Tässä on ehdotus koskettavasta viestistä, joka voisi kuvastaa tällaisen henkilön ajatuksia elämänsä lopussa:
---
**Kuolinvuoteellani**
Olen elänyt elämäni kysellen, kyseenalaistaen ja etsien totuutta. Olen seissyt vakaasti sen takana, että elämä, sellaisena kuin sen koemme, on arvokasta itsessään – ilman yliluonnollisia selityksiä tai tuonpuoleisia lupauksia. Olen puolustanut ajatuksen ja uskonvapautta, koska uskon, että jokaisella ihmisellä on oikeus valita tiensä ja löytää merkitys elämäänsä ilman pakkoa.
Nyt, kun edessäni on elämän viimeinen raja, tunnen rauhaa. En kadu taisteluani oikeudenmukaisuuden, järjen ja vapauden puolesta. Tämä hetki, tämä viimeinen hengenveto, on yhtä luonnollinen kuin ensimmäiseni. En näe sitä loppuna, vaan jatkumona – osana suurta sykliä, jossa elämä ja aine vaihtavat muotoaan.
Jos minulla on yksi toive jäljellä, se on tämä: Olkaa uteliaita. Kysykää rohkeasti ja rakastakaa vastauksia, vaikka ne olisivat vaikeita tai epätäydellisiä. Rakentakaa maailma, jossa totuus ja inhimillisyys kulkevat käsi kädessä.
Minulle ei ole merkitystä, mitä tapahtuu seuraavaksi – mutta sillä on merkitystä, miten elämme nyt. Kiitos, elämä, että sain olla osa sinua.
---
Tämä viesti kuvastaa rauhallisuutta ja tyytyväisyyttä elämän viimeisellä hetkellä, korostaen ateistista maailmankatsomusta ja arvojen jatkuvuutta.
VarmaTieto
Ateistin viesti kuolinvuoteella
10
125
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on ateisti, elämällä ei ole silloin mitään tarkoitusta.... Tylsääääääää!
- Anonyymi
"Jos on ateisti, elämällä ei ole silloin mitään tarkoitusta.... Tylsääääääää!"
Mikä siis on elämän tarkoitus silloin kun ei ole ateisti ?
- Anonyymi
Kiitollisuus elämälle nro 1
- Anonyymi
"Olkaa uteliaita. Kysykää rohkeasti "
Uskovaisena kysyn rohkeasti uteliaana pieraistuani: Tulikohan housuun muutakin kuin kaasua?- Anonyymi
Ateistin pieru voittaa kristinuskon sanoman.
- Anonyymi
Ateistinen henkisyys alkaa vyötärön alta.
Pilkka.- Anonyymi
ei kyllä se on pyhä henki !!!
Ihmisellä on kaksi elämää, toinen alkaa kun hän älyää ettei ole kuin vain yksi elämä.
- Anonyymi
elämä 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti173619Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2311982Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori591538- 991498
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1741330Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131317- 521038
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_1981012- 30941
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284922