Uskovaisten epärehellisyydestä?

Anonyymi-ap

Ovatko kaikki uskovaiset paatuneita valehtelijoita, jotka suoltavat jatkuvasti räiteitä valheita perustellakseen uskoaan vai ovatko kreationistit joku ääritapaus?

Entä valehtelevatko kreationistit kaikista asioissta yhtä pidäkkeettömästi kuin he valehtelevat omia uskomuksiaan puolustaessaan? Voiko moraali poiketa niin paljon eri elämän alueilla, että törkeä valehtelu rajoittuu vain "uskonasioihin"?

127

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä ne SDP:n ja ÄÄRI-Vasemmiston ja MYRKYN-Vihreät PUNIKKI-Kommunistit - ON niitä - VALEHTELIJOITA - !

_______________ KAIKKI tämän TIETÄÄ - !

• Anonyymi

Puolueilla on nimet, käytä niitä ja lopeta tuo ihmisten alentaminen netissä , aillä paljastat ainoastaan oman moukkamaisuutesi ja sen hyvin vähäisen tietosi poliittisista puolueista ja heidän tärkeän työnsä. Suomessa on aina ollut oikeisto ja vasemmisto, ja heillä on yhteistyö sujunut hyvin. Sinä ja sinunlaisesi haukkujat sitte tiedä yhtään mitään politiikasta muuta kun mitä olette kuulet joltain mitä ihailet ja toistatte niitä. Fraaseja luullen olevanne koviakin miehiä. Äymmörrön se että oppositio on aina olemassa milloin vasemmisto milloin oikeisto se taspainoittaa politiiksassa. . Ei he siellä eduskunnassa sillai nimittele toisiaan . Niin että teet hyvän palvelun omalle puolueellesi kun et liikaa uhoa netissä , kukaan puolue ei halua että heidän kannattajansa ovat vihamielisiä toisia puolueita kohtaan .sinun m päässäsi ainoastaan on luulo , ei tieto. Mikään puolue ei harrasta vihamielisyyttä ihmisiä kohtaan heillä ainoastaan asiat riitelevät ei ihmiset, ne olet sinä sekoittanut kunnolla. Joksikin haukkumis kamppanjakai. Äjoka puolueella on hyviä kuten huonojakin ehdotuksia yhteis voimin ne niitä selvittävät eivät aii mitenkään kohdista ihmisiin vihaa . Moukkamaista käytöstä .

• Anonyymi

Jaa ovat vai valheen puhujia?

Entä työministeri Satonen? Hän väitti, että Ruotsissa on vain tunnin mittainen poliittinen lakko sallittu. Todellisuudessa siellä ei ole mitään rajoituksia. Tästä asiasta tehtiin välikysymys, mutta oikeisto puolueiden äänillä Satonen ei ole valehtelija.

• Anonyymi
        UUSI

Tarkoitat, että evoluutio uskovaiset ovat täysin epärehellisiä.

• UUSI

Katso historiasta, että mitä on SDP saanut aikaan?

8h työpäivä

vuosiloma laki

viisipäiväinen työviikko tuli voimaan ilman ansiotason menetystä.

sairas ajan palkka.

peruskoulu

ym. ym. ym.

Mutta MTK on sitten saanut paljon paremmat tukiaiset maanviljelijöille. Ja STK työnantajille.

• Paatunut henkilö on kääntynyt uskontietä pois, lähtenyt maaimaan. Hänellä on sama kohtalo kuin jumalattomillakin.

• Anonyymi

Eikö maailma ole totta?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö maailma ole totta?

Tämä maailma on mikä on ihmisten asuin sija, jota ovat tuhoamassa hyvää vautia.

• Anonyymi

Lopeta jo mikä ihmeen ennustaja luulet olevasi.asia on iin että kaikki eivät ole uskossa sekin on ihan itse päätettävissä . Ei pitäisi sinun elämääsi koskettaa kenenkään kohtalo , kunhan pidät huolen omasta kohtalostasi, siinä on kylliksi.

• Anonyymi

Olet yksi malliesimerkki paatuneesta ja omahyväisestä uskovaisesta. Et koskaan vaivaudu keskustelemaan uskomuksistasi, saati perustelemaan niitä. Kunhan saarnaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet yksi malliesimerkki paatuneesta ja omahyväisestä uskovaisesta. Et koskaan vaivaudu keskustelemaan uskomuksistasi, saati perustelemaan niitä. Kunhan saarnaat.

Oma hyväinen uskova, väitäisin ettei ole sellaista uskovaa , ei sovi elämään sellainen asenne .

• Anonyymi kirjoitti:

Lopeta jo mikä ihmeen ennustaja luulet olevasi.asia on iin että kaikki eivät ole uskossa sekin on ihan itse päätettävissä . Ei pitäisi sinun elämääsi koskettaa kenenkään kohtalo , kunhan pidät huolen omasta kohtalostasi, siinä on kylliksi.

Kaksi tietä on elämän tie ja kuoleman tie, itse valitsevat tiensä jota menevä kadotukseen, ainoinaan kerotoi evan kelista Urho Mudroma ei voi ketään syyttä helvettiin menijät.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Kaksi tietä on elämän tie ja kuoleman tie, itse valitsevat tiensä jota menevä kadotukseen, ainoinaan kerotoi evan kelista Urho Mudroma ei voi ketään syyttä helvettiin menijät.

Jos tuollainen höpinä ei olisi "uskonnollista" se viittaisi harhaisuuteen ja mielentrveyden ongelmiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tuollainen höpinä ei olisi "uskonnollista" se viittaisi harhaisuuteen ja mielentrveyden ongelmiin.

Ei ole uskonolista höpinä, on kaksi vaihto ehtoa, on todelista totta kerran oleva valinta on ihmisen itsellään, otta vapahtaja vastaa tai hylätä. Muita mahdollisuuksia ei ole pelastumiselle kadotuksesta, seon toisten osa tuomion jälkeen ei voi missata.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Ei ole uskonolista höpinä, on kaksi vaihto ehtoa, on todelista totta kerran oleva valinta on ihmisen itsellään, otta vapahtaja vastaa tai hylätä. Muita mahdollisuuksia ei ole pelastumiselle kadotuksesta, seon toisten osa tuomion jälkeen ei voi missata.

Voihan sitä aina uskoa parempaan jumalaan kuin sinun jumalasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Voihan sitä aina uskoa parempaan jumalaan kuin sinun jumalasi.

Minun jumalani on elävä jumala, ei kuolut sen parempaa ei ole tämän taivaan alla, eikä pelatusta on annettu kuin tämän taivaan alla.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Minun jumalani on elävä jumala, ei kuolut sen parempaa ei ole tämän taivaan alla, eikä pelatusta on annettu kuin tämän taivaan alla.

Sinun jumalasi on mätä raato.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun jumalasi on mätä raato.

tyhmää ajatelua, kuin on paholaisen sikiö, jeesukun sanoi aikalaistensa fariseukselle.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Sinun jumalasi on ytä todellinen kun ne muut miljoonat jumalat.

Joten miksi et vaihtaisi parempaan kun niitä on tarjolla?

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

tyhmää ajatelua, kuin on paholaisen sikiö, jeesukun sanoi aikalaistensa fariseukselle.

Mutta ei niin tyhmää kuin sinun ajattelusi. ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei niin tyhmää kuin sinun ajattelusi. ;)

En ota mitään kantaa, laustoosi, itse olte siitä tilntelossa loppujen lopuksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun jumalasi on ytä todellinen kun ne muut miljoonat jumalat.

Joten miksi et vaihtaisi parempaan kun niitä on tarjolla?

Epä jumalaisi ei kuulu mulle mitään, vaikka oletkin niiden palvelija, kirjoitksesi en todistaa.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

En ota mitään kantaa, laustoosi, itse olte siitä tilntelossa loppujen lopuksi.

Miksi olisin jos puhun totta? Eikö jumalasi pidä siitä jos puhuu totta?

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Epä jumalaisi ei kuulu mulle mitään, vaikka oletkin niiden palvelija, kirjoitksesi en todistaa.

En minä pyllistä millekkään jumalalle, kuten sinä.

Joten voitko lopettaa tuon jatkuvan valehtelun. Siitä joutuu helvettiin.

• Anonyymi kirjoitti:

En minä pyllistä millekkään jumalalle, kuten sinä.

Joten voitko lopettaa tuon jatkuvan valehtelun. Siitä joutuu helvettiin.

Epäjumala on epä jumala, ei varmasti auta vaikka kuinka rukoilisit apua siltä, elävä jumala on toinen asia kaiken yllä pitäjä. jotka ovat jeesuksessa ovat taivaan kansalaisia, tiedoksi vaan hänen ulkpuoleaa olvat ovat pimeyden lapsia, matkalla kadotukseen elleivät kääny.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi olisin jos puhun totta? Eikö jumalasi pidä siitä jos puhuu totta?

Jeesus han sanoo minä ole tie totuus ja elämä, hänessä olevat ovt totudessa, koska olen hänen omansa olen totuudessa hänen sansaa kiiniin, sitä ei kukaan voi horjutta,jota pysysvä sanassa kiini.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Jeesus han sanoo minä ole tie totuus ja elämä, hänessä olevat ovt totudessa, koska olen hänen omansa olen totuudessa hänen sansaa kiiniin, sitä ei kukaan voi horjutta,jota pysysvä sanassa kiini.

Joka helvetin besserwisser inttää, että "minä muuten olen oikekassa."
        Noita mahtuu 13 tusinaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Joka helvetin besserwisser inttää, että "minä muuten olen oikekassa."
        Noita mahtuu 13 tusinaan.

Voisiin mellastaa sydämensä kyylyydessä, oikeassa olemisen asia on joka on herra hänellä on kaikki valta on taatusti oikeassa, ihmiset lankeava kuka enemmän kuka vähemmän.
        Inttäjät voiva intää mitähyvänsä vaikkei vat tiedä totuudesta mitään.

• kirjotaja1 kirjoitti:

"Jeesus han sanoo minä ole tie totuus ja elämä, hänessä olevat ovt totudessa"

Onko sinulla mitään muuta perusteluita näiden väitteiden paikkansapitävyydestä, kuin se, että uskot sokeasti asian olevan näin?

"koska olen hänen omansa olen totuudessa hänen sansaa kiiniin, sitä ei kukaan voi horjutta"

Oletko sinä mielestäsi siis erehtymätön?

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Epäjumala on epä jumala, ei varmasti auta vaikka kuinka rukoilisit apua siltä, elävä jumala on toinen asia kaiken yllä pitäjä. jotka ovat jeesuksessa ovat taivaan kansalaisia, tiedoksi vaan hänen ulkpuoleaa olvat ovat pimeyden lapsia, matkalla kadotukseen elleivät kääny.

Kuka sinä luulet olevasi määrittelemään mikä on epäjumala ja mikä ei? Sinun jumalasi on muille uskoville epäjumala.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Näin sanoo kaikki jumalat. Ja kuten sanoin, on sinun jumalasi yhtä todellinen kuin muutkin jumalat. Millä perusteella nostat oman jumalasi muita ylemmäksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Näin sanoo kaikki jumalat. Ja kuten sanoin, on sinun jumalasi yhtä todellinen kuin muutkin jumalat. Millä perusteella nostat oman jumalasi muita ylemmäksi?

Kokeiles ymmärtää yksi jumala on luonut kaiken mikä on näkyvä taivaan alla, hänen poikasan oli maan päällä ihmisenä. Kutesn yksi meisä ero vain oli siinä hän ei langenut mihinkään houkutuksiin kun me synnin alaisksi syntyneet joka inin henkilö.
        Siinä on se peruste hän kaiken luoja, on kaikki valtakin ja on vielä tuomari viimeisenä päivänä, jokainen saa palkansa tekojensa mukaan. Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa miksi koska herran on elämäin hallisija ,ei mitkään epäjumalat .

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinä luulet olevasi määrittelemään mikä on epäjumala ja mikä ei? Sinun jumalasi on muille uskoville epäjumala.

Kaikki jota eivät auta ihmistä, esim kuva patsas, rahan ahneus on epäjumalan palvontaa, rah on sen verran ettei puute ole pahinta, vaikka olenkin pien eläjä.

• siare kirjoitti:

"Jeesus han sanoo minä ole tie totuus ja elämä, hänessä olevat ovt totudessa"

Onko sinulla mitään muuta perusteluita näiden väitteiden paikkansapitävyydestä, kuin se, että uskot sokeasti asian olevan näin?

"koska olen hänen omansa olen totuudessa hänen sansaa kiiniin, sitä ei kukaan voi horjutta"

Oletko sinä mielestäsi siis erehtymätön?

En ole erehtymätön, kosa olen vielä lihassa, ole tehnyt moniakin virhteitä elämäsää, kuten kaikki muutkin, en ole jäänyt paikoileni makaamaan, yritämisessä on vammojakin tullut ne muistuttavat kivuilla.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Kokeiles ymmärtää yksi jumala on luonut kaiken mikä on näkyvä taivaan alla, hänen poikasan oli maan päällä ihmisenä. Kutesn yksi meisä ero vain oli siinä hän ei langenut mihinkään houkutuksiin kun me synnin alaisksi syntyneet joka inin henkilö.
        Siinä on se peruste hän kaiken luoja, on kaikki valtakin ja on vielä tuomari viimeisenä päivänä, jokainen saa palkansa tekojensa mukaan. Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa miksi koska herran on elämäin hallisija ,ei mitkään epäjumalat .

Koitas ymmärtää että tuo on uskoa, ei tietoa.

"Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa miksi koska herran on elämäin hallisija ,ei mitkään epäjumalat ."

Uskontosi mukaan sinä kylläkin joudut helvettiin tuon käytöksesi takia. Sinun onneksi helvettiä ei ole olemassa.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Kaikki jota eivät auta ihmistä, esim kuva patsas, rahan ahneus on epäjumalan palvontaa, rah on sen verran ettei puute ole pahinta, vaikka olenkin pien eläjä.

Eli olet myös pelkuri kun et uskaltanut vastata kysymykseen. onko sinun jumalalla mitään käyttöä tuollaiselle pelkurille?

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

En ole erehtymätön, kosa olen vielä lihassa, ole tehnyt moniakin virhteitä elämäsää, kuten kaikki muutkin, en ole jäänyt paikoileni makaamaan, yritämisessä on vammojakin tullut ne muistuttavat kivuilla.

Eli myönnät että voit pyllistää väärälle jumalalle. Hienoa, siitä se valaistuminen alkaa. ;)

• kirjotaja1 kirjoitti:

"En ole erehtymätön"

Eli voit olla erehtynyt uskossasi, että Jumala on olemassa.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Onko sinulla mitään muuta perusteluita näiden väitteiden (että Jeesus on tie, totuus ja elämä) paikkansapitävyydestä, kuin se, että uskot sokeasti asian olevan näin?

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

Voisiin mellastaa sydämensä kyylyydessä, oikeassa olemisen asia on joka on herra hänellä on kaikki valta on taatusti oikeassa, ihmiset lankeava kuka enemmän kuka vähemmän.
        Inttäjät voiva intää mitähyvänsä vaikkei vat tiedä totuudesta mitään.

Mistäs tiedät että sinä et ihmisenä ole pihalla kuin lintulauta, kun kerran ihmiset ovat erehtyväisiä?
        Voit palvella erehtyväisyyttäsi vaikka olematonta Jumalaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistäs tiedät että sinä et ihmisenä ole pihalla kuin lintulauta, kun kerran ihmiset ovat erehtyväisiä?
        Voit palvella erehtyväisyyttäsi vaikka olematonta Jumalaa?

Ei ole olematonta, ei sinuakaan olisi olemassa.

• siare kirjoitti:

"En ole erehtymätön"

Eli voit olla erehtynyt uskossasi, että Jumala on olemassa.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Onko sinulla mitään muuta perusteluita näiden väitteiden (että Jeesus on tie, totuus ja elämä) paikkansapitävyydestä, kuin se, että uskot sokeasti asian olevan näin?

Jumala on uskon lahjoitanut, sitä ei voi kukaan tyhjäksi saada, niin kauvan kun siinä pysyn etten hylkää.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli olet myös pelkuri kun et uskaltanut vastata kysymykseen. onko sinun jumalalla mitään käyttöä tuollaiselle pelkurille?

Kirjoia kysymys eikä rivien välistä, odotella vastausta, pelkuruudessa on rangaistusa, Jumalassa on turva jumalan pelko on viisauden alku.

• Anonyymi kirjoitti:

Koitas ymmärtää että tuo on uskoa, ei tietoa.

"Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa miksi koska herran on elämäin hallisija ,ei mitkään epäjumalat ."

Uskontosi mukaan sinä kylläkin joudut helvettiin tuon käytöksesi takia. Sinun onneksi helvettiä ei ole olemassa.

Helvettiin joutuva kaikki jotka ovat elämän ukopuolella, jeesuksessa vain on elämä ei missä epäjumalissa.

• Anonyymi
        kirjotaja1 kirjoitti:

"Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa "

Mihin ajattelit reklamoida sitten kun huomaat, ettei palkintoa ole? Että sinua on vedätetty melkein koko elämäsi - niin minkäikäisestä lähtien?

• Anonyymi kirjoitti:

"Olen itsekin siinä joukossa odottamassa voitto palkintoa "

Mihin ajattelit reklamoida sitten kun huomaat, ettei palkintoa ole? Että sinua on vedätetty melkein koko elämäsi - niin minkäikäisestä lähtien?

Jotka ovat Jeesusen opetus lapia, palkinto on ijankaikkinen elämä, sitä ei mikään mahtivoi viedä.

• kirjotaja1 kirjoitti:

Jumala on uskon lahjoitanut, sitä ei voi kukaan tyhjäksi saada, niin kauvan kun siinä pysyn etten hylkää.

"Jumala on uskon lahjoitanut, sitä ei voi kukaan tyhjäksi saada, niin kauvan kun siinä pysyn etten hylkää."

Voiko kuitenkin olla, että olet erehtynyt ajatellessani että uskosi on Jumalan lahja ja että Jumala on olemassa? Vai perustuuko uskosi siihen, että olet omahyväisesti täysin varma, että olet erehtymätön Jumalan olemassaoloon liittyvissä asioissa?

Voihan nyt sentään, unohdit taas vastata kysymykseen:

• UUSI
        siare kirjoitti:

"Jumala on uskon lahjoitanut, sitä ei voi kukaan tyhjäksi saada, niin kauvan kun siinä pysyn etten hylkää."

Voiko kuitenkin olla, että olet erehtynyt ajatellessani että uskosi on Jumalan lahja ja että Jumala on olemassa? Vai perustuuko uskosi siihen, että olet omahyväisesti täysin varma, että olet erehtymätön Jumalan olemassaoloon liittyvissä asioissa?

Raamatunsanaan luottaen on lahja, perusteluni on vain ainoastaa Raamatun sana on paikansa pitävä, sen hylkääminen on jäänti ulkopuolelle elämästä.

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh14:6, Raamattuun luottava ei voi erehtyä,väärä sanota tapa joka tapausessa.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Vai perustuuko uskosi siihen, että olet omahyväisesti täysin varma, että olet erehtymätön Jumalan olemassaoloon liittyvissä asioissa?"

Tämä on oleellinen ja hyvä kysymys. Usein kun uskovainen törmää väitteeseen, jonka haluaa kumota, mutta ei pysty, hän vetoaa ihmisten erehtyväisyyteen ja puutteellisen tietoon. Kuitenkin samalla uskova nostaa itsensä tämän erehtyväisyyden yläpuolelle eikä suostu ottamaan edes huomioon, että hän olisi erehtynyt uskonasioissa.

Erityisen omahyväistä tämä omaan erehtymättömyyten uskominen on, kun uskova ei kuitenkaan pysty uskomuksiaan mitenkäään rationaalisesti perustelemaan. Uskovaisen mielestä hänen oma mutunsa on todistusvoimaisempi kuin mikään rationaalinen päättely.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Vai perustuuko uskosi siihen, että olet omahyväisesti täysin varma, että olet erehtymätön Jumalan olemassaoloon liittyvissä asioissa?"

Tämä on oleellinen ja hyvä kysymys. Usein kun uskovainen törmää väitteeseen, jonka haluaa kumota, mutta ei pysty, hän vetoaa ihmisten erehtyväisyyteen ja puutteellisen tietoon. Kuitenkin samalla uskova nostaa itsensä tämän erehtyväisyyden yläpuolelle eikä suostu ottamaan edes huomioon, että hän olisi erehtynyt uskonasioissa.

Erityisen omahyväistä tämä omaan erehtymättömyyten uskominen on, kun uskova ei kuitenkaan pysty uskomuksiaan mitenkäään rationaalisesti perustelemaan. Uskovaisen mielestä hänen oma mutunsa on todistusvoimaisempi kuin mikään rationaalinen päättely.

Oma hyväisellä ole mitään tekemistä, armosta pelastuksen kanssa, saa heittää roska koppan sille ei pääsen mihinkään, isensä pettämistä.
        Ihminen ei ottaa mitää ellei hänelle anneta, uksokon on lahja jumalasta ei ole kerkumista omilla ansioillaan mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        kirjotaja1 kirjoitti:

Jotka ovat Jeesusen opetus lapia, palkinto on ijankaikkinen elämä, sitä ei mikään mahtivoi viedä.

Osaat tietysti hokea tuota tappiin asti kuten muutkin, mutta mikä saa sinut uskomaan tuohon? Jos osaat vastata, olet ensimmäinen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osaat tietysti hokea tuota tappiin asti kuten muutkin, mutta mikä saa sinut uskomaan tuohon? Jos osaat vastata, olet ensimmäinen.

Sulla sama lesvy pyörii jatkuvatis, hokemisesa samaa asia, ei sen kummemaksi tule, vaikka vaastais enkelien kielellä.

• Anonyymi
        UUSI
        kirjotaja1 kirjoitti:

Sulla sama lesvy pyörii jatkuvatis, hokemisesa samaa asia, ei sen kummemaksi tule, vaikka vaastais enkelien kielellä.

Et siis osannut vastata ja siksi kristittyyn tapaan solvaan kysyjää.

• Anonyymi
        UUSI
        kirjotaja1 kirjoitti:

Ei sinua sitten häiritse lainkaan se, ettet tiedä, miksi uskot johonkin?
        Minua häiritsisi kovasti, jos en osaisi perustella miksi uskon, että esim evoluutio on olemassa oleva luonnonilmiö.
        Mikä ero meissä siis on?

• Anonyymi

Jeesus voi olla todellinen ihminen ja aika-avaruus voi olla luotu.

Mitä valehtelen?

• Anonyymi

Riippuu mitä tarkoitat.
        Jos tarkoitat, että on ollut olemassa Jeesus, joka käveli vetten päällä ja herätti kuolleen henkiin, niin valehtelet. Jos tarkoitat, että Jeesus-tarinoiden takana voi olla joku todella elänyt saarnaaja, jonka opetukset jossain määrin vastaavat UT:n kertomuksia, niin eihän sitä voi kiistää.

Ja mitä tarkoitat sillä, että "maailma voi olla luotu"? Jos tarkoitat, että riikinkukko ja niilinkrokotiili eivät ole molemmat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta vaan *hoccus-poccus* ilmestyneet taikaiskusta valmiina erillisinä lajeina, niin valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu mitä tarkoitat.
        Jos tarkoitat, että on ollut olemassa Jeesus, joka käveli vetten päällä ja herätti kuolleen henkiin, niin valehtelet. Jos tarkoitat, että Jeesus-tarinoiden takana voi olla joku todella elänyt saarnaaja, jonka opetukset jossain määrin vastaavat UT:n kertomuksia, niin eihän sitä voi kiistää.

Ja mitä tarkoitat sillä, että "maailma voi olla luotu"? Jos tarkoitat, että riikinkukko ja niilinkrokotiili eivät ole molemmat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta vaan *hoccus-poccus* ilmestyneet taikaiskusta valmiina erillisinä lajeina, niin valehtelet.

Kaiken takana on käärme-energia.

Energeettinen käärme voi luoda eli riisua vanhan nahkansa siten, että riikinkukko on kuin hienommin pukeutunut krokotiili.

Luomisesta siis kyse. Henki luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu mitä tarkoitat.

Aika-avaruuden syntyyn johtaneita tekijöitä ei tiedetä.

Lajit ovat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta.

Jeesus voi olla todellinen ihminen, josta on kerrottu valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Energeettinen käärme voi luoda eli riisua vanhan nahkansa siten, että riikinkukko on kuin hienommin pukeutunut krokotiili.

Lisäksi. Jeesus loi myös nahkansa. Jäljelle jäi vain ihokas, sandaalit ja esinahka, kun kohoittautui kohti kauneutta, hyvyyttä ja puhtautta. Se on määränpää.

Miksi ette näe tätä viisautta kaiken luomisen takana, vaan pitää olla joku hokkuspokkus evoluutio?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu mitä tarkoitat.

Aika röyhkeätä pätemistä, mutta niinhän se oli että mitä törkeämpi ja absurdimpi vale, niin sitä vähemmän sitä vastustetaan.

Edellisessä kirjoituksessa se törkein vale on esittää, että noiden mielipiteiden kirjoittajalla olisi yhtään mitään muuta painavaa sanottavaa kuin oma imasta mielestään painava mielipiteensä.

No maailma on näitä itseuhossaan rypeviä besserwisseretä täynnä... ei mitään uutta siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli:

- itsestään selvä fakta

- oma mielipide

-ja taas oma mielipide

Olipa sisällökästä! 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina vaan jutut paranee. Ei voi olla totta .ovathan silti täysi ikäisiä ainakin ikävuosiltaan mutta jossain on kehitys pysähtynyt.
        Henki luo ? , ja juttua pukkaa aina vaan enemmän .
        Ei oikein vaikuta että ollaan elämässä kiinni omillaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina vaan jutut paranee. Ei voi olla totta .ovathan silti täysi ikäisiä ainakin ikävuosiltaan mutta jossain on kehitys pysähtynyt.

Pyhä Henki ja ilman henki, eli nahkan ilmavoittaja, ovat yhdessä luoneet nousuun mahdollistavan olemuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monellahan on ollut nimenä ennen Jeesus ja onhan niitä Jeesuksia vieläkin jotka kantavat tätä nimeä .Leiri nuotion tarinoita kehittelivät siihen aikaan ja joku rakensi siitä kerrontaa mielikuvituksen avulla, ja mitä enenmän keksittiin sitä paremmat jutut. Äkas kun kukaan ei ole tehnyt Harry Pottereista vielä sankaria eikös silläkin ollut niitä yliluonnollisia juttuja selkärepussaan .
        Mikään henki ei todellakaan ole tehnyt maailmaa vaan maapallo on kehittynyt vuosituhansia omalla tavallaan .bakteerikanta kehittyi muistaen elämää alkeellisella tasolla ja vuosi tuhansien päästä tuli ensimmäiset ihmiset ja eläimen m ei hengistä mitenkään vaan ihan kehityksen tuloksena. Oppivat piirtelemäön tasaisiin pintoihin kuten kallioiden seinämiin alkeellisia kuvia koska ihan alussa ei ollut kieltääkään ilmaisemaan mitä koki. Niistä piirroksista on nyky tutkijat saanee osviittaa millaista elämä on ollut hyvin kauan sitten . Siis ihminen on vuosien ajoilla kehittänyt erilaisia kieliä pystyäkseen kommuniseeraamaan toistensa kanssa puhumalla , niin että historialliset löydöt joita tutkijat löytävät ihmisistä jotka ivat eläneet kauan sitten ovat arvokasta materiaalia joista voi laskea eri vuosi satojen elämisen tyyliä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oisko kuitenkin niin ettei kukaan täällä ole vakuuttelemassa yhtään mitään sinulle tai kriteereilläsi? 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monellahan on ollut nimenä ennen Jeesus ja onhan niitä Jeesuksia vieläkin jotka kantavat tätä nimeä .Leiri nuotion tarinoita kehittelivät siihen aikaan ja joku rakensi siitä kerrontaa mielikuvituksen avulla, ja mitä enenmän keksittiin sitä paremmat jutut. Äkas kun kukaan ei ole tehnyt Harry Pottereista vielä sankaria eikös silläkin ollut niitä yliluonnollisia juttuja selkärepussaan .
        Mikään henki ei todellakaan ole tehnyt maailmaa vaan maapallo on kehittynyt vuosituhansia omalla tavallaan .bakteerikanta kehittyi muistaen elämää alkeellisella tasolla ja vuosi tuhansien päästä tuli ensimmäiset ihmiset ja eläimen m ei hengistä mitenkään vaan ihan kehityksen tuloksena. Oppivat piirtelemäön tasaisiin pintoihin kuten kallioiden seinämiin alkeellisia kuvia koska ihan alussa ei ollut kieltääkään ilmaisemaan mitä koki. Niistä piirroksista on nyky tutkijat saanee osviittaa millaista elämä on ollut hyvin kauan sitten . Siis ihminen on vuosien ajoilla kehittänyt erilaisia kieliä pystyäkseen kommuniseeraamaan toistensa kanssa puhumalla , niin että historialliset löydöt joita tutkijat löytävät ihmisistä jotka ivat eläneet kauan sitten ovat arvokasta materiaalia joista voi laskea eri vuosi satojen elämisen tyyliä

Minkälainen evolutiivinen sattuma ilmastoi orvaskeden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika röyhkeätä pätemistä, mutta niinhän se oli että mitä törkeämpi ja absurdimpi vale, niin sitä vähemmän sitä vastustetaan.

Edellisessä kirjoituksessa se törkein vale on esittää, että noiden mielipiteiden kirjoittajalla olisi yhtään mitään muuta painavaa sanottavaa kuin oma imasta mielestään painava mielipiteensä.

No maailma on näitä itseuhossaan rypeviä besserwisseretä täynnä... ei mitään uutta siis.

Mikä sinä olet sanomaan ketään röyhkeäksi , ja itsetuhoiseksi mitenkään , ihminen joka näkee maailma; realistisesti ei ole mitenkään itsetuhoinen . Jos sinä nuy uskot joihinkin käärme energioiden henkimaailmaan niin se os jokin on sitä itsetuhoa .
        Kun tuudittaudutaan ajatusmuotoin mitä et itsekkään osaa selittää niin jo käärme energiat sun muut esillä. Kävelykeppiä käytetään silloin kun jalat pettää . Ajattele sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko että on "röyhkeää pätemistä" väittää, että mätänemistilassa oleva ihminen ei varmasti voi herätä henkiin? Vai mitä oikein öyhötät ja besserwisseröit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko että on "röyhkeää pätemistä" väittää, että mätänemistilassa oleva ihminen ei varmasti voi herätä henkiin? Vai mitä oikein öyhötät ja besserwisseröit?

Tarkoitan, että on röyhkeää pätemistä jo edes kuvitella mitään tietävänsä kaksituhatta vuotta sitten olleen ihmisen tilasta.

Yhtä puuta paskaa on sellaiset väitteet, kuin mitkään muutkaan.

Joten loppujen lopuksi asiasta voi esittää vain ja ainoastaan oman uskomuksensa - ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinä olet sanomaan ketään röyhkeäksi , ja itsetuhoiseksi mitenkään , ihminen joka näkee maailma; realistisesti ei ole mitenkään itsetuhoinen . Jos sinä nuy uskot joihinkin käärme energioiden henkimaailmaan niin se os jokin on sitä itsetuhoa .
        Kun tuudittaudutaan ajatusmuotoin mitä et itsekkään osaa selittää niin jo käärme energiat sun muut esillä. Kävelykeppiä käytetään silloin kun jalat pettää . Ajattele sitä

Minä olen ihminen, joka havainnoi ja toteaa jonkun röyhkeäksi. Luulitko AI:kai, vai mikä oli hämmennyksen syy?

Toisin kuin ateisti, en yritä röyhkeästi varastaa tiedettä tai sen arvovaltaa jotenkin itselleni pönkittääkseni täysin subjektiivisia mielipiteitäni. Sanon röyhkeää röyhkeäksi reilusti ja rehellisesti havaintoni pohjalta.

PS. Enkä ole sama tyyppi joka avohoitaa itseään suoltamalla tänne käärme-tarinoitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itsetuho <> itseuho

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen ihminen, joka havainnoi ja toteaa jonkun röyhkeäksi. Luulitko AI:kai, vai mikä oli hämmennyksen syy?

Toisin kuin ateisti, en yritä röyhkeästi varastaa tiedettä tai sen arvovaltaa jotenkin itselleni pönkittääkseni täysin subjektiivisia mielipiteitäni. Sanon röyhkeää röyhkeäksi reilusti ja rehellisesti havaintoni pohjalta.

PS. Enkä ole sama tyyppi joka avohoitaa itseään suoltamalla tänne käärme-tarinoitaan.

Olet röyhkeä itsesi pönkittäjä, joka ei ymmärrä, että olet kaikkeuden käärme-energiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet röyhkeä itsesi pönkittäjä, joka ei ymmärrä, että olet kaikkeuden käärme-energiaa.

Sovitaan niin: Parempi se on sekin, kun että iso ratas viiraisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sovitaan niin: Parempi se on sekin, kun että iso ratas viiraisi.

Millä kompetenssilla kumoat käärme-energian, ikuisen pyörivän rattaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielipiteelläni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielipiteelläni.

Sillä ei ole mitään arvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä ei ole mitään arvoa.

En uskonutkaan että sinulle olisi arvoa. Omaa käyttäytymistäni ja valintojani mielipiteeni kuitenkin ohjaa, joten sanoisin että kuitenkin on se suhteellisen kaukana arvottomasta.

Sitäpaitsi, eihän sinulla ole käsitystäkään vaikutusvallastani saati mielipiteeni painoarvosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En uskonutkaan että sinulle olisi arvoa. Omaa käyttäytymistäni ja valintojani mielipiteeni kuitenkin ohjaa, joten sanoisin että kuitenkin on se suhteellisen kaukana arvottomasta.

Sitäpaitsi, eihän sinulla ole käsitystäkään vaikutusvallastani saati mielipiteeni painoarvosta.

Minuun et tee mitään vaikutusta.

Tyyppi avohoitaa täällä itseään täysin arvottomilla mielipiteillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälainen evolutiivinen sattuma ilmastoi orvaskeden?

Miten ihmisen orvaskesi eroaa simpanssin tai gorillan vastaavasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin perustelemattomia väitteitä ei tarvitse erikseen kumota. Joikainen voi keksiä väitteitä käärme / kilpikonna / krokotiilienergioista ja kun ne eivät perustu mihinkään, niin eihän niitä tarvitse myöskään kumota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin perustelemattomia väitteitä ei tarvitse erikseen kumota. Joikainen voi keksiä väitteitä käärme / kilpikonna / krokotiilienergioista ja kun ne eivät perustu mihinkään, niin eihän niitä tarvitse myöskään kumota.

Sinulla ei siis ole edes selkärankaa saati selkäydintä, jonka varassa kiemurtelet. Miten mikään voi kiemurrella ja liikkua, ilman henkeä? Jopa köynnös kiemurtelee, koska se on hengissä, elossa. Ei kuolleena.

Jos kaikki on periytynyt yhteisestä selkärankaisen kantamuodosta, niin mikä evolutiivinen sattuma tai satunnainen mutaatio, sai krokotiilin orvaskeden ilmastoitumaan linnun höyheniksi? Henki, elämä, joka vaikuttaa kaikessa.

Teillä on niin suuri tarve kumota henki ja elämä, että olette henkisesti kuolleita robotteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei siis ole edes selkärankaa saati selkäydintä, jonka varassa kiemurtelet. Miten mikään voi kiemurrella ja liikkua, ilman henkeä? Jopa köynnös kiemurtelee, koska se on hengissä, elossa. Ei kuolleena.

Jos kaikki on periytynyt yhteisestä selkärankaisen kantamuodosta, niin mikä evolutiivinen sattuma tai satunnainen mutaatio, sai krokotiilin orvaskeden ilmastoitumaan linnun höyheniksi? Henki, elämä, joka vaikuttaa kaikessa.

Teillä on niin suuri tarve kumota henki ja elämä, että olette henkisesti kuolleita robotteja.

Älä heittäydy itiootiki (tarvitseeko edes?) vaan kerroppa vaikka stubbimaisesti kolme pointtia miksi kenenkään kannattaisi ottaa vakvasti lässytyksesi jostain "käärme-energiasta"? Pitäisi olla edes jotain konkretiaa, että asiasta voisi keskustella.

Miten väitteen, jolle ei ole YHTÄÄN MITÄÄN perusteluja, voisi kritisioida? (Muuten kuin sanomalla ettei väitteelle ole mitään perusteluja)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä heittäydy itiootiki (tarvitseeko edes?) vaan kerroppa vaikka stubbimaisesti kolme pointtia miksi kenenkään kannattaisi ottaa vakvasti lässytyksesi jostain "käärme-energiasta"? Pitäisi olla edes jotain konkretiaa, että asiasta voisi keskustella.

Miten väitteen, jolle ei ole YHTÄÄN MITÄÄN perusteluja, voisi kritisioida? (Muuten kuin sanomalla ettei väitteelle ole mitään perusteluja)

Pystytkö edes hahmottamaan sitä, miksi liike, elämä, perustuu ylöspäin kohoavaan kiertymiseen ja kiemurteluun, kuten köynnös tai käärme tekee?

Myös sinä liikut kiertämällä omaa kehoasi. Oletko jotenkin irti maapallon tekemästä kiertoliikkeestä, mikä vaikuttaa olentojen energialataukseen ja sitä kautta hengissä olemiseen?

Jos et hahmota tätä, niin joku ongelma on sinun päässäsi. Ei auta kolme pointtia eikä kymmenen, jos on hahmotushäiriö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystytkö edes hahmottamaan sitä, miksi liike, elämä, perustuu ylöspäin kohoavaan kiertymiseen ja kiemurteluun, kuten köynnös tai käärme tekee?

Myös sinä liikut kiertämällä omaa kehoasi. Oletko jotenkin irti maapallon tekemästä kiertoliikkeestä, mikä vaikuttaa olentojen energialataukseen ja sitä kautta hengissä olemiseen?

Jos et hahmota tätä, niin joku ongelma on sinun päässäsi. Ei auta kolme pointtia eikä kymmenen, jos on hahmotushäiriö.

Tuolla typerällä ja tyhjänpäiväisellä selittelylläsi ei ole käytännössä mitään sisältöä.

Miten elämä perustuu ylöspäin kohoamiseen? Tärkein (mutta ei ainoa) energiaa tuottava prosessi on fotosynteesi. Arviolta 50–70 % maapallon hapesta ja sitä myöten fotosynteesin tuottamasta biologisesta energaista tuotetaan merissä erilaissten levien kautta. 30%-50% tuotataan maakasvien toimesta. Suurin osa elämästä perustuu siis vedessä liilumiseen eikä mihinkään kiemurteluun.

Tämän lisäksi on kemosynteesillä eläviä bakteereja joita voi olla merkittävästikin, mutta niiden kokonaismäärän arviointi on vaikeaa, koska niitä elää paljon vaikeapääsyissä paikoissa, kuten jopa 5-10 kilometrin syvyydessä peruskalliossa. Ne ovat "pyrkineet" alaspäin. Hurjimpien arvioiden mukaan jopa 70% mikrobeista voi elää "näissä syvissä ekosysteemeissä" (en tiedä oikeaa suomennosta termille Deep Biosphere). Tämä tarkoittaa että niiden biomassa on kymmeniä kertoja suurempi kuin kaikkien eläinten biomassa kaloista ja niveljalkaisista ihmiseen ja käärmeisiin.

Taidat olla aika pahasti sekaisin ja uppoutunut omiin kuvitelmiisi. Lisäksi tietosi maapallon elämässä vaikuttavat hajanaisilta ja pintapuolisilta. Olet ihastunut enemmän omiin kuvitelmiisi kuin ottamaan selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan täällä käytiin oman aloituksen voimalla läpi, ettei tuo sinun kääme-henki-energia huuhaa pidä mitään älykästä sisällään. Eikä sinulla ollut antaa mitään selvitystä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla typerällä ja tyhjänpäiväisellä selittelylläsi ei ole käytännössä mitään sisältöä.

Miten elämä perustuu ylöspäin kohoamiseen? Tärkein (mutta ei ainoa) energiaa tuottava prosessi on fotosynteesi. Arviolta 50–70 % maapallon hapesta ja sitä myöten fotosynteesin tuottamasta biologisesta energaista tuotetaan merissä erilaissten levien kautta. 30%-50% tuotataan maakasvien toimesta. Suurin osa elämästä perustuu siis vedessä liilumiseen eikä mihinkään kiemurteluun.

Tämän lisäksi on kemosynteesillä eläviä bakteereja joita voi olla merkittävästikin, mutta niiden kokonaismäärän arviointi on vaikeaa, koska niitä elää paljon vaikeapääsyissä paikoissa, kuten jopa 5-10 kilometrin syvyydessä peruskalliossa. Ne ovat "pyrkineet" alaspäin. Hurjimpien arvioiden mukaan jopa 70% mikrobeista voi elää "näissä syvissä ekosysteemeissä" (en tiedä oikeaa suomennosta termille Deep Biosphere). Tämä tarkoittaa että niiden biomassa on kymmeniä kertoja suurempi kuin kaikkien eläinten biomassa kaloista ja niveljalkaisista ihmiseen ja käärmeisiin.

Taidat olla aika pahasti sekaisin ja uppoutunut omiin kuvitelmiisi. Lisäksi tietosi maapallon elämässä vaikuttavat hajanaisilta ja pintapuolisilta. Olet ihastunut enemmän omiin kuvitelmiisi kuin ottamaan selvää.

Sukella sinä pää edellä sinne meren pohjaan ja elele siellä.

Minä olen kohonnut merestä ylös ja kohoan edelleen;).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole mitään muuta kuin hassu hörhö jonka sekoilua on hauska seurata. Vai oletko huomannut että joku ottaisi sinut tai sinun lapselliset herjaamiset tosissaan? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuli pikkuiselle harmikiukku, kun hänen "nerouttaan" ei ymmärretty.
        Lennokkaat sepittelyt ilman mitään kosketusta todellisuuteen eivät vakuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuli pikkuiselle harmikiukku, kun hänen "nerouttaan" ei ymmärretty.
        Lennokkaat sepittelyt ilman mitään kosketusta todellisuuteen eivät vakuuta.

Sinulla tässä ei ole kosketusta mihinkään. Ei edes itseesi. Tiedeuskovat puupäät;).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla tässä ei ole kosketusta mihinkään. Ei edes itseesi. Tiedeuskovat puupäät;).

Oletko oikeasti noin tyhmä vai näytteletkö? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä vai näytteletkö? :D

Kaikki me näytellään Luojan näytelmässä ja näyttämöllä. Nukketeatterissa ollaan.

Näkymättömät langat meitä vetelee, liikuttelee ja kieputtelee. Paitsi niitä, jotka sukeltaa pää edellä meren pohjaan, eli palstan Tikua ja Takua tai TakuTikua, yhtä ja samaa puupäätä, joka on kokenut evolutiivisen ihmeen, ilman mitään näkymättömiä lankoja;).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki me näytellään Luojan näytelmässä ja näyttämöllä. Nukketeatterissa ollaan.

Näkymättömät langat meitä vetelee, liikuttelee ja kieputtelee. Paitsi niitä, jotka sukeltaa pää edellä meren pohjaan, eli palstan Tikua ja Takua tai TakuTikua, yhtä ja samaa puupäätä, joka on kokenut evolutiivisen ihmeen, ilman mitään näkymättömiä lankoja;).

Onko lääkkeet jääneet ottamatta kun sekoilet noin pahasti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko lääkkeet jääneet ottamatta kun sekoilet noin pahasti?

Ei kun otin kaikki kerralla, oi sinä näytelmän viisasta esittävä tohtori;)

• Anonyymi

No nyt näytelmään tuli uusi näyttelijä. Ilmeisesti vierasta kieltä puhuva;).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole mitään muuta kuin hassu hörhö jonka sekoilua on hauska seurata. Vai oletko huomannut että joku ottaisi sinut tai sinun lapselliset herjaamiset tosissaan? :D

Väljemmällä keittiöpsykologin tutkinnolla luulisin, että tuo henkihuuhari on joku curling-vanhempien pilalle paapoma nikopetteri, jota päiväkodista lähtien on vain "kannustettu" ja kehuttu. Jokainen helvetin epäselvä töherrys on ollut mestariteos ja kaikki ainekijoitukset äidin mielestä tosi fiksuja eikä mitään ole koskaan tarvinut perustella eikä minkäänlaiseen kritiikkiin ole totuttu.

Sitten kun todellisuus iskee tuulilasiin, eikä nikopetterin ad-hoc keksimät jutut saakkaan muilta pelkkää ylistystä vain sen takia, että ne ovat hänen "neroutensa" tuottamia, niin alkaa hirmuinen harmitus ja tiuskiminen sun muu lapselleinen kiukuttelu, kuten on käynyt tässäkin ketjussa. Ja kun ei ole ikinä tullut edes mieleen, että väitteilleen pitäisi olla jotkut rationaaliset perusteet, niin harmitusta voimistaa hämmennys. Voi tuntua kohtuuttomalta että henkihuuharilta vaaditaan jotain perustelujakin, kun ennenkin pelkkä lennokas verbaliikka on riittänyt.

Säälittävä tapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun otin kaikki kerralla, oi sinä näytelmän viisasta esittävä tohtori;)

Ei näytä auttaneen kun sekoilet jostain tohtoreista ja näytelmistä. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väljemmällä keittiöpsykologin tutkinnolla luulisin, että tuo henkihuuhari on joku curling-vanhempien pilalle paapoma nikopetteri, jota päiväkodista lähtien on vain "kannustettu" ja kehuttu. Jokainen helvetin epäselvä töherrys on ollut mestariteos ja kaikki ainekijoitukset äidin mielestä tosi fiksuja eikä mitään ole koskaan tarvinut perustella eikä minkäänlaiseen kritiikkiin ole totuttu.

Sitten kun todellisuus iskee tuulilasiin, eikä nikopetterin ad-hoc keksimät jutut saakkaan muilta pelkkää ylistystä vain sen takia, että ne ovat hänen "neroutensa" tuottamia, niin alkaa hirmuinen harmitus ja tiuskiminen sun muu lapselleinen kiukuttelu, kuten on käynyt tässäkin ketjussa. Ja kun ei ole ikinä tullut edes mieleen, että väitteilleen pitäisi olla jotkut rationaaliset perusteet, niin harmitusta voimistaa hämmennys. Voi tuntua kohtuuttomalta että henkihuuharilta vaaditaan jotain perustelujakin, kun ennenkin pelkkä lennokas verbaliikka on riittänyt.

Säälittävä tapaus.

Miten paljon sait tikkuja kynsien alle, kun tuollaisen jutun väänsit? Puupää;).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä oli pätemistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä oli pätemistä?

Ärripurria pitää ymmärtää, kun ärripurria harmittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikki me näytellään Luojan näytelmässä ja näyttämöllä. Nukketeatterissa ollaan."

Sinä olet nukketeatterissa, sinä kirjoitat ylöspäin kiemurtelevista käärme-energioista sekä muuta sekavaa.

Vaikuttaa itseaiheutetuilta ongelmilta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei enää tiedä, onko tämä parodiaa vai ei.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei enää tiedä, onko tämä parodiaa vai ei.

Toivon, että olisi.
        Pelkään että ei ole.

• Anonyymi

... räiteitä.....
      Mitä kieltä tuo on?

• Anonyymi

Riitaisaa sakkia näyttävät nuo uskovaiset olevan, varsinkin eri lahkoihin kuuluvat ovat keskenään täydessä riidassa koko ajan. Toisaalta mielenkiintoistahan sitä touhua on seurata sivullisena tälläkin palstalla.

• Anonyymi

Harvoin aitä puolustetaan jotakin mitä ei voi todistaa maitökään ei nämä köörme energiset ihmiset ole koskaan ajatelleet .

• Anonyymi

Uskisten väittely on pelkkää inttämistä, koska jokainen valehtelee eikä kenelläkään ole mitään faktoja väitteitteisensä tueksi.

• Anonyymi

Kyllä ainakin Oulussa ovat . Olen kärsinyt heistä vuosikymmenet.

• Nimi kristity ovat asia erikseen, valehtelussa jos valetelvat,tekvät syntiä.

• Anonyymi

Ei kyse ole valehtelusta vaan moni on sisäistänyt ns. uskonnon sanoman ja puolustaa omaa itseään puhuessaan kristillisyydestä ja Raamatusta.

Ongelma on lähinnä kai se että miten voidaan henkisesti ja onko kykyä tuntea myötuntoa ja hyväksyä toiset ihmiset erilaisuudesta huolimatta. Meidän ei pitäisi jakaa ihmisiä uskovaisiin ja muihin ryhmiin vaan kohdata jokainen sellaisena kuin on. Jakomielinen tapa on opittu, emme tehneet niin lapsina tai edes nuorina, eikä moni tee niin aikuisenakaan.

Politiikassa on sama vääristymä. Yhteiskunnalliset asiat pitäisi pyrkiä ymmärtämään sellaisina asia kerrallaan ja kansanedustajien tulisi olla itsenäisiä ajattelijoita ja päätöksentekijöitä. Hän ei ole rehellinen jos joutuu äänestämään puolueen johdon mukaan vastoin omaa tahtoaan. Puolueita ei tarvitsisi olla, jos olisimme aidosti demokraattisia ja totuudenmukaisia. Ehkä maakunnilla olisi omia intressejä ja sen mukaiset kansanedustajat.

• Anonyymi

Valehtelu on valehtelua oli syy valehdella mikä tahansa. Ja kun nykyisessä maailmassa, missä on helppo pääsy informaatioon, ei halua omia "sisäistettyjä" väitteitään kriittisesti tarkastella, niin sekin on valinta eikä pätevä tekosyy levittää valheita.

Kysymys ei ole ihmisten erilaisuudesta vaan arvoista. Onko tutuus arvo vai ei. Uskoville se ei ole arvo, koska jo termi "usko" tarkoittaa, että uskoo johonkin, jonka ei voi tietää olevan totta. Toki uskova voi kertoa uskostaan ("Uskon Jeesuksen nousseen kuolleista") valehtelematta, mutta uskontoa levittäessään (väittäessään

Käsityksesi politiikasta on unelmahöttöä. Olen aivan varma, että YKSIKÄÄN kansanedustaja ei kannata esimerkiksi valtion budjettiehdotusta juuri sellaisena kuin se on. Jokainen halusi jostain pois ja ennen kaikkea jonnekkin lisää. Jos eduskunta olisi 200 yksityisajattelijaa, niin mitä päätöksiä silloin saataisiin aikaan? Päätökset perustuu kompromisseihin ja käytännössä puolueet ovat niitä joiden kesken kompromissit tehdään. Ryhmäkuri tarkoittaa, että kun kompromissi on neuvoteltu, niin kaikki äänestää myös sellaissten asioiden puolesta joita ei sydämestään kannata.
        Muuta realistista vaihtoehtoa ei ole.

• "Ei kyse ole valehtelusta vaan moni on sisäistänyt ns. uskonnon sanoman ja puolustaa omaa itseään puhuessaan kristillisyydestä ja Raamatusta."

Ilmeisesti et ole pahemmin seurannut tähän aiheeseen liittyviä keskusteluja Suomi24:ssa. Otan esimerkin yhdestä aiheesta, vaikka niitä voisi antaa lukemattomia: tällä palstalla uskovat ovat varmaan satoja kertoja vedonneet siihen, että on löytynyt "tuoretta" dinosauruksen verta, dinosauruksen verinäyte tms. Tähän tulee sitten vastauksena huomautus että oikeasti on löytynyt dinosaurusten veren punasolujen proteiinien jäänteitä, ja annetaan linkki, jossa löydön tekijä (joka on itsekin uskovainen) vetoaa kreationistisaarnaajiin, että he lopettaisivat hänen löydästään valehtelun. Yksikään tätä juttua levittänyt uskova ei ikinä ole millään lailla pahoitellut että tuli levitettyä valheellista tietoa. Yksikään tuohon juttuun vetoava uskova, jolta minä (tai joku muu) on kysynyt, että hyväksyvätkö he tuollaisten valheiden levittelyn, ei ole kyennyt sanomaan puolta moitteen samaa tuota juttua levittävien saarnaajien toiminnasta.

En muista koskaan todistaneeni, että jotain valhetta tietoisesti tai vilpittömässä uskossa levittänyt uskova olisi millään lailla osoittanut olevansa pahoillaan että tuli turvautuneeksi valheeseen tai että hän olisi millään lailla paheksunut saarnaajien, joiden juttuja on mennyt uskomaan.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Ei kyse ole valehtelusta vaan moni on sisäistänyt ns. uskonnon sanoman ja puolustaa omaa itseään puhuessaan kristillisyydestä ja Raamatusta."

Ilmeisesti et ole pahemmin seurannut tähän aiheeseen liittyviä keskusteluja Suomi24:ssa. Otan esimerkin yhdestä aiheesta, vaikka niitä voisi antaa lukemattomia: tällä palstalla uskovat ovat varmaan satoja kertoja vedonneet siihen, että on löytynyt "tuoretta" dinosauruksen verta, dinosauruksen verinäyte tms. Tähän tulee sitten vastauksena huomautus että oikeasti on löytynyt dinosaurusten veren punasolujen proteiinien jäänteitä, ja annetaan linkki, jossa löydön tekijä (joka on itsekin uskovainen) vetoaa kreationistisaarnaajiin, että he lopettaisivat hänen löydästään valehtelun. Yksikään tätä juttua levittänyt uskova ei ikinä ole millään lailla pahoitellut että tuli levitettyä valheellista tietoa. Yksikään tuohon juttuun vetoava uskova, jolta minä (tai joku muu) on kysynyt, että hyväksyvätkö he tuollaisten valheiden levittelyn, ei ole kyennyt sanomaan puolta moitteen samaa tuota juttua levittävien saarnaajien toiminnasta.

En muista koskaan todistaneeni, että jotain valhetta tietoisesti tai vilpittömässä uskossa levittänyt uskova olisi millään lailla osoittanut olevansa pahoillaan että tuli turvautuneeksi valheeseen tai että hän olisi millään lailla paheksunut saarnaajien, joiden juttuja on mennyt uskomaan.

"Yksikään tuohon juttuun vetoava uskova, jolta minä (tai joku muu) on kysynyt, että hyväksyvätkö he tuollaisten valheiden levittelyn, ei ole kyennyt sanomaan puolta moitteen samaa tuota juttua levittävien saarnaajien toiminnasta."

Lisään tähän samaan myös maailmanlopun odottajat. He julistavat tätä tuomion päivää, ja kun se esitetty päivämäärä on umpeutunut, on väittäjä jo kertomassa uutta päivämäärää.
        En ole ikinä kuullut tälläisen henkilön pahoittelevan valhettaan, eikä moittivan (tai edes epäilevän) saarnaajan valhetta.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Ei kyse ole valehtelusta vaan moni on sisäistänyt ns. uskonnon sanoman ja puolustaa omaa itseään puhuessaan kristillisyydestä ja Raamatusta."

Tässäkin ketjussa oman uskonsa ylivoimaisuutta toitottava kirjotaja1 nimimerkkikään tuskin tuota valheellisuutta tuomitsee. Jos nämä kiihkouskovat ylipäätään jollakin tapaa näihin reagoi, niin se on joko puheenaiheen muuttaminen (tavallisesti evoluution olkiukkoon) tai jokin liturgia, jolla ikävä kysymys yritetäön häivyttää pitkän spämmin taakse. varmuudella ei nämä ala keskustelemaan noiden kommenttien moraalista.

• Anonyymi

Kyse on vetovoimasta. Jeesuksen tai muun Jumalan taivaallinen vetovoima saa ihmisen virittäytymään toisille taajuuksille kuin maapallon vetovoiman piirissä askartelevat biologit ja evoluutiosta jauhavat.

Taivaallinen vetovoima vaatii jatkuvaa virittäytymistä, koska muuten ihminen maallisena olentona alkaa elää maallisten lakien kautta.

Uskosta luopuminen on nähtävillä myös tällä palstalla. Ikään kuin se, että ihminen päättää luopua uskosta ja alkaa ateistiksi poistaisi hengelliset ulottuvuudet, ja olisi totuus, vaikka ihmisen virittäytymisestä vaan on kyse.

• Anonyymi

Jos kuvittelet, että et elä "maallisten ja biologisten lakien" mukaan, niin lopeta ensin hengittäminen, syöminen ja paskantaminen. Tule sitteen muutaman kuukauden kuluttua kertomaan miten sujuu, kun valo-olentona vain absorboi käärme-energiaa ja muutenkin värähtelee ihan eri taajuuksissa kuin me, jotka syömme ja paskannamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuvittelet, että et elä "maallisten ja biologisten lakien" mukaan, niin lopeta ensin hengittäminen, syöminen ja paskantaminen. Tule sitteen muutaman kuukauden kuluttua kertomaan miten sujuu, kun valo-olentona vain absorboi käärme-energiaa ja muutenkin värähtelee ihan eri taajuuksissa kuin me, jotka syömme ja paskannamme.

Enhän minä siihen pysty eikä myöskään normiuskovaiset.

Täytyisi luopua kaikista maallisista haluista, koko maailmasta, kavuta korkealle vuorelle, jossa maan vetovoimakaan ei niin vaikuta. Pienemmällä hapellakin pärjäisi kun ei ahnehdi.

Evolutionistin ego heräsi raivokkaasti puolustamaan maallisia lakeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä siihen pysty eikä myöskään normiuskovaiset.

Täytyisi luopua kaikista maallisista haluista, koko maailmasta, kavuta korkealle vuorelle, jossa maan vetovoimakaan ei niin vaikuta. Pienemmällä hapellakin pärjäisi kun ei ahnehdi.

Evolutionistin ego heräsi raivokkaasti puolustamaan maallisia lakeja.

Puolustan lähinnä realismia.
        Siitä on lähdettävä, että todellisuus löytyy etupäässä päämme ulkopuolelta ja todellisuus on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolustan lähinnä realismia.
        Siitä on lähdettävä, että todellisuus löytyy etupäässä päämme ulkopuolelta ja todellisuus on totta.

Käärme-energialla käyvällä onkin ikioma henk koht "todellisuus", joka löytyy (vain) hänen päänsä sisäpuolelta. Silti saan vaikutelman, että hän esittää teorioita hänen päänsä ulkopuolella olevasta todellisuudesta - ja metsään menee jo ensimmäisessä lauseessa. Korjatkaa jos olen väärässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläinen uskomus muuten on olemassa, missä ihmisen ei tarvitse syödä ja juoda. Tosin hengittäminen on välttämättömyys. Ja he saavat ravintonsa hengittämällä ja auringosta.

En nimeä uskomusta, koska siihen on kuollut idiootteja, jotka ovat siihen uskoneet. Ja tämä henkihuuhari saattaisi uskoa ja kuolla.

Ne jotka eivät ole kuolleet, ovat jääneet kiinni siitä että syövät ja juovat. Vain valehtelevat asiasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläinen uskomus muuten on olemassa, missä ihmisen ei tarvitse syödä ja juoda. Tosin hengittäminen on välttämättömyys. Ja he saavat ravintonsa hengittämällä ja auringosta.

En nimeä uskomusta, koska siihen on kuollut idiootteja, jotka ovat siihen uskoneet. Ja tämä henkihuuhari saattaisi uskoa ja kuolla.

Ne jotka eivät ole kuolleet, ovat jääneet kiinni siitä että syövät ja juovat. Vain valehtelevat asiasta.

Eihän tuokaan olisi mahdollista muuten kuin sitä kautta, että ihminen ei ole mikään evoloitunut eläin, vaan mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa, jossa vaikuttaa Pyhä Henki eli kundalini.

Kun virittäytyy Pyhän Hengen taajuudelle, niin nauttii hengen ravintoa. Paastot on kevyempi versio ja puhdistautumista.

Idiotismia on monenlaista. Jotkut elää syödäkseen toiset syö elääkseen, kourallinen ehkä hengittelee vain pelkkää henkeä;).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa uskomuksessa on oma sisäinen logiikkansa. JOS ihminen ei olisi eläin ja biologinen olento, vaan astraalimenninkäisen näköispainos ja omilla värähtelytaajuuksilla surffaileva kundaliini-valo-olento, niin miksi hän olisi sidottu biologisisiin lainalaisuuksiin kuten siihen, että elossa pysyäkseen täytyy syödä ja paskantaa siinä kuin mikä tahansa muu eläin onkilierosta kaskelottiin?

Pieni epäloogisuus on toki siinä, että mehän tarvitsemme happea vain polttaaksemme syömämme ravinnon energialähteenä, joten jos meidän ei tarvitsisi syödä, niin mihin tarvitaan happeakaan? Eikö kundaliini-värähtelyt tms riittäisi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa uskomuksessa on oma sisäinen logiikkansa. JOS ihminen ei olisi eläin ja biologinen olento, vaan astraalimenninkäisen näköispainos ja omilla värähtelytaajuuksilla surffaileva kundaliini-valo-olento, niin miksi hän olisi sidottu biologisisiin lainalaisuuksiin kuten siihen, että elossa pysyäkseen täytyy syödä ja paskantaa siinä kuin mikä tahansa muu eläin onkilierosta kaskelottiin?

Pieni epäloogisuus on toki siinä, että mehän tarvitsemme happea vain polttaaksemme syömämme ravinnon energialähteenä, joten jos meidän ei tarvitsisi syödä, niin mihin tarvitaan happeakaan? Eikö kundaliini-värähtelyt tms riittäisi?

Huomioikaa se, että kaikki on syntynyt värähtelevästä tyhjiöenergiasta, eli hengestä.

Uskonnoissa on vastaus. Onko se sitten syntiä vai karmaa miksi tänne joudutaan pyörimään, sama asia, eri tavalla muotoiltuna.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomioikaa se, että kaikki on syntynyt värähtelevästä tyhjiöenergiasta, eli hengestä.

Uskonnoissa on vastaus. Onko se sitten syntiä vai karmaa miksi tänne joudutaan pyörimään, sama asia, eri tavalla muotoiltuna.

Uskonnoissa on vastaus, jonka perusteella voi pommittaa vauvoja kuoliaaksi, kuten Gazassa todennäkäisesti tänäänkin tapahtuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnoissa on vastaus, jonka perusteella voi pommittaa vauvoja kuoliaaksi, kuten Gazassa todennäkäisesti tänäänkin tapahtuu.

Olen ennenkin sanonut, että uskonnot instituutioina ovat useimmissa valtioissa valtiovallan erityisessä suojeluksessa oleva mielenterveysongelma, joka aiheuttaa pahimmillaan massakuolemia. Vaikea sanoa, päästäänkö niistä koskaan eroon, ja siirrytään ihmisen evoluutiossa seuraavalle tasolle, mutta suunta on oikea monessa maassa. Olen optimisti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ennenkin sanonut, että uskonnot instituutioina ovat useimmissa valtioissa valtiovallan erityisessä suojeluksessa oleva mielenterveysongelma, joka aiheuttaa pahimmillaan massakuolemia. Vaikea sanoa, päästäänkö niistä koskaan eroon, ja siirrytään ihmisen evoluutiossa seuraavalle tasolle, mutta suunta on oikea monessa maassa. Olen optimisti.

Hieno määritelmä, joka osuu ytimeen:
        "Uskonnot instituutioina ovat useimmissa valtioissa valtiovallan erityisessä suojeluksessa oleva mielenterveysongelma"

Mukava huomata, että on ihmisiä jotka (a) osaavat ajatella ja (b) pukea ajatuksensa sanoiksi.

Kuten Witgenstain sanoi: "kaikki mikä on ajateltavissa on ajateltavissa selkeästi ja kaikki mikä on ajateltavissa selkeästi pystytään myös ilmaisemaan selkeästi" (muistivaraisesti, mutta ajatus oli tämä).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuokaan olisi mahdollista muuten kuin sitä kautta, että ihminen ei ole mikään evoloitunut eläin, vaan mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa, jossa vaikuttaa Pyhä Henki eli kundalini.

Kun virittäytyy Pyhän Hengen taajuudelle, niin nauttii hengen ravintoa. Paastot on kevyempi versio ja puhdistautumista.

Idiotismia on monenlaista. Jotkut elää syödäkseen toiset syö elääkseen, kourallinen ehkä hengittelee vain pelkkää henkeä;).

Ja koska se ei ole mahdollista, niin ihminen ei ole mikään kosminen värähtelevä henki menninkäinen. Ihminen kuolee jos yrittää olla tuommoinen menninkäinen.

Eli huuhaasi on jälleen kerran kaadettu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      405
      16696
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6381
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3828
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      207
      2931
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2462
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      144
      2356
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1680
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1489
    9. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1254
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1226
    Aihe