Apostoli Johannesta ei juurikaan ole pilkattu

Anonyymi-ap

Vaikka hän kirjoitti paljon Jeesuksen sovitusverestä.
Ja kuitenkin sovitusverta on pilkattu paljon.
Mielenkiintoista.

19

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hihhulit pilkkaa Jeesuksen verta käyttämällä ehtoollisella mehulitkuja.

• Anonyymi

Muuten, valikoima on eri kirkkokunnissa sellainen, että on alkoholitonta ja alkoholipitoista. Omassa seurakunnassani on sekä että. On hyvä, että on eri vaihtoehtoja. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten, valikoima on eri kirkkokunnissa sellainen, että on alkoholitonta ja alkoholipitoista. Omassa seurakunnassani on sekä että. On hyvä, että on eri vaihtoehtoja. 😁

Vain loppuun asti käynyt väkevä viini on Jeesuksen veri, Jeesuksen käskimykset loppuun asti nähnyt veri. Alkoholi on viinin sielu, joka pitää viinin elossa.

Joh. 2:10

ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

• Anonyymi

Eikö Jeesus olekin ihana ja mahtava Vapahtaja? Sinunkin kaikki synnit hän otti Golgatan ristille ja kuoli niiden takia. Ja hän pitää huolta omistaan ja vie taivaaseen kun tämä lyhyt elämä pian loppuu. Eikö olekin mahtavaa? 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Jeesus olekin ihana ja mahtava Vapahtaja? Sinunkin kaikki synnit hän otti Golgatan ristille ja kuoli niiden takia. Ja hän pitää huolta omistaan ja vie taivaaseen kun tämä lyhyt elämä pian loppuu. Eikö olekin mahtavaa? 😁

Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen missään vaiheessa.

Ps. 115:16

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

Jeesus tulee ihan rauhassa takaisin maan päälle ajastaan.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Jeesus ottaa omansa kanssaan maanpäälliseen uuteen Jerusalemiin, mikä laskeutuu taivaasta alas maan päälle.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Eikä Jeesus enää ole saman niminen, koska Saatana teki identiteettivarkauden kun Jeesus nousi taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen missään vaiheessa.

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

Jeesus tulee ihan rauhassa takaisin maan päälle ajastaan.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Jeesus ottaa omansa kanssaan maanpäälliseen uuteen Jerusalemiin, mikä laskeutuu taivaasta alas maan päälle.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Eikä Jeesus enää ole saman niminen, koska Saatana teki identiteettivarkauden kun Jeesus nousi taivaaseen.

Minulle kyllä taivas on se paikka, missä Jeesus itse on. 😁

Jeesushan sanoi näin:
        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        Löytyy Johanneksen evankeliumista😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle kyllä taivas on se paikka, missä Jeesus itse on. 😁

Jeesushan sanoi näin:
        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        Löytyy Johanneksen evankeliumista😁

Luehan tarkemmin.
        Ei Jeesus sano vievänsä ketään Jumalan taivaaseen.
        Jeesus puhuu siitä paikasta, johon hän tulee sieltä taivaasta tänne maan päälle.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Jeesushan sanoi näin:
        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luehan tarkemmin.
        Ei Jeesus sano vievänsä ketään Jumalan taivaaseen.
        Jeesus puhuu siitä paikasta, johon hän tulee sieltä taivaasta tänne maan päälle.

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Jeesushan sanoi näin:
        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

”Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.”

Siis:
        -Jeesus tulee takaisin
        - ottaa meidät tykönsä, luoksensa
        - että me olisimme siellä, missä hän on

King James
        ”And if I go and prepare a place for you, I will come again, and receive you unto myself; that where I am, there ye may be also.”

Niinkuin sanoin, minun taivaani eli paras paikka on se, missä Jeesuskin on.

• Anonyymi

Eräs rehellinen pappi sanoi, että viimeisen aterian jälkeen opetuslapsista osa sammui humalassa puistossa, ei puistoissa yöllä kukaan muuten nuku..

Jeesus oli kokenut viinin käyttäjä ja kesti paremmin juomista ja siksi pysyi hereillä.

Pietarikin huitaisi miekalla humalapäissään ja osui vain sotilaan korvaan.

• Anonyymi

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää: Ja viisaus on vanhurskautettu kaikilta hänen lapsiltansa.

• Anonyymi

Ehtoollisella mehulitkujen juojat pilkkaa Jeesuksen sovintoverta ja hänestä tulee syyllinen Jeesuksen kuolemaan.

1. Kor. 11:27

Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

• Anonyymi

Ja höps taas! Asiayhteys, se konteksti kertoo ihan muusta kuin mehusta. Luepa, niin viisastut.

1 Kor 11:25-34
        ”Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
        Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
        Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.”

Ei siis mitään mehun juonnista. Sinunkin kannattaisi lukea kokonaisuuksia, ei vain yksittäisiä jakeita, niin et mene harhaan. Suosittelen.
        Käytkö seurakuntasi ehtoollisella?

• Anonyymi

Yritätkö sinä poloinen testata Jumalan kärsivällisyyden rajoja?

• Anonyymi

On aika pehmeitä.

• Anonyymi

Paavalinkin puheet käynnistä paratiisissa/taivassa on pelkkiä illuusioita.

Paratiisi on hävitty eikä kukaan ole noussut taivaaseen.

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan taivaassa , jonne ihmisellä ei ole mitään asiaa.

Ap. t. 7:55

Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan taivaassa , jonne ihmisellä ei ole mitään asiaa.

Ap. t. 7:55

Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

Jeesuksen itsensä asettamat ehtoollisen sanat ovat Matteuksen evankeliumissa.

Jeesus asettaa ehtoollisen
        Matt.26
        26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
        27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
        28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi
        29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen itsensä asettamat ehtoollisen sanat ovat Matteuksen evankeliumissa.

Jeesus asettaa ehtoollisen
        Matt.26
        26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
        27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
        28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi
        29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Matt. 26:28

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Mark. 14:24

Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta.

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Joh. 6:55

Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

Jeesus itse ei puhu mitään muistoaterioista. Ne on jälkiäteen tehtyjä lisäyksiä, joilla viedään perusasiaa, syntien anteeksisaamista pois ehtoollisesta.

• Anonyymi

Verijutut vaan jatkuu vaikka halloween meni jo

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      221
      3306
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      21
      3292
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      40
      1839
    4. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1422
    5. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1393
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      54
      1372
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1318
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      201
      1278
    9. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      180
      1238
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      51
      1068
    Aihe