Olen seurannut äitini sairauden kehitystä. Sairaus eteni maltillisesti 8 vuotta ja äiti oli hyväkuntoinen. Kunnes sai dg ja alettiin lääkitsemään. Kunto on mennyt kahdessa vuodessa siihen että nyt alkaa olla tosi huono.
Lääkkeet eivät ole pitäneet yllä toimintakykyä yhtään, päinvastoin nopeuttaneet sairauden pahenemista. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Muistilääke huonontaa kognitiota ja terveyttä
6
110
Vastaukset
- Anonyymi
Juu hassu . Juttu , mutta muisti sairauteen ei ole mitään lääkettä.keksitty eikä ole myöskään dementiaan keksitty mitään lääkettä . Normaaleja psyykelääkkeitä syöttävät jotta hidastuu liikunta vuodepotilaaksin.
- Anonyymi
Yleensä nykyaikaiset lääkkeet muistisairauksiin ovat sitä luokkaa että niiden tulisi hidastaa taudin etenemistä, mutta yleensä siinä vaiheessa kun annetaan tautia hidastavat lääkkeet niin on jo sairaus edennyt pitkälle. Mitään parantavaa lääkettä ei ole vielä, mutta tutkijat tekevät kovasti töitä että löytäisivat syyn ja siten lääkkeet jotka tekisivät sen että tauti olisi poissa. Joten ikävä kyllä loppuvaiheessa tauti etenee lääkkeistä huolimatta nopeaan
Minun äitini nukkui pois muutaman vuoden sairastamisen jälkeen, joten elämä on toisinaan epäoikeuden mukaista näiden sairauksien kanssa- Anonyymi
Ei ole keksitty mitään lääkettä muisti sairauteen . Keksijä saisi heti Nobel palkinnon !
- Anonyymi
Näen äitini kohdalla tilanteen niin että tila etenee lääkkeistä johtuen kovaa vauhtia.
- Anonyymi
Sinä näet tilanteen noin, mutta et tiedä etkä voikaan tietää, mikä olisi äitisi tila ilman lääkkeitä.
- Anonyymi
Oikein pelottaa tulevaisuus.
Mitä tuleekaan olemaan edessä, kun muisti heikkenee koko ajan, hitaasti mutta varmasti.
Olen viisikymppinen ihminen, ja yrittänyt valitella muutama vuosi sitten muistiani, kognitiivisia vaikeuksia, ym. Ammattilaisten mielestä olen liian nuori, muistissani ei voi olla vikaa.
Kova ristiriita tuossa kohtaa on, kun sanotaan, että nykyään myös työikäiset sairastuvat enemmän muistisairauksiin, mutta lääkärit, hoitajat, väittävät ihmistä liian nuoreksi sairastumaan.
Eihän tässä muuta voi kuin odottaa ikääntymistä ja katsoa miten tulee käymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005017471- 2282608
- 262571
- 1591889
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158- 751153
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145