Kaupungin on tarjottava välttävä asuntomahdollisuus näille maksukyvyttömille jotka nyt saavat asumistukea.
Ellei kaupungin tarjoama asunto kelpaa voi mennä töihin ja maksaa haluamansa tasoisen asunnon itse.
Nykymuodossaan asumistuki on lakkautettava.
17 miljoonaa euroa vuodessa verovaroja asumistukeen on liikaa.
Asumistuet lakkautettava kokonaan
6
182
Vastaukset
- Anonyymi
"Ellei kaupungin tarjoama asunto kelpaa voi mennä töihin ja maksaa haluamansa tasoisen asunnon itse."
No nyt pitää vaan odottaa tämän nykyisen sirkushallituksen lupaamat 100 000 uutta työpaikkaa. Tosin uutisten mukaan tämä sirkushallitus on poistanut entisiäkin työpaikkoja jo yli 50 000.
Miksiköhän kun tuolla kylillä, kujilla, kulmilla, kaupoissa ja muualla näkee paikallisia Kokoomukseen liittyviä tunnettuja Kouvolan valtuustossa olevia niin aina heti alkaa naurattamaan.- Anonyymi
jospa ne onkin peilejä tai näyteikkunoita mistä naurusi johtuu?
- Anonyymi
Kyllä tekevälle töitä löytyy
- Anonyymi
Ainakin niiltä asumistuet ja toimeentulotuet pois jotka ei aktiivisesti hae töitä. Jos on siten sairas ettei pysty töitä tekemään niin eläkkeelle. Työnvieroksujille ei mitään yhteiskunnan tukia.
- Anonyymi
Asumistuki vain todella heille joillekka se kuuluu suomalaisella järjellä ajateltuna, harkinnan varaiseksi kaupungissamme , tiedän ja tunnen ihmisiä jotka ovat töissä ja omistaavat kiinteistöjä ja saavat Hämeenlinnassa asumistukea kun asuuvat "muka" vuokralla, miksi ei tuen antaja ota selvää todellisesta tuen tarpeesta esim hämeenlinnassa, joillain rahaa ja omaisuutta mutta asumistukea nostavat "surutta" kun yhteiskun sen sallii
- Anonyymi
Juuri siksi tuo ehdotus siitä että tarjotaan asunto sen sijaan että maksetaan vuokria olisi oikein hyvä.
Meillä on kymmeniä ja satoja, kenties tuhansia tyhjiä tai tyhjeneviä kerrostaloja, tehköön niihin kunta välttämättömät remontit purkamisen sijaan ja tarjotkoon asumistukea tarvitseville asunnot.
Mikäli ei miellytä niin Rouva ja/tai Herra on hyvä vaan ja maksaa ihan itse haluamansa tasoisen asumisen.
Ja sama juttu toimeentulotuen kanssa, annetaan vain henkilökohtaisia maksusitoumuksia ruokakauppaan eikä mitään rahamaksuja pankkitilille.
JOS ON PERSAUKINEN JA TARVITSEE TOIMEENTULOTUKEA NIIN SILLOIN EI POLTELLA BEMARILLA KUMIA KYLILLÄ.
Ja veronmaksajat kiittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5557305Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3292755Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872045- 1271254
- 311213
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41149- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64981- 44852