Vaikeaselkoinen raamatun kohta on taivaanvahvuuden rakentaminen vesien väliin erottamaan vedet vesistä. Monia tulkintoja asiasta on varmasti esitetty.
Itse lukiessa Jokamiehen Maailmanhistoriaa törmäsin Babylonian uskoihin. Näyttäisi tuo kertomus taivaanvahvuudesta olevan seksuaalimystiikkaa. Kyse on miehen sukuelimistä. Kun on kaksi kivestä niin toinen on tuo ylempi vesi ja toinen alempi vesi. Siitin lienee sitten tuo taivaanvahvuus.
En tiedä liittyykö asia myös jälkeläisten hankintaan. Ehkä mietittiin sen vaikuttavan lapsen persoonaan kummasta kiveksestä siemenneste oli peräisin. Ylemmästä vedestä vai alemmasta vedestä.
Luomisen toinen päivä
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja kaltaisekseen. Siksi on etsitty yhtymäkohtia ihmisruumiin ja luonnon välillä. Eikä pelkästään fyysisissä piirteissä vaan myös mystisesti ja symbolisesti on luotu yhtymäkohdat kehon piirteiden ja ulkopuolisen maailman välille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 785168
- 764129
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2723885- 1363277
- 482984
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3912926- 232678
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192276- 492079
- 1111959