Kristillinen kysymys: miten kukaan kristitty voi puolustella puhtaalla omatunnolla Gazan tapahtumia?

Anonyymi-ap

päivänä julkaiseman tilaston mukaan Gazassa oli koko Israelin ja Hamasin välisen sodan aikana kuollut yhteensä ainakin 34 735 ihmistä. Uhreista 14 500 oli tilaston mukaan lapsia ja 9 500 naisia. Kaksi päivää myöhemmin julkaistussa tilastossa uhrien kokonaismäärä oli noussut 34 844 kuolleeseen. 14.5.2024

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en tajua miten tätä voi katsoa jotenkin kristillisesti ja antaa Israelin touhuille siunauksensa.

54

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No entäpä Hamisin teot ? Panttivankien sieppaukset ? Oliko se oikein ? Kerro ensin se.

• Anonyymi

Onko kukaan väittänyt, että Hamasin teot olisivat oikein? Väistit kysymyksen kysymyksellä.

• Anonyymi

Ei vaan pidä ruveta leikkimään Israelin kanssa. Siinä näet tuloksen. Niillä on esim. Mossad. Suurvallatkaan eivät pärjää Mossadille. Se on nähty jo kauan sitten.

• Anonyymi

Mikä on sinun kristillinen vastaus Hamasin tekoihin ?

• Anonyymi

"Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en tajua miten tätä voi katsoa jotenkin kristillisesti ja antaa Israelin touhuille siunauksensa."

Tässä onkin kaksi kristittyjen joukkoa:

1) LIHASTA SYNTYNEET KATOLISEN KIRKON JÄLKELÄISET

Ilm.17
      5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, MAAN PORTTOJEN JA KAUHISTUKSIEN ÄITI".
      6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

2) HENGESTÄ SYNTYNEET JEESUKSEN SEURAAJAT

Gal.4
      22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
      23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
      24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
      25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
      26 MUTTA SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
      27 SILLÄ KIRJOITETTU ON: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN (vrt. Saara), JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
      29 Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
      30 MUTTA MITÄ SANOO RAAMATTU? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
      31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Lihasta syntyneet Haagar-kristityt siunaavat lihasta syntynyttä Haagar-Israelia, josta Raamattu sanoo:==> "Aja pois orjatar poikinensa" ja josta Jeesus sanoi

Matt.23
      37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niin kuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
      ==> 38 Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI'.

• Anonyymi

Saisko saman selkosuomella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisko saman selkosuomella?

No yritäpä miettiä ja kerro sitten, mitä tarkoittaa:

1) " 25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA" sekä
        "30 ..."AJA POIS ORJATAR POIKINENSA" ?

2) "Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI'." ?

Tarkoittaako se esim "siunaa Haagar-Israelia, jotta pelastuisit" vai mitä...?

• Anonyymi

Israel on Jaakob, juutalaiset on Jaakobin pojat. Nämä on mainittu raamatussa, ei Israelin valtiota.

Älä siunaa Israelin valtion ja armeijan suorittamia hirmutekoja.
      Siunaa Israelin ihmisiä, jotka kieltäytyvät ottamasta osaa hirmutekoihin. Näitä (juutalaisia) on mm. Israelin vankiloissa suorittamassa kieltäytymistä seuraavaa vankeusrangaistusta.

• Anonyymi

Jotkut israelilaisnuoret ovat tehneet jopa itsemurhan, koska eivät ole voineet alkaa murhata avuttomia ihmisiä, varsinkaan lapsia ja kansa järjestää mielenosoituksia Netanjahua vastaan.

Netanjahu on Putiniin verrattava hirviö ja rikollinen, joka ei välitä pätkääkään uhreista, ei edes oman maansa uhreista. Tärkeintä on oma vallassa pysyminen ja välttää itse joutumasta vankilaan korruptiorikosten vuoksi. Nyt päälle tulevat vielä sotarikokset, joten eipä tällä psykopaatilla ole halua lopettaa sotimista.

• Anonyymi

Koska a. nuo tiedot on valetta, koska lähde on Hamasilta ja b. Israelin väitetään ampuvan siviilejä, vaikka kohteet on yli 90% olleet terroristien tukikohtia. Kuka tietää kuinka monta lasta siellä oikeasti on kuollut?

• Anonyymi

No sinähän sen varmasti "tiedät", koska sinulla on "luotettavat tietolähteet" (=huuhaaprofeetat), mutta kerro, missä teidän kristittyjen UTssa käsketään siunaamaan Haagar-Jerusalemia/Israelia, jotta te "Jeesuksen seuraajat" pelastuisitte?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No sinähän sen varmasti "tiedät", koska sinulla on "luotettavat tietolähteet" (=huuhaaprofeetat), mutta kerro, missä teidän kristittyjen UTssa käsketään siunaamaan Haagar-Jerusalemia/Israelia, jotta te "Jeesuksen seuraajat" pelastuisitte?

Ef.3:6 muihin kansoihin kuuluvilla on sama oikeus perintöön kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen.
        7 Tämän evankeliumin palvelija minusta on tullut sen armolahjan perusteella, jonka Jumala on voimassaan minulle suonut.

Meillä on sama Jumala ja olemme samaa kansaa, Jumalan lapsia.

• Anonyymi

Aloittaja hoi

Mikä valtakunta maailmassa on koskaan antanut vihollisen hyökätä maahansa ja sanonut tervetuloa ? Israelkö ei saisi puolustaa maatansa ? On monia maita historiassa jotka ovat olleet peritä heikkoja vihollisen hyökätessä. Toisessa ms ssa Tanska, Norja, Puola, Baltian maat jne, jne.

• Anonyymi

" Israelkö ei saisi puolustaa maatansa ?"

Sodankäynneilläkin on sääntönsä ja niissä kansanmurha luetaan sotarikokseksi.

• Anonyymi

Niin, Israel ei aloittanut sotaa.

Ja vastapuoli ei välitä vähääkään siviiliuhreista vaan käyttää kaiken aikaa heitä ihmiskilpinä, piiloutuen sairaaloihin ja kouluihin sun muihin.

Eräs vastapuolen johtaja piti vain hyvänä suurta määrää siviiliuhreja, sillä länsimaissa on aloittajan kaltaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä näitä sairaita strategioita ja väärästä säälistä alkavat puolustaa niitä, jotka ovat pahalla asialla ja jotka koko sodan ovat aloittaneet ja sitä haluavat jatkaa.

• Anonyymi

Niin ja vastapuolihan heti alussa julisti pyhän sodan, eli siinä otettiin uskonto mukaan heti alkuunsa.

Ikävää on ollut nähdä se, kuinka otsikot on Suomessa väännetty kieroon kaiken aikaa vastapuolen hyväksi.

Eli kun vastapuoli hyökkää, niin siitä ei uutisoida, mutta kun Israel sittan vastaa tulitukseen, niin sitten otsikoidaankin vain niin, että Israel hyökkäsi !

Todella puolueellista otsikointia Suomen medioissa !

Mistä tämä oikein johtuu, kuka tai mikä taho tälläistä masioin ja haluaa vääristää asioiden oikean laidan ?

Siis tämä ei ole vain joku yksittäinen tapaus, vaan jatkuvaa toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja vastapuolihan heti alussa julisti pyhän sodan, eli siinä otettiin uskonto mukaan heti alkuunsa.

Ikävää on ollut nähdä se, kuinka otsikot on Suomessa väännetty kieroon kaiken aikaa vastapuolen hyväksi.

Eli kun vastapuoli hyökkää, niin siitä ei uutisoida, mutta kun Israel sittan vastaa tulitukseen, niin sitten otsikoidaankin vain niin, että Israel hyökkäsi !

Todella puolueellista otsikointia Suomen medioissa !

Mistä tämä oikein johtuu, kuka tai mikä taho tälläistä masioin ja haluaa vääristää asioiden oikean laidan ?

Siis tämä ei ole vain joku yksittäinen tapaus, vaan jatkuvaa toimintaa.

"Niin ja vastapuolihan heti alussa julisti pyhän sodan, eli siinä otettiin uskonto mukaan heti alkuunsa."

Mennäänpäs nyt ALKULÄHTEILLE eli kumpi oli ENSIN 1) juutalaisten raaka Raamattu vai 2) muslimien raaka Koraani?

Kumpi otti vaikutteita kummalta omaan "Pyhään kirjaansa"?

1. Sam. 15:3 "NÄIN SANOO HERRA SEBAOT: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan SURMAA miehet ja naiset, LAPSET ja IMEVÄISET, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

2. Moos. 32:27 "NÄIN SANOO HERRA, ISRAELIN JUMALA: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja TAPPAKAA JOKAINEN, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (JUMALA) SANOI minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja SURMATKAA. Älkää säälikö, älkää armahtako, TAPPAKAA tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, LAPSET ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja HERRA SANOI Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja LÄVISTÄ HEIDÄT PAALUIHIN HERRALLE, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

Tuom. 14:19 "Silloin HERRAN HENKI tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, LÖI siellä KUOLIAAKSI kolmekymmentä miestä."

4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he KIVITTIVÄT HÄNET KUOLIAAKSI, NIINKUIN HERRA OLI MOOSEKSELLE KÄSKYN ANTANUT."

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT ."

Kuten huomaamme, niin JUUTALAISTEN JUMALA KÄSKEE SUORITTAMAAN KANSANMURHAN, joten he toimivat nyt ihan Jumalansa ohjeita noudattaen, kun heillä on siihen MAHDOLLISUUS eli ASEET ja TEKOSYY tehdä lopullisesti selvää kokonaisesta kansasta, joka on heidän tiellään.

Aikaisemmin näennäinen sivistys ja kuuluminen demokraattisten maiden joukkoon on estänyt heitä toimimasta täysin brutaalin Jumalansa ohjeita noudattaen ja ovatkin joutuneet tyytymään apartheidiin ja hitaaseen palestiinalaisten maiden ryöstämiseen, mutta nyt vihdoinkin on tullut tilaisuus "lopulliseen ratkaisuun" tässä "palestiinalaiskysymyksessä"!

Ja koska te "kristityt" olette saaneet Katoliselta psykopaattikirkolta oman ristiriitaisen "Jumalan sananne" eli kristittyjen Raamatun, joka sisältää teidän kristillisen rakkaudenjumalanne lisäksi (UT) juutalaisten hirviöjumalan (VT) , niin tottahan te juutalaisia palvovat Katolisen murhakirkon jälkeläiset valitsette sen hirviöjumalanne periaatteet, kun teillä on siihen mahdollisuus.

Tästä tuleekin mieleeni Salomon tuomio 1. Kun. 3:16–28, jota te Isrelia siunailevat kristityt voisitte miettiä, mistä siinä oikein oli kysymys?

Matt.25
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'HERRA, MEHÄN PALVELIMME SINUA SIUNAAMALLA SILMÄTERÄÄSI ISRAELIA KAIKIN TAVOIN SEN TEHDESSÄ SELVÄÄ VIHOLLISISTAAN JA SINUNKIN VIHOLLISISTASI?
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin ja vastapuolihan heti alussa julisti pyhän sodan, eli siinä otettiin uskonto mukaan heti alkuunsa."

Mennäänpäs nyt ALKULÄHTEILLE eli kumpi oli ENSIN 1) juutalaisten raaka Raamattu vai 2) muslimien raaka Koraani?

Kumpi otti vaikutteita kummalta omaan "Pyhään kirjaansa"?

1. Sam. 15:3 "NÄIN SANOO HERRA SEBAOT: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan SURMAA miehet ja naiset, LAPSET ja IMEVÄISET, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

2. Moos. 32:27 "NÄIN SANOO HERRA, ISRAELIN JUMALA: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja TAPPAKAA JOKAINEN, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (JUMALA) SANOI minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja SURMATKAA. Älkää säälikö, älkää armahtako, TAPPAKAA tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, LAPSET ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja HERRA SANOI Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja LÄVISTÄ HEIDÄT PAALUIHIN HERRALLE, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

Tuom. 14:19 "Silloin HERRAN HENKI tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, LÖI siellä KUOLIAAKSI kolmekymmentä miestä."

4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he KIVITTIVÄT HÄNET KUOLIAAKSI, NIINKUIN HERRA OLI MOOSEKSELLE KÄSKYN ANTANUT."

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT ."

Kuten huomaamme, niin JUUTALAISTEN JUMALA KÄSKEE SUORITTAMAAN KANSANMURHAN, joten he toimivat nyt ihan Jumalansa ohjeita noudattaen, kun heillä on siihen MAHDOLLISUUS eli ASEET ja TEKOSYY tehdä lopullisesti selvää kokonaisesta kansasta, joka on heidän tiellään.

Aikaisemmin näennäinen sivistys ja kuuluminen demokraattisten maiden joukkoon on estänyt heitä toimimasta täysin brutaalin Jumalansa ohjeita noudattaen ja ovatkin joutuneet tyytymään apartheidiin ja hitaaseen palestiinalaisten maiden ryöstämiseen, mutta nyt vihdoinkin on tullut tilaisuus "lopulliseen ratkaisuun" tässä "palestiinalaiskysymyksessä"!

Ja koska te "kristityt" olette saaneet Katoliselta psykopaattikirkolta oman ristiriitaisen "Jumalan sananne" eli kristittyjen Raamatun, joka sisältää teidän kristillisen rakkaudenjumalanne lisäksi (UT) juutalaisten hirviöjumalan (VT) , niin tottahan te juutalaisia palvovat Katolisen murhakirkon jälkeläiset valitsette sen hirviöjumalanne periaatteet, kun teillä on siihen mahdollisuus.

Tästä tuleekin mieleeni Salomon tuomio 1. Kun. 3:16–28, jota te Isrelia siunailevat kristityt voisitte miettiä, mistä siinä oikein oli kysymys?

Matt.25
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'HERRA, MEHÄN PALVELIMME SINUA SIUNAAMALLA SILMÄTERÄÄSI ISRAELIA KAIKIN TAVOIN SEN TEHDESSÄ SELVÄÄ VIHOLLISISTAAN JA SINUNKIN VIHOLLISISTASI?
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

Pohdittavaa Israelia siunaileville Katolisen porttokirkon jälkeläisille.

1. Kun. 3:16–28
        16 Noihin aikoihin kuninkaan puheille tuli kaksi porttoa. He astuivat hänen eteensä, 17 ja toinen heistä sanoi: ”Herrani, kuule minua! Minä ja tuo nainen asumme samassa talossa. Hän oli läsnä, kun minä synnytin lapsen. 18 Ja kun oli kulunut kaksi päivää siitä kun minä synnytin, silloin myös tuo nainen sai lapsen. Me olimme kahden, talossa ei ollut ketään muuta. 19 Tuon naisen poika kuoli yöllä, hän oli nukkuessaan tukahduttanut sen. 20 Silloin hän nousi keskellä yötä ja otti poikani minun vierestäni. Minä nukuin, ja niin hän pani lapsen viereensä makaamaan ja asetti kuolleen poikansa minun viereeni. 21 Kun aamulla nousin imettämään poikaani, se oli kuollut. Minä tutkin silloin lapsen tarkoin, eikä se ollut minun synnyttämäni poika!” 22 Toinen nainen sanoi: ”Tuo ei ole totta! Minun poikani elää, sinun poikasi kuoli!” Toinen vastasi: ”Ei, tuo kuollut on sinun poikasi, minun poikani elää!” Näin he riitelivät kuninkaan edessä.

23 Kuningas sanoi: ”Tämä nainen väittää, että elävä poika on hänen ja kuollut tuon toisen. Tämä toinen taas sanoo, ettei se ole totta, kuollut poika on toisen ja elävä hänen.” 24 ”Hakekaa minulle miekka”, kuningas sanoi. Miekka tuotiin kuninkaan eteen. 25 Hän antoi käskyn: ”Halkaiskaa elävä lapsi kahtia ja antakaa toinen puoli toiselle, toinen toiselle.” 26 Silloin rakkaus lapseen pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: ”Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!” Mutta toinen sanoi: ”Ei minulle eikä sinulle. Halkaiskaa vain!” 27 Silloin kuningas lausui: ”Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, älkää tappako sitä. Hän on lapsen äiti.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pohdittavaa Israelia siunaileville Katolisen porttokirkon jälkeläisille.

1. Kun. 3:16–28
        16 Noihin aikoihin kuninkaan puheille tuli kaksi porttoa. He astuivat hänen eteensä, 17 ja toinen heistä sanoi: ”Herrani, kuule minua! Minä ja tuo nainen asumme samassa talossa. Hän oli läsnä, kun minä synnytin lapsen. 18 Ja kun oli kulunut kaksi päivää siitä kun minä synnytin, silloin myös tuo nainen sai lapsen. Me olimme kahden, talossa ei ollut ketään muuta. 19 Tuon naisen poika kuoli yöllä, hän oli nukkuessaan tukahduttanut sen. 20 Silloin hän nousi keskellä yötä ja otti poikani minun vierestäni. Minä nukuin, ja niin hän pani lapsen viereensä makaamaan ja asetti kuolleen poikansa minun viereeni. 21 Kun aamulla nousin imettämään poikaani, se oli kuollut. Minä tutkin silloin lapsen tarkoin, eikä se ollut minun synnyttämäni poika!” 22 Toinen nainen sanoi: ”Tuo ei ole totta! Minun poikani elää, sinun poikasi kuoli!” Toinen vastasi: ”Ei, tuo kuollut on sinun poikasi, minun poikani elää!” Näin he riitelivät kuninkaan edessä.

23 Kuningas sanoi: ”Tämä nainen väittää, että elävä poika on hänen ja kuollut tuon toisen. Tämä toinen taas sanoo, ettei se ole totta, kuollut poika on toisen ja elävä hänen.” 24 ”Hakekaa minulle miekka”, kuningas sanoi. Miekka tuotiin kuninkaan eteen. 25 Hän antoi käskyn: ”Halkaiskaa elävä lapsi kahtia ja antakaa toinen puoli toiselle, toinen toiselle.” 26 Silloin rakkaus lapseen pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: ”Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!” Mutta toinen sanoi: ”Ei minulle eikä sinulle. Halkaiskaa vain!” 27 Silloin kuningas lausui: ”Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, älkää tappako sitä. Hän on lapsen äiti.”

"26 Silloin rakkaus lapseen pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: ”Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!” Mutta toinen sanoi: ”Ei minulle eikä sinulle. Halkaiskaa vain!” 27 Silloin kuningas lausui: ”Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, älkää tappako sitä. Hän on lapsen äiti.”"

Suhtautuminen palestiinalaisiin lapsiin paljastaa myös sen, ketkä ovat todellisia lähimmäisiään rakastavia Jeesuksen seuraajia ja ketkä pelkkiä muotojumalisia ihmisten palvojia.

• Anonyymi

Aloittajakin on puhuttu ympäri. Kai manipuloitu on oikea sana. Näin voidaan yhteiskunnassa tehdä. Vasta Jeltsin tunnusti että talvisota sodittiin. Toiseksi hän tunnusti että NL aloitti sen. Sitä ennen talvisotaa ei ollut ollenkaan. Näin opetettiin lapsille koulussa. Aloittaja kuuluu tähän ryhmään. Onko aloittaja tämä kristillistä ?

• Anonyymi

Palestiinalaiset ovat porukka, joita ketkään eivät halua alueelle. Jordania, Tunisia ovat ajaneet heidät pois alueeltaan. Israel antoi heille Gazan. Eivät osaa sielläkään kunnolla.

• Anonyymi

Tässäpä oiva syy Jeesuksen seuraajille kansanmurhan oikeuttamiseen ja oman omantunnon (jos sitä on) rauhoittamiseen...

• Anonyymi
        UUSI

"2025-01-04 11:26:16
        Palestiinalaiset ovat porukka, joita ketkään eivät halua alueelle"
        ++++++++++++
        Kyllä niiden alueet juutalaisille kelpaa.
        Israelin laittomat "siirtokunnat" leviävät koko ajan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"2025-01-04 11:26:16
        Palestiinalaiset ovat porukka, joita ketkään eivät halua alueelle"

Kyllä niiden alueet juutalaisille kelpaa.
        Israelin laittomat "siirtokunnat" leviävät koko ajan.

Palestiinalaiset vaan ovat "luvatun maan" valloittamisen tiellä, joten kansanmurha on juutalaisten "lopullinen ratkaisu palestiiinalaiskysymykseen".

Ja Raamatullahan tätä ei voi mitenkään perustella...ei edes juutalaisten omalla Raamatulla eli VTlla...sillä sen mukaan Jumala on täyttänyt Israelille lupauksensa jo aikoja sitten.

Neh.9
        7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
        8 Ja SINÄ HAVAITSIT HÄNEN SYDÄMENSÄ USKOLLISEKSI SINUA KOHTAAN, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. JA LUPAUKSESI SINÄ OLET TÄYTTÄNYT, sillä sinä olet vanhurskas.

Toisin kuin Aabraham, joka oli uskollinen Raamatun Jumalalle, niin tästä nykyisestä Hagar-Israelista, joka valloittaa "luvattua maata" omassa voimassaan, ei voi sanoa samaa.

Hebr.11
        8 Uskon kautta oli Aabraham KUULIAINEN, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        9 Uskon kautta hän ELI MUUKALAISENA LUPAUKSEN MAASSA NIIN KUIN VIERAASSA MAASSA, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        10 SILLÄ HÄN ODOTTI SITÄ KAUPUNKIA, JOLLA ON PERUSTUKSET JA JONKA RAKENTAJA ON JUMALA.
        11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
        12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
        13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja TUNNUSTANEET OLEVANSA VIERAITA JA MUUKALAISIA MAAN PÄÄLLÄ.
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ILMAISEVAT ETSIVÄNSÄ ISÄNMAATA
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 MUTTA NYT HE PYRKIVÄT PAREMPAAN, SE ON TAIVAALLISEEN. SENTÄHDEN JUMALA EI HEITÄ HÄPEÄ, VAAN SALLII KUTSUA ITSEÄÄN HEIDÄN JUMALAKSENSA ; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Kristittyjen Raamatun UTn mukaan Jumala ei salli tämän lihasta syntyneen Hagar-Israelin kutsua itseään heidän Jumalaksensa, mutta Hagar-kristityt ovat eri mieltä oman UTn Jumalansa kanssa.

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA ; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 MUTTA SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
        27 SILLÄ KIRJOITETTU ON: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN (vrt. Saara), joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 MUTTA MITÄ SANOO RAAMATTU? "AJA POIS ORJATRAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Kuten huomaamme, niin kristittyjen omassa Raamatussa UTssa ei kehoteta siunaamaan Hagar-Jerusalemia/Israelia, joka murhasi oman Messiaansa Jeesuksen. Ja tämän vahvistaa myös Jeesus.

Matt.23
        37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka TAPAT PROFEETAT ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI.

• Anonyymi

"Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en tajua miten tätä voi katsoa jotenkin kristillisesti ja antaa Israelin touhuille siunauksensa."

Ei-helluntailainen kommentti:

Luulen, että jopa Jehovan todistaja saattaa uskoa "Jumalaan ja Jeesukseen". Ymmärrettävä näkökulmasi Israelin sotimiseen on sillä tavalla, että onko tällainen vastaus terroristien hyökkäykseen hätävarjelun liioittelua.

• Anonyymi

Terrori-iskuun vastattiin sodalla.

Iskuun jonka sotilaallisen suurvallan olisi pitänyt voida estää jos halua olisi ollut.

Niinkö maailma yleensä vastaa terroriin?

• Anonyymi

Hyvin kiteytetty.

Netanjahu tarvitsee sotaa säilyttääkseen valtansa ja siirtääkseen huomion pois omista rikoksistaan.

• Anonyymi

Syntisiä ovat niinkuin vastapuolikin. En ymmärrä minäkään suomalaisia uskovia, jotka hyväksyvät ja selittävät kaikki Israelin teot oikeutetuiksi.

• Anonyymi

Oikeastaan kristinuskolla on syyllisyytensä nykyiseen sotaan. Tänä päivänäkin israelilla on toki tukijamaansa...mutta toisen maailmansodan jälkeen perustettiin israelin valtio ja kyseiselle alueelle alettiin myös vahvasti kristityistä länsimaista tukea juutalaisten muuttoa alueelle.

Lightning

• Anonyymi

Nämä hyödylliset idiootit eli kristityt ovat mahdollistaneet tuon Israelin brutaalin käytöksen ja mahdollistavat sen edelleenkin, sillä Israel on muuttunut heidän teologioissaan Jeesuksen murhaamisen ajoista täydellisen synnittömäksi porukaksi, jolla ei ole mitään mahdollisuutta syyllistyä mihinkään rikokseen tai syntiin.

Kaikki, mitä juutalaiset tekevät, on oikeutettua, sillä ovathan he parasta A-luokkaa ihmiskunnassa, Jumalan ykkössilmäteriä ja 1-luokan omaisuuskansa. Nämä hyödylliset idiootit muodostavat sitten sen toisen, 2-luokan omaisuuskansan ja pääsevät mukaan "tempaukseen" vain, mikäli siunaavat (lue: nuoleskelevat) Israelia kaikin mahdollisin tavoin kaikissa mahdollisissa tilanteissa, sillä Israel pelastaa kristityt. Ennen vanhaan se oli Katolinen mafiakirkko, joka "pelasti" kristityt (itseltään ja keksimältään ikuiselta piinahelvetiltä), joten mihin sitä Jeesusta ylipäätään tarvitaan?

Lahopäitä riittää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä hyödylliset idiootit eli kristityt ovat mahdollistaneet tuon Israelin brutaalin käytöksen ja mahdollistavat sen edelleenkin, sillä Israel on muuttunut heidän teologioissaan Jeesuksen murhaamisen ajoista täydellisen synnittömäksi porukaksi, jolla ei ole mitään mahdollisuutta syyllistyä mihinkään rikokseen tai syntiin.

Kaikki, mitä juutalaiset tekevät, on oikeutettua, sillä ovathan he parasta A-luokkaa ihmiskunnassa, Jumalan ykkössilmäteriä ja 1-luokan omaisuuskansa. Nämä hyödylliset idiootit muodostavat sitten sen toisen, 2-luokan omaisuuskansan ja pääsevät mukaan "tempaukseen" vain, mikäli siunaavat (lue: nuoleskelevat) Israelia kaikin mahdollisin tavoin kaikissa mahdollisissa tilanteissa, sillä Israel pelastaa kristityt. Ennen vanhaan se oli Katolinen mafiakirkko, joka "pelasti" kristityt (itseltään ja keksimältään ikuiselta piinahelvetiltä), joten mihin sitä Jeesusta ylipäätään tarvitaan?

Lahopäitä riittää...

Niinpä, koska uskovat ovat ottaneet valheen vastaan, pitävät juutalaisia Jumalan omaisuuskansana ja erityisenä silmäteränä, jota ei saa arvostella tai hyvä Jumala kostaa... eivät kykene edes näkemään mikä on oikeasti hyvää ja mikä pahaa todellisessa elämässä.

Lightning

• Anonyymi

Uskotko hamasin antamiin lukuihin? Hamasin joukoista heidän ilmoituksen mukaan vain naisia ja lapsia on kaatunut. Ei yhtään miessotilasta ei yhtään vanhuuteen kuollutta??

• Anonyymi

Se että Hamas valehtelee ja että on terroristijärjestö ei anna aihetta yhteenkään siviiliuhriin. Ei se siunaa sitä että tapetaan silmittömästi ihmisiä kun kerran jossain on terroristeja ja valehtelevat.

Ajatella jos jossain länsimaassa tapahtuisi terroriteko ja siihen vastattaisiin samalla tavalla. Mikä kritiikki siitä syntyisi eikä tosiaan kukaan sanoisi että media vain valehtelee.

World Trade Centerin isku oli todella järkytys. Siinä kuoli tuhansia ihmisiä sekä syntyi paljon aineellista vahinkoa. Eikä se aiheuttanut kansanmurhaa, vaikka terroristeja kyllä jahdattiin sekä tapettiin itse pomo.

Guantanamo Bayn vankileiri perustettiin terroristeille ja sitäkin on kritisoitu että on liian karu paikka heille mutta silti ei siellä tapettu ihmisiä silmittömästi eikä kukaan naama punaisena ole huutamassa että media valehtelee ja vaikka ei valehtelisi niin ne terrostit tulee tappaa sinne kaikki olivat olleet osallisia mihinkään tai ei.

• Anonyymi

Voisiko Suomalaiset Suomen lippu kainalossa, mennä vapauttamaan panttivangit. Loppuisi tuo sota.

• Anonyymi
        UUSI

Ei lopu niin kauan kuin Netanjahu on vallassa.

• Anonyymi

En ymmärrä minkä takia suomenmeedia levittää hamasintietoa totuutena ja näin luo juutalaisvihaa. Suomenmeedia on siltä osin syyllinen antisemitismiin. Todella surullista.

• Anonyymi

No sinulla on varmaan jotain todisteita tuon luotettavan tietosi tueksi...?

• Anonyymi

Israel on Jumalan silmäterä! Kyllä Jumala kanansa kynii. Jos joku tähän sotkeutuu, niin huonosti käy.
      Keskustelun aloittajan on syytä rauhoittua!

• Anonyymi

Niin on tosiaan ollut silmäterä. Saksalaiset pisti taivaan tuuliin heistä 6 miljoonaa ja mitä siitä Saksalle seurasi. Hetken päästä se suolsi autoja likuhihnalta ja saksalainen laatu ja auto oli käsite. Jäi Jumalalta kyniminen joko puolitiehen tai täysin tekemättä.

Silmäterälle vähän sattuu kun ottivat Jeesuksen veren päälleen.

Ja silmäterästä pelastuu vain jäännös. Se jäännös, joka luopuu vanhan liiton sotaisuudesta, sapatista ja kääntyy oikeasti Jumalan puoleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on tosiaan ollut silmäterä. Saksalaiset pisti taivaan tuuliin heistä 6 miljoonaa ja mitä siitä Saksalle seurasi. Hetken päästä se suolsi autoja likuhihnalta ja saksalainen laatu ja auto oli käsite. Jäi Jumalalta kyniminen joko puolitiehen tai täysin tekemättä.

Silmäterälle vähän sattuu kun ottivat Jeesuksen veren päälleen.

Ja silmäterästä pelastuu vain jäännös. Se jäännös, joka luopuu vanhan liiton sotaisuudesta, sapatista ja kääntyy oikeasti Jumalan puoleen.

Miksi pitäisi lepopäivästä luopua ? Se on yksi 10 käskyistä.

Se että juutalaiset opettajat tekivät sapatista taakan aikoinaan monilla säännöillä
        Ei saanut parantaa sairaita sapattina ei syödä tähkäpäitä sapatina ja niin edespäin,
        Ei Raamattu kieltänyt parantamasta sapatina tai syömästä tähkäpäitä sapattina.
        Eihän nämä opettajat olleet uskossa jos olisivat olleet he olisivat tienneet milloin Jeesus syntyi ja olisivat olleet viisaitten tietäjien ja paimenten kanssa toivottamassa Jeesuksen tervetulleeksi. Ei tarvitse ihmetellä että he väänsivät sapatin vieton kieroon ja muutkin käskyt. Ettei tulisi väärin käsitystä niin ei käskyt meitä pelasta vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.

• Anonyymi

Antisemitismi on taikasana, jolla voidaan silottaa sotarikokset, aiheutettu nälänhätä ja epäilyttävä kansanmurha. Voi tehdä mitä tahansa niin se on hyväksyttävää kunhan vain ei itseään tapa..

• Anonyymi

Kansanmurhassa ei ole mitään kristillistä. Israelin syntien siunaaminen ei pyhitä ketään.

• Anonyymi

Israel tietää erittäin hyvin, kuinka kauan sen pitää Gazaa siivota ja se sen tekee ja oikein niin!!

• Anonyymi

Päivä päivältä tulee vakuuttuneemmaksi että Hitler taisi sittenkin olla oikeassa kun puhui juutalais kommunistisesta salaliitosta maailman valtaamiseksi!Israel Kiina USA Venäjä,kaikki samanlaisia murhaajia!Terrorismi on sitä että saadaan mahdollisimman paljon siviili uhreja herättämään pelkoa.Israel ainakin onnnistunut hyvin USAn aseilla!!Itse asiassa Putin on siviili uhrien luvuissa oppi poika USA-Israelin rinnalla!

• Anonyymi

Kansanmurha on Putinilta mennyt aivan keturalleen. Omia sotilaita kuolee paljon enemmän kuin mitä saa siviilejä tapettua. Aivan sodan alussa onnistui tappamaan raskaana olevan naisen, mutta sitten on ollut hiljaisempaa. Tahtoa siihen kyllä on voimakkaasti ja jokunen siviili silloin tällöin kuolee, mutta ei sillä tavalla kuin Israelin touhuissa ettei kukaan pysy laskuissa.

USA taasen sen jälkeen kun pudotti pari atomipommia on hieman rauhoittunut ja varsinkin Vietnamin jälkeen se niin paljon nenilleen ettei edes halua oikein ole. Ja Trumpin valinta sinetöi sen ettei toistenkaan kansanmurhat enää samalla tavalla tule onnistumaan.

Israel taasen on voimissaan ja veren maku suussa eikä se että myöntää sen tarkoita sitä että vihaa Israelia. Ei kukaan vihannut Saksaa kun sanoi että menivät tappamaan juutalaisia. He tekivät sen ja sillä selvä. Samoin on Israelin osalta. Kun se tekee sotarikoksia eikä niitä siloitella millään kuvitteellisilla tunteilla.

• Anonyymi
      UUSI

Lähi vuosina alkaa tapahtua.

• Anonyymi
        UUSI

Tapahtuu jo nyt.

Psykopaatit johtavat tätä maailmaa ja jostain syystä typerät ihmiset uskovat heidän valheisiinsa ja kannattavat vielä heitä kuvitellen, että näitä kiinnostaisi tavallisten ihmisten asiat. Eivät tavikset ole muuta kuin hyödyllisiä idiootteja näille vallanhaluisille rikkaille, jotka haluavat yhä enemmän valtaa ja rikkautta. Päästäkseen valtaan, täytyy taviksille lupailla jotain, mutta se on vaan silmänlumetta. Tämä Suomenkin oikeistohallitus ja Purra ("se ei meille käy") on hyvä esimerkki siitä. Ja uskomattominta on se, että Trump on suoraan ilmaissut ihailevansa diktaattoreja ja haluavansa itsekin sellaiseksi, mutta sekään ei kilkuta mitään kelloja typerysten päässä!

Sitten kun valta on saatu keskitettyä oman porukan käsiin, alkaa demokratian murentaminen pala palalta, kunnes ollaan diktatuurissa. Jokainen voi miettiä tunteeko historiasta yhtään hyvää diktaattoria tai diktatuurimaata, joissa tavallisilla ihmisillä menisi hyvin?

Tähän voi luetella niitä.

• Anonyymi
      UUSI

Israel taistelee olemassaolostaan paholaisen voimia vastaan. He ovat avoimesti julistaneet tuhoavansa koko Israelin. He ovat yrittäneet sitä monet kerrat ja aina kärsineet tappion. Islamia nuoleskelevat, heille hyödylliset idiootit valehtelevat mieluusti Israelin naisten ja lapsien tappoja, vaikka suurinosa kuolleista taitaa olla Hamasin taistelijoita ja ihmiskilpiä ja lapsisotilaita ja miinanpolkijoita. Miksi lännen pitäisi taistella Islamin puolesta, viimeiseen länsimaalaiseen asti ? Miksi Hamas luovuttaisi panttivangit, kun YK ja osa Euroopasta rohkaisee heitä taisteluun , kaikin keinoin. ?

• Anonyymi
        UUSI

"Israel taistelee olemassaolostaan paholaisen voimia vastaan."

No osoitapas sieltä teidän kristittyjen Raamatusta eli UTsta, että sitä taistelua paholaista vastaan käydään tällä tavoin?

On tainnut jäädä UT lukematta ja nenä on kiinni siellä juutalaisten Raamatussa, josta nämä "kristilliset viisaudet" ammennetaan.

• Anonyymi
        UUSI

"Miksi Hamas luovuttaisi panttivangit, kun YK ja osa Euroopasta rohkaisee heitä taisteluun , kaikin keinoin. ?"

Tässä pitkittyneessä sodassa on kyse vaan yhden psykopaatin halusta pysyä vallassa ja välttää rikosoikeudenkäynnit.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010342891.html

"Kymmenettuhannet ihmiset osoittivat mieltään Israelin Tel Avivissa lauantai-iltana, kertovat muun muassa Al-Jazeera, The Times of Israel ja CNN-kanava. Järjestäjien mukaan paikalla oli jopa 100 000 mielenosoittajaa.

Tel Avivin kaduilla yhdistyi medioiden mukaan kaksi mielenosoitusta: hallitusta vastustava ja panttivankien vapauttamista vaativa. Mielenosoittajat ovat tyytymättömiä siihen, miten Israelin hallinto on toiminut taistelussaan äärijärjestö Hamasia vastaan. Mielenosoittajat vaativat pääministeri Benjamin Netanjahun eroa ja vaalien aikaistamista.

– Mielenosoituksessa pidetyissä puheissa toistui kaksi pääpointtia: Netanjahu on epäonnistunut ja panttivangit pitää saada kotiin, paikalla ollut Al-Jazeeran toimittaja Imran Khan kertoi kanavalle.

– Me emme pelkää. Te tuhositte tämän maan, ja me korjaamme sen. Haluamme panttivangit takaisin elossa, ei arkuissa, mielenosoittajat huusivat lauantaina CNN:n mukaan."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/netanjahulla-oma-lehma-ojassa-voi-valttaa-oikeuden-jatkamalla-sotaa-arvioi-suomalaisasiantuntija/8928154

"Pellosniemi kertoo MTV Uutiset Livessä, että monien israelilaisasiantuntijoiden mielestä Netanjahulla on kuitenkin henkilökohtainen motiivi jatkaa sotaa.

– Hänellä on paljon pelissä, koska mitä pidempään sota jatkuu, sitä pidempään hän on tämän poikkeushallituksen pääministeri. Se tarkoittaa myös sitä, että hän ei joudu omista korruptiosyytteistään oikeuden eteen.

Netanjahua syytetään muun muassa lahjusten vastaanottamisesta, petoksesta ja luottamusaseman väärinkäytöstä. Hän on kiistänyt kaikki syytteet."

Netanjahu, Putin, Trump jne ...kaikki samanlaisia rikollisia sosiopaatteja/psykopaatteja, ettekä te kristityt typerykset ymmärrä tätä.

• Anonyymi
      UUSI

Ellei Israel nyt sodi sodat loppuunn asti, on Gazan kohtalo sillä edessä. Tuomitsetko silloin Islamin kansanmurhasta ? Islam on raakkunut vuosikymmenet Israelin tuhoamista. Rakentanut tunneleita avustus rahoillaan ja valmistautunut suureen yhteiseen lopulliseen iskuun. Nyt kaikki raakkujat ovat saaneet siipeensä rajusti, eikä heistä ole enää, kuin avustusten vaatijoiksi YK:n kautta. Mutta vielä lentelee ohjuksia Israeliin. Pitääkö heidän saattaa koko lähi itä tuhkaläjäksi, mielummin kuin ryhtyä neuvottelemaan sivistyneesti rauhasta ?

• Anonyymi
        UUSI

Viisas kommentti. Kiitos. Näin on tosi.

• Anonyymi
      UUSI

Se on helppo vaatia jotain toista kääntelemään toista poskea loputtomiin.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä.
      On totisesti törkeää puolustella terroristijärjestö Hamasin toimintaa Gazassa. Suomen pitäisi auttaa Israelia terroristien hävittämisessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      265
      10587
    2. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      282
      10296
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      70
      9603
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      202
      4615
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      309
      2231
    6. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      2118
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      107
      2093
    8. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      121
      1750
    9. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      155
      1711
    10. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1557
    Aihe