Elämisen tarkoituksettomuus

Anonyymi-ap

Elämä tuntuu tarkoituksettomalta. Elämässä ei ole iloa. On vain paskaa työpaikka ja tympeä työkaverit. Kotona on vain hankalat teini-ikäiset lapset. Rahat riittää vain nipun napin vuokraan, laskuihin ja ruokaan, mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa. Elämä tuntuu tarkoituktomalta, Miksi elän kun elämässä ei ole mitään iloa eikä elämästä voi nauttia? Joka päivä koen pahaa oloa epätyydyttävästä elämästäni. Mitä tekisin tälle?

4

483

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitäs jos muuttaisit asenteesi? Sinulla on työpaikka josta saat rahaa elämiseesi ja lapset. Etsi vaikka maksuttomia harrastuksia joissa voit tutustua muihin...

• Anonyymi

👍🏼😊👍🏼

• Anonyymi

Lapset kasvaessaan haluavat lisää tilaa ja valtaa. Sano heille että sitä ei ole ja että nyt kun ovat kasvaneet niin saavat alkaa ottaa osaa kodin hoitamiseen. Rahaa ei ole ja olet väsynyt.
      Siitä alkaa muutos kun jokainen jäsen tajuaa tilanteen.
      Keräämään pulloja, tölkkejä, jakamaan mainoksia yms mistä perhe saa rahaa. Mistä teinit saa vaatteita yms.
      Sinä olet pomo. Sinun nimesi on asunnon papereissa. Sinä olet vastuussa. Näinpä sinä määräät asiat siinä asunnossa. Lapsille joku halpa harrastus missä käyttävät ylimääräisen energian ja tapaavat muita lapsia. Kerhoja - yhdistyksiä- seuroja. Jos ei muuta niin perustakaa oma urheiluseura. Veikkaus ja (?) joku ministeriö( opetus?) tukee rahallisesti tällaisia ja ainakin hakemus kannattaa jättää. Se voi olla vaikka koruntekijän harrastekerho tms. Monen muunkin perheen tilanne on sama kun teillä.
      Kirjoitan omista kokemuksistani. Tosin siitä on jo aikaa jonkin verran.

• Anonyymi

Jo itsessään lapsesi ovat elämisen tarkoitus, kyllä teini-ikäiset lapset siitä rauhoittuu ajan myötä.
      Muista sanoa heille selkeästi mikä on oikein ja mikä väärin, jotta oikean ja väärän käytöksen raja erottuu selkeästi eikä siitä jää minkäänlaista epäselvyyttä.
      Kannattaa myös miettiä voisitko mitenkään vaihtaa työpaikkaa tai jopa alaa kokonaan.
      Myös jollekin ymmärtävälle myös omia lapsia omaavalle ystävälle puhuminen voisi keventää henkistä taakkaa, tai voisit harkita puhumista myös ammattiauttajalle.
      Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe