Ei yksin tuulimyllyjen vuokrista tule. Moni maanomistaja teki hyvän tilin, kun hakukoneyhtiö Google osti datakeskusta varten maita Muhokselta.
Hehtaarihinnaksi tulee puuston hinta mukaan lukien noin 18 000 euroa.
Kyse on kiinteistön määräalasta, jonka toisesta, yli 40 hehtaarin suuruisesta osasta.
Osana Leppiniemen ja Pyhänsivun alueen kehittämistä myös Muhoksen kunta hankkii Googlen tontin ympäriltä maita kaavoitettavaksi. Metsäkiinteistöjä on myyty siten, että osa palstasta menee Googlelle ja osa kunnan kaavoitettavaksi datakeskuksen oheistoimintoja varten.
Maanomistajille jopa miljoonatilit Googlen tontilla.
Muhoksen kunta maksaa noin 18 000 euroa hehtaarilta teollisuudelle kaavoitettavasta metsämaasta. Hintataso on lähellä Googlen maksamaa.
Puun hinta on ennätyskorkealla, metsä maan selkaranka voi hyvin.
Nyt maan ja metsän omistus on paikoin kannattavaa
Anonyymi-ap
1
75
Vastaukset
- Anonyymi
Kommari ressukat täällä meluaa jostain Kapin eläkkeestä, tietämättä laajemmin mitä maassa tapahtuu. Ei nyt Kapin eläke niin maata kaatavaa ole, käteen n 2500 € kk. Onko tuo nyt noin kauhea huutojen väärti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743