Mitä sanoo Raamattu Tekoälystä?

Anonyymi-ap

Tuleeko Tekoäly tuhoamaan ihmiskunnan jo tällä vuosikymmenellä?
Vai esittäytyvätkö humanoidit (ufoissaan)
Ihmiskunnan pelastaakseen?

Itse uskon noin tapahtuvan.
JKH

5

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei silloin ollut tekoälyjä tai kun raamattu on kirjoitettu , joten ei raamattu sano kenellekkään mitään siellä vaan on luettavissa joidenkin kynä niekkojen tarinoita
      Itse olen skeptinen siihen mitä tekoäly on joten ilmeisesti koska en ymmätårrä aiitä mitään niin siitä mitä ei ymmärrä ei voi myöskään olla mielipidettä

• Anonyymi

Tekoäly ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin vähän kehittyneempi tietokoneohjelma.

Ei siinä ole mitään inhimillisyyttä, ei mitää mitä ihminen ei hallitse tai ei ole luonut.

Tekoälyä käytetään sodankäynnissä ja esim. dronet jo tekoälyn avulla tunnistavat kohteet. Eivät ne silti mitään ajattele, eivät ne ajattele että tuossa on sopiva siviiliuhri, tapan sen nyt tässä hetimiten. Tekoäly silloinkin on vain tietokoneohjelma joka toimii sen mukaan kuin se on ohjelmoitu ja sille on annettu päättelykykyä. Sitä voi huijata vaikka laittamalla lentokoneen siipiin autonrenkaita, niin se ei enää tajua että siinä onkin lentokone mikä pitää tuhota minkä siiville on laitettu renkaita, vaan se saa väärän singnaalin eikä ymmärrä tuhota lentokoneita.

Hyvin monessa chat palvelussa käytetään jo tietokoneohjelmaa vastaamaan ihmisten esittämiseen kysymyksiin ja se on nopeampi ja tehokkaampi kuin mitä ihminen vastaavassa tilanteessa, mutta sillä on silti hyvin paljon rajoitteita verrattuna ihmisen ajatteluun.

• Anonyymi

Kristityt uskoo maailmanloppuun, joten ainakin siltä osin sopii kuvaan.
      Yleensä maailmanloppu mielletään maailmansodaksi, mutta miksei pelkkä tekoäly voisi riittää rauhan aikana.

• Anonyymi

Ehkä jumalakin on vain teko älyllä toimiva robotti?

• Anonyymi

”Tekoälyn kummisedältä” pelottava ennustus tulevaisuudesta

"Toronton yliopiston emeritusprofessori sanoi, että ihmiset olisivat kuin pikkulapsia verrattuna erittäin tehokkaiden tekoälyjärjestelmien älykkyyteen.

”Ajattelen asiaa mielelläni niin, että kuvittele itsesi ja kolmevuotias lapsi. Me olemme kolmevuotiaita”, hän täsmensi."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010930030.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi

Tekoäly on jo osoittautunut vaaralliseksi, tuodessaan useasti jonkun asian korjaamiseksi ratkaisuksi tappaa ihminen/ihmisiä.

Esim. kallis lääkehoito kuolemansairailla/vanhuksilla. Työttömyys j.n.e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      501
      1887
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      379
      1576
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1367
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      972
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      929
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      916
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      764
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      763
    Aihe