Alusta loppuun

Anonyymi-ap

Nyt on köyhyyden vuosi 2025. Ja on ehkä aika käsitellä muutamia köyhyydessä esiintyviä perusasioita.

1.0 Vesi, hanavesi kannattaa valmistaa mahdollisimman huolellisesti juomakelpoiseksi, koska muutoin ihminen voi olla väsynyt, jos ei juo tarpeeksi. Monellakaan köyhällä ei ole aina varallisuutta ostaa kaupan valmisvettä tai terveyttä edistäviä mehuja ja maitoja, koska ne ovat todella kalliita.

2.0 Alelaari, alelaarista voi ottaa puna, vihreä yms. lappuiset tuotteet. Alelaareilla kiertäminen antaa ihmiselle kuvaa siitä elintarviketarjonnasta, jota on saatavilla. Ja aika usein, jos ei ole paperiköyhä mahdollistaa niukahkon elintarvikkeiston, josta jyystää.

3.0 Ulkoilma, ulkoilma on yleensä ilmaista, jos kyseessä ei ole jonkin erityisen teeman ympärille rakennettu alue. Ulkoilmassa kannattaa olla ja kävellä, se auttaa sitten, jos tulee vaikka sairaus ja joutuu sisätiloihin. Alunperin ihminen oli ulkoilma eläjä, mutta myöhemmän kehityksensä myötä menetti kyvyn tulla tilanteissa toimeen.

4.0 Vaatetusesineet, vaatetus esineet jakautuvat karkeasti sisävaatteisiin ja ulkovaatteisiin, sekä kenkiin. Kuhunkin niistä kuuluu vielä erilaiset alakategoriat.
Kenkiä tarvitaan talven kylmyyteen ja liukkauteen, syksyn märkään ja kesän viileyteen, samoin kuin vaatetusesineistä ulkovaatetus esineet. Sisävaatetus esineet voidaan jakaa kylmän ja kuuman kauden tuotteisiin, samoin kuin kenkien sukat. Näitä kaikkia kannattaa olla omissa selkeästi erottuvissa kategorisissa paikoissaan, että ne heti saatavilla, kun on tarve.

5.0 Pesiminen, laitteistot jne. Pesiminen voidaan suorittaa, joko sisätiloissa tai ulkona. Kaikissa näissä on omat puolensa. Ulkopesimistä tukee sen hinta, joka on välineineen n. 1000€ täältä ikuisuuteen, kunnes aika on tehnyt tehtävänsä ja lisävälineistöä tarvitaan. Myös vaatteet tarvitsevat pesemisen mahdollisuuden. Ja ihminen jonkin lämpimän paikan, jossa pestä.
Sisätiloissa hyötynä voi olla vedottomuus, jos on valinnut sellaisen kohteen. Sisätilojen selkeä haitta on seinien hinta. Ja erilaiset toimet esim. syöminen sisätiloissa altistaa roskien kuljettamiseen tuhlattuun aikaan. On myös muuta pöhinää sisäpesimisen tiimoilta, johon käytetty aika voitaisiin hyödyntää muutoin paremmin.

Mitä muita vinkkejä te tahdotte jakaa asiasta köyhyyden vuonna 2025?

6

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orastavan köyhyyden voi suistaa raiteiltaan käyttämällä niitä varoja, mitä
      on haalinut kasaa parempina aikoina. Kun säästää edes pienen summan
      kuukaudessa lukuisien vuosien ajan, niin siitä kertyy potti, millä voi
      sinnetellä köyhyyden erämaan tuolle puolen vaikka ahdistavaa oloa.

      • Anonyymi

        Niin ravinnostahan tässä nyt keskustellaan. Ja, jos joutuu olemaan pitkiä aikoja syömättä ja ilman riittävää juomista, huonostihan siinä käy.
        Siksi elintarvikkeet ovat se seikka ja ainoa asia, johon ihminen voi panostaa. Etsimällä pulloja asutuilta alueilta voidaan saavuttaa elintarvikkeiden omavaraisuutta. Liha toki on unelmahorisontin tuolla puolella, kuten tuoreet hedelmät ja marjat. Mutta joskus alelaari antaa ja toisinaan se taas ottaa. Kukapa ne kaikki kerrat tietäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ravinnostahan tässä nyt keskustellaan. Ja, jos joutuu olemaan pitkiä aikoja syömättä ja ilman riittävää juomista, huonostihan siinä käy.
        Siksi elintarvikkeet ovat se seikka ja ainoa asia, johon ihminen voi panostaa. Etsimällä pulloja asutuilta alueilta voidaan saavuttaa elintarvikkeiden omavaraisuutta. Liha toki on unelmahorisontin tuolla puolella, kuten tuoreet hedelmät ja marjat. Mutta joskus alelaari antaa ja toisinaan se taas ottaa. Kukapa ne kaikki kerrat tietäisi?

        Eläköön köyhyyden kukoistus.


    • Anonyymi

      Minä irtaannuin köyhyydestä kun menin töihin vuonna 1977 .
      Sen jälkeen on mennyt ihan hyvin vaikka miljoonaa en kerännytkään.

      • Anonyymi

        Ai että, että oikei menit töihin. Mitä yrität todistella tuolla höynpölyllä? Ketkä ovat niitä ihmisiä, jotka voivat töissä hyvin ja tienaa???? Olet varmasti yksi miljoonasta suomalaisesta, joka noin voi sanoa tai sinut on aivopesty, että viis rahasta kunhan on töitä????!!!!! heheee... Kyllä normi ihminen on töissä rahan vuoksi ei siksi että saa itse maksaa siitä että on töissä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että, että oikei menit töihin. Mitä yrität todistella tuolla höynpölyllä? Ketkä ovat niitä ihmisiä, jotka voivat töissä hyvin ja tienaa???? Olet varmasti yksi miljoonasta suomalaisesta, joka noin voi sanoa tai sinut on aivopesty, että viis rahasta kunhan on töitä????!!!!! heheee... Kyllä normi ihminen on töissä rahan vuoksi ei siksi että saa itse maksaa siitä että on töissä.

        Vahingossa sanoin, että miljoona en kerännyt, mutta ansaitsin kuitenkin
        reilun miljoonan työurani aikana ja käytinkin sen paitsi 5% laitoin säästöön.
        Noista ansioista on se hyöty, että lopun elämää tulee keskiarvoeläkettä ja
        se riittää mainiosti kohtuullisen elintason ylläpitoon ympäri vuoden.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe