Vapaa katolilainen kirkko?

Anonyymi-ap

Liittyykö mitenkään katolilaiseen kirkkoon? Onko opillisia eroavaisuuksia? Muistan käyneeni joskus kauvan sitten lähellä Kreivilää joka mainitaan eräänä kokouspaikkana. Kannattaisiko tuota käydä tutustumassa?

13

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietenkin jotkut pitävät kaikkea lahkolaisuutensa mikä eroaa Rooman kirkosta ja onkin sitä, mutta ei lahkolaisuus ole mitenkään paha jos se perustuu Jeesukseen Kristukseen. Paavali myönsi olevansa lahkolainen, joka uskoo Jeesukseen. Lahkolaisuus on silloin pahasta, jos Kristus on jaettu ja siitä on kinaa ja erimielisyyksiä. Jeesusta voi seurata aivan vapaasti, ei siinä voi eikä saa olla mitään pahaa ja se vapaus sallii vähän hihhulointiakin kun uskon keskus on vain Kristus.

    • Anonyymi

      Heidän opistaan en osaa mitään sanoa mutta sen voi varmuudella sanoa, että katolisen eli Rooman kirkon kanssa näillä ei ole mitään tekemistä. Katolisen kirkon opetuksen mukaan ei ole olemassa kuin yksi kirkko, jota johtaa Kristuksen käskynhaltija, Rooman piispa eli paavi. Kaikki muut ns. “kirkot” ovat katolisen käsityksen mukaan vain kristillisiä yhteisöjä.

      • Anonyymi

        Katolinen pakanauskonto ei ole kristinuskoa, vaan se on murhannut, epäinhimillisillä tavoilla kiduttaen tappanut kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka ymmärsivät Raamattua eivätkä siksi suostuneet liittymään paavin kultin alamaisiksi.

        Katolinen uskonto mainitaan Raamatussa Babylonin porttona, joka istuu seitsemällä vuorella ja pukeutuu helakanpunaiseen ja purppuraan ja pitelee kultaista maljaa, joka on täynnä kauheuksia.

        Paavi lienee Ilmestyskirjan mainitsema väärä profeetta. Paavin junailema krislam saattaa olla antikristuksen ajan pakollinen maailmanuskonto. Siinä uskonnossa Jeesuksen sanominen Jumalaksi on kuolemantuomion ansaitseva rikos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen pakanauskonto ei ole kristinuskoa, vaan se on murhannut, epäinhimillisillä tavoilla kiduttaen tappanut kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka ymmärsivät Raamattua eivätkä siksi suostuneet liittymään paavin kultin alamaisiksi.

        Katolinen uskonto mainitaan Raamatussa Babylonin porttona, joka istuu seitsemällä vuorella ja pukeutuu helakanpunaiseen ja purppuraan ja pitelee kultaista maljaa, joka on täynnä kauheuksia.

        Paavi lienee Ilmestyskirjan mainitsema väärä profeetta. Paavin junailema krislam saattaa olla antikristuksen ajan pakollinen maailmanuskonto. Siinä uskonnossa Jeesuksen sanominen Jumalaksi on kuolemantuomion ansaitseva rikos!

        Katolilaisuus ei ole mitään pakanallisuutta vaan oikeaa alkuperäistä kristinuskoa. Katolinen kirkko on myös ymmärtänyt pyytää anteeksi ihmisten sen nimissä tekemiä rikoksia. Kaikista vastoinkäymisistään huolimatta katolinen kirkko onkin selviytynyt jo 2000 vuotta ja jatkaa maailman suurimpana ja mahtavimpana. Tämä pelkästään on elävä todistus siitä, että katolinen kirkko todellakin on itsensä Kristuksen perustama kirkko, jota eivät tuonelan portit voita.

        Mikään muu kuin katolinen kirkko ei sitäpaitsi voi ymmärtää Raamattua, sillä se on katolisen kirkon kokoama kirja ja tarvitsee rinnalleen elävän tulkitsijansa eli kirkon ja sen opetusviran. Jos Raamattua yrittää tulkita muuten kuin katolisen kirkon opin kautta ei voi muuta kuin eksyä. Kirkon opetus on uskonopillisissa kysymyksissä erehtymätön.

        Katolista kirkkoa ei mainita Johanneksen evankeliumissa tai missään muussakaan Raamatun kirjassa Babylonin porttona, keksit tuon täysin omasta päästäsi.

        Paavi ei ole mikään väärä profeetta eikä ole junaillut mitään “krislamia”, en ole edes kuullut koko termiä eli keksit tuonkin omasta päästäsi.

        Kuten huomaat niin tulkintasi ovat täysin erheellisiä. Palaa siis katolisen kirkon yhteyteen.


    • Anonyymi

      Jos on samanlaista jöpöttämistä kuin katolinen kirkon meno, niin ei kannata mennä pitkästymään. Jos ripaus hihhulointia mukana, niin tietenkin kannattaa käydä tutustumassa.

      • Anonyymi

        Uskontojen harrastaminen viihdykkeenä, tai yrityksenä pelastautua omilla teoillaan, on täysin hukkaan heitettyä aikaa.

        Ainoa syy uskoa Jeesukseen on pelastuminen. Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti verellään meidän kaikkien synnit. Pääsemme osallisiksi tuosta lahjasta, kun ymmärrämme ja uskomme sen ja otamme sen vastaan oman syntisyytemme kohdalle. Sillä hetkellä uudestisynnymme, saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Saamme iankaikkisen elämän. Meidän ei tarvitse mennä helvettiin. Oletusarvoisesti olemme kaikki ansainneet helvetin syntiemme vuoksi. Vain Jeesuksessa meillä on pelastus helvetiltä.

        Mieletöntä käydä 'katselemassa uskonnonharjoittamista' ajankulukseen. Onko mitään järjettömämpää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontojen harrastaminen viihdykkeenä, tai yrityksenä pelastautua omilla teoillaan, on täysin hukkaan heitettyä aikaa.

        Ainoa syy uskoa Jeesukseen on pelastuminen. Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti verellään meidän kaikkien synnit. Pääsemme osallisiksi tuosta lahjasta, kun ymmärrämme ja uskomme sen ja otamme sen vastaan oman syntisyytemme kohdalle. Sillä hetkellä uudestisynnymme, saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Saamme iankaikkisen elämän. Meidän ei tarvitse mennä helvettiin. Oletusarvoisesti olemme kaikki ansainneet helvetin syntiemme vuoksi. Vain Jeesuksessa meillä on pelastus helvetiltä.

        Mieletöntä käydä 'katselemassa uskonnonharjoittamista' ajankulukseen. Onko mitään järjettömämpää?

        Nimenomaan on järkeä käydä katsomassa onko Jumala mukana toiminnassa, vaan jupiseeko jäyhät ihmiset omia uskonnollisia kuvitelmia miten asiat on.

        Ja koskaan ei voi tietää jos olisi ripaus hihhulointia kirkasteena ja pelastaisi päivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on järkeä käydä katsomassa onko Jumala mukana toiminnassa, vaan jupiseeko jäyhät ihmiset omia uskonnollisia kuvitelmia miten asiat on.

        Ja koskaan ei voi tietää jos olisi ripaus hihhulointia kirkasteena ja pelastaisi päivän.

        Katolisen uskonnon harjoituksessa on mukana vain tämän maailman jumala, saatana. Katolinen uskonto ei ole kristillistä. He eivät palvo Jumalaa, vaan paholaista, Luciferia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolisen uskonnon harjoituksessa on mukana vain tämän maailman jumala, saatana. Katolinen uskonto ei ole kristillistä. He eivät palvo Jumalaa, vaan paholaista, Luciferia.

        Nyt oli nimenomaan kyse vapaasta katolisesta uskosta, joka on täysin erillään katolisesta kirkosta. Ei siitä että lahkot herjaa oikeaa katolista kirkkoa.

        Kun on vapaa katolinen kirkko, niin silloin vapauden mukaan sallittaisiin mukaan vähän hihhulointia uskon piristykseksi, niin ei ainakaan olisi sitä lahkolaisuutta että vain herjataan muita.


    • Anonyymi

      Sitä herjaavaa lahkolaisuutta juuri Paavali vastusti, että minä olen sen ja sen puolta, sitä ja sitä mieltä ja sinä olet sellainen sekä tälläinen.

      Se oli Paavalin määritelmä lahkolaisuudelle. Ei se että on eri seurakuntia Kristuksessa.

    • Anonyymi

      On harhaoppinen, eri uskontojen ja uskomusten mukaisia käsityksiä sekoittava yhteisö, jota ei lueta virallisesti kristilliseksi, vaan esoteeriseksi liikkeeksi.

    • Anonyymi

      Kyseinen lahko harjoittaa jonkinlaista parantamista. Onko jollakin jonkinlaista tietoa asiasta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe