Hei kaikille.
Suunnitelmissa ostaa halvahko auto, hintaluokassa 8.000 -10.000 eur.
Netissä törmäsin otsikon autokauppaan, joka tuo euroopasta haluamasi auton 1.700 eur komissiolla suomeen. Tämä siis sisältänee rahdit yms. Takuunkin myöntävät autolle.
En löytänyt mitään tietoa netistä, vaikka ovat toimineet yli 15 vuotta kotisivujensa mukaan. Sinänsä outoa.
Taloustietoja ei suomesta löydy, virosta kylläkin. Puhelinnumerotkin ovat salaisia!!!
Suomessa kotisivujen mukaan on toimisto, Helsingin keskustassa.
Uskaltaako virolaiselta firmalta tilata auton?
Miten on esim. takuureklamaatiot jne, jos ongelmia tulee?
Carmarin OU kokemuksia
1
631
Vastaukset
Jos minulta kysyt, niin näillä tiedoilla en tosiaankaan lähtisi minkäänlaisen auton noutokappaan, jossa se kuuluisa "joku muu" valitsee auton.
Miten ihmeessä se voi olla niin vaikeaa löytää se juna- tai lentoasema ja itse lähteä autonostoksille.
Voin sanoa näin, koska minulla on yksi ilman mitään vastoinkäymisiä tehty haku takanapäin.
Kauppa ei juurikaan poikkea siitä, miten autokauppaa tehtäisiin Suomessa.
Varaudu kuitenkin vähintään yhteen yöpymiseen.
Sitä kuuluista kielitaitoakaan ei paljon tarvitse, mikäli on miettynyt maksut ym.
sen sellaset eukäteen. Unohda merkittävät tinkausyritykset.
Käteistä en matkaan edes suosittele.
Katso enintään neljä ehdokasta valmiiksi kohtuullisen ajomatkan sisällä - 50 km - Kaupunkeina Berlin tai Hamburg saattavat olla aivan riittäviä, koska niihin on Suomesta välilaskuttomat päivittäiset lennot, sillä eivät autot Saksasta mihinkään lopu.
Lisäksi "laivarantaan" - Travemündeen - on riittävän lyhyt ajomatka, 90 - 350 km.
Lauttamatkankin hinta on nyt talvikaudella halvimmillaan.
Onnea matkalle, mutta huomaa, että ajattelemasi hintahaarukka on liian alhainen.
Tuolla hintatasolla törmäät aivan samoihin häkkikauppoihin kuin täällä.
Niitä on Saksassa vain enemmän.
Olen vuosia sitten tällä palstalla kirjoittanut "autonhaun lyhyen oppimäärän",
johon kannattaa aluksi tutustua, mikäli se hakutoiminnolla helposti löytyy.
Nimimerkkinä voi olla 0293 tai sitten tämä ZJJ.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky685194Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2614279Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty973913Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1422247Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.311611Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar651331Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk6969Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii35917- 94889
entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä137867