Täällä on Pietaria pilkattu

Anonyymi-ap

No, pilkkaajat kyllä löytävät aina pilkan kohteita. Se on heidän häpeänsä.

Apostoli Pietari oli Jeesuksen Kristuksen valitsema, viemään sanomaa Jeesuksen sovitustyöstä kaikkeen maailmaan, alkaen juutalaisista.
Pietari oli alkuun kovin itsevarma, mutta kiellettyään Jeesuksen, hän itki katkerasti. Jeesus ei jättänyt asiaa siihen, vaan armahti Pietarin ja antoi uuden mahdollisuuden. Pietari sai tehtävän ja myös voiman Pyhän Hengen kasteessa ja hänestä tuli rohkea ja tärkeä apostoli alkuseurakunnassa.
Kunnia siitä Jumalalle! Kiitämme Jumalaa Pietarista!

75

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pilkkahenget eivät jätä mitää kiveä kääntämättä, jos siellä vaan jotain pilkattavaa löytyisi.

• Anonyymi

Pilkkaajat kyllä osaavat pilkata aina jotakin, mutta he eivät koskaan pysähdy miettimään, mitä pilkkaamisesta seuraa. Kun Jumala kuitenkin kaiken näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pilkkaajat kyllä osaavat pilkata aina jotakin, mutta he eivät koskaan pysähdy miettimään, mitä pilkkaamisesta seuraa. Kun Jumala kuitenkin kaiken näkee.

Pilkkaajat tietävät, mitä tekevät, mutta eivät tekonsa vakavuutta.

• Anonyymi

Kaikki oikeat apostolit saivat Jeesukselta suoraan Jeesuksen oman Pyhän Hengen hänen suustaan ennen helluntain tapahtumia.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

• Anonyymi

Älä ota vastaan mitään lahkolaisten lupaamia "henkikasteita", sillä niitä tulee henkivalloista.

• Anonyymi

Kristillinen kaste on yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen kaste on yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.”
        Ilm 12:11

• Anonyymi

Ei Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia voitu perustaa.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Jeesus tarkoitti Kalliolla itseään, johon ihminen liitetään Kristillisessä kasteessa.

Jeesus perusti vain yhden ainoan maan laajuisen seurakunnan. On vain yksi paimen ja yksi lauma. Jeesus ei perustanut mitään paikallisseurakuntia, vaan yhden ns. katolisen kirkon.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Kaikki Kristuksen omaksi kastetut kuuluvat yhteen ja samaan seurakuntaan.
      Seurakuntamalli tulee Valitun kansan historiasta.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Sinä Teuvo et näköjään koskaan lue niitä kohtia Raamatusta, joissa Jeesus armahtaa ja antaa ihmisille anteeksi?

• Anonyymi

Pilkkaajilla on addiktio pilkkaamiseen.
      Onkohan heillä vieroitusoireita, jos eivät ole vähään aikaan saaneet tilaisuutta pilkata ketään tai mitään?

• Anonyymi

Pietarihan se oli joka oli väkivaltainen ja sotaisia. Kun Jeesusta tultiin vangitsemaan ja oli selvää, että Hänet tapettaisiin, Pietari otti miekan ja näytöstyyliin sipaisi korvan pois vastustajalta. Olikin hyvä syy taistella ja vaikka lyödä kaula poikki. Hän puolusti Jumalan Poikaa.

Mutta Jeesus ei ollut samaa mieltä, vaan sanoi että ei näin toimita, vaan se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu ja vielä asetti korvan takaisin paikoilleen parantaen sen. Sekään hyvä ele ei Häntä pelastunut, eikä Hän tehnyt sitä siksi, vaan siksi ettei väkivalta ole ratkaisu asioihin. Tosin hän sanoi että jos tarve olisi todellinen, niin Isä kyllä lähettäisi taivaalliset sotajoukot ja olisitte silloin helisemässä. Nyt kuitenkin se mitä tapahtuu on Jumalan tahto ja koituu ihmisille pelastukseksi

• Anonyymi

Missä niin sanotaan, että "asetti korvan takaisin paikoilleen parantaen sen?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä niin sanotaan, että "asetti korvan takaisin paikoilleen parantaen sen?"

Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa.

Pitäisi olla vähän tarkempi osoite.

• Anonyymi

Paska kaupunki?
      Ruåttalaisten ei olisi koskaan pitänyt päästää slaaveja Itämerelle.

• Anonyymi

Pietari erehtyi liittymään Paavalin seuraan, joka oli murhamies ja molemmat kokivat pahan teloitusluonteisen kuoleman Roomassa.

Esim. Johannes ei pitänyt Paavalia oikeana apostolina, vaan soluttautujana ja antikristuksena, jonka tarkoitus oli eksyttää.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali ja Pietari olisivat olleet pääepäiltyjä siihen tekoon.

• Anonyymi

Paavalikin sekoili opeissaan. Yritti väittää, että ympärileikkauksesta ei ole mitään hyötyä Juutalaisille, mutta sitten teki niitä itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalikin sekoili opeissaan. Yritti väittää, että ympärileikkauksesta ei ole mitään hyötyä Juutalaisille, mutta sitten teki niitä itsekin.

Esim. nuori Timoteus oli lapsena kastettu kristityksi, mutta Paavali lisäksi ympärileikkasi hänet.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. nuori Timoteus oli lapsena kastettu kristityksi, mutta Paavali lisäksi ympärileikkasi hänet.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.

Hyvin outoja juttuja oli Paavalin tekemät ns. sijaiskasteet kuolleitten puolesta Korintossa, jossa hän oleili kymmenisen vuotta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi

Nuori Timoteus oli alkukielen mukaan saanut Pyhän Hengen ja viisauden hengellisiin asioihin jo vauvana ollessaan "brephoksena". Kasteen lahja Pyhä Henki antaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee.

• Anonyymi

Se on vähä niinku joillakin vaikka amfen käyttäjillä ni nää pilkkaajatki saa kiksejäku ne duunaa jotakin herjaa Paavalista.

• Anonyymi

Raamattu ei todellakaan kehota uskomaan kaikkea mahdollista, mitä sinne on kirjoitettu. Kirjoituksia pitää tutkia ja verrata toisiinsa eri kirjoittajien kirjoituksia.

"Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se, mikä on oikein ja hyvää."

Hengetkään eivät ole sitä, mitä ne sanovat olevansa ihmisen pään sisällä ja miksi ne itseään kutsuvat.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi

Pelkkä henkiuskonto on kaikista petollisinta laatua.

Kun kehotetaan lähtemään erilaisten henki-ilmiöitten perään, luulleen niitä Jesukseksi.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi

Vqrminta on pitäytyä herjaamisuskossa.

Siinä ei voi mitenkään eksyä kun se ei edes ole uskoa.

• Anonyymi

Jeesus varoittaa hänen nimissään toimivista henkiuskonnoista. Ne eivät ole oikeata kristinuskoa.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Jeesus: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni,
      te laittomuuden tekijät'.

Eksyttäjät kieltävät kymmenenkäskyn lain voimassaolon ja puhuvat pelkistä hengistä ja niiden seuraamisesta.

Synnin merkitys on hämäretty, mitä sillä tarkoitetaan.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Herjaususko on aivan varminta harhaoppia.

Sitä tosiaan kannattaa karttaa. Pari kertaa varoitettuaan kuten sana sanoo.

• Anonyymi

Totuus karvastelee.

• Anonyymi

Hurmoslahkoihin ja henkivaltoihin aivopestyt väärämieliset eivät siedä kuulla totuutta itsestään ja uskostaan.

Pimeästä Afrikasta asti roudataan poppamiehiä puhumaan henkien toiminnasta vahvistamaan heidän uskoaan.

2. Tim. 4:3

Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.

• Anonyymi

Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

• Anonyymi

Herjaususko on niin kauan hyvää uskontoa kun herja kohdistuu muihin.

Kun osuu omalle kohdalle, ei enää niin kivaa ole.

Hieman kuin sotarikosten kanssa. Niitä voi kannattaa kun osuu muiden hengen päälle.

Jos alkaa osua omalle kohdalle, pitääkin ottaa jo toinen kanta.

• Anonyymi

Väkevä eksytys tulee Jeesuksen nimessä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

22. MONI sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia JA SINUN NIMESI KAUTTA kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22. MONI sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia JA SINUN NIMESI KAUTTA kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Niitä "jeesustelijoita" piisaa joka lähtöön.

"Sillä MONTA tulee minun nimessäni ja he eksyttävät MONTA."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä "jeesustelijoita" piisaa joka lähtöön.

"Sillä MONTA tulee minun nimessäni ja he eksyttävät MONTA."

Jesuksen ja Paavalin tuntijoita ja seuraajia ne ovat:

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Nyt pietari suuttuu ja tulee hyvin vihaiseksi.

• Anonyymi

Eikös se Pietari syyttänyt Pyhää Henkeä Ananiaan ja Sariifan ryöstömurhasta?

Se jos mikä on se Pyhän Hengen pilkka?

• Anonyymi

Pyhä Henki on sidottu Jumalan lakeihin, kuten "älä tapa".

Lain rikkominen tarkoittaisi synnin tekemistä.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on sidottu Jumalan lakeihin, kuten "älä tapa".

Lain rikkominen tarkoittaisi synnin tekemistä.

Synnithän on jo annettu anteeksi.

• Anonyymi

Olipas taas, sanonko mikä.
        Oletpa sinä ahkera valehtelija!
        Tiedätkö, miten valehtelijoitten käy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnithän on jo annettu anteeksi.

Syntien sovitus ei tullut automaattisesti vielä kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi 2000 v. sitten. Se on vasta optio.

Syntien anteeksisaaminen eli syntien pesu pitää saada omaksi henkilökohtaisella tasolla, mikä Raamatun mukaan tapahtuu kasteessa ja ehtoollisessa. Niitä Jumalan armotekoja syntien pois pesemiseksi kutsutaan sakramenteiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas taas, sanonko mikä.
        Oletpa sinä ahkera valehtelija!
        Tiedätkö, miten valehtelijoitten käy?

Asia ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta huomautanpa vaan, että olet kyllä viimeinen ihminen syyttämään ketään muuta valehtelijaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta huomautanpa vaan, että olet kyllä viimeinen ihminen syyttämään ketään muuta valehtelijaksi.

Aikamoinen syytös, kun et minua edes tunne!

• Anonyymi

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi edes tutkittu, niin kyllä pääepäiltyjä olisi ollut entinen kokenut murhamies Saulus Tarsolainen ja asiasta kertonut Pietari, joka näki viimeiseksi pariskunnan elossa.

• Anonyymi

Apt.5
        Karmea ryöstömurha. Ruumiit haudattiin heti ja rahat jaettiin.
        Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apt.5
        Karmea ryöstömurha. Ruumiit haudattiin heti ja rahat jaettiin.
        Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

Ei ihme ollenkaan, että Johannes sanoi alkuseurakunan tilasta näin:

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

Mitä hyvää sinä ”edesmennyt” luulet valheillasi edistäväsi?

• Anonyymi

Tarkoitushakuisesti olet jättänyt lukematta ja ymmärtämättä Paavalin uskoontulon, kääntymyksen ja pelastuksen. Pilkkaat Jeesusta. Häpeä!

• Anonyymi

Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.

• Anonyymi

1. Tim. 6:10

Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

Kommunismi valtasi alkuseurakunnan ja sen loppu tuli noin 70 jKr.

Johannes karkotettiin sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.

• Anonyymi

Onpa ”edesmenneellä” jutut…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa ”edesmenneellä” jutut…

Sitä jeesustasiko tarkoitat, onhan sen jutut humpuukiksi havaittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä jeesustasiko tarkoitat, onhan sen jutut humpuukiksi havaittu.

Vai niin. Laitapa argumentit pöytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Laitapa argumentit pöytään.

Eipä ole edesmennyttä näkynyt uudelleen tulevaksi. Missä lienee aavikon hiekassa lojumassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole edesmennyttä näkynyt uudelleen tulevaksi. Missä lienee aavikon hiekassa lojumassa.

No olipa siinä argumentti…

• Anonyymi

Joissakin lahkoissa kolehdin keruun saatesanoina on viitattu Ananiaan ja Safiiran kohtaloon.

Samoin katkaistuun Malakin jakeeseen siunauksien saamisesta, mutta jätetään kertomatta, että kymmenykset eivät tarkoittaneet rahaa, vaan elintarvikkeiden viemistä Leeviläisille papeille, joilla ei itsellä ollut viljelysmaata.

Mal. 3:10

Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

Rahan antamista ei suositella, koska silloin siitä ottaa kunnian Mammon-epäjumala.

Laki kymmenyksistä

5. Moos. 14:26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

• Anonyymi

Laki kymmenyksistä
        5. Ms.14
        22 "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20+]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki kymmenyksistä
        5. Ms.14
        22 "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20 ]

Laupiaalla Samarialaisella oli niitä väkeviä juomia (pirtua) mukana, jolla hän desinfioi haavat ja sitten sitoi ne.

5.Ms.14
        26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

26 Och du må köpa för penningarna vadhelst dig lyster fäkreatur eller småboskap, eller vin eller andra starka drycker eller vad du eljest kan åstunda; och så skall du hålla måltid där inför HERRENS, din Guds, ansikte och glädja dig med ditt husfolk.

26 And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the Lord thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laupiaalla Samarialaisella oli niitä väkeviä juomia (pirtua) mukana, jolla hän desinfioi haavat ja sitten sitoi ne.

5.Ms.14
        26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

26 Och du må köpa för penningarna vadhelst dig lyster fäkreatur eller småboskap, eller vin eller andra starka drycker eller vad du eljest kan åstunda; och så skall du hålla måltid där inför HERRENS, din Guds, ansikte och glädja dig med ditt husfolk.

26 And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the Lord thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household,

starka drycker, strong drink, väkijuoma

Brown-Driver-Briggs Hebrew Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 07941

שכר

shekar shay-kawr'

Sanaluokka

from 07937 ,Greek 4608 σικερα and 4965 συχαρ

King James Version käännökset sanasta

AV-strong drink 21, strong wine 1, drunkard 1

Merkitys

1) strong drink, intoxicating drink, fermented or intoxicating liquor

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

starka drycker, strong drink, väkijuoma

Brown-Driver-Briggs Hebrew Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 07941

שכר

shekar shay-kawr'

Sanaluokka

from 07937 ,Greek 4608 σικερα and 4965 συχαρ

King James Version käännökset sanasta

AV-strong drink 21, strong wine 1, drunkard 1

Merkitys

1) strong drink, intoxicating drink, fermented or intoxicating liquor

Sanan intoxication käännös englanti-suomi

päihtymys
        humalatila
        juopumus
        juopumus päihtymys

Liquor
        viina
        Viinat voivat olla maustettuja tai maustamattomia.
        Viina on viisasten juomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan intoxication käännös englanti-suomi

päihtymys
        humalatila
        juopumus
        juopumus päihtymys

Liquor
        viina
        Viinat voivat olla maustettuja tai maustamattomia.
        Viina on viisasten juomaa.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

Absolutismi on varoittava asia. Esim. Norjan Breivik jne.

• Anonyymi

Saarn. 9:7

Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

• Anonyymi

Käskikö "Henki" sitten Pietaria ja Paavalia tappamaan pariskunnan rahojen saamiseksi heiltä?

Miksi ruumiit haudattiin heti piiloon?

• Anonyymi

"Pietari Suuri hattunsa polki"

Taisi olla eri Pietari.
      No, hällä väliä.

• Anonyymi

Eikös ne murhamiehet yleensä selittele tekojaan, että henki käski tai Jeesus käski tappaa.
      Vastuuta ei otettaisi itse, vaan syytetään siitä jotkain muuta tahoa.

• Anonyymi

Paavalikin syytti omista synneistään milloin lihoja ja vanhoja aatameita, kun ei itse ottanut vastuuta omista synneistään ja pahoista teoistaan. Paavali ei tehnyt todellista parannusta kaikista synneistään.
        Yritti vedota siihen ajatukseen, kun kerran toisetkin kaikki on syntisiä, niin siihen joukkoon voi hyvin sulautua.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Paavali ei kaihtanut edes valehtelemista, jos tarkoitus on tarpeeksi hyvä, niin ei se ole syntiä.

Tarkoitus pyhittää keinot!

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Pietari osti kaksi miekkaa ja kantoi miekkaa ja se koitui hänen kohtalokseen.

Pietari oli äkkipikainen luonne.

Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.

• Anonyymi

Sekä Paavali että Pietari kohtasivat pahan äkkikuoleman Roomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä Paavali että Pietari kohtasivat pahan äkkikuoleman Roomassa.

Niinkö, vaikka eikös he olleet jumalan erityisessä suojelussa?

• Anonyymi

Jumalan lakien noudattaminen antaa pitkän ja siunatun elämän.

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

• Anonyymi

Jumalan lupaukset ovat ikuisia.

Noudattakaa hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä teille tänään annan, että te ja teidän jälkeläisenne menestyisitte ja saisitte elää vanhoiksi siinä maassa, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille ikuisiksi ajoiksi."

Teidän, teidän lastenne ja teidän lastenne lasten tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, ja noudattaa koko elämänne ajan hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä annan teille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lupaukset ovat ikuisia.

Noudattakaa hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä teille tänään annan, että te ja teidän jälkeläisenne menestyisitte ja saisitte elää vanhoiksi siinä maassa, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille ikuisiksi ajoiksi."

Teidän, teidän lastenne ja teidän lastenne lasten tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, ja noudattaa koko elämänne ajan hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä annan teille.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vai onko?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2075
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      330
      1274
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      91
      1166
    4. 149
      1055
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      67
      919
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      859
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      797
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      23
      796
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      759
    Aihe