Kevään 1987 hallitusratkaisusta

Mauno Suuri teki selväksi että yhdelläkään puolueella ei ole Moskovan takaamaa mandaatti paikkaa hallitukseen kuten maalaisliitolla oli kekkosdiktatuurin aikana.

Eläköön Honkaliitto!

21

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Suomisen elämäkerta kertoo joukon tapahtumia maalis–huhtikuulta 1987, jolloin kokoomusjohtajalle alkoi vähitellen kirkastua presidentti Koiviston kuviot porvarihallituksen murskaamiseksi.

      Suomiselle asiasta vihjaisi ensiksi tämän niin sanottu kotiryssä Felix Karasev aamupalalla 24. maaliskuuta. Suominen oli puhunut, että Suomessa olisi pian porvarihallitus, ja Karasev paljasti Suomiselle aivan toista.

      – Mutta Ilkka, Moskovassa kerrotaan ihan toista. Suomeen on tulossa sosiaalidemokraattien ja kokoomuksen hallitus, Karasev oli todennut Suomiselle."

      Ei tarvinne enempää kertoa.

      • Katkeraa on maalaisliitolle vielä liki 40 vuoden jälkeen.


      • Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Katkeraa on maalaisliitolle vielä liki 40 vuoden jälkeen.

        Arkadia seura johon kuului demareita ja kokoomuslaisia oli pohjustanut hallitusyhteistyötä jo 1980-luvun alusta alkaen.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Katkeraa on maalaisliitolle vielä liki 40 vuoden jälkeen.

        En tiedä maalaisliitosta. Minulle tuo nostaa vienon hymyn huulille. Mauno oli niin koominen.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Arkadia seura johon kuului demareita ja kokoomuslaisia oli pohjustanut hallitusyhteistyötä jo 1980-luvun alusta alkaen.

        Panes pilkut paikalleen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Panes pilkut paikalleen!

        EI KUULU PILKKUJA TUOHON!


    • Anonyymi

      Säälittävä viritelmä koko Honka-liitto. Olisi onnistuessaan johtanut sekamelskaan.

      Ossi, oikea SOTILAS

    • Anonyymi

      koiviston tunaroiti tuli kalliiksi,samoin 2019-23 poseeraus hallitus!

    • Anonyymi

      Mauno Suurikin käsitti vasta ensimmäisen presidenttikautensa lopulla, että maalaisliitolla ei tule olla mandaattipaikkaa hallitukseen.

    • Anonyymi

      Honkaliitto oli paljon aikaisemmin kuin 1987!

    • Anonyymi

      Mutta persutrolli, mites tää liittyy palstan aiheeseen?

      • Älä amis sekaannu aikuisten keskusteluihin. Keskity vein kiristämään muttereita.


      • Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Älä amis sekaannu aikuisten keskusteluihin. Keskity vein kiristämään muttereita.

        Ja vielä amis. Nyt saat luvan kertoa mikä liittyy pastan aiheeseen?
        Tuhannetta kertaa laittamasi spämmit n uorisosäätiöstä ja Sipilästä?
        Sori vaan painit nyt väärässä sarjassa.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Älä amis sekaannu aikuisten keskusteluihin. Keskity vein kiristämään muttereita.

        Kommunisti, Kommunisti, Kommunisti...


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Ja vielä amis. Nyt saat luvan kertoa mikä liittyy pastan aiheeseen?
        Tuhannetta kertaa laittamasi spämmit n uorisosäätiöstä ja Sipilästä?
        Sori vaan painit nyt väärässä sarjassa.

        Mutta persutrolli, eikös tämä olekaan Suomen Keskustan palsta?


        Siis persutrolli, en todellakaan ole "amis", mutta ihmettelen suuresti, miksi suomen keskustan palsta on tarkoitettu ainoastaan muutaman trollin yksityispalstaksi, jonka päätarkoitus herjata, haukkua ja varsinkin solvata!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta persutrolli, eikös tämä olekaan Suomen Keskustan palsta?


        Siis persutrolli, en todellakaan ole "amis", mutta ihmettelen suuresti, miksi suomen keskustan palsta on tarkoitettu ainoastaan muutaman trollin yksityispalstaksi, jonka päätarkoitus herjata, haukkua ja varsinkin solvata!!

        Itsehän sinä amis herjaat ja solvaat persutrolleksi.
        Ja kyllä tämä on meidän yksityispalsta. Jos ei miellytä perusta oma palsta.
        Jos kevään 1987 hallitus ratkaisu ei liity pastan aiheeseen kerro amis mikä liittyy?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe