Etiopialainen eunukki

Anonyymi-ap

Helluntailaiset lukevat mielellään Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja julistavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!

106

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Säälittäviä nämä pakkovauvakastetut tekevät samoja lapsellisia aloituksia.

• Anonyymi

Helluntailaiset lisäilevät kohtia omaan Raamattu kansalle -painokseensa, esim. sinne väliin sen hoviherran uskontunnustuksen kasteen ehtona, vaikka alkuperäisissä kirjakääröissä ei puhuta mitään uskontunnustuksen vaatimisesta kasteen ehtona.

Syntisyys on se syy, miksi kristityt kastavat ihmisen Kristuksen sovintoveren, kuoleman ja ylösnousemuksen osalliseksi. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

KR33/38

Apt.8:37 ?

36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      37 * [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi

Onhan se toki uskontunnustus, mikä Saulukseltakin vaadittiin ennen kastetta.

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)

Eihän kukaan voi avuksensa huutaa sitä, johon ei usko.

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        ( Room 10)

Uskovien miesten ja naisten vainothan perustuivat juuri siihen, että avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ( Apt 9)

Ja se vangitsemisperuste oli kirjattu näihin kirjeisiin.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Tämä oli se uskovien, Jeesuksen pyhien, naisten ja miesten tunniste, millä heidät voitiin tunnistaa uskoviksi.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        ( Room 10)

Uskovien miesten ja naisten vainothan perustuivat juuri siihen, että avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ( Apt 9)

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Tämä oli se uskovien, Jeesuksen pyhien, naisten ja miesten tunniste, millä heidät voitiin tunnistaa uskoviksi.

Usko Toivonen

Saulus Tarsolainen oli murhamies ja kohtasi Damaskontiellä murhakoplansa kanssa valejeesuksen, henkijeesuksen, joka antoi miehelle Saatanan enkelin matkaoppaaksi.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

2. Kor. 12:7

Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Saulus Tarsolainen Damakontiellä saama demoni ei lähtenyt miehestä pois millään konstilla. Se viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema. Toki tuo valheen henki esiintyi "jeesuksena".

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saulus Tarsolainen oli murhamies ja kohtasi Damaskontiellä murhakoplansa kanssa valejeesuksen, henkijeesuksen, joka antoi miehelle Saatanan enkelin matkaoppaaksi.

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Saulus Tarsolainen Damakontiellä saama demoni ei lähtenyt miehestä pois millään konstilla. Se viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema. Toki tuo valheen henki esiintyi "jeesuksena".

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista, damaskontien jeesuksista, ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat heti valittujen kimpussa.

Matt.24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista, damaskontien jeesuksista, ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat heti valittujen kimpussa.

Matt.24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Damaskontiellä kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes hahmoa.

Vain murhamies kuuli ääniä päästään, muut eivät kuulleet yhtään mitään, jotka kaikki seurueesta olivat rikollisia, joiden puheet ovat hyvin epäluotettavia.

Damaskontien murhakopla puhui salaman iskusta ja valon välähdyksestä, mikä täsmää Jeesuksen varoitukseen Saatanan ilmestymisistä.

Joh.14;30
        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Damaskontiellä kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes hahmoa.

Vain murhamies kuuli ääniä päästään, muut eivät kuulleet yhtään mitään, jotka kaikki seurueesta olivat rikollisia, joiden puheet ovat hyvin epäluotettavia.

Damaskontien murhakopla puhui salaman iskusta ja valon välähdyksestä, mikä täsmää Jeesuksen varoitukseen Saatanan ilmestymisistä.

Joh.14;30
        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa hurmostilan aikana viittaa saatanan hengen lämmittävään voimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Room 10)

( Apt 9)

..
        ( Apt 9)

Usko Toivonen

Eipä se Paavalin huutaminen niitä syntejä pois pessyt kun ne synnit piti kasteessa pestä pois.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se Paavalin huutaminen niitä syntejä pois pessyt kun ne synnit piti kasteessa pestä pois.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Jeesuksen todistuksen mukaan synnit saa anteeksi kääntymyksen ja uskon kautta Häneen.

Kaste ei ole kääntymys.

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Mitä ajattelet, olisiko Saulus saanut syntinsä anteeksi, jos ei olisi kääntynyt Herran puoleen, huutanut syntisessä tilassaan Häntä avuksensa Herranaan ja Vapahtajanaan?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Luuletko tosiaan kastrtodituksen avaavan taivaan portit!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilaien, et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Room 10)

( Apt 9)

..
        ( Apt 9)

Usko Toivonen

Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
        Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'

• Anonyymi

Se riski siinä olisi ollut, jos siellä Jerusalemissa olisi ollut helluntailaisia, niin nehän olisi tehnyt Juutalaispojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan, sillä eihän heidän opin mukaan se 8 pv. ikäinen lapsi saanut itse päättää, liittyykö Jumalan ikuisen liiton jäseneksi vai ei.

• Anonyymi

Vanha vitsi. Keksi uusia.

• Anonyymi

Miksi Jeesus ympärileikattiin 9 pv. ikäisenä ?

• Anonyymi

Jeesuslapsi ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä Jumalan käskyn mukaisesti ikuisen liiton jäseneksi.
        Ei sitä käskyä ole kumottu. (nyk.kaste lapselle on sama vaikutus)

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Vanha liitto oli voimassa.
        Nyt ei perusteta valtiokirkkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha liitto oli voimassa.
        Nyt ei perusteta valtiokirkkoja.

Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa, kuten helluntailaiset valehtelee työkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa, kuten helluntailaiset valehtelee työkseen.

Luterilainen kirkko ja Suomen valtio ovat naimisissa tämän takia luterilaisten on vihittävä homoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko ja Suomen valtio ovat naimisissa tämän takia luterilaisten on vihittävä homoja!

Parhami ja Olseni, helluntailiikkeen perustajat eivät tyytyneet mihinkään vihkimisiin. Ne miehimykst meni suoraan asiaan nuorten poikien kanssa ja vietiin vankilaan siitä syystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuslapsi ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä Jumalan käskyn mukaisesti ikuisen liiton jäseneksi.
        Ei sitä käskyä ole kumottu. (nyk.kaste lapselle on sama vaikutus)

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo harhoja ja uskomalla harha muuttuu todeksi

• Anonyymi

Helluntailaisilla on enemmän Raamatun tulkintoja kuin uudellenkastetuilla mormoniveljillä.
      Entäs uudestikastetut adventistit joiden kanssa Helluntaikirkolla on kasteyhteys.

• Anonyymi

Uudelleenkastajat ovat säälittäviä tapauksia vallan käytöstä.
      Raamattu - yksi kaste.

• Anonyymi

Paavali yritti horjuttaa Juutalaisten uskoa esim. ympärileikkauksen merkityksen ja voimassaolon mitätöimisellä, sillä seurauksella, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi ja lopulta tapettavaksi Roomassa.

Mooses viivytteli oman poikansa ympärileikkauksen tekemistä sillä seurauksella, että enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen.
      Vaimo Sippora oli viisaampi ja ympärileikkasi poikansa liiton jäseneksi.

2. Moos. 4:26

Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.

• Anonyymi

Ympärileikkauksen liitto Juutalaisillle ja kasteen liitto muille ovat ikuisia liittoja, joita ei kukaan voi kumota.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KATE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Helluntailaiset yrittävät kumota lapsena tehdyn kasteen liiton omilla epäraamatullisilla anabaptistisilla lahkokasteillaan, joissa kirotaan lapsena saatu kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Matt.28:18-20

• Anonyymi

Kaste on myös hyvä "kate" pelastuksesta. Jeesuksen kuolema,veri ja ylösnousemus on kasteen ja uuden liiton takeena pelastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on myös hyvä "kate" pelastuksesta. Jeesuksen kuolema,veri ja ylösnousemus on kasteen ja uuden liiton takeena pelastuksesta.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Uusi liitto alkaa kasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Eikös ensin pitäisi tapahtua kääntymys pois omasta pahuudestaan?

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ( Apt 2)

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

Kuten voimme tuosta lukea, kääntyminen on itsekunkin ihan itse tehtävä.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ( Apt 2)

20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

Usko Toivonen

Jokaisen pitää kääntyä ja saada kaste

Järjestys Ei ole olennaista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen pitää kääntyä ja saada kaste

Järjestys Ei ole olennaista

Mieluummin, niin kuin on kirjoitettu.

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois ( Apt 3)

46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. (Luuk 24)

8 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa. ( Apt 26)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Apt 2)

..
        ( Apt 3)

Usko Toivonen

Kääntyä, repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi kasteen saamista. Ei mitään elämän parantelua. Tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä kristityt kastetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kääntyä, repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi kasteen saamista. Ei mitään elämän parantelua. Tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä kristityt kastetaan.

Ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän hengen uudistusta ihmiset ovat.

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

Jumalalle tottelemattomia, himojen ja hekumain vallassa, seurauksena aviorikokset, haureuden harjoittaminen yms..

5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. ( Kol 3)

Mutta uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen jälkeen, uusina luomuksina Kristuksessa se on jäänyt taakse.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Entinen meno ei jatku uudestisyntymisen peson jälkeen.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Raamatussa ei tehty liittoa nahan palan poistolla, olet todella hölmö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jauhat edelleen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

• Anonyymi

1. Kor. 7:18-19 Selvä ohje tähän päivään.

• >>Jeesuslapsi ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä Jumalan käskyn mukaisesti ikuisen liiton jäseneksi. Ei sitä käskyä ole kumottu. (nyk.kaste lapselle on sama vaikutus)>>

Mene sitten ympärikeillauttamaan itsesi. Esinahan voit lahjoittaa Sannalle, saa siitä materiaalia uuteen nahkatakkiinsa.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Ei kannattaisi pilkata Jumalan sanan säädöksiä valitulle kansalle Juutalaisille.

• Anonyymi

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

lkää antako aihetta pilkata sitä hyvää, minkä olette saaneet.

Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta. Jumala on puuttunut asiaan ja nyt tyyppi on potkaissut tyhjää.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

lkää antako aihetta pilkata sitä hyvää, minkä olette saaneet.

Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta. Jumala on puuttunut asiaan ja nyt tyyppi on potkaissut tyhjää.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Katsotaan tämä kohta asiayhteydessään.

1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
        2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
        3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
        4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
        5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
        6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
        7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. ( Jaak 2)

Kysymyksessä on "rikkaita uskossa" olevien vainot maailman rikkaiden taholta.

Eli uskoviin, Jeesuksen pyhiin, kohdistuvat pilkkaamiset.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

Jeesusta Kristusta sydämen uskossa avukseen huutaneita.

"yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.".

Älä sinäkään petä itseäsi ja kirjoita vääryyden hengessä, jonain päivänä sinäkin "potkaiset tyhjää" ja sitten tulee tuomio.

27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Pakkovauvakaste on testattu käytännössä!
      On saatu aikaan 3,5 miljoonaa jumalatonta!

• Anonyymi

Helluntailailaisuus ei ole kristinuskoa, vaan henkivalta, jossa ollaan valheen henkien alaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailailaisuus ei ole kristinuskoa, vaan henkivalta, jossa ollaan valheen henkien alaisia.

Helluntailiikkeen perusti Amerikassa jumalattomat miehet, eli miehimykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perusti Amerikassa jumalattomat miehet, eli miehimykset.

Kuule, sinussa onsam henki kuin uskontosi isissäkin: Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

• Anonyymi

Eikös se Tampereen ampuja ollut helluntailainen?

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelätä niitä kannattaa.

• Anonyymi

Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
      Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
      Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa. Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.

• Anonyymi

Kastemalja eli pesomalja on kristillisissä kirkoissa alttarin edessä. Ollut jo tuhansia vuosia.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

• Anonyymi

Kasteessa Jumala pesee kaiken synnin pois Poikansa Kristinveren tähden ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjän sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumiseta ikuisen uuden liiton jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa Jumala pesee kaiken synnin pois Poikansa Kristinveren tähden ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjän sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumiseta ikuisen uuden liiton jäseneksi.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen!

39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
        41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja kastettujen joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta sielua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen!

39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
        41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja kastettujen joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta sielua.

Repent=syntisyyden vuoksi kaste, ei muuten.

King James
        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.
        40 And with many other words did he testify and exhort, saying, Save yourselves from this untoward generation.
        41 Then they that gladly received his word were baptized: and the same day there were added unto them about three thousand souls.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta isolla pitäisi kirjottaa...kaikkia jotka ovat etäällä...!

Se kolahtaisi kunnolla suomalaisiin pakanoihin eikö vain !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin sinä olet etäällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä ja rohveettoja ja ne pyrki lähikontaktiin poikien kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten lapset oli kaukana kotona, koska paikalla oli paljon vieraskielisiä miehiä helluntaina.
        Heidät piti heti kastaa lapset sisälle Jumalan valtakuntaan miesten lisäksi mahdollisimman pian kun miehet palasivat kastettuina kotimaihinsa.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ap. t. 2:11

toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten lapset oli kaukana kotona, koska paikalla oli paljon vieraskielisiä miehiä helluntaina.
        Heidät piti heti kastaa lapset sisälle Jumalan valtakuntaan miesten lisäksi mahdollisimman pian kun miehet palasivat kastettuina kotimaihinsa.

toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin oleva yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Repent=syntisyyden vuoksi kaste, ei muuten.

King James
        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.
        40 And with many other words did he testify and exhort, saying, Save yourselves from this untoward generation.
        41 Then they that gladly received his word were baptized: and the same day there were added unto them about three thousand souls.

Raamattu puhuu luterilaisesta kirkosta näin: (huomaa hellarit, eivät ole koskaan vainonneet ketään) Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Luterilainen kirkko näyttää ihmisten silmistä kauniilta ja leppeältä: kaikki hyväksytään, homot ja avionrikkojat ja murhamiehet. Mutta kirkon todellinen luonne on, mikä tulee tälläkin palstalla esille, on: luterilaiset vainoavat Jeesuksen omia.
        Palstan helluntailaisia vainoavat ovat juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. He toimivat samassa hengessä kuin ne, jotka murhasivat ja kiduttivat jo 1500-luvulla anabaptisteja. Luterilaiset vainoajat käyttävät täysin samoja argumentteja ja samoja sanoja: hurmoshenget ja uudelleen kastajat ja näin todistavat kuuluvansa murhaajien kanssa samaan ryhmään.
        Porton henki on hellareitten vainoajien huume.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin oleva yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!

Luterilaisuus ei opeta noin vaan luterilaisuuden mukaan synnit on sovitettu ja uskon kautta syntien anteeksiannon voi omistaa.
        Helluntaikirkon sanoma voi olla tuo että synnit on sovittamatta. Helluntailaisuus on jumalanpilkkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja

JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu puhuu luterilaisesta kirkosta näin: (huomaa hellarit, eivät ole koskaan vainonneet ketään) Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Luterilainen kirkko näyttää ihmisten silmistä kauniilta ja leppeältä: kaikki hyväksytään, homot ja avionrikkojat ja murhamiehet. Mutta kirkon todellinen luonne on, mikä tulee tälläkin palstalla esille, on: luterilaiset vainoavat Jeesuksen omia.
        Palstan helluntailaisia vainoavat ovat juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. He toimivat samassa hengessä kuin ne, jotka murhasivat ja kiduttivat jo 1500-luvulla anabaptisteja. Luterilaiset vainoajat käyttävät täysin samoja argumentteja ja samoja sanoja: hurmoshenget ja uudelleen kastajat ja näin todistavat kuuluvansa murhaajien kanssa samaan ryhmään.
        Porton henki on hellareitten vainoajien huume.

Raamattu ei puhu mitään luterilaisesta kirkosta. Hellarit vainoavat täällä uskovia, nimitellen ja uhkaillen
        Palstan luterilaisia vainoavat ovat juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. He toimivat samassa hengessä kuin ne, jotka murhasivat ja kiduttivat jo 1500-luvulla luterilaisia. Helluntailaiset vainoajat käyttävät täysin samoja argumentteja ja samoja sanoja: pakkovauvakastettu, kasteenpalvoja ja näin todistavat kuuluvansa murhaajien kanssa samaan ryhmään.
        Porton henki on helluntailaisten huume.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari sanoi: TEHKÄÄ PARANNUS, MYÖS LASTEN PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS ENNEN KUIN LAPSET VOIVAT ANOA PYHÄÄ HENKEÄ!!!!
        Raamatun Sana kokonansa totuus, eli kokonaisena totuus, Yksittäiset sanat ja lauseen pätkät eivät ole totuus. MAHTUUKO KALLOOSI!!!!!
        Pietarin puhe on myös kokonaisuus. Helluntaipäivän puheessaan Pietari julisti Jeesusta ja Jeesuksen ylösnousemuksesta. Viimeisistä päivistä Pietari julisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        PIETARI EI SANONUT KIRKKO HARHAN MUKAISESTI: JOKAINEN JONKA PÄÄHÄN KIRKON VIRANHALTIJA VALUTTAA VETTÄ, PELASTUU!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus ei opeta noin vaan luterilaisuuden mukaan synnit on sovitettu ja uskon kautta syntien anteeksiannon voi omistaa.
        Helluntaikirkon sanoma voi olla tuo että synnit on sovittamatta. Helluntailaisuus on jumalanpilkkaa

Luterilaisuusessa kukaan kukaan yksityien henkilö ei voi omistaa Jumalan valtakuntaan, vaan kirkko omistaa Jumalan ja kirkko jakaa syntien anteeksissamista ja taivaspaikkoja omistamiesa armon välineiden eli saramenttien kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuusessa kukaan kukaan yksityien henkilö ei voi omistaa Jumalan valtakuntaan, vaan kirkko omistaa Jumalan ja kirkko jakaa syntien anteeksissamista ja taivaspaikkoja omistamiesa armon välineiden eli saramenttien kautta.

Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
        Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty lastenraiskaaja kirjoittaa oman uskontonsa saastaa
        Useamman kerran kylvetetty haluaa tappaa uskovia

Luther oli jumalaton ihminen ja kansamurhaaja: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
        Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
        Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, ei Lutherissakaan, vaikka kuin murhamiestä puolustaisi uskonpuhdistajaksi. Luther oli katolisen kirkon munkki, joka levitti katolilaisuuden harhaopit koko kristilliseen opetukseen. Jopa ns. vapaat suunnat ovat saastuneet katolilaisuuden hapatuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilaisuus on saatanan syvyyksiä eli järjettömyyttä. Raamatun mukaan Sana on siemen, jonka kylväjä kylvää. Kukaan ei kylvä vettä ja odota maasta nousevaa vesisatoa.

ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
        Siemen on Jumalan sana. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastemalja eli pesomalja on kristillisissä kirkoissa alttarin edessä. Ollut jo tuhansia vuosia.

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on kastemalja, jossa papit pesivät jalkansa: Hän teki myös meren, valetun, kymmentä kyynärää leveän reunasta reunaan, ympärinsä pyöreän, ja viittä kyynärää korkean; ja kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri...Mutta meri oli pappien peseytymistä varten.
        Salomon temppeli on kuva ilmestysmajasta ja ja myös meri oli kuva ilmestysmajan peseytymissastioista: Mooses ei pessyt Aaronia parin litran kipossa, niin tuki sontaluukkusi perkeleen sikiö! Mooses on kirjoittanut: Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä. And Aaron and his sons thou shalt bring unto the door of the tabernacle of the congregation, and shalt wash them with water. Pese=rachats raw-khats'
        Samaa sanaa rachats raw-khats, käytetään sukeltamisesta.
        KASTEKIPPOON KUKAAN EI SUKELLA.
        OLE HILJAA! MAHTUUKO KALLOOSI!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari sanoi: TEHKÄÄ PARANNUS, MYÖS LASTEN PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS ENNEN KUIN LAPSET VOIVAT ANOA PYHÄÄ HENKEÄ!!!!
        Raamatun Sana kokonansa totuus, eli kokonaisena totuus, Yksittäiset sanat ja lauseen pätkät eivät ole totuus. MAHTUUKO KALLOOSI!!!!!
        Pietarin puhe on myös kokonaisuus. Helluntaipäivän puheessaan Pietari julisti Jeesusta ja Jeesuksen ylösnousemuksesta. Viimeisistä päivistä Pietari julisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        PIETARI EI SANONUT KIRKKO HARHAN MUKAISESTI: JOKAINEN JONKA PÄÄHÄN KIRKON VIRANHALTIJA VALUTTAA VETTÄ, PELASTUU!!!!

Uudestikastajalässytäjä riehuu tuskissaan

Pietarin mukaan kaste ja parannus molemmat tarvitaan. Lapsi ei voi anoa Pyhää Henkeö mutta voi sen saada.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko ei omista Jumalaa vaan Jumala omistaa seurakuntasa eli omansa

Hellunaikirkko luulee omistavansa Jumalan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
        Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

Helluntaikirkolla voi olla tuollainen oppi mutta Ramatun mukaan Jeesus pesee puhtaaksi vedellä ja Sanalla,. Uudestikastajien mielestä Raamattu valehtelee eivätkä ne usko Raamattua

Helluntaikirkon mukaan s ynnit on sovittamatta eli se on hyvin harhainen laitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther oli jumalaton ihminen ja kansamurhaaja: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
        Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
        Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, ei Lutherissakaan, vaikka kuin murhamiestä puolustaisi uskonpuhdistajaksi. Luther oli katolisen kirkon munkki, joka levitti katolilaisuuden harhaopit koko kristilliseen opetukseen. Jopa ns. vapaat suunnat ovat saastuneet katolilaisuuden hapatuksesta.

Parhami oli jumalaton murhaaja ja raiskaaja. Luther oli uskonpuhdistaja

Koko kristikunta arvostaa lutherin taistelua katolisen kirkon harhoja vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilaisuus on saatanan syvyyksiä eli järjettömyyttä. Raamatun mukaan Sana on siemen, jonka kylväjä kylvää. Kukaan ei kylvä vettä ja odota maasta nousevaa vesisatoa.

ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
        Siemen on Jumalan sana. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;

Uudestikastajuus on järjettömyttä ja uudestikastajalässytäjä klitisee tuskaansa

Helluntailaiset on murhaajia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

Luterilaisilla ei ole vesijumalaa, mutta uudestikastajilla on. He puhuvat vedestä ja vesijeeuksesta

Luterilaisten pelastaja on Jeesus mutta ukastajilla se on vesi ja taika. Luterilaisuudessa pelastutaan uskomalla mutta uudestikastajat pelastuvat salasiten temppelirituaalien klautta

Uudestikastajien evankeliumi on väärennetty symbolien e vankeliumi josta puuttuu Jeesus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on kastemalja, jossa papit pesivät jalkansa: Hän teki myös meren, valetun, kymmentä kyynärää leveän reunasta reunaan, ympärinsä pyöreän, ja viittä kyynärää korkean; ja kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri...Mutta meri oli pappien peseytymistä varten.
        Salomon temppeli on kuva ilmestysmajasta ja ja myös meri oli kuva ilmestysmajan peseytymissastioista: Mooses ei pessyt Aaronia parin litran kipossa, niin tuki sontaluukkusi perkeleen sikiö! Mooses on kirjoittanut: Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä. And Aaron and his sons thou shalt bring unto the door of the tabernacle of the congregation, and shalt wash them with water. Pese=rachats raw-khats'
        Samaa sanaa rachats raw-khats, käytetään sukeltamisesta.
        KASTEKIPPOON KUKAAN EI SUKELLA.
        OLE HILJAA! MAHTUUKO KALLOOSI!!!!

Ei sukeltelusta kukaan ole puhunutkaan, kaste kun ei ole sukeltelua

vammanen lastennusojaperkeleensikiökusipää voi siius ola hiljaa

• Anonyymi

Lutherin opetuslapset ovat hengenvaarallisia.

• Anonyymi

Tarkoitat varmaan uudestikastajalässyttäjää

• Anonyymi

Palstalla anapabaptisteja vainotaan täysin samoin samoin ja samoin argumentein kuin jo luterilaisuuden alussa: Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.

• Anonyymi

Lahkot on hyviä piilopaikkkoja "tosiuskovaisille"

kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä niissä piireissä

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä on taas käynyt täällä

• Anonyymi

Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
      Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
      Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
      Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

• Anonyymi

Kaste kuuluu uskoville ja näiden perheille. Raamattu ei opeta että "Ennen kastetta pitää olla uskossa" Usko kun ei ole lakia.

Meidät kastetaan Kristukseen eli hänen omikseen. Ilman kastetta ei olisi luterilaista kirkkoa eikä mitään kirkkoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste kuuluu uskoville ja näiden perheille. Raamattu ei opeta että "Ennen kastetta pitää olla uskossa" Usko kun ei ole lakia.

Meidät kastetaan Kristukseen eli hänen omikseen. Ilman kastetta ei olisi luterilaista kirkkoa eikä mitään kirkkoja

"Raamattu ei opetaRaamattu että "Ennen kastetta pitää olla uskossa"

Tässä on pakkovauvakastettujen oppi!
        Tämäntakia Suomessa on 3,5 miljoonaa jumalatonta!

• Anonyymi

• Anonyymi

Olikohan se tuo uudestikastajalässyttäjä joka on kopioinut viestejään tänne koko aamupäiän. Sillä on valtava vimma ja viha Jeesuksen omia kohtaan.

• Anonyymi

aistin suuren tuskan jota uudestikastajalässyttäjä täällä näyttelee

Samojen viestien kopioiminen ei ole keskustelua vaan hän näyttää vaan tuolla silmittömän tuskan ja raivon mitä sisällään kantaa. Surullista

• Anonyymi

Tuntuu vihaavan luterilaisuutta yli kaiken.

Viesreisessä keskustelussa kerrottiin että myös vuosi sitten vuoden ensimmäisinä päivinä kyseinen pedofiili oli oikein urakalla kopioinut samoja viestejään raivon vallassa

• Anonyymi

Pakkovauvakaste on vain sitä varten, että luterilaiset saavat seurakuntiinsa väkeä!
      Pakkovauvakaste ei kuulu kristinuskoon!

• Anonyymi

Sehän on usezmman kerran kylvetetty pedo! Mitään pakkovauvakastetta ei ole olemassa

Tuo lastenraiskaaja vain keksii omiaan

• Anonyymi

Kaste kuuluu kristinuskoon ja se on Raamatussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on usezmman kerran kylvetetty pedo! Mitään pakkovauvakastetta ei ole olemassa

Tuo lastenraiskaaja vain keksii omiaan

"usezmman kerran kylvetetty pedo!"

Pakkovauvakastettu on sekaisin. Pelkäätkö pakkovauvakastettu että nain lapsiasi takaa päin?

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia.

• Anonyymi

Pakkovauvakastettu ei uskalla antaa lapsiaan minulle
        Pakkovauvakaste ei auta!

• Anonyymi

On teillä väkivaltaiset uskonnot, pelkkää lapsenraiskaria, kuolemaa ja muuta tulta ja tappuraa. En ihmettele että osa jengistä käyttäytyy miten käyttäytyy. Häpeisitte.

• Anonyymi

Olen pahoillani tuon yhden riehujan puolesta. Eivät kaikki helluntailaiset ole "pakkovauvakastetuiksi" muita haukkuvia rasisteja.

• Anonyymi

Kuten huomaatte pakkovauvakastetuilla on rienaamisen ja uhkailun sakramentit!

• Anonyymi

Sinä olet ainoa joka uhkailee ja rienaa täällä

lopeta tuo!

• Anonyymi

Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi sillä seurauksella että toiset helluntaipastorit tappoivat hänet.

• Anonyymi

Helluntailaisten Mansonin lahkossa tehtiin tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia, kohtalokkain seurauksin.

Markuksen loppu ihmeistä, myrkynjuonnista, käärmeitten pistämisestä, käsien ojentelusta,
        on hellareiden mieleen.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä SUOMALAINEN LUTERILAINEN lahko!

Korpelaisuus

https://yle.fi/a/74-20111471

Ei liity mitenkään aiheeseen. Pysy asiassa!

• Anonyymi

Keniassa helluntailaispastori määräsi seurakuntalaiset paastoamaan, koska hänen tietojensa mukaan heidän pian temmataan taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.

ns. ylöstempausoppi on pirullinen harhaoppi.

Jeesus tulee takaisin maan päälle, ei kristittyjä mihinkään täältä tempaista pilven päälle.

Lahkoluste, hurmoslahkot temmataan pois, jotta Jeesus voi palata takaisin rauhallisesti. Lahkot vielä pidättelee Jeesuksen paluuta.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Helluntailaiset vaikuttaa sivistymättömiltä.

• Anonyymi

Niin vaikuttaa, ei muuten tuollaista tekstiä niiltä tulisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin vaikuttaa, ei muuten tuollaista tekstiä niiltä tulisi

Puheet kuin vankilan AA-kerhossa, missä kovia vieroitusoireita.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2751
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe