Kuinka moni teistä ymmärtää siitä mitään?
Kuinka moni teistä lukee Raamattua?
31
186
Vastaukset
- Anonyymi
< tuo ymmärtää enemmän kuin haluaa.
- Anonyymi
Käytän paskapaperina
- Anonyymi
Sun tyhmyys % on suurin.
- Anonyymi
Raamattu ennustaa että tulee Ilmestyskirjan peto joka tappaa vääräuskoisia. Se on tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ennustaa että tulee Ilmestyskirjan peto joka tappaa vääräuskoisia. Se on tullut.
Vihervassut edesauttaa sen pedon nousemista Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turku
Turku on ennakkotapaus Suomessa tästä pedon toiminnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on sitten Venäjä, joka oman ilmoituksensa mukaan käy Pyhää sotaa länsimaisia vääräuskoisia vastaan, jotka levittävät homotusta ja woketusta.
- Anonyymi
Kyllähän sieltä ne ajattelun eettiset opit löytyy.
- Anonyymi
Ilmestyskirja 12. luku ja loput 22. lukuun.
- Anonyymi
Kuten että kosto ja kansanmurhat ovat eettisesti oikein?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten että kosto ja kansanmurhat ovat eettisesti oikein?
Kyllä, sekä kollektiiviset rangaistukset ja koston ulottaminen kolmanteen sukupolveen asti. Eli jos isoisä on tehnyt jotain pahaa, niin lapsenlapset ovat siitä vastuussa ja heitä sekä koko heidän perhettään pitää tästä rangaista.
- Anonyymi
Yleensä normaalit täysjärkiset ihmiset tajuavat, että ei kannata olla toisia ihmisiä kohtaan pahantahtoinen ilkeä mulkku, vaan kannattaa kohdella toisia ihmisiä hyvin. Sitten on jokin outo toistaitoinen porukka joka ei tajua tätä millään, elleivät lue sitä vanhasta kirjasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, sekä kollektiiviset rangaistukset ja koston ulottaminen kolmanteen sukupolveen asti. Eli jos isoisä on tehnyt jotain pahaa, niin lapsenlapset ovat siitä vastuussa ja heitä sekä koko heidän perhettään pitää tästä rangaista.
Juuri näin se menee. Paitsi että kosto voi kohdistua kokonaisiin kansoihin jos joku tuosta kansasta on joskus tehnyt vääryyttä. Rakkaudellinen kultti siis tämä kristinusko.
- Anonyymi
Oman pitkällisen elämänkokemukseni perusteella (eläkeläinen) sanoisin että kaikkein huonoiten noita Raamatun eettisiä periaatteita noudattavat kristityt itse.
Valheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistä suolletaan jatkuvasti koska hyvä tarkoitus muka pyhittää kaikki keinot. Ankaria tuomioita toisille jaellaan koko ajan, eikä kristinusko ole koskaan estänyt kristittyjä käymästä verisiä valloitussotia eikä harjoittamasta rasismia ja orjakauppaa. Maallinen mammona tuntuu olevan kristityille aivan erityisen tärkeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman pitkällisen elämänkokemukseni perusteella (eläkeläinen) sanoisin että kaikkein huonoiten noita Raamatun eettisiä periaatteita noudattavat kristityt itse.
Valheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistä suolletaan jatkuvasti koska hyvä tarkoitus muka pyhittää kaikki keinot. Ankaria tuomioita toisille jaellaan koko ajan, eikä kristinusko ole koskaan estänyt kristittyjä käymästä verisiä valloitussotia eikä harjoittamasta rasismia ja orjakauppaa. Maallinen mammona tuntuu olevan kristityille aivan erityisen tärkeää.Ei kannata olla niin huolissaan, mitä toiset tekee tai jättää tekemättä. Se ei ole mikään syy jättää itse tekemättä oikein tai tehdä väärin. Olipa ne toiset sitten kristittyjä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistä suolletaan jatkuvasti koska hyvä tarkoitus muka pyhittää kaikki keinot. Ankaria tuomioita toisille jaellaan koko ajan, eikä kristinusko ole koskaan estänyt kristittyjä käymästä verisiä valloitussotia eikä harjoittamasta rasismia ja orjakauppaa. Maallinen mammona tuntuu olevan kristityille aivan erityisen tärkeää.Niin, onhan se ihan selvää että jos joku sokeasti ja kritiikittä uskoo kaiken hölynpölynkin mitä raamatussa on, ei voi olla mieleltään ihan tasapainossa. Pahimmat kiihkoilijat lisäksi suhtautuvat hyvinkin tuomitsevasti ja suorastaan vihamielisesti heihin jotka eivät ajattele samoin. Ihmisten välistä "tasa-arvoa" sekin siis..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, onhan se ihan selvää että jos joku sokeasti ja kritiikittä uskoo kaiken hölynpölynkin mitä raamatussa on, ei voi olla mieleltään ihan tasapainossa. Pahimmat kiihkoilijat lisäksi suhtautuvat hyvinkin tuomitsevasti ja suorastaan vihamielisesti heihin jotka eivät ajattele samoin. Ihmisten välistä "tasa-arvoa" sekin siis..
Juuri tuosta minulla on erittäin paljon omakohtaisia kokemuksia. Uskovilta sukulaisilta ei ole minkäänlaista lähimmäisenrakkautta löytynyt, pelkkää puhdasta vihaa.
- Anonyymi
Itse asiassa olen kyllä lukenut raamattua, vaikka en ole kristitty. En kannesta kanteen ole lukenut, mutta enemmän, kuon keskivertokristitty.
Ei ole kovin hyvä teos. Vanha testamentti on paimentolaiskansan perimäkerrontaa lähi-idästä. Ei mitään järkeä, että sitä vielä 1960-luvulla opetettiin Suomen kouluissa. Käsittämätöntä.
Uudessa testamentissa on universaaleja viisauksia, joita löytyy myös muiden kulttuurien pyhistä kirjoista. Siinä on myös aikansa puppua ja paljonkin.
Olen myös miettinyt sitä uhraamista ja ihmisten pelastamista ja lunastamista tappamalla Jeesus. Nämä taikakonstithan perustuvat vanhoihin paimentolaisten juutalaisten rituaaleihin, jossa synnit laitetaan vuohieläimen harteille, ja eläin lähetettiin autiomaahan kuolemaan ihmisten syntien kanssa, jonne ne synnit sitten katosivat. Rimanalituskulttuuria.
Ymmärrän toki lähimmäisen rakkauden ja anteeksiannon merkityksen, mutta siihen ei tarvita kristinuskoa, raamattua eikä varsinkaan vanhaa testamenttia.
Eräs asia, mikä Mooseksen kirjoissa mättää on se, että ihminen on syntyessään paha. Sen vuoksi annetaan esim hätäkaste.- Anonyymi
Sitä vanhaa paskaa ei tarvitse lukea. Uusitestementti ja ilmestyskirja 12-22. lutu kannattaa lukea se kuvaa meidän aikaa.
- Anonyymi
En ole lukenut, enkä lue!
- Anonyymi
Onhan Raamatussa hyviä viisauksia, mutta ei ne ihmisiin uppoa. Alkoholin käyttöohjeet ja krapulan kuvauset on erinomaisia, mutta kuka nyt tyytyisi vain kohtuudella viiniä litkimään?
- Anonyymi
Raamattu ja Koraani ovat täsmälleen samaa höpölöpöä. Muinaisten vuohipaimenten epäloogisia ja ja lapsellisia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene loogiseen ajatteluun ja pitävät lapsellisia satuja tosina.
.,,,,
- Anonyymi
Jeesuksen esimerkki avaa raamatun tekstit ...
- Anonyymi
Käytä huumeita., sekoa ja kuole nuorena.
- Anonyymi
Hihhulit aina kuvittelevat että vain Raamatusta löytyisi hyvät eettiset periaatteet ja että rakkauden kaksoiskäskyn kohta "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" löytyisi muka vain kristinuskosta. Kuitenkin se löytyy vähän eri muodoissaan kaikista suurista maailmanuskonnoista.
-Brahmalaisuus: Älä tee toiselle sellaista, joka aiheuttaa sinulle itsellesi tehtynä tuskaa.
-Buddhalaisuus: Älä aiheuta toiselle sellaista kipua, jota et itsekään halua kokea.
-Juutalaisuus: Älkää tehkö mitään sellaista kanssaihmisillenne, jota ette halua tehtävän itsellenne.
-Kungfutselaisuus: Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle.
- Taolaisuus: Pidä naapurisi saavutuksia kuin omiasi ja hänen tappioitaan kuin omia tappioitasi.
- Zarathustralaisuus: Ainoastaan sellainen luonne on hyvä, joka ei tee toiselle mitään sellaista, joka ei olisi sille itselleen mieluista tai hyväksi.
-Islam: Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen - Anonyymi
Hassua, harvoin luen, nyt luin viimeksi Danielia johon olin jäänyt.
Daniel
8
KR38
8 LUKU. 8
8 LUKU.
Oinas ja kauris, Persian ja Jaavanin (Kreikan) valtakuntien vertauskuvina.
Kuningas Belsassarin kolmantena hallitusvuotena näin minä, Daniel, näyn, senjälkeen kuin minulla jo ennen oli ollut näky. Kun minä näyssä katselin, havaitsin minä olevani Suusanin linnassa, Eelamin maakunnassa; ja kun minä näyssä katselin, olin minä Uulai-joen rannalla.
Minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oinas seisoi päin jokea, ja sillä oli kaksi sarvea; ja sarvet olivat korkeat, ja toinen oli toista korkeampi; ja korkeampi puhkesi esiin myöhemmin. Minä näin oinaan puskevan länteen, pohjoiseen ja etelään päin, eikä yksikään eläin kestänyt sen edessä, eikä kukaan voinut pelastaa sen vallasta. Se teki, mitä tahtoi; ja se tuli suureksi.
Sitten minä tarkkasin, ja katso: tuli kauris päivän laskun puolelta, kulki koko maan ylitse eikä maata koskettanut; ja kauriilla oli keskellä otsaa uhkea sarvi. Ja se tuli aivan sen kaksisarvisen oinaan luokse, jonka minä olin nähnyt seisovan päin jokea, ja karkasi sen kimppuun vihansa väessä. Ja minä näin sen käyvän kiinni oinaaseen ja kiukuissaan puskevan oinasta ja murskaavan sen molemmat sarvet. Eikä oinaalla ollut voimaa kestää sen edessä, vaan kauris heitti sen maahan ja tallasi sitä; eikä ollut ketään, joka olisi voinut pelastaa oinaan sen vallasta. Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti.
Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin. Ja se kasvoi taivaan sotajoukkoon asti ja pudotti maahan osan siitä sotajoukosta ja tähdistä ja tallasi niitä. Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin. Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle. Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se teki, siinä se menestyi.
Sitten minä kuulin yhden pyhän puhuvan, ja toinen pyhä sanoi sille, joka puhui: "Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?" Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
"Kun minä, Daniel, olin nähnyt tämän näyn ja koetin sitä ymmärtää, niin katso, minun edessäni seisoi miehen muotoinen olento. Ja minä kuulin ihmisen äänen Uulain keskeltä, ja se huusi ja sanoi: "Gabriel, selitä tälle se näky!" Silloin hän tuli aivan lähelle sitä paikkaa, jossa minä seisoin; ja hänen tullessansa minut valtasi pelko, ja minä lankesin kasvoilleni. Ja hän sanoi minulle: "Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa lopun aikaa". " - Anonyymi
Koulussa uskovainen opettaja luetti meidän luokalla raamatun lävitse.kerran viikossa näytettiin miten paljon oli luettu.. pojat luki viikossa läpi , ja opettaja uskoi niitä, tytöillä kesti viikko kaupalla lukeminen m koska eivät fuskanneet kuten pojat tekivät .niin että lävitse on luettu raamattu 13 vuotiaana .
- Anonyymi
Koulussa uskovainen opettaja raivosi milloin mistäkin kuolemansynnistä. Hänen lempilauseitaan oli huutaa "Ennemmin maa repeää kuin huora häpeää" mitä hän raivosi nimenomaan luokan tytöille.
- Anonyymi
Onhan tuo tullut muutama kerta luettua.
Kristinuskohan perustuu pääasiassa Uuteen Testamenttiin ja Jeesuksen Kristuksen sanomaan, Juutalaisuus Vanhaan Testamenttiin ja juutalaisten muihin pyhiin kirjoituksiin.
Islam käytännössä samoihin teksteihin kuin Vanha Testamentti sekä sodissa menestyneen Muhammadin teksteihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171035124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2192034Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231853- 721110
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491084Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59919Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?76918En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43862Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88843