Saan työmarkkinatukea 590e, asumistukien putosi 127euroon ja vuokra helmikuussa jo tonnin. Sairastan masennusta,ja maaliskuun loppuun saan pari sataa enemmän kun saan sairauspäivärahat. Rahat ei riitä enää edes vuokran omavastuuseen joka noin 760e, Ongelma tuli pahemmaksi kun lapsi täytti 18v ja hän saa kuntoutusrahaa kuulovammansa takia opiskellessaan lukiossa. Yrittää säästää tuleviin opintoihin,mutta iso osa rahastajan menee meidän vuokraan😭Asumme liian isossa asunnossa,ja haemme koko ajan pienempää ei vain näytä löytyvän ja unettomia öitä vietän itkien. Sossu ei auta eikä toimeentulotukea aina tule. Ongelma myös siinä, että 2 nuorempaa poikaa asuu isällään joka saa kaikki tuet kun pojat kirjoilla sielä. Nytkin mulla täälä 3 lasta,vielä yli viikon en tiedä mistä saan heille ruokaa. Isä ei auta mitenkään. Edes lasten junalippuihin ei ole varaa, ja joudun taas omalta vanhemmiltani pyytämään. Yhtään joululahjaa lapset ei isältä saanut,vaan näillä pienillä tuloilla itse hankkinut äitini kanssa, jolla muutenkin on 10 lastenlasta. En enää tiedä mitä pitäis tehdä,ja kuinka kauan jaksan. Uolema käy mielessä monta kertaa päivässä,mutta tiedän että lapsille en voi sitä tehdä. Autoa ei meillä ole, enkä tiedä kuka tulisi auttamaan muutossa. Nytkin pitäisi pian tammikuun vuokra maksaa, mutta saan sairaspäivärahan vasta 15.1 joka menee kokonaan vuokran omavastuuseen eikä siis edes riitä. Kohta en enää jaksa.
Onko muillanäin helvetillistä tilannetta
39
665
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet oikeella asialla, etkä provosoi, niin kokeileppa srk ja pelastusarmeijalta hakea apua. Kyllä pitää saada oikeella asialla oleva saada apua.
Tämä hallitus ei pidä ihmisitä, suorastaan vihaa heitä, joten vika ei ole sinun. Orpo ja stuppi ruokkii kavereita lapissa ja ulkomailla matkustelee joten eihän sitä yhteiskunnan varoja riitä omalle kansalle.
Srk auttaa varmasti. ei ole häpeä mennä hakemaan apua, hävetkööt eduskuna ja orpo ja stuppi.- Anonyymi
Sinähän voit auttaa. Sinähän aina kehut miten rikas olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voisi. 25 huoneen kartanossa luulisi olevan tilaa ja aloittajan lapset voivat keväällä auttaa kivien maalailussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä autankin, omia lapsia ja lastenlapsiani. Heidän perheensä on etusijalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä autankin, omia lapsia ja lastenlapsiani. Heidän perheensä on etusijalla.
Kyllä sinulta muutama tonni riittäisi muillekin, jos vain haluaisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinulta muutama tonni riittäisi muillekin, jos vain haluaisit.
Toki riittäisi, mutta teen oman osuuteni kun autan omia lapsia ja lastenlapsia, se riittää minulle. Ei täällä kukaan jakele rahojaan, minua varakkaampikaan, kaikille. Omat ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki riittäisi, mutta teen oman osuuteni kun autan omia lapsia ja lastenlapsia, se riittää minulle. Ei täällä kukaan jakele rahojaan, minua varakkaampikaan, kaikille. Omat ensin.
Tuskinpa sinua varakkaampia juuri on, mitä juttujasi olen lukenut. Eikä tässä kaikille ole pyydetty rahaa jakamaan, aloittajalle vaan.
- Anonyymi
Orpon hallitus on oikealla asialla. Aloittaja hommaa itselleen edellisemman asunnon, ongelma ratkaistu.
- Anonyymi
Jaa että yhteskunnan pitäisi maksaa kalliit vuokrat ja kai aloittaja tietenkin Helsingissä asuu.Menkää töihin ja maksakaa jotain 1000eur vuokria.Etsiä vaikka kiven ja kannon kautta halvempi asunto
- Anonyymi
Maksaahan se yhteisnkunta presidentin, pääministerin, kaikkien kansanedustajien asunnotkin. Mikset sitten veronmaksajien, eduskuntalaiset eivät veroja maksele, kun ottavat palkkansa pimeesti.
- Anonyymi
Vihjeeksi vain, että tilavan asunnon (4h+k) vastike on 330 €.
Ei kenenkään vähätuloisen kannata asua tilavasti. Neliöt vaan minimiin, niin elämä
on paljon halvempaa eikä tarvitse joka kuukausi kiristellä hampaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaahan se yhteisnkunta presidentin, pääministerin, kaikkien kansanedustajien asunnotkin. Mikset sitten veronmaksajien, eduskuntalaiset eivät veroja maksele, kun ottavat palkkansa pimeesti.
Kuka eduskuntalainen saa pimeää palkkaa? Nimiä kiitos.
- Anonyymi
Oletko huomannut että verot nousevat samaan tahtiin, kuin tuet pienenevät? Mihin ne sinunkin maksamasi verot siis menevät? Taitavat jakaa sukulaisten firmojen elatukseen. Valtion velka on keppihevonen, kun ei valtion tarvitse velkojaan maksaa. Menee yksinkertaisille höppänöille läpi. Miksi USA:lla on niin paljon velkaa? Sen takia, ettei sen tarvitse niitä maksaa. Maksaisi mennen tullen, jos pakotettaisiin, mutta kukaan ei pakota, niin silloin kannattaa ottaa lisää velkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihjeeksi vain, että tilavan asunnon (4h k) vastike on 330 €.
Ei kenenkään vähätuloisen kannata asua tilavasti. Neliöt vaan minimiin, niin elämä
on paljon halvempaa eikä tarvitse joka kuukausi kiristellä hampaita.Voin kertoa että itselläni on suurempi vuokra nyt kuin oli 20neliötä suuremmassa asunnossa. Ettei kannata yleistää
- Anonyymi
Kyllä tässä on masentunut itse kukin, mutta se ei ole syy heittäytyä toisten elätettäväksi!!! Nyt on korkea aika pistää kommentoijan asiansa kuntoon ihan itse, emme me ole velvollisia elättämään!!!
- Anonyymi
Niimpä elikä halvempaa vuokra asuntoa etsimään eikä jäädä tuleen makaamaan.Jos ei yksinkertaisesti ole varaa asua niin muutto pois.
- Anonyymi
Kuules provoisoija! Kerroppas miten heittäydytään toisten elätetäviksi? Jotenkin se on kaikilta jäänyt ymmärtämättä. Kerroppa miten heittäydytään toisen elätiksi,, kun sulla on siitä kokemusta. Oletko naapurin elätettävänä vai kenen perheeseen olet heittäytynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä elikä halvempaa vuokra asuntoa etsimään eikä jäädä tuleen makaamaan.Jos ei yksinkertaisesti ole varaa asua niin muutto pois.
Oletko jo itse hakenut sen halvemman kodin itellesi? Miten yksisössäsi on sujunut viiden lapsen huoltajana ja viiden koiran kanssa? Provoilusi menee yhä hullumaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules provoisoija! Kerroppas miten heittäydytään toisten elätetäviksi? Jotenkin se on kaikilta jäänyt ymmärtämättä. Kerroppa miten heittäydytään toisen elätiksi,, kun sulla on siitä kokemusta. Oletko naapurin elätettävänä vai kenen perheeseen olet heittäytynyt?
Se toisten elätettävänä oleminen alkaa siitä kun rynkytetään KELAN ovia
alvariinsa vuokratukien tai toimeentulon toivossa ja saadaan työmarkkinatukea.
- Anonyymi
Sama raha. 590e. Aloin käyttää huumeita niin ei vituta tai ole nälkä.
- Anonyymi
Jos asuu Helsingissä niin Helsingin kaupungilla asuntoja on !
- Anonyymi
Minun asumistuki laski 50 euroa. Ihan sairaan surkea tilanne. Pitää jostain hankkia pimeetä työtä että tienaan rahaa.
- Anonyymi
Onneksi TYÖeläke nousi vuodenvaihteessa reilut 50 € .
- Anonyymi
henk koht vinkki:
Itse lähtisin selvittämään mahdollisuutta toimeentulotukeen. Siis oikeasti, vai oletko sen kiven jo kääntänyt?
yleistä purinaa:
Jännä juttu kun oikeisto tahtoi tuet ja verot alas, mutta toteutui vain ensimmäinen ja verot senkun nousi ja nousee edelleen. Kauanko kansalla riittää luotto oikeistopopulisteihin? Varmaan kohta löytyy taas joku uusi helppoheikki lupailemaan.- Anonyymi
Onneksi KEVA maksaa toimeentulotukea 2800 € joka kuukausi, joten
en saa asuntotukea eikä muitakaan tukia . Käteen jää yli 2 tonnia,
mitä voi sitten käyttää haluamallaan tavalla niihin kulutusjuhliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi KEVA maksaa toimeentulotukea 2800 € joka kuukausi, joten
en saa asuntotukea eikä muitakaan tukia . Käteen jää yli 2 tonnia,
mitä voi sitten käyttää haluamallaan tavalla niihin kulutusjuhliin.menkää T U I H I N!
T.käyhä tukilas - Anonyymi
"Jännä juttu kun oikeisto tahtoi tuet ja verot alas, mutta toteutui vain ensimmäinen ja verot senkun nousi ja nousee edelleen."
Kyllä solidaarisuusveron alaraja nostettiin heti melkein kaksinkertaiseksi, joten yli 100.000 euroa vuodessa tienaavat maksavat nyt vähemmän veroa. https://www.is.fi/politiikka/art-2000009858457.html
Orpo tienaa tällä muutoksella 1.700 euroa vuodessa enemmän, joka sattumoisin onkin sama summa, jonka valtio säästi poistamalla meikäläisen asumistuen kokonaan.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
menkää T U I H I N!
T.käyhä tukilasKorotan että KEVA maksaa ei kela . kelaa en tarvitse mihinkään.
- Anonyymi
Missä on asuntoja 4h ja keittiö 330e???? joku on kyllä erehtynyt.
Ja aloittaja, hae toimeentulotukea heti, mene srk ja muihin mistä voi apua saada.
Mene vaikka lapsilauman kanssa istumaan eduskuntaan niin kauan että antavat ruokaa ja alkavat käsitellä tukiasioitanne uudelleen.
Tuollainen pskahallitus pitäisi kyllä kaataa. Alkakaa kaikki vaatia.- Anonyymi
Etkö ymmärtänyt ? Tuo ei olekaan vuokra-asunto, vaan omistusasunto missä yhtiövastike on tuo 330€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt ? Tuo ei olekaan vuokra-asunto, vaan omistusasunto missä yhtiövastike on tuo 330€.
Juuri näin se on raha-asiansa kohtuullisesti hoitaneella henkilöllä.
- Anonyymi
Mene lataamoon pariksi kuukaudeksi, jätät kaikki ikävyydet taakse. Kunnon lääkitys niin kyllä helpottaa.
- Anonyymi
Ei se ole ratkaisu. Mitäs sen jälkeen ?
Lataamossa tilanne ei muuttuisi millään tavalla, ainoastaan lääkittynä tokkuraan sieltä sitten takaisin kotiin, yrittämään hoitaa asioitaan lääketokkurassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataamossa tilanne ei muuttuisi millään tavalla, ainoastaan lääkittynä tokkuraan sieltä sitten takaisin kotiin, yrittämään hoitaa asioitaan lääketokkurassa.Lääke tai piritokkurassahan ne kuitenkin pyörii joten tilanne ei muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataamossa tilanne ei muuttuisi millään tavalla, ainoastaan lääkittynä tokkuraan sieltä sitten takaisin kotiin, yrittämään hoitaa asioitaan lääketokkurassa.Lataamon jälkeen ei ollut töitä. Ei asuntoa. Ei avioliittoa. Ei lapsia. Ei omaisuutta. Vain purkki lääkkeitä ja vaatteet ylläni. Kaik män mitä maallista ikinä olin haalinut.
- Anonyymi
Kyllä sinun pitää jäsentää tilanne kunnolla ensin paperille ja käydä sosiaalityöntekijän kanssa asia läpi. Sitä kautta voi kunnalta saada edullisemman asunnonkin. Kaksion vuokra ei saisi ylittää 550 euroa. Ymmärtääkseni Kela maksaa myös harkinnavaraista toimeentulotukea esimerkiksi muuttoa varten. Se kannattaa selvittää. Tämä ei ole oikea paikka hankkia tietoa. Edullinen asunto voi löytyä naapurikunnasta. Kaksion koko kahdelle on noin 50 neliöä. Muuttaminen on raskas prosessi, jos tavaraa on liikaa.
- Anonyymi
Toki halvempia vuokria on perähikiällä, mutta ainakin minulle sanottiin, että tulee hakea ensisijaisesti nykyisestä asuinkunnasta, missä niitä ei ole vapaina.
- Anonyymi
Aloittaja muuttaa halvempaan asuntoon ja lopettaa ruikuttamisen.
- Anonyymi
Tsemppiä aloittajalle! Itsemurha ei ole ratkaisu eikä huumeet. Olen itse kanssa masentunut kun ei ole töitä. Yritän parhaani mukaan pitää työkykyä yllä, vaikka ei huvittaisi lenkkeillä. Olen vähentänyt ruoka annoksia nyt kun en liiku töissä 8h päivässä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22972Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742