Siis täh, Pyhälehmä.

Anonyymi-ap

EU , maailmako pelastuu.

EU:n uudet päästötavoitteet vaativat autovalmistajia myymään entistäkin enemmän sähköautoja...
...Jos tavoitteista jäädään, valmistajat voivat joutua maksamaan jopa miljardien eurojen sakkoja..
Ymmärtäisin jos koskisi asuntotuotantoa.
Asunto, jos mikä on tärkeämpi kohde sanktioille.

19

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asunto on tärkeä elämässä. Auto ei välttämättä.
      Tyhjiä asunto- ja kiinteistövarastojakaan ei saisi sijoitusmielessä rakentaa. Vanhat kaupungit ja rannkkot on jo miltei kaikki pilattu erilaisilla, päästöjä aiheuttavilla rakennusrumiluksilla.

      • Anonyymi

        Mutta kuitenkin.
        Monelle auto on tarpeellinen, ellei välttämätön.
        Se saattaa olla jopa työväline, jos olet ammatinharjoittaja, ja kuljet pitkin maakuntaa tekemässä hommiasi työkalut ja tarvikkeet autossa mukana,
        Mutta se saattaa olla välttämätön pelkästään sen vuoksi, että kotoa työpaikalle ei ole kunnollista yhteyttä julkisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuitenkin.
        Monelle auto on tarpeellinen, ellei välttämätön.
        Se saattaa olla jopa työväline, jos olet ammatinharjoittaja, ja kuljet pitkin maakuntaa tekemässä hommiasi työkalut ja tarvikkeet autossa mukana,
        Mutta se saattaa olla välttämätön pelkästään sen vuoksi, että kotoa työpaikalle ei ole kunnollista yhteyttä julkisilla.

        Ehkä noin mutta joskus perheissä saattaa olla useitakin autoja ja niillä ajaa vain yksi henkilö turhia matkoja. Ne nuoretkin, jotka eilen menehtyivät liikenneonnettomuudessa olivat ilmeisesti huviajelemassa eivätkä asiointimatkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä noin mutta joskus perheissä saattaa olla useitakin autoja ja niillä ajaa vain yksi henkilö turhia matkoja. Ne nuoretkin, jotka eilen menehtyivät liikenneonnettomuudessa olivat ilmeisesti huviajelemassa eivätkä asiointimatkalla.

        Mikähän on sitten parempaa, autolla ajelu, vaiko baarissa siiderin kittaaminen tai kadulla mummojen potkiminen?


      • Anonyymi

        Kun työ, asuminen ja palvelut ovat lähellä toisiaan, niin voi kävellä tai pyöräillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun työ, asuminen ja palvelut ovat lähellä toisiaan, niin voi kävellä tai pyöräillä.

        Ratikalla pääsee, ainakin Tampereella pitkälle ja Nyssellä.


    • Anonyymi

      Kyse ei ole tarpeellisuudesta tai sen puutteesta.
      Yritykset pakotetaan myymään x määrä autoja.
      Rangaistuksen uhalla.
      Miksi ei voisi soveltaa myös asuntoihin,ruokaan,julkiseen liikenteeseen.
      EU valitsee autot, voi pyhälehmä sentään.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla autokauppias jos pitää olla pakon alaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla autokauppias jos pitää olla pakon alaisena.

        Autokauppiaastakaan ole kysymys.
        Joten antaa olla.
        Säästän rautalankani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla autokauppias jos pitää olla pakon alaisena.

        Autokauppa ei aina ole vilpitöntä toimintaa.


    • Anonyymi

      Kun akkujen hinta tippuu niin kilpailevat polttomoottorin kanssa .

    • Anonyymi

      Suuret autonvalmistajat ovat sitoutettu tuottamaan ja myymään sähköautoja hinnalla millä hyvänsä, jotta päästökompensaatio toteutuu vuoden 2025 aikana. Myydäänkö loppuvuodesta sähköautoja isolla alennuksella EUn langettamien miljardisanktioiden vuoksi.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen tuo "sitoutettu".
        Millä ihmeellä autonvalmistajat on saatu toimimaan talouden lakeja vastaan?
        Onko niille joltain taholta tehty "tarjous josta ei voi kieltäytyä"?


      • Anonyymi

        Sähköautojen hintaan ei tule pudotusta, mutta polttisautojen hintaa pakotetaan ylöspäin ja myös niiden ajoneuvoverot ja muut maksut nostetaan korkealle, niin sen jälkeen sähköautojen kauppa vilkastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen hintaan ei tule pudotusta, mutta polttisautojen hintaa pakotetaan ylöspäin ja myös niiden ajoneuvoverot ja muut maksut nostetaan korkealle, niin sen jälkeen sähköautojen kauppa vilkastuu.

        Tarkoittaako tuo että poliittisen aatteen vuoksi voidaan punaisen lihan hinta pakottaa niin korkealle että persuistakin tulee vegaaneja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo "sitoutettu".
        Millä ihmeellä autonvalmistajat on saatu toimimaan talouden lakeja vastaan?
        Onko niille joltain taholta tehty "tarjous josta ei voi kieltäytyä"?

        Miten tuon kukanenkin ymmärtää.
        Minusta se velvoittaa myymään tietyn määrän rangaistuksen uhalla.

        Jättisakot uhkaavat
        Mittakaavat kuulostavat ainakin paperille aukikirjoitettuina hurjilta.

        Siinä missä henkilöautojen keskimääräisten CO2-päästöjen yläraja on nyt 115 g/km, putoaa se vuoden alusta kertalaakista 93,6 grammaan kilometriltä. Pakettiautoissa raja on nyt 198 g/km, mutta noin puolentoista kuukauden kuluttua tämän jutun julkaisuhetkestä se onkin 153,9 g/km.

        Mikäli autonvalmistaja ei tähän tavoitteeseen yllä, joutuu se maksamaan 95 euroa sakkoa per ylitetty hiilidioksidigramma per rekisteröity auto.

        Selvyyden vuoksi, jos autonvalmistaja myy esimerkiksi 100 000 autoa, ja ylittää päästörajan yhdellä ainoalla grammalla, maksaa se jo 9,5 miljoonaa euroa sakkoa. Ei liene yllätys, että todellisuudessa tuohon euromäärään voidaan joutua lisäämään joitakin nollia perään. Asian voi kuvailla myös näin päin:

        - Kertapudotus on todella raju.115 gramman nykypäästöillä valmistaja joutuisi maksamaan ensi vuonna pelkästään yhdestä autosta 1 995 euroa sakkoa. Pakettiautojen kohdalla sakko olisi peräti 4 180 euroa. Valmistajien onkin kaikin keinoin myytävä riittävä määrä sähköautoja tavoitteeseen pääsemiseksi, mutta sähköautojen tuotanto on useille valmistajille tänä päivänä tappiollista, kertoo Vuolle.


    • Anonyymi

      Mutta vain Tampereella...

      • Anonyymi

        ..kansa seuraa aikaansa.


    • Anonyymi

      Mistähän sitä raaka-ainetta sähköakkuihin saadaan, jotta s-autokanta saadaan lisääntymään ja katastrofihan siitä ennen pitkään syntyy sähkönsaannista. Ei tarvita kuin laaja-alainen sähkökatkos ja se on siinä. Sitä odotellessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe