinä keskiössä ja Pyhä Henki. Ei se miten ihminen oli ymmärtävinään kirjoitukset ja miten osasi niistä väitellä.
Jeesus ruokki ihmiset, jotka joilla oli jano kuulla sitä mitä Jeesus sanoi. Ensisijaisesti he olivat tulleet sen vuoksi eikä kärkkymään ilmaista ruokaa. Ihmiset olivat kyllä kestäneet sen nälän mikä heille tuli siellä kaukaa kotoa, mutta Jeesuksen tuli heitä sääli ja Hän halusi ruokkia ihmiset ja palkita heitä siten kun olivat olleet kiinnostuneita mitä Hän opetti ja varmaan osa otti opetuksesta opiksi eikä niinkään siitä mitä fariseukset opettivat että Jeesus piti surmata sapattirikkomuksista.- Anonyymi
Jeesus taikoi Kaanaan häissä oikein reippaasti lisää viiniä la oli itsekin niin peltit kiinni että luuli äitiään vaimokseen (ilmeisesti sekoitti äitinsä toiseen Mariaan)
Joh. 2:3 Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Pe.ku Kivityksiä ei tuohon aikaan enää saanut tehdä aivan kuten ei nykyäänkään ja silloin kun sai, piti tuomioistuimen ensin käsitellä asia, ei ketään saanut tuosta vain kivittää. Perushim (fariseukset hepreaksi) puoluetta ei tunneta mistään väkivaltaisuuksista,
Kristinuskoa uusinen liittoinen ei Jeesuksen aikaan vielä ollut joten Jeesus juutalaisena mutta kristinusko teologiaa opettavana on historiallinen mahdottomuus.
- Anonyymi
Milloin pressa on käynyt liberaalien joulujuhlassa, arvo se on heilläkin.
- Anonyymi
Ei pressa ole mikään Li Andersson, joka menee vaikka kodittomien kanssa nukkumaan kadulle.
Ehkä hänestä tuleekin seuraava pressa sen jälkeen kun Stubb on molemmat kautensa lusinut.
Äänpotti oli jo mahtava eurovaaleissa eikä homoja ole enää vastuksina eikä ne hänelle mitään mahtaisi vaikka olisikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pressa ole mikään Li Andersson, joka menee vaikka kodittomien kanssa nukkumaan kadulle.
Ehkä hänestä tuleekin seuraava pressa sen jälkeen kun Stubb on molemmat kautensa lusinut.
Äänpotti oli jo mahtava eurovaaleissa eikä homoja ole enää vastuksina eikä ne hänelle mitään mahtaisi vaikka olisikin.Joiko kaljaa ja poltteli...
>>Uskovaisten tulisi ruoka-avun sijaan julistaa evankeliumia ja kertoa Jeesuksesta ja pelastuksesta. Leipäjonojen ei pitäisi jakaa fyysistä leipää vaan hengenleipää jota nälkäiset tarvitsevat enemmän kuin syötävää.>>
Siinä jonossa ei paljon tungosta olisi.- Anonyymi
Mitä musuystäväsi tuumaavat asiasta?
>>Ei pressa ole mikään Li Andersson, joka menee vaikka kodittomien kanssa nukkumaan kadulle.>>
Meni telttaan juhlimaan.- Anonyymi
Oli kuitenkin yön siellä.
- Anonyymi
Juuri näin..hänellä koti .rahaa ym elintasoa..voi mennä mallin vuoksi päiväksi poseraamaan.
Kaljottelemaan ja poltteleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kuitenkin yön siellä.
Joo, huvilateltassa tokoin rannassa juhlaviikoilla!
- Anonyymi
Harvinaisen sairas aloitus.
Hursti ei edusta mitään "ääri"- ainesta suhteessa mihinkään, vaan auttaa köyhiä ihmisiä, joilla ei yksinkertaisesti rahat riitä ruokaan.- Anonyymi
Mitä hurstilla on tarjottavanaan kehäkolmosen ulkopuolella asuville varattomille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hurstilla on tarjottavanaan kehäkolmosen ulkopuolella asuville varattomille?
He saavat ruoka- apua jotain muuta kautta, onhan tätä apua muuallakin ja monilla paikkakunnilla.
Mitä tulee aloittajan ivaamisiin, niin Stubb oli soittanut juuri Hurstille;
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8621face-be67-41a0-b0ee-f8b7ec55d1de - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He saavat ruoka- apua jotain muuta kautta, onhan tätä apua muuallakin ja monilla paikkakunnilla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8621face-be67-41a0-b0ee-f8b7ec55d1deArvasin, että jotain oli mennyt pieleen. Presidentille osoitettuihin kutsuihin vastataan aina. Vastataan myöntävästi, tai sitten pahoitellaan päällekkäistä ohjelmaa. Joku avustaja ilmeisesti pudotti pallon eikä viesti välittynyt presidentille. Peku on väärässä. Stubb on käynyt kristillistä koulua USA:ssa. Ei hän vierastaisi avustusjärjestöä uskonnollisen taustan vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvasin, että jotain oli mennyt pieleen. Presidentille osoitettuihin kutsuihin vastataan aina. Vastataan myöntävästi, tai sitten pahoitellaan päällekkäistä ohjelmaa. Joku avustaja ilmeisesti pudotti pallon eikä viesti välittynyt presidentille. Peku on väärässä. Stubb on käynyt kristillistä koulua USA:ssa. Ei hän vierastaisi avustusjärjestöä uskonnollisen taustan vuoksi.
" Stubb on käynyt kristillistä koulua USA:ssa"
Ei ole käynyt kristillistä koulua.
Ihan päin vastoin hän oli vaihtooppilaana julkisessa lukiossa ja myhemmin suoritti tutkinnon liberaalissa Liberal arts collegessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8621face-be67-41a0-b0ee-f8b7ec55d1dePitääkö presidentin käydä myös noissa tilaisuuksissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö presidentin käydä myös noissa tilaisuuksissa?
Ei välttämättä tarvitse käydä ja nyt kyseessä on pahasti repsahtanut ja kaidalle polulle lähtenyt ruokaavun vetäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun auttaa niitä kehäkolmosen sisäpuolellakin asuvia. Ei kai se Hursti mikään Jumala ole, joka voi ihan jokaista puutteenalaista auttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun auttaa niitä kehäkolmosen sisäpuolellakin asuvia. Ei kai se Hursti mikään Jumala ole, joka voi ihan jokaista puutteenalaista auttaa?
Eikös sillä ollutkin ennen edesmennyt Laukkamen apuna kuolleistaherättäjä Niikon kanssa?
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö presidentin käydä myös noissa tilaisuuksissa?
Se vielä puuttuisi että tasavallanpresidentti kävisi joka vuosi noissa kekkereissä.
Eikö Jeesusta voi pyytää, hänhän on luvannut olla paikalla tuollaisissa tilaisuuksissa joissa ihan pyyteettömästi tehdään hyvää hänen nimissään? Jos lähettää kutsun kannattaa käyttää ei nimeä Hursti vaan Jeesus.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Stubb on käynyt kristillistä koulua USA:ssa"
Ei ole käynyt kristillistä koulua.
Ihan päin vastoin hän oli vaihtooppilaana julkisessa lukiossa ja myhemmin suoritti tutkinnon liberaalissa Liberal arts collegessa.” Konservatiivinen baptistiyliopisto
Vielä 1990-luvulla Furman oli verrattain konservatiivinen baptistiyliopisto.
– Itse asiassa jotkut hänen läheisimmistä ystävistään olivat todella konservatiivisia kristittyjä opiskelijoita, jotka eivät olisi olleet tyypillisiä nuoria ihmisiä Suomen kontekstissa.”
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/04de1c38-bf8e-456d-a0c8-5298ec97a229
Stubbilla oli myös vuosia uskova tyttöystävä, josta tuli myöhemmin pastori.
- Anonyymi
Kyllä siinä Stubbin hyvä maine saisi kolauksen jos hengailisi lahkolaisen kanssa, joka on vasta saanut vankeusrangaistuksen elintarvikerikoksesta ja törkeästä rattijuopumuksesta.
- Anonyymi
Olisiko Hurstin pitänyt jatkaa uraansa toisella tapaa ja olla Riihimäen vankilassa ateisteja miellyttääkseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko Hurstin pitänyt jatkaa uraansa toisella tapaa ja olla Riihimäen vankilassa ateisteja miellyttääkseen?
Hursti on jatkanut samaa rataa vankilan ulkopuolella.
- Anonyymi
Ateistista hihhulivihaa kansalle, aamen.
Anonyymi kirjoitti:
Ateistista hihhulivihaa kansalle, aamen.
Vai että ihan vihaa? Jopas nyt jotain.
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Vai että ihan vihaa? Jopas nyt jotain.
Olet hihhuli ja hoopo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hursti on jatkanut samaa rataa vankilan ulkopuolella.
Jos Hursti näkisi tuon väitteen, niin tuosta väitteestä kannattaisi nostaa poliisille tutkintapyyntö.
- Anonyymi
Niitä köyhiä, syrjäytyneitä ihmisiähän siellä kunnioitetaan läsnäolollaan ja työtä heidän hyväksi.
Siellä on laidasta laitaan ihmisiä, myös ateisteja. - Anonyymi
Hänhän lupasi toivottaa, eikä tietenkään valehdellut.
- Anonyymi
"Jeesus taikoi Kaanaan häissä oikein reippaasti lisää viiniä la oli itsekin niin peltit kiinni että luuli äitiään vaimokseen (ilmeisesti sekoitti äitinsä toiseen Mariaan)
Joh. 2:3 Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Pe.ku"
Sinä järjetön tomppeli!
LUE JA OPI!
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=joh.+2:1&ent=1135&ent2=N-VSF
1) a woman of any age, whether a virgin, or married, or a widow
2) a wife
https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Jhn&c=2&v=1&t=KJV#conc/4
Suuresti ihmettelen kuinka voi ihminen(?) olla typerä iditootti!
super järjetön tomppeli!
Itke kurjuuttasi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.- Anonyymi
Tuon mukaan Peku on kuitenkin oikeassa.
- Anonyymi
Tuo on aika tyypillistä tosi-uskovien kielenkäyttöä.
- Anonyymi
Ketkäs tässä nyt ovat niitä ääri-tosiasenteisia usklmuksineen ja p-puheineen?
Menkää joskus itseenne.
Bile-Stubidokin voisi syödä vaikka hampaansa ihan hyvänteeskenteleväisyyden eleenä.- Anonyymi
Et ilmeisesti pysty tuota fiksumpaan?
- Anonyymi
Alku asiaa, loppu outo.
- Anonyymi
Jokainen suomalaisesta köyhyydestä jotain tietävä tuntee Hurstin juhlien perinteen presidentinvierailuineen. Taisi vaan kanslia olla vielä kollektiivisissa boolihönöissä itsenäisyyspäivän elostelujen jäljiltä?
- Anonyymi
Ei Stubbills vielä ole perinteitä. Miksi pitäisi matkia muita?
- Anonyymi
Täytyy tiedostaa, että uskovien ruoka-apu kohdistuu AITOIHIN köyhiin!!
Kun demarit jakaa rahaa ns. edunsaajille niin nämä ovat pääosiltaan feikkaajia. Nämä edunsaajat hakkaavat hoitajia, särkevät sosiaalitoimistot ja loukkaavat sossutätejä ja samaan aikaan käyttävät sossutoimistoista "varastamansa" rahat aineisiin, pelaamiseen ym. vastaavaan ja näin tuhoavat lopulta itsensä työkyvyttömiksi.
Täytyy sanoa että demarius tappaa lopulta äänestävät edunsaajat!!- Anonyymi
Intiassa ja Afrikassa asuu miljoonia kaduilla eikä kaikilla lapsilla ole kattoa, ruokaa ja vaatteita. Sen sijaan meillä Suomessa ei ole edelleenkään oikeita köyhyyttä vaan täällä köhimmälläkin on sosiaaliturvajärjestelmän ansiosta vaatteet, katto pään päällä ja vatsat täynnä. Lisäksi meillä Suomessa työttömyys on vain oma valinta ja laiskuutta, etenkin nyt kun viimeiset kaksi vuosikymmentä on ollut jatkuva historiallisesti suuri ja katastrofaalinen työvoimapula joka on vain kasvanut ja pahe tunut joka vuosi kun vapaita työpaikkoja on mutta kukaan ei hae töitä eivätkä yritykset löydä työntekijöitä vaikka ovat laittaneet työpaikan julkiseen hakuun.
- Anonyymi
Dubaissa asuva miljonääri lataa joulun kunniaksi täydet sanat työttömistä
Työttömät eivät säästyneet tänä jouluna palautteelta ja kritiikiltä kun Dubaissa asuva miljonääri Philip Phil Johansenin kertoi Arman Alizadille mitä ajattelee työttömistä ja näiden työttömyyden syistä.
"Johansenin mukaan joitakin ihmisiä inhottaa se, että toisilla ihmisillä on mahdollisuus tehdä kymmenien miljoonien arvoisia hankintoja.
Johtuuko se inhoaminen eriarvoisuudesta? Jotkut elävät äärimmäisessä köyhyydessä, ja joku ostaa lapsilleen 80 miljoonan dollarin talot, Alizad pohtii ääneen.
Ei, mielestäni kyse on laiskuudesta, Johansen vastaa.
Seuraavaksi hän tilittää siitä, että joku voi saada rahaa tekemättä töitä.
Jotkut eivät työskentele koko ikänään, koska tuntuu huonolta. Tervetuloa todellisuuteen, helkkari. Kaikista tuntuu huonolta. Skarpatkaa! hän täräyttää."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010924712.html - Anonyymi
Hurstit ovat alusta asti "soittaneet torvea edellään", saadakseen kiitosta näyttävästä hurskaudestaan ja päästäkseen tärkeinä kättelemään valtaapitäviä.
Ovat itse mahdollistaneet sen että kurjuus on lisääntynyt, itsekin selvästi "syöden kuormasta", kun esim. päihteidenkäyttäjien ei ole minkään vertaa tarvinnut nähdä vaivaa oman itsensä eteen. Kaikki nuo "köyhien" omatkin kiittelyt ja valittelut kameroiden edessä ovat näytelmää. Ovat tyytyväisiä kun yhteiskunta näin "ruoka-avun" kautta, kustantaa heille viinat ja huumeet!
En pidä Stubbista, mutta jos hän jätti sinne menemättä, niin tämä lisää aavistuksen kunnioitustani häntä kohtaan.
Kukin on vastuussa itse itsestään ja tiukkaan paikkaan ajettu ongelmainenkin joutuu silloin miettimään, että pitäisköhän ITSE tehdä jotain oman elämänsä eteen, ei odottaa, että muut passaavat aikuista kuin vauvaa!
Olen itse ent. alkoholisti, päihteiden sekakäyttäjä ja lopulta ITSE, Jumalan apua rukoillen, kurjuudestani parannusta tehden ja hitaan hitaasti vaivaa nähden, vuosikymmenien aikana noussut, tuolloin ajoittain jopa suoraan kadulla nukkuen tähän, mitä nyt on.
AA:kin opettaa, että alkoholistin (huumeilijan) on itse päädyttävä "omalle pohjalleen" ja siellä, pohjalla, montussa, tajuttava tilanteensa, päätettävä itse nousta, tai kuolla sinne paskoihinsa. Hänen ongelmansa ei saa olla, eikä muuttua muiden ongelmaksi. Vasta, kun hän todella pyrkii ITSE parantamaan oman elämänsä, häntä voi tässä hiukan auttaa ja tukea.
Muutoin nk. mahdollistaa hänen ongelmansa jatkuvuuden ja vahvistaa sitä. Ja tätä ovat Hurstit "laupeuden kavereineen" ylpeydessään jo vuosikymmeniä tehneet, aidosti piittaamatta mitä heidän (ja monien muiden vastaavien) väärä hyysäämisensä on saanut aikaan.
"Tämä on oma asiani, ei kuulu muille!" Kyllä kuuluu. Sillä juovan alkoholistin hoitamaton ongelma heijastuu joka hetki n. 20 muun henkilön elämään, vahingoittaen sitä: oma perhe, naapurit, työtoverit, muut ympäristön ihmiset ja eläimet... Hän juomalla satuttaa ympäristöään laajasti.
Näin on kaikkien muidenkin asioiden kohdalla, esim.: tukemalla sotaa käyviä maita, ITSE MAHDOLLISTAA SODAN ja kärsimyksen jatkuvuuden siellä, Rikastuttaa vain niitä "kuormasta syöjiä" itseä. Kun sotahullut kenraalit, säälittävine sepustuksineen ajetaan taloudelliseen nurkkaan "nou enempi mani!" heidän on pakko laskea aseensa.
>>Maailmassa on saatu eniten pahaa aikaan "vain tarkoittamalla hyvää!"<<
En uskonut kiitteleväni Stubbia, mutta jos hänellä on noin selkärankaa, niin: HYVÄ! - Anonyymi
Stubb on juuri valittu pressaksi. Ei saa mitään hyötyä tuonne osallistumisesta.
Mutta tulee seuraavina vuosina, sitten saa huomioo, että tulee taas valituksi.
Katri Helena oli mukana. Ensi vuonna on Olympiastadion konsertti, liput myynnissä, hyvää mainosta tämä
Ei poliitikko eikä julkkis tee mitään semmosta, mistä ei itse hyödy- Anonyymi
"Ilmaisia lounaita ei ole."
- Anonyymi
Hursti nolasi vaan itsensä.
Linnakundi valittaa kun presidentti ei pokkuroi hänen edessään.- Anonyymi
Vähän sairasta on poika Hurstin valitukset höyryissään.
Jättäisi hommat vaikka sille tyttärelleen oikeasti.
- Anonyymi
Hursti ei mitään nolannut, mutta Stubbi voi polosta sanoi veteraanimummokin.
- Anonyymi
Jumala siunaa Stubbia, Orpoa, Purraa ja Satosta, ei Hurstia ja tämän ruoka-avun palvojia.
- Anonyymi
Minultakin siunaus samalle porukalle.
Pe.ku
- Anonyymi
Kerrassaan mainio irtiotto Stubbilta.
Sama kohtelu kuin EagleS-kaapelin katkojillekin. - Anonyymi
Hurstin tilaisuus osui pahasti päällekkäin Stubbin juhlien kanssa. Sillä aikaa olisi kinkku voinut jäähtyä ja kaviaari lämmetä liikaa siksi vierailu jäi väliin.
- Anonyymi
Juu, Hurstihan sai äskettäin tuomion elintarvikerikoksesta.
Hänellä kun on tapana säilyttää kylmätavaraa laittomissa lämpimissä tiloissa.
>>Sama kohtelu kuin EagleS-kaapelin katkojillekin.>>
Sinua voisi vetää ankkurin mukana kun seuraava laiva lähtee katkomaan kaapepeita.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Sinun ei pitäisi kirjoitella täällä viinan höyryissäsi.
- Anonyymi
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn muilta kirjoittajilta, pitäisikö tuomion saaneet jättää kaiken yhteiskunnallisen sosiaalisen vastuuntunnon ulkopuolelle tai jopa kieltää heitä kokonaan vastuuntunto heikompiosaisia ja nälkäisiä kohtaan? Mikä olisi se raja, minkä jälkeen yksilö ei saisi toimia toisten, heikompiosaisten tukijana.
Tuo on ihan hyvä kysymys.
Osassa suomalaisista valitettavasti on sellainen vähemmän mairitteleva piirre. Se on tietenkin kateus mutta tässä ketjussa esitetyt ovat astetta pahempaa . Täälläpäin sitä kutsutaan kansanomaisesti "vitunkateudeksi"
Mikäli joku jossakin yrittää osaltaan muuttaa asioita edes himpun verran , edes hetkellisesti paremmiksi omalla panoksellaan , niin siitä ollaan kyllä kipeitä ja kateellisia.
Itse ei viitsitä tehdä mitään muuta kuin korkeintaan mitätöidä toisen yrittämää ja muutoin omaa elämää ohjaa ahneus, katkeruus ja ajatus siitä, ettei itsellään ole kuin oikeuksia.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä kysymys.
Osassa suomalaisista valitettavasti on sellainen vähemmän mairitteleva piirre. Se on tietenkin kateus mutta tässä ketjussa esitetyt ovat astetta pahempaa . Täälläpäin sitä kutsutaan kansanomaisesti "vitunkateudeksi"
Mikäli joku jossakin yrittää osaltaan muuttaa asioita edes himpun verran , edes hetkellisesti paremmiksi omalla panoksellaan , niin siitä ollaan kyllä kipeitä ja kateellisia.
Itse ei viitsitä tehdä mitään muuta kuin korkeintaan mitätöidä toisen yrittämää ja muutoin omaa elämää ohjaa ahneus, katkeruus ja ajatus siitä, ettei itsellään ole kuin oikeuksia.Tuskinpa kukaan on köyhille kateellinen.
Itse laitan köyhien apuun noin 5000 euroa joka vuosi.
Sairaat ilmiöt on saatava ruokaavusta pois.
Lain rikkomiset ka uskonnollinen kiristys on sitä sairautta.
Ruokaapu pitäisi olla täysin aatteetonta.
Hurstin ruoka-avulle ja keulakuvalleen tullut kaksi rikostuomiota neljä kuukautta sitten.
Elintarvikerikos ja törkeä rattijuopumus, eikä edes ensimmäinen kerta.
Aika tyypillistähän tuo on helluntailaisille.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa kukaan on köyhille kateellinen.
Hurstin ruoka-avulle ja keulakuvalleen tullut kaksi rikostuomiota neljä kuukautta sitten.
Pe.kuHursti on alkanut myös kysymään heniköllisyystodistukset avun tarvitsijoilta.
Jos ne tiedot jää hänelle niin sehän on henkilörekisteririkos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pe.kuMiten tuolla uskonnollisesti kiristetään? Taitaa olla sinun henkilökohtaista inhoa hellareita kohtaan. Tuo elintarvikerikkomus on mitätön juttu josta ei edes aiheutunut kellekään vaaraa ja taustalla oli vesivahingosta syntynyt poikkeus tilanne. Rattijuopus taas hyvin tavallinen. Ei tietenkään hyvä asia mutta tuiki tavallinen rikos eivätkä kaikki ole edes alkoholisteja. Tuskinpa olet heitä kohtaan noin ankara. Hurstilla on ongelma. Ei hän ole sitä koskaan piilotellut mutta silti yrittää auttaa muita ihmisiä heidän vaikeuksia. Tuskinpa olet itsekään täydellinen . Olet vain myrkyllinen mielestäsi. Sitä tolkku varmaan tarkoitti. Kadehdit Hurstia . Hänen auttamishalua ja hyvää sydäntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuolla uskonnollisesti kiristetään? Taitaa olla sinun henkilökohtaista inhoa hellareita kohtaan. Tuo elintarvikerikkomus on mitätön juttu josta ei edes aiheutunut kellekään vaaraa ja taustalla oli vesivahingosta syntynyt poikkeus tilanne. Rattijuopus taas hyvin tavallinen. Ei tietenkään hyvä asia mutta tuiki tavallinen rikos eivätkä kaikki ole edes alkoholisteja. Tuskinpa olet heitä kohtaan noin ankara. Hurstilla on ongelma. Ei hän ole sitä koskaan piilotellut mutta silti yrittää auttaa muita ihmisiä heidän vaikeuksia. Tuskinpa olet itsekään täydellinen . Olet vain myrkyllinen mielestäsi. Sitä tolkku varmaan tarkoitti. Kadehdit Hurstia . Hänen auttamishalua ja hyvää sydäntä.
Eikös Hursti ole helluntailaisen Saalem-seurakunnan edustaja ja saarnamies?
Yrittää julkisuudessa peitellä asiaa kun siitä on valitettu, mutta kyllä se näkyy käytöksessä ja naamastakin näkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Hursti ole helluntailaisen Saalem-seurakunnan edustaja ja saarnamies?
Yrittää julkisuudessa peitellä asiaa kun siitä on valitettu, mutta kyllä se näkyy käytöksessä ja naamastakin näkee.Mitä tuolla on tekemistä tuon ruoka-avun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla on tekemistä tuon ruoka-avun kanssa.
"Mitä tuolla on tekemistä tuon ruoka-avun kanssa."
Samaa mieltä.
Ei sillä tosiaan ole mitään tekemistä ruokaavun kanssa.
Siitä huolimatta tyrkyttää uskontoaan ruokaavun ohessa.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla on tekemistä tuon ruoka-avun kanssa.
Onko hän monopolisoinut ruoka-apujoulujuhlan maassamme? Onko kutsuttujen joukossa muiden uskontokuntien väkeä? Esmes lestadiol jehova tai vapaa-ajattelijat?
Anonyymi kirjoitti:
Pe.kuTuo rattijuopumus on hänen henkilökohtainen rikos. Elintarvike juttu on taas nimensä mukaan rikkomus eli jokseenkin pieni asia eikä siitä aiheutunut vaaraa kenellekään.
Uskonnolliseen kiristykseen en oikein jaksa uskoa koska tuollahan näyttäisi käyvän porukkaa laidasta laitaan. Joku yksittäinen siunauksen toivottaminen saattaa tietenkin herkimmistä tuntua kiusalliselta mutta ei täyttäne uskonnollisen kiristyksen merkkiä.
Kun sitten helluntailaisista noin yleisesti puhutaan niin kuten tiedät en minäkään heistä kovin korkeita ajattele mutta tämä ruoka-apu on maallista apua. Toisiaan saattaa jopa helluntailainenkin yrittää tehdä jotain hyvää. Tuotahan voi sitten yrittää vähän sillä painaa alas kuten ketjussa on jo onnistuneesti tehtykin , ettei idea ole Hurstin itsensä vaan hänen isänsä aloittama ja sillä, että auttaako Hurstin oikeasti noita ihmisiä vai mahdollistaako hän vaan heidän päihdekäyttöä.
Niin ja en tarkoittanut , että kadehtisit köyhiä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hän monopolisoinut ruoka-apujoulujuhlan maassamme? Onko kutsuttujen joukossa muiden uskontokuntien väkeä? Esmes lestadiol jehova tai vapaa-ajattelijat?
Ei tietenkään. Kuka tahansa voi perustaa auttamisjärjedtön tjms. Jopa Peku.
>>Sinun ei pitäisi kirjoitella täällä viinan höyryissäsi.>>
Viinaan en ole koskenutkaan.- Anonyymi
Johannes 7:24 FB38
[24] Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
https://bible.com/bible/365/jhn.7.24.FB38
Hurstin ruokittana on väkeä varmaan ihan laidasta laitaan, mutta jos heitä oikein lajittelemaan aletaan poliittisin perustein, niin taitaa sieltä linjan vasemmalta puolelta enin osa ruokittavasta väestä kuitenkin löytyä.
Presidentti luultavasti ensivuonna tulee Hurstin joulujuhlaan jos maailman meno tällaisena jokseenkin säilyy. Sillä hän kyllä arvostaa ja korkealle tällaista työtä, jossa vapaaehtoiset hyväntekijät hääräävät valmistaessaan jouluruokaa vähäosaisille.
- Anonyymi
Hursti on mennyttä aikaa. Muualta saa parempaa ruokaa ja enemmän.
- Anonyymi
Toivottavasti on mennyttä aikaa.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti on mennyttä aikaa.
Pe.kuMiksi olet noin katkera ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet noin katkera ?
Juu, ei sinun tuollaisesta asiasta kannata olla katkera.
Sehän hiipuukin vähitellen.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei sinun tuollaisesta asiasta kannata olla katkera.
Sehän hiipuukin vähitellen.
Pe.kuLähdit lapselliselle linjalle. Tulee mieleen ihan aito_lainen.
Palstalla joskus kirjoiteltiin sinusta , että olisit laitettu hellareista pihalle joten siitäkö katkeruus juontaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähdit lapselliselle linjalle. Tulee mieleen ihan aito_lainen.
Palstalla joskus kirjoiteltiin sinusta , että olisit laitettu hellareista pihalle joten siitäkö katkeruus juontaa ?Aitolaisella keitti nyt yli.
- Anonyymi
Alexxander kävi Viron reissulla Billenberkin kokouksessa joka vuosi siellä on kuvattu pikkupusseilla toimitettuja nuoria poikalapsia lienee siis Vapaamurai sillä nämä meenevät naimisiin poikamorsiamen kanssa.
- Anonyymi
Tarkoitatko Pinokkiota joka sopii pieneen pussiin?
- Anonyymi
Muutaman vuoden kuluttua koko apulahko on kadonnut jäljettömiin, josta kerrotaan vain sadussa
Olipa kerran aitolainen ruoka-apu, joka tarjosi mätiä lihoja.
Hellari-johtajalla oli sen pituinen se
Ja hänen vaimonsa oli läpeensä tyytyväinen - Anonyymi
Hyvää Uuutta Vuotta kaikille
T: P.Toivonen - Anonyymi
Media on käyttänyt ääri-sanaa kristittyjen kohdalla harvoin ja pääosin harkitusti.
Sana ei ole muutenkaan kovin hyvä, kuvaava. On parempiakin sanoja käytettäväksi niistä kristillisistä tahoista, joista media on sanaa pääasiassa käyttänyt.
Sitä on käytetty lähinnä poikkeuksellisista, taisteluevimmista, joskus fyysiseen väkivaltaankin ja muihin rikoksiin syyllistyneistä kristillisistä tahoista. kuten Yhdysvalloissa aborttiklinikoihin iskevistä ja aborttilääkäreitä uhkaavista, murhanneista tai muuten vahingoittaneista tahoista.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152203- 1291802
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631185Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841114Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711033Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43973Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8894Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55890