Kuten UT:n tekstit kumoamattomasti sen kertovat,
A) Herramme Jeesus asetti aluksi
ne kaksitoista (12) ja antoi heille apostolin nimen.
B) Kun Juudas lankesi pois, jäi jäljelle 11 apostolia.
C) Sitten Herra Jeesus valitsi ja valtuuti apostolikseen Paavalin ex-Saulus tarsolainen.
Nämä olivat ja ovat Jeesuksen itsensä valitsemat apostolit.
Jeesuksella oli ja on 12 apostolin virkaa, Paavali se kahdestoista.
23
113
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeat Jeesuksen apostolit olivat ja ovat vain ne, jotka Herra Jeesus ITSE asetti.
Ihmisten tekemä valinta ( Mattias) ei ollut JEESUKSEN valinta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18762037/vain-jeesuksella-oli-valta-valita-12--apostoli---(paavali) - Anonyymi
Jokainen Raamatun lukenut käsittää, että puhut potaskaa pakkomielteen vallassa.
Apt.1
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Saulus Tarsolainen oli Turkkilainen talibaani, murhamies ja valehtelija, joka soluttautui apostoliksi seurakuntiin jatkamaan Juudaksen keskenjäänyttä tehtävää saamansa Saatanan enkelin voimalla.- Anonyymi
Saatanan enkeli oli Paavalin uusi henkiopas lähetysmatkoilla, eikä poistunut miehestä rukuksista huolimatta. Demoni viimeisteli tehtävänsä Roomassa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James -käännöksen mukaan Paavalin uusi henkiopas oli "The messenger of Satan" -niminen demoni. Viestinnän ammattilainen. Ei mikään mykkä henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkeli oli Paavalin uusi henkiopas lähetysmatkoilla, eikä poistunut miehestä rukuksista huolimatta. Demoni viimeisteli tehtävänsä Roomassa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James -käännöksen mukaan Paavalin uusi henkiopas oli "The messenger of Satan" -niminen demoni. Viestinnän ammattilainen. Ei mikään mykkä henki.Sinä ole oikea henkioppiden asiantuntija. Onko niin ittä iselläsi on "henkiopas oli "The messenger of Satan" -niminen demoni. Viestinnän ammattilainen. Ei mikään mykkä henki." Yötä päivaä täällä meuhkaat, "viestinnän ammattilainen"!
- Anonyymi
Paavali puhui usein itsestään passiivissa tai kolmatta persoonaa käyttäen, mutta tarkoitti itseään.
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
"Tunnen muuan miehen, joka kävi paratiisissa tai taivaassa ja kuuli asioita, joista ei ole lupa puhua."
Raamatun mukaan paratiisit on hävitetty, eikä kukaan perisyntinen ihminen voi mennä taivaaseen.
Joh.3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - Anonyymi
Oikeat Jeesuksen apostolit olivat ja ovat vain ne, jotka Herra Jeesus ITSE asetti.
Ihmisten tekemä valinta ( Mattias) ei ollut JEESUKSEN valinta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18762037/vain-jeesuksella-oli-valta-valita-12--apostoli---(paavali) - Anonyymi
American Standart
2. Kor. 12:7
And by reason of the exceeding greatness of the revelations, that I should not be exalted overmuch, there was given to me a thorn in the flesh, a messenger of Satan to buffet me, that I should not be exalted overmuch.
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, THE MESSENGER OF SATAN to buffet me, lest I should be exalted above measure.- Anonyymi
Paavali ei mahtanut mitään tuolle pistimelleen eli Saatanan enkelille.
Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa asiaa tarkoittava sana.
Turha sinun on potkia pistintä vastaan.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei mahtanut mitään tuolle pistimelleen eli Saatanan enkelille.
Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa asiaa tarkoittava sana.
Turha sinun on potkia pistintä vastaan.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi,
on pistin annettu minun lihaani,
nimittäin Saatanan enkeli,
rusikoitsemaan minua,
etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
Enkelit on henkiolentoja, palvelukseen lähetettyjä henkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi,
on pistin annettu minun lihaani,
nimittäin Saatanan enkeli,
rusikoitsemaan minua,
etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
Enkelit on henkiolentoja, palvelukseen lähetettyjä henkiä.Paavalilla oli valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat, joilla hän pelotteli ihmisiä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi
kuka elätti nämä kaikki teatteri taiteilijat ja vapaa-ajan viettäjät ? ilmeisesti "kirkollis-vero" ?
- Anonyymi
Ei sitä silloin oltu keksitty. Paavali oli käytännön mies sen lisäksi että oli Hengen mies, farisealaisuudesta ja laikiihkoilusta sapatin puolesta oli kääntynyt Jeesuksen uskova. Hän oli teltan tekijä ja harjoitti sitä ammattia saadakseen rahaa eikä ollakseen muille vaivajaksi keräämällä itselleen elantonsa. Hän myös kehotti muita tekemään työtä käsillään eikä olemaan turhan puhujia.
Paavali oli mitä mainion esimerkki nykypäivänkin uskovalle, jotka saavat päähänsä mitä tahansa ajatuksia ja saattavat jopa kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhan yrittämistä.
Paavali oli oikea malliuskova ja Jeesuksen Kristuksen sotamies hengelliseen sodankäyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä silloin oltu keksitty. Paavali oli käytännön mies sen lisäksi että oli Hengen mies, farisealaisuudesta ja laikiihkoilusta sapatin puolesta oli kääntynyt Jeesuksen uskova. Hän oli teltan tekijä ja harjoitti sitä ammattia saadakseen rahaa eikä ollakseen muille vaivajaksi keräämällä itselleen elantonsa. Hän myös kehotti muita tekemään työtä käsillään eikä olemaan turhan puhujia.
Paavali oli mitä mainion esimerkki nykypäivänkin uskovalle, jotka saavat päähänsä mitä tahansa ajatuksia ja saattavat jopa kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhan yrittämistä.
Paavali oli oikea malliuskova ja Jeesuksen Kristuksen sotamies hengelliseen sodankäyntiin.Paavali oli murhamies, joka ei kaihtanut valehtelua tarittaessa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli oikea malliuskova ja Jeesuksen Kristuksen sotamies hengelliseen sodankäyntiin."ase" viittaa aina johonkin pahaan....
Paavali sai tehtäväkseen kirjoittaa kirjoituksiin mukaan lopun ajan rajun eksytyksen siemenet.Eihän se eksytys muuten väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä.
Paavalilla oli lisäksi avustajia, jotka kirjoittelivat hänen nimissään ja nekin kirjoitukset on lisätty Uuteen Testamenttiin Paavalin kirjeiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ase" viittaa aina johonkin pahaan....
Paavali sai tehtäväkseen kirjoittaa kirjoituksiin mukaan lopun ajan rajun eksytyksen siemenet.Eihän se eksytys muuten väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä.
Paavalilla oli lisäksi avustajia, jotka kirjoittelivat hänen nimissään ja nekin kirjoitukset on lisätty Uuteen Testamenttiin Paavalin kirjeiksi.Väkevä eksytys äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja keksi lihaksi.
- Anonyymi
Entä Barnabas? Eikö hän ottanut Paavalin oppilaakseen ja suojiinsa, kunnes tämä pisti välit poikki samoin kuin Pietarin -Jeesuksen seuraajan- kanssa meni sukset ristiin? Monesko apostoli Paavalin opettaja oli?
https://www.regent.edu/journal/journal-of-biblical-perspectives-in-leadership/mentoring-stages-in-the-relationship-between-barnabas-and-paul/ - Anonyymi
Jos Paavali olisi ollut eksyttäjä, niin kuin väität, niin samalla Luukas, yksi neljästä evankelumin kirjoittajasta olisi ollut Paavalin liittolainen ja Paavalin tavoin eksyttäjä ja Luukkaan kirjoittama Apostolien teot silkkkaa fiktiota.
- Anonyymi
Paavali oli nimenomaan käytännön mies, joka pystyi elättämään itsensä tekemällä telttoja ja niin myös teki ettei olisi ollut rasitukseksi ihmisille eivätkä olisi päässeet häntä herjaamaan ettei tee muuta kuin aukoo päätään juutalaisille kun on entinen fariseus ja lainkiivailija.
Tietenkin oli luonnollista että Paavalilla oli ja on vihollisia kun hän ei siedä lain kiivailua, vaan vaatii ihmiseltä hengellistä elämää eikä vain selittämistä.
Eikä edes tavallaan vaadi sitä suoritusta ihmisiltä että olisi hengellistä elämää, vaan pyytää ottamaan Jeesuksen Kristuksen siten vastaan, että Kristuksen työ alkaisi ihmisessä ja hän olisi uusi luomus Kristuksessa.
Juuri sitä vanha Aadam vastustaa kynsin ja hampain.- Anonyymi
Hyvä kommentti, kiitos!
- Anonyymi
Paavali kirjoitti julistamasta sanomasta: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
KERRO, MIKÄ PAAVALIN SANOMASSA OLI EKSYTYSTÄ!- Anonyymi
Ei se sanoma ole eksytystä, vaan se sanoma vääristellään.
Väännetään kieroon Paavalin sanoja siten että saadaan hänestä lähes Hamasin terroristi. Tai jopa enemmän.
Ihminen on mestari siinä kuten sotauutiset ovat osoittaneet. Joillekin ne ovat vain valhetta eikä mitään epämiellyttäviä asioita sodassa tapahdu, vaan pelkästään tarkkaan harkittuja iskuja joista ei aiheudu mitään ylimääräistä vahinkoa, vaan saadaan vai tavoitteet täytettyä.
- Anonyymi
Ei auta valhepuheet Paavalista. valheet kun haisevat.
- Anonyymi
Totuus ei pala tulessakaan.
Mutta valheet palavat totuuden tulessa tuhkaksi.
Piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942