Janus Putkonen, tuo "patriootti" uhoaa...

Tässä Januksen tuoreet isänmaalliset ajatukset MV-julkaisusta:

"...Venäjästä tuli marraskuussa de facto maailmaa hallitseva hegemoni, eikä lännellä ole keinoa estää Venäjää käyttämästä sotilaallista ylivoimaansa. Suomen valtamedia unohdutti pian realiteetin, kun Venäjä esitteli ”ohjussalamansa” eli uusimman sukupolven Oreshnik-ohjuksen Ukrainassa, että lännellä ei ole mitään keinoa estää Venäjää olemaan tuhoamatta haluamiaan kohteita lännessä. Oreshnik-ohjukset ovat jo sarjatuotannossa.

Venäjän Pohjoisen ja Itämeren laivastot kaikkialla Suomen ympärillä ovat täynnä erilaisia ohjusaseita, ajanmukaisia tai uusimman sukupolven taistelukäytössä testattuja järjestelmiä, joita Venäjä voi käyttää kaikilla kantamilla ja kaikkia kohteita vastaan. Uusimmat keskimatkan Oreshnikit liittyvät palvelukseen Iskanderien ja Kinzhal-ohjuksien kanssa ja mikäli tarvitsee, Bulavat nousee ilmaan nappia painamalla. Venäjän asevoimien ohjusjärjestelmät maassa, ilmassa ja merellä ovat jotain, jota vastaan ei ole olemassa sotilaallisia ratkaisuja, varsinkaan sen omilla rajoilla.

Jos aseellinen yhteenotto Venäjän ja Suomen välillä aiheutetaan, on selvää, että Venäjä ottaa sen sodan julistuksena. Tämä tulee johtamaan aivan erilaiseen vastaukseen, kuin mitä Kiovan joukkojen toimet ovat saaneet aikaan. Venäjän asevoimat saisivat konfliktin syttyessä rajattomat valtuudet saattaa Suomi toimintakyvyttömäksi. Siihen Venäjä ei tarvitse miehistöön perustuvia armeijakuntia, ainoastaan taktiset ja strategiset ohjusjoukkonsa..."

Näin tuo isänmaallinen mies kertoo meille "totuuden".

113

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä, tarkoittaako Putkonen oikeasti sitä, että Venäjä tuosta vain tuhoaisi Suomen ydinaseilla. Kovasti lapsellista uho on. Toki on olemassa se vaihtoehto, että Putkonen ei ymmärrä ydinaseiden laajan käytön seurauksia myös suoran Venäjän omilla lähialueilla.

• Anonyymi

Aika hiljaista on, että Anus TUOLLAISIA omasta päästään venäjästä on kehitellyt.
        Ite koen tuon siten, että sieltä on tullut sanelu mikä pitää ulostaa - ja koska Anus on (kaikesta huolimatta) Suomea/suomalaisia rakastava yksilö - niin lataa noitten visiot kehiin, koska oletettavasti pakkopullatettuko, ja loppuun (jos oikein tarkkaan kattoo) tavallaan Suomelle vihoviimeisen exit.mahdollisuuden tuosta hälle sanellusta kohtaloista.

Anus voi olla mitä tahansa. Mutta.. kun minä häntä katson, niin kyllä minä suomalaisia sisimmissään eniten rakastavan yksilön näen.

Bätmännin keisarinnaksi Suomelle opportunismit vastakohtanaan. Ja stupidon tyrkkypyrkky- WEF-ylikenraalikuverööri spedeily, myös.

Mutta toi Anus.. tuo tyyppi lutkutti minkä ehti ryssälää - rakastaen kuitenkin eniten - salaa - suomalaisia. Josta minulle muodostuu mielikuva, että Anushan on eräällä tavalla uuden ajan Pres Kyösti Kallio?

• Anonyymi

Missä kohtaa tuossa puhuttiin ydinaseista?

Huomaan ettei ole tietoa mikä Oreshnik oikeastaan on, länsimedia on asiasta enemmän kuin hys hys

• Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa tuossa puhuttiin ydinaseista?

Huomaan ettei ole tietoa mikä Oreshnik oikeastaan on, länsimedia on asiasta enemmän kuin hys hys

Kovasti Putkonen uhoaa aseista, kmjotka ovat ylivoimaisia. Oletko samaa mieltä? Ovatko ne? Ja onko Venäjän armeija maailman vahvin?

• Voi Janus-parkaa.

• Anonyymi

Suomalaiset Suomessa pikemminkin parkoja ovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiset Suomessa pikemminkin parkoja ovat.

Ja Janus sankari?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Ja Janus sankari?

Jos hän alkais YLEn Sodan Ajan Päätoimittajana kritisoida ven TÄYSILLÄ, niin kyllä.
        Muutoin ei.

• Anonyymi

>> kun Venäjä esitteli ”ohjussalamansa” eli uusimman sukupolven Oreshnik-ohjuksen Ukrainassa, että lännellä ei ole mitään keinoa estää Venäjää olemaan tuhoamatta haluamiaan kohteita lännessä. >>

Se edellinen Venäjän uhoama ja "täysin torjumattomaksi" mainostama Kalibr-ohjus on tullut tunnetuksi Ukrainassa. Patriot ohjusasemat kykenevät jo suht hyvin torjumaan Kalibreja.

Oreshnik-ohjus on vain pykälää uudempaa tuotantoversiota Kalibrista. Kyllä myös niitä Oreshnikkeja ammutaan Lännen aseiden voimin taivaalta alas ihan vakiona.

• Välillä aina mietin sitä, miten humalassa Putkonen on joitakin juttuja tehdessään.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Välillä aina mietin sitä, miten humalassa Putkonen on joitakin juttuja tehdessään.

Kosti Heiskasen mukaa ryyppää pari votkapulloa päivässä
        https://x.com/HeiskanenKosti/status/1796221819336228868

• Anonyymi kirjoitti:

Kosti Heiskasen mukaa ryyppää pari votkapulloa päivässä
        https://x.com/HeiskanenKosti/status/1796221819336228868

Kosti Heiskanen oli aikanaan osa MV-porukkaa. Ajautui sitten kiistaan Putkosen kanssa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Minulla on sellainen käsitys, että oreshnikki on yhden kerran laukaistu ilman räjähteitä ukrainan maaperälle varoituksena ja siitäkin etukäteen ilmoitettiin lännen puolelle. Ehkä sinä olet nyt unta nähnyt ja et kykene sitä todellisuudesta erottamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on sellainen käsitys, että oreshnikki on yhden kerran laukaistu ilman räjähteitä ukrainan maaperälle varoituksena ja siitäkin etukäteen ilmoitettiin lännen puolelle. Ehkä sinä olet nyt unta nähnyt ja et kykene sitä todellisuudesta erottamaan.

Kukaan venäläisiä lukuunottamatta ei tiedä, mikä on näiden Venäjän ihmeohjusten todellinen tila tai lukumäärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa. Venäjä ilmoitti laukaisusta etukäteen jenkeille.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Välillä aina mietin sitä, miten humalassa Putkonen on joitakin juttuja tehdessään.

Januksen uutisointi on paljon luotettavampaa kuin meidän alati valehtelevan valtamedian.

• Anonyymi kirjoitti:

Januksen uutisointi on paljon luotettavampaa kuin meidän alati valehtelevan valtamedian.

Kerro toki: mitkä osat Januksen jutusta ovat ehdottomasti totta? Kaikki?

Oletko esimerkiksi sitä mieltä, että ydinaseiden käytön jälkiseuraukset eivät ulottuisi Venäjän puolelle?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Oletko esimerkiksi sitä mieltä, että ydinaseiden käytön jälkiseuraukset eivät ulottuisi Venäjän puolelle?

Suomen "oma" media on/oli.. mitä oli ollakseen :(

Anusksen selityksethän ovat melko yksityiskohtaiset, kieltämättä. Siksipä minä oletankin että on nyt saanut jtk sisäpiiritietoa tulevista seteistä. Ei Anuksen aivot noin viisaat voi - millään - ittekseen olla.

Mutta jtk jalansijaa hällä moskovassa SELKEÄSTI on, kun jopa telkkariin mielipiteineen pääsee, sillon tällö. Kova poikahan tuo siis on luomaan suhteita, ei siinä mitään.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Ydinaseita on myös erilaisia ei kaikki ole niitä Hiroshiman pommeja,janus putkonen puhuu täyttä asiaa👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö juntta. Putkonen ei ole enää tästä maailmasta.

• Putkonen jatkaa vielä:

"...Voidaan ennakoida, että jos Venäjää vastaan sytytetään lännen proxy-sota Suomen kautta, suomalaisille koittaa aika, kun Venäjän viranomaisten etenemistä Suomeen vielä rukoillaan kaaoksen selättämiseksi ja yleisen järjestyksen palauttamiseksi. Olen nähnyt Donbassissa, miten muutama kilometri erottaa tavallisen siviilielämän sodan kaaoksesta – tuo sivistyksen terävä raja saattaa tulla Suomen ja Venäjän välille: Helsingissä kaaos ja nälänhätä, mutta Pietarissa kaikki hyvin.

Venäjän saapumista Suomeen ei kuitenkaan ole odotettavissa, ennen kuin Moskova on sellaiseen valmis ja siirrolle olisi suomalaisten lisäksi kansainvälisen yhteisön tuki. Venäjä on tunnetusti hidas liikkeissään, se puolustaa rajojaan ja suojelee venäläisiä, mutta ei pelasta vihamielisiä kansoja. Tämän takia poliittisten siteiden ja kansallisen ystävyyden palauttaminen venäläisten kanssa on elintärkeä intressi suomalaisille.

Suomalaisten on ymmärrettävä, että ylivoimaista Venäjää vastaan ei ole sotilaallisia ratkaisuja. Venäjä ei ole aiheuttanut Suomelle uhkaa 30 vuoteen, ei koko naapuruussopimuksen voimassaolon aikana, joten kysymys on oleellinen, miksi edes pitäisi olla? Nyt tilataan Natolta jotain, jota varmasti ei yksikään suomalainen tai venäläinen halua nähdä ja kokea..."

Että näin.

• Anonyymi

"Helsingissä kaaos ja nälänhätä, mutta Pietarissa kaikki hyvin."

Mikseipä tuo onnistuisi Orpolta ja Purralta vuoteen 27 mennessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt viitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuu ja helposti. Tosin itse ovat jo paenneet maasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuu ja helposti. Tosin itse ovat jo paenneet maasta.

Voi olla. Mutta minulla on kutina ettei Repe lähe lätkimään.
        Voi esittää (hetken pari) mitä tahansa tahtoo, vaikka sitten jtk WEF-kakistokratisointia palvovaa narttuakin, minkä kerkiää, mutta kun Ilkka Vakkurin "nyt herätään" uutuubi-videon kattoo, niin takaan sen, ettei Repenä tunnettu Xw46-käyttäjä enää WEF-paskaa niele hetkeäkään; sisimmissään aluks ja sitten myös normaalisti.

Harvempi WEF/NWO-paskaa sietävistä tätä woke-aivokuolemaan oikeasti tahdo. Ei tahtonut sannukka, eikä tahdo Kuutioinenkaan. Eikä edes Lapanen. Stupido saattaa tosin tahtoa, muttei kuitenkaan jaksa hänkään anarkia-paska idealisoida. Joten.. kaikkihan oikeasti tietää että WEF-kultin paskaa on perseestä. Nyt vaan sanovat sen tuntemuksensa ääneen, ja luovat muutoksen - tai kaatuvat madellen polvillaan WEF-jonestownituksis.

Ei se sen kummeNpaa ole.

• Anonyymi

Miksi hyökätä yhden henkilön kimppuun täällä keskustelupalstalla? Jos sulla on jotain henkilökohtaista niin laita sille yksityisesti viestiä.
      Toinen pointti, että yleisesti on hyvä, että vaihtoehto medioitakin on. Ei olla pelkästään yhden median varassa, jossa kaikki suoltaa samaa juttua. Erilaisia näkökulmia asioihin tarvitaan. Jokainen sitten itse päättää mihin uskoo vai löytyykö totuus jostain näiden välimaastosta

• Putkonen itse hyökkää kylläkin tuolla tekstillä ja toiminnallaan koko suomalaisen yhteiskunnan ja kaikkien suomalaisten kimppuun. Hän levittää törkeällä tavalla venäläistä propagandaa ja suoltaa tulemaan totaalisen järjetöntä juttua.

Minulla ei ole mitään halua mitenkään keskustella tuon kaltaisen isänmaansa hylänneen hylkiön kanssa. Jos MV-väellä olisi munaa sallia avoin keskustelu palstoillaan, voisin kommentoida sinne. MV-poppoo ei kuitenkaan uskaltaudu avoimeen keskusteluun - kuten et sinäkään.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Putkonen itse hyökkää kylläkin tuolla tekstillä ja toiminnallaan koko suomalaisen yhteiskunnan ja kaikkien suomalaisten kimppuun. Hän levittää törkeällä tavalla venäläistä propagandaa ja suoltaa tulemaan totaalisen järjetöntä juttua.

Minulla ei ole mitään halua mitenkään keskustella tuon kaltaisen isänmaansa hylänneen hylkiön kanssa. Jos MV-väellä olisi munaa sallia avoin keskustelu palstoillaan, voisin kommentoida sinne. MV-poppoo ei kuitenkaan uskaltaudu avoimeen keskusteluun - kuten et sinäkään.

Eihän ylekään tai iltalehti ym. Salli avointa keskustelua, siellä sensuroidaan kirjoittajia kovalla kädellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän ylekään tai iltalehti ym. Salli avointa keskustelua, siellä sensuroidaan kirjoittajia kovalla kädellä.

Kumma miten koetat vääntää taas keskustelun syrjään aiheestaan typerällä whataboutismilla.

Jos haluat valittaa Suomen iltapäivälehtien linjasta, tee aiheesta avaus. Tämän ketjun tarkoitus on nostaa esiin Putkosen törkeät jutut. Sinä vain et halua puhua siitä aiheesta, vai mitä?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Putkonen itse hyökkää kylläkin tuolla tekstillä ja toiminnallaan koko suomalaisen yhteiskunnan ja kaikkien suomalaisten kimppuun. Hän levittää törkeällä tavalla venäläistä propagandaa ja suoltaa tulemaan totaalisen järjetöntä juttua.

Taitaa tuo henkilö jonka kirjoitukseen vastasit olla myös näitä palstatrollaajia. Siinä mielessä aika ammattitaitoinen, että pystyy uskottavasti muotoilemaan asiansa. Kuitenkin kun ottaa huomioon kuinka absurdeja tämän Putkosen väittämät ovat olleet ja ovat nyt, pitäisi kenen tahansa edes likimain järjissään olevan nähdä mistä on kyse. Eikä kyseinen MV julkaisu ole myöskään missään mielessä sellainen julkaisu että se kävisi minkäänlaisen vakavasti otettavan näkökulman muodostamiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa tuo henkilö jonka kirjoitukseen vastasit olla myös näitä palstatrollaajia. Siinä mielessä aika ammattitaitoinen, että pystyy uskottavasti muotoilemaan asiansa. Kuitenkin kun ottaa huomioon kuinka absurdeja tämän Putkosen väittämät ovat olleet ja ovat nyt, pitäisi kenen tahansa edes likimain järjissään olevan nähdä mistä on kyse. Eikä kyseinen MV julkaisu ole myöskään missään mielessä sellainen julkaisu että se kävisi minkäänlaisen vakavasti otettavan näkökulman muodostamiseen.

Minusta kyllä sen enemmän tuo kommentoimani kirjoittaja kuin Putkonenkaan ei kyennyt mitenkään perustelemaan sanomisiaan.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Kumma miten koetat vääntää taas keskustelun syrjään aiheestaan typerällä whataboutismilla.

Jos haluat valittaa Suomen iltapäivälehtien linjasta, tee aiheesta avaus. Tämän ketjun tarkoitus on nostaa esiin Putkosen törkeät jutut. Sinä vain et halua puhua siitä aiheesta, vai mitä?

Miksi ne sinua häiritsevät? Anna jokaisen olla asioista mitä mieltä haluavat. Jos noin ottaa päähän, niin älä lue sen juttuja. Pysyttele muissa medioissa ja niele ne jutut kyseenalaistamatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ne sinua häiritsevät? Anna jokaisen olla asioista mitä mieltä haluavat. Jos noin ottaa päähän, niin älä lue sen juttuja. Pysyttele muissa medioissa ja niele ne jutut kyseenalaistamatta.

Mikset sinä itse sitten toimi oman ohjeesi mukaan? Jos minun avaukseni ei kiinnosta sinua, älä piittaa siitä!

Vai oletko sitä mieltä, että Putkosen sanomisista ei saa keskustella täällä?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Minusta kyllä sen enemmän tuo kommentoimani kirjoittaja kuin Putkonenkaan ei kyennyt mitenkään perustelemaan sanomisiaan.

Ei kyennytkään, tarkoitin että kirjoittaja osaa pukea sanottavansa niin, että joku voisi uskoa että ihan asiaa kirjoittelee. Sellainen juuri on taitava trollaaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kyennytkään, tarkoitin että kirjoittaja osaa pukea sanottavansa niin, että joku voisi uskoa että ihan asiaa kirjoittelee. Sellainen juuri on taitava trollaaja.

No joo. Aika tyypillistä hänen toimintansa oli. Keskustelu koetetaan ohjata sivuun pääaiheesta. Tuttua toimintaa täällä.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

On se hirveetä, taas yksi yksinäinen kauhuhirviö kiusaa 5,5 miljoonaa viatonta uhria. Vain peruskoulussa voi tapahtua pahempaa.

• Anonyymi kirjoitti:

On se hirveetä, taas yksi yksinäinen kauhuhirviö kiusaa 5,5 miljoonaa viatonta uhria. Vain peruskoulussa voi tapahtua pahempaa.

Putkosen teksti ei mitenkään erityisesti "kiusaa" ketään. Se on tyyppiesimerkki siitä mediasaastasta, mitä venäjämieliset tuottavat.

Mikset sinä muuten ota mitään kantaa Putkosen sanomisiin? Sehän tässä aiheena on.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

En haluakaan. Putkonen ei minua kiinnosta, vielä vähemmän hänen törkeät juttunsa.

Suomi tulee etenemään Uralille ennen kuin miekka taas pannaan tuppeen.

• Anonyymi kirjoitti:

En haluakaan. Putkonen ei minua kiinnosta, vielä vähemmän hänen törkeät juttunsa.

Suomi tulee etenemään Uralille ennen kuin miekka taas pannaan tuppeen.

Älä viitsi.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Molemmin puolinen sensuuri tuottaa aina tätä:

"kun puhe sakkaa,
        aseet nakkaa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 😁.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmin puolinen sensuuri tuottaa aina tätä:

"kun puhe sakkaa,
        aseet nakkaa"

"Kun puhe sakkaa, aseet nakkaa, propaganda sekoittaa pakkaa, uskot lännen kakkaa".

• Anonyymi

Onko tämä Janus Putkonen
        niin kuin uusi Otto Wille Kuusinen ja minkäs hallituksen presidentti hänestä tule. Donetskin, Itä-Ukrainan vai Itä-Suomen?

Mikähän tuonkin vanhemmat on pojastaan mieltä?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Koko kirjotus on hyvin perusteltu, sinun perustelusi koskee Putkosta, ei itse asiaa.
        Kehtaatkin syyttää muita jutun sivuraiteillevedosta kun et itse saa ensimmäistä kommenttia aiheesta.

V i t t u oma aloituksesi.

• On aika outoa, jos joku suomalainen pitää Putkosen tekstejä isänmaallisen SUOMALAISEN ihmisen tuotoksina. Putkosen isänmaa onkin nykyään toinen.

• Anonyymi

Miten niin outoa? Pidetäänhän sellaisina P.Orponkin löpinöitä.

• Xw46
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin outoa? Pidetäänhän sellaisina P.Orponkin löpinöitä.

Älä viitsi.

• Anonyymi

Kyllä se Anus Suomea rakastaa.
        Se ei ole vaan tajunnut vielä sitä, kuinka paljon.

Se tajuaa sen täysimittaisesti vasta sen jälkeen kun Suomi on jo WEF-jonestownitettu.

Voi sitä anustakin..
        ..voi koko ihmiskuntaamme

• Anonyymi

Järkyttävää sodalla ja Suomen tuhoamisella uhkailua, etenkin kun ottaa huomioon että Suomi ei uhkaa ketään, eikä tasan taatusti hyökkää mihinkään. Vaan ainoastaan puolustaa omaa maataan ja sota voi syttyä vain jos Venäjä hyökkää tänne, aivan kuten Venäjä on jo aikaisemminkin tehnyt.

• Putkonen tuntuu juttujen perusteella olevan aina vain hullummalle linjalle menossa. Hänen kommenttinsa esimerkiksi USA:n dronehavainnoista menivät jo aika lailla erikoiselle linjalle.

• Anonyymi

Kyllä suomi uhkailee itse itseään venäjä ei ole laittanut tikkuaristiin sen edestä, että aikoisi suomeen hyökätä mitä nyt omaan turvallisuus intresseihin tekee korjauksia naton rajoille siirtymisen vuoksi.

Suomi on lietsonut vihanpitoa venäjää kohtaan lähes kaikilla tavoilla kuten muutkin länsimaat ja viimeaikoina erityisesti pyrkinyt estämään venäjää käyttämästä itämerta omiin kuljetuksiinsa.

Sota ukrainassa on etenkin usan kauttasota venäjää vastaan joka on alkanut jo kauan aikaa sitten ja ollut suunnitelmissa vielä kauemmin aina 1900 luvun lopun ajoista lähtien cia on ollut ukrainassa toteuttamssa tätä hanketta aina vuoden 2014 vallankaappaushanketta myöten.

Ukraina ei le mikään itsenäinen valtio vaan vasallivaltio jota johdetaan ulkoa käsin ja tämä on aivan päivänselvä asia, koska itse eivät voi mistään päättää vaan ohjeet tulee ulkoa päin samoin kuin välineet joilla sotaa pitkitetään.

Edes ukrainan kansalaiset eivät halua osallistua sotatoimiin vaan yrittävät kaikin keinoin vältellä rintamalle joutumista, mutta tämäkään ei riitä osoittamaan näille suomen sotakiihkoilijoille mistä loppujen lopuksi mahtaakaan olla kyse.

Tyhmyys on sentään ehtymätön luonnonvara ainakin suomessa voi päätellä näitä kirjoituksia lukiessa.

Loppuun viellä linkki 3 minuutin videoon, joka kertoo kaiken oleellisen tiivistettynä mistä on kyse länsimaisen erikoisjoukkojen komentajan näkökulmasta katsottuna.

https://tube.kansanvalta.org/w/8Yo7qE7oQvjWiPNkp8NTM2

Kiinnitä huomio siihen mitä videossa sanotaan ei siihen missä se esitetään, koska se ei ole oleellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä suomi uhkailee itse itseään venäjä ei ole laittanut tikkuaristiin sen edestä, että aikoisi suomeen hyökätä mitä nyt omaan turvallisuus intresseihin tekee korjauksia naton rajoille siirtymisen vuoksi.

Suomi on lietsonut vihanpitoa venäjää kohtaan lähes kaikilla tavoilla kuten muutkin länsimaat ja viimeaikoina erityisesti pyrkinyt estämään venäjää käyttämästä itämerta omiin kuljetuksiinsa.

Sota ukrainassa on etenkin usan kauttasota venäjää vastaan joka on alkanut jo kauan aikaa sitten ja ollut suunnitelmissa vielä kauemmin aina 1900 luvun lopun ajoista lähtien cia on ollut ukrainassa toteuttamssa tätä hanketta aina vuoden 2014 vallankaappaushanketta myöten.

Ukraina ei le mikään itsenäinen valtio vaan vasallivaltio jota johdetaan ulkoa käsin ja tämä on aivan päivänselvä asia, koska itse eivät voi mistään päättää vaan ohjeet tulee ulkoa päin samoin kuin välineet joilla sotaa pitkitetään.

Edes ukrainan kansalaiset eivät halua osallistua sotatoimiin vaan yrittävät kaikin keinoin vältellä rintamalle joutumista, mutta tämäkään ei riitä osoittamaan näille suomen sotakiihkoilijoille mistä loppujen lopuksi mahtaakaan olla kyse.

Tyhmyys on sentään ehtymätön luonnonvara ainakin suomessa voi päätellä näitä kirjoituksia lukiessa.

Loppuun viellä linkki 3 minuutin videoon, joka kertoo kaiken oleellisen tiivistettynä mistä on kyse länsimaisen erikoisjoukkojen komentajan näkökulmasta katsottuna.

https://tube.kansanvalta.org/w/8Yo7qE7oQvjWiPNkp8NTM2

Kiinnitä huomio siihen mitä videossa sanotaan ei siihen missä se esitetään, koska se ei ole oleellista.

Tyhmyys on sentään ehtymätön luonnonvara ainakin Suomessa voi päätellä näitä kirjoituksia lukiessa.

the best worldly definition on eternity is stupidity
        Korjasin tuossa sinun fraasissasi - tahallisen - kirjoitusvirheesi.

• Anonyymi

Janus on venäläinen patriootti, joka venäläisten tapaan vihaa Suomea ja tahtoo Suomelle kaikkea pahaa.

• Kyllä.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Kyllä.

Olette molemmat analysoineet Anuksen ainoastaan pinnallisesti.
        Anus kun on syvempi kuin mitä sitä alkuunsa olettaisi..

Tuollainen ven patriootti ei IKINÄ pitäisi Suomen lippua video-podcasteissaan esille. Koska ennemmin taivas repeää, kuin huora häpeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette molemmat analysoineet Anuksen ainoastaan pinnallisesti.
        Anus kun on syvempi kuin mitä sitä alkuunsa olettaisi..

Tuollainen ven patriootti ei IKINÄ pitäisi Suomen lippua video-podcasteissaan esille. Koska ennemmin taivas repeää, kuin huora häpeää.

Mikä vitun esille. ESILLÄ.

Prkl osaa enää kirjoitta täs, minäkä.

• Anonyymi

Aivan tyylipuhdas esimerkki trollaamisesta. Sikälikin että noissa teksteissä on lukuisia kohtia mitkä kertovat että vaihtoehtoisesta totuudesta on kyse. Vähän kuin Medvedevin kännipuheet.

Taitaa Putkonen tienata aika mukavasti noilla trollauksillaan.

• Ilmeisesti.

• Anonyymi

Eipä meinaa tulla naurulle loppua. Tiedän ettei tuollaiselle saisi nauraa, mutta kun ei vaan voi mitään.

• Ovat jutut kieltämättä aika paksuja.

• Anonyymi

Putin on nazi

• Anonyymi

Juttun yksi pointti on se ettei Venäjällä ole mitään tarkoitusta hyökkäillä ym Suomen suuntaan eikä ole edes provosoitunut mistään, kyllä se on tarkemmin ajateltuna Suomi joka puhuu kokoajan venäjän uhasta..Venäjä tuskin on edes maininnut mistään Suomen uhasta koskaan.

• Jutun pointti on pelotella ja uhkailla suomalaisia. Mitään muuta pointtia jutussa ei ole.

Lisäksi juttu sisältää ihan suoraa leveillä Venäjän ohjuksilla ja asevoimilla. Putkosen mukaanhan Venäjä on ilmeisesti nyt maailman kovin sotilasmahti. Oletko sinä samaa mieltä asiasta?

• Anonyymi

Suomessa ei muusta puhutakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei muusta puhutakaan.

Onko Putkosen teksti sinusta hyvinkin faktapitoinen ja asiallista journalismia?

• Anonyymi

Kyllä näitä ajatuksia Venäjältä löytyy:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/zaporizhzhjan-miehitysjohtaja-vaatii-venajan-vallattava-asein-myos-baltia-puola-ja-suomi/8792222

Totta, puhuja ei ole Kremlistä. Mutta hän on Kremlin nimeämä korkea-arvoinen alueellinen johtaja. Eikä hänen ajatuksiaan ole kukaan Kremlissä kiistänyt millään tavalla, päin vastoin.

Duuman varapuheenjohta Tolstoi taas on Kremlistä ja hän sanoi duuman tilaisuudessa, että Venäjän pitää palauttaa historialliset rajansa. Hän arveli että se tapahtuu seuravan 10 vuoden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näitä ajatuksia Venäjältä löytyy:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/zaporizhzhjan-miehitysjohtaja-vaatii-venajan-vallattava-asein-myos-baltia-puola-ja-suomi/8792222

Totta, puhuja ei ole Kremlistä. Mutta hän on Kremlin nimeämä korkea-arvoinen alueellinen johtaja. Eikä hänen ajatuksiaan ole kukaan Kremlissä kiistänyt millään tavalla, päin vastoin.

Duuman varapuheenjohta Tolstoi taas on Kremlistä ja hän sanoi duuman tilaisuudessa, että Venäjän pitää palauttaa historialliset rajansa. Hän arveli että se tapahtuu seuravan 10 vuoden aikana.

Puhuihan zirinowskikin suomen nielaisusta..mutta kyllä maailmaan puhetta riittää.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Jutun pointti on pelotella ja uhkailla suomalaisia. Mitään muuta pointtia jutussa ei ole.

Lisäksi juttu sisältää ihan suoraa leveillä Venäjän ohjuksilla ja asevoimilla. Putkosen mukaanhan Venäjä on ilmeisesti nyt maailman kovin sotilasmahti. Oletko sinä samaa mieltä asiasta?

"Jutun pointti on pelotella ja uhkailla suomalaisia. Mitään muuta pointtia jutussa ei ole."

Juu putkonen uhoaa joo mutta kyllä silti totuus on se ettei venäjä ole uhkaillut Suomen tuhoa eikä mitään siitä että Suomi olisi uhka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuihan zirinowskikin suomen nielaisusta..mutta kyllä maailmaan puhetta riittää.

Ja tuokin äijä sairastui syöpään ja heitti veivinsä.

• Anonyymi

Janus Putkonen = ryssien sponssaama täysin turha hapen tuhlaaja. kremlin hupiukko ja 100% poskiottaja. Ei mitään painoarvoa tuon oxysiipeilijän julistuksille.

• Silti niitä aina tännekin lainaillaan.

• Anonyymi

Putkosesta meinasi tulla Putkanen, mutta pääsi pakoon Moskovan poliisia.

• Anonyymi

Suomella on tunti elinaikaa, kun päätös ydinohjusten käytöstä tehdään. Ei Venäjä mitään miehitystä tänne ole tekemässä, vaan tulee tuhoamaan koko Suomen asuinkelvottomaksi. USA saa lopulta sen ydinsotansa eurooppaan ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi suomalaiset, joita ei enää ole.

• Sen enemmän Putkonen kuin sinäkään ei tunnu ymmärtävän, että ohjusten käytöllä olisi seuraukset Venäjälle itselleenkin. Monin eri tavoin.

• Anonyymi

Jo pelkät laukaisuvalmistelut ryssissä riittävät signaaliksi Natolle. Silloin alkaa välitön vastine lännestä. Tämä on tehty ryssille niin monenmoista kertaa selväksi sitten 2022. Tulkaa iivanat ja kokeilkaa, - mutta älkää valittako kun osuu!

• Anonyymi kirjoitti:

Jo pelkät laukaisuvalmistelut ryssissä riittävät signaaliksi Natolle. Silloin alkaa välitön vastine lännestä. Tämä on tehty ryssille niin monenmoista kertaa selväksi sitten 2022. Tulkaa iivanat ja kokeilkaa, - mutta älkää valittako kun osuu!

Minua ihmetyttää lähinnä se, miten järjettömiä juttuja Putkonen puhuu satojen ohjusten käytöstä. Eikö Janus ymmärrä ydinaseiden käytön seurauksia?

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Minua ihmetyttää lähinnä se, miten järjettömiä juttuja Putkonen puhuu satojen ohjusten käytöstä. Eikö Janus ymmärrä ydinaseiden käytön seurauksia?

Eihän noita suosi tuo lkm-monikko; vaan yksi strateginen neutronipaukku ja kymysys perään, että "tarvitsevatko "pahat" NATOsuomalais-itärajalaisemmekin noita, vai vetäytyvätkö ihan suosiolla forssan tre-tku-hki TYHJIÖ alueelle"; rys mennessä sinne vitun lofooteilleen, siis.

AKA epäkonvetionaalinen Tukholman Profetia.

Mitä muutaka?
        Tietenkin kaiken pitää olla aina pelkkää paskaa. :(

Vittu :(

:((

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Hän on varsin hyödytön hullu ja tyhmä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hän on varsin hyödytön hullu ja tyhmä.

Outoa totaalinen typeryys silti on.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän noita suosi tuo lkm-monikko; vaan yksi strateginen neutronipaukku ja kymysys perään, että "tarvitsevatko "pahat" NATOsuomalais-itärajalaisemmekin noita, vai vetäytyvätkö ihan suosiolla forssan tre-tku-hki TYHJIÖ alueelle"; rys mennessä sinne vitun lofooteilleen, siis.

AKA epäkonvetionaalinen Tukholman Profetia.

Mitä muutaka?
        Tietenkin kaiken pitää olla aina pelkkää paskaa. :(

Vittu :(

:((

Kuten jo aiemminkin totesin: toivottavasti olosi paranee.

• Anonyymi

Jos aloitus oli tosiaan tuon suuren ajattelija Putkosen tekstiä, niin hyvä että tuli esiin.
      Neutraalisti suhtautuvat muuttavat taatusti mielipidettään, kun tuon lukevat. Ei kukaan järkevä voi olla noin Suomi- vastainen, ja vihollisen paapoja.
      Länsimaisen ajattelutavan parhaita lisääjiä ovatkin trollit.

• Anonyymi

Repe. Sanoinko kuinka monta kymmentä tuhatta krt ETUkäteen prkl, että näin vielä kävisi.

:(

Ihan turhaan selitin.

• Anonyymi

Olisiko Xw46 itse Janus Putkonen?

Koska miksi joku toisi tänne jonkun jo unohtuneen ressukan typeriä juttuja, ellei olisi itse pikkuisen samaa mieltä?

Miksi nostaa muiden paskaa framille?

• Kuten olen ennenkin sanonut: siksi, että nämä pitää itse kunkin nähdä! Ja siksi, että näitä juttuja tänne linkitellään.

• Vaikka kuinka yrität mvlehden juttuja tänne lajitella niin minä en sivustoa aio avata. Vaikka aseella uhkaisit, en sitä lehteä aio ikinä lukea!!

• Anonyymi

Tuo kaverihan on sekaisin kuin seinäkello. Hyvin on onnistunut koulutus Venäjällä isänmaan petturiksi!

Oliko lähtökohdat kusipääksi luotu jo lapsena
      kotona. Millaisen perheen lapsesta kasvaakaan tuollainen peto. Toinen vastaava on Johan Bäckman. Onko noilla molemmilla harvinainen ja parantumaton mielisairaus?

• Anonyymi

Anus sanoo tuon tiedonannon lopussa jtk jk paljastaa että Anuksella on, sittenkin, vielä syviäkin tunteita Suomea kohtaan.

Vitun Anus ois kyllä oiva YLEn jne Päätoimittaja tota ven vastaan, Sodan Ajan Suomella. Koska Anushan tietäis noista asioita joita me muut emme tiiä, koska onhan hän siellä asunutkin jo.

Ois se katteltavaa, kun Anusta arvostelleet katteliski Anuksen tykitys-tuotantoa estottomasti Suomen PUOLESTA, tollases roolissa.

Mutta nää on taas näitä jossa unelmoidaan positiivisista asioista kaissi, eikä Muprhyn Lain -putkessa kun WEF-joukkoitsaroituu kaikki, koko kansakunta jopa, ole OIKEASTI oikeutta sananvapauksii saatika suomalaisten epä-Kalergisoittumisiin.

Maksettugallupriittääkaikkeen-diCktaruurissa kun ei alamaisilta mtn kysellä.
        Ainoastaan demokratioissa, niin.

Ihan sama :(

• Anonyymi

hahahaha suomalaiset ovat vielä niin sinisilmäisiä etteivät ymmärrä sitä että Suomi ei ole enää itsenäinen. Suomen itsenäisyys kun myytiin jo aikoja sitten rikosvaltioille. Ja Natosuomi on pelkkä pitkän kaavan kusetus. Putleri itsekin vielä vauhditti Suomen natohölmöily liittymistä.

• Millä tavalla Suoni toimisi esimerkiksi nykytilanteessa, jos olisi sinusta itsenäinen? Kertoisitko?

• Anonyymi

Heheh tosiaan Suomi kuppasi vuosia ja kymmeniä jahkata Naton kanssa mutta kun Venäjä näytti sotaisuutensa niin johan tuli kiire pika äkkiä liittyä Natoon. Ja Suomea kustiin silmään toisen kerran EU:n jälkeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Heheh tosiaan Suomi kuppasi vuosia ja kymmeniä jahkata Naton kanssa mutta kun Venäjä näytti sotaisuutensa niin johan tuli kiire pika äkkiä liittyä Natoon. Ja Suomea kustiin silmään toisen kerran EU:n jälkeen.

Suomen perinteinen linja on aina ollut puolueettomuus. Sen vaikeus konkretisoitui nyt kerralla.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Millä tavalla Suoni toimisi esimerkiksi nykytilanteessa, jos olisi sinusta itsenäinen? Kertoisitko?

Ai millä tavalla Suomi toimisi toisin? ei ainakaan härnäämällä ja uhmaamalla Venäjätä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai millä tavalla Suomi toimisi toisin? ei ainakaan härnäämällä ja uhmaamalla Venäjätä.

Ei, ei, tuo ei riitä vielä mihinkään. Pistä konkretiaa kehiin.

• Anonyymi

Samat ashkeNAZI/Khazaari Zionistit ovat johtaneet sekä Itää (Neuvostoliitto/Venäjä) että Länttä ( Usa ja Eurooppa) jo 100 vuotta.

C-19 microRNA mielen- ja väestönhallinta litku oli tämän Zionistien 100-vuotis juhlavuoden kunniaksi suunniteltu geenimanipulaatio, jolla he halusivat varmistaa valtansa ja vähentää maailman ihmispopulaation määrää siedettävälle tasolle ( 1-2 miljardiin ).

Vapaamuurarit ovat Zionistien kuuliaisia palveluskoiria, nämä Juudakset toteuttavat halukkaasti kaikki Zionistien suunnitelmat, joilla he kurjistavat omaa kansaansa kehujen ja jopa palkkion toivossa.

Koronaplandemian aikaan 33-viestittely oli ahkeraa, ja Business Finland palkitsi veljet ruhtinaallisesti.

• Olisiko ei yhtään helpota? Ikävää.

• Tyypillistä Venäjän trolleille on se, että tätä svausta ei kommentoida.

Sen sijaan, aiheesta tehtiin toinen ketju, jossa ja kutsutaan sanoja teesejä oikein kunnolla.

• Anonyymi

Harvinainen pässi pitää julistaa suojelukohteeksi

• Hyvin valaisevaa on lukea näitä Putkosen avautumisia seuraavia kommentteja. Ne osoittavat, että tässä maassa on ihmisiä, joiden maailmankuva todella on hyvin outo.

• Anonyymi

Kerään tähän alle keskustelut aloituksesta

• Anonyymi

Hups
        niitä ei ole.

Aloittajalla vähiten, hänen aihe on henkilö, ei asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Hups
        niitä ei ole.

Aloittajalla vähiten, hänen aihe on henkilö, ei asia.

Aloituksen aihe on se, mitä kyseinen ihminen sanoo.

• Anonyymi

Putkonen on verbaali-taiteilija, joka on omalla tavallaan rikastuttanut suomenkieltä. Lienee sitä venäläisen "älyllisyyden" vaikutusta.

Maanpetturi on ytimekäs termi hänen kaltaisilleen vieraan vallan palveluksessa oleville. Sen kaikki ymmärsivät ja ymmärtävät yhä.

Nyt Putkosen kielessä maanpetturi onkin "kansallismielinen isänmaallinen patriootti". Ja rekvisiitaksi kelpaa Suomen tasavallan lippua muistuttava rätti sekä Suomen ylipäällikkö Mannerheimin kuva. Aivonyrjähdys vailla vertaa?

Todennäköisesti Putkonen vain kannattaa siniristilipun käyttöä myös jatkossa, kun Suomi on osa venäjää ja Mannerheim arvostettu vanha venäjän armeijan kenraali. Eli eivät nuo liput ja Marskin kuva mitenkään itsenäiseen Suomeen liity.

• Putkonen on päivä päivältä enemmän isänmaansa pettänyt.

• Anonyymi
        Xw46 kirjoitti:

Putkonen on päivä päivältä enemmän isänmaansa pettänyt.

jAnus Putkonen ja Johan Bögman. Siinä kaksi ällöä isänmaan petturia.

• Anonyymi

Janus Putkonen on harvinaisen älykäs ihminen. Ja oikea toimittaja lisäksi. Valmistunut yliopistosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Janus Putkonen on harvinaisen älykäs ihminen. Ja oikea toimittaja lisäksi. Valmistunut yliopistosta.

Oliko tuo vitsi?

• Anonyymi

Voi v*tt* mikä urpo 🥱🥱

• Anonyymi

Tuo Januksen yliopistotutkinto menee kyllä jo hyvän vitsin puolelle. Kansakoulusta suoraan maisteriksi. No, jaa onhan siellä hyviä kirjapainoja. Muistamme valelääkärin, jolla ei ollut edes suomalaista sairaanhoitajan tutkintoa. Taisi olla armeijassa ollessaan lääkintämiehenä.

• Anonyymi

Oli Putkosella tutkintoja Suomesta tai venäjältä, on ihan se ja sama. Ei venäjällä opiskelukaan tee ihmisestä maanpetturia.

Anus on taide-sukua ja itsekin teatterin piirissä Suomessa toiminut aikanaan. Oikaiskaa jos ei näin.

Mutta itse on valintansa tehnyt.

Toimittajahan mies toki on ja venäjämielisillä onkin ihan oma "Toimittaja-liitto". Backman siinäkin mukana...

• Putkonen joka tapauksessa on osa Venäjän propagandakoneistoa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe