Kadettikunnan vanhin jäsen, ikikaaderi, majuri Olli Vuorio on kuollut.

Anonyymi-ap

"Asian vahvistaa IS:lle Kadettikunnan pääsihteeri Heikki Pohja. Asiasta kerrotaan myös Kadettikunnan tiedotteessa.

Vuorio oli kuollessaan 105-vuotias. Hän kuoli kotonaan Hämeenlinnassa 21. joulukuuta.

Vuorio oli kurssinsa viimeinen elossa oleva ja myös viimeinen sodan käynyt kadettiupseeri."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010929480.html

LAKKI PÄÄSTÄ, SOITTOKUNNAN YLILUTI!!! Vuorio oli oikaa sotilas!

17

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis Vuorio oli oikea sotilas!

    • En ole tiennyt, että Vuorio olisi elänyt vielä näihin asti! Palvellessani vv. 1955-56 varusmiehenä JP 2:ssa - joka sitten pian muuttui nimeltä Uudenmaan Jääkäripataljoonaksi - Vuorio oli kapteenina pataljoonan 2.komppanian päällikkö.

      Minä olin pataljoonan ykkösmies; 1.komppanian 1.joukkueen 1.ryhmän johtaja;-)

      • Anonyymi

        Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.

        En kuulu kadettikuntaan; en, vaikka parille kadettikurssille Kadettikoulussa opetin henkilöstöhallintoa vv. 1975-77; palkattuna lisäkkeenä omaan toimeeni Esikuntakoulussa.

        Enhän puhunut tuossa mitään kadettikunnasta, vaan totesin ainoastaan: ”Minä olin pataljoonan ykkösmies; 1.komppanian 1.joukkueen 1.ryhmän johtaja”. Ei sitä muutoin olisi varusmieskersantiksi ylennytkään;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.

        Ei ole, koska everstiluutnantiksi itseään tituleeraava kumipääkomppanian B-mies ei ole kadettikoulua edes nähnyt kuin korkeintaan valokuvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska everstiluutnantiksi itseään tituleeraava kumipääkomppanian B-mies ei ole kadettikoulua edes nähnyt kuin korkeintaan valokuvissa.

        Meinaakko että olis SDP upseeri hänkin. Eiköhän ole oikea upseeri, tietämys aliupseeria suurempi kirjoituksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaakko että olis SDP upseeri hänkin. Eiköhän ole oikea upseeri, tietämys aliupseeria suurempi kirjoituksissaan.

        Pankkomajuri ei ole upseeri vaan mielikuvitusupseeri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.

        Kumipääkomppanian B mies sinä olet kaukana edes alikessusta.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Kumipääkomppanian B mies sinä olet kaukana edes alikessusta.

        Pankkomajurin erikoistumisala oli varusvarasto ja siellä erityisesti kalsaripyykin lajittelu.


    • Anonyymi

      Mihin Olli delas

      • Anonyymi

        Oliskohan ihan vaan vanhuuteen 105-vuotiaana.


    • Muistin väärin, kun eilisessä viestissäni sanoin tuon Olli Vuorion olleen varusmiesaikanani JP 2:n 2.komppanian päällikkö- Ei ole ollut. V.1985 kadettiupseerimatrikkelista tarkistin tietonsa. Ei hänen urallaan ole ollut sellaista tehtävää. Huoltopuolelle hän on erikoistunut jo kapteenivaiheessaan ja 1950-60 -lukujen taitteessa on ollut opettajana Huoltokoulussa, joka silloin sijaitsi Santahaminassa. Noista yhteyksistä kai tuo nimi oli tuttu.

      Samantapainen nimi oli kyllä sillä 2.komppanian päällikölläkin, mutta en viitsi kahlata tuota 1060-sivuista kirjajättiläistä sen nimen löytääkseni.

    • Anonyymi

      Kahlaa nyt vaan, äläkä selitä, uskottavuutesi kärsinyt pahasti.

    • Anonyymi

      Herjaat vainajaa jatkuvasti. Pankkolängvitsi.

      • Anonyymi

        Onko herjaamista, kun pyytää saittilaisten ainoaa musikaallista ja musiikkiin koulutuksen saanutta kirjoittajaa ottamaan lakin päästään? Itse olisin toivonut ja kysynyt, olisiko hän halukas esittämään myös jonkin soittokappaleen kunnioitetun sotaveteraanin kunniaksi. Varmaan moniakin instrumentteja hänellä kotonaan on.


      • Anonyymi

        Pankkomajuri istuu ruokapöydässäkin puukokardilla koristeltu nikita päässään?


    • Anonyymi

      Älähän rakas ystäväni herjaa toisia, se on ruma tapa rakas ystäväni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe